بازدید 11528
پیمانه اقتصادی؛

مرکز آمار ایران: نرخ تورم سالانه، ۴۱ درصد/ آمریکا فعلا برای عرضه ارز دیجیتالی برنامه ندارد/ در سال ۹۹ حقوق و مزایا در شرکت‌های دولتی چند درصد رشد خواهد کرد؟/ آجیل شب یلدا گران می‌شود؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون واریز بسته حمایتی معیشتی گروه سوم در ساعت ۲۴ امشب، چه خبر از قیمت گوشت و مرغ؟ بورس‌های آمریکایی و اروپایی زیان‌ده شدند، ثروتمندترین مرد آسیا به کلوب ابرغول‌های نفتی پیوست، توافق تجاری با آمریکا رشد اقتصادی چین را به بالای ۵.۷ درصد می‌رساند، قیمت جهانی طلا افزایش یافت و شکایت جنرال‌موتورز از فیات -کرایسلر را در بر دارد.
کد خبر: ۹۳۹۱۱۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 23 November 2019

تابناک اقتصادیتابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون واریز بسته حمایتی معیشتی گروه سوم در ساعت ۲۴ امشب، چه خبر از قیمت گوشت و مرغ؟، بورس‌های آمریکایی و اروپایی زیان‌ده شدند، ثروتمندترین مرد آسیا به کلوب ابرغول‌های نفتی پیوست، توافق تجاری با آمریکا رشد اقتصادی چین را به بالای ۵.۷ درصد می‌رساند، قیمت جهانی طلا افزایش یافت و شکایت جنرال‌موتورز از فیات -کرایسلر را در بر دارد.

واریز بسته حمایتی معیشتی گروه سوم در ساعت ۲۴ امشب

سازمان برنامه و بودجه کشور طی یکی هفته گذشته، یارانه معیشتی یا همان بسته حمایتی معیشتی بیش از ۴۰ میلیون نفر را به حساب سرپرستان خانوار پرداخت کرده است و امشب نیز رأس ساعت ۲۴ سومین گروه یعنی، یارانه ۲۰ میلیون نفر دیگر را هم به حساب سرپرستان خانوار‌ها واریز می‌کند. طبق گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، از این پس  هر ماه دو پرداخت نقدی به خانوار‌ها صورت می‌گیرد که برای کارکنان این رقم به علاوه حقوق به ۳ پرداخت نقدی می‌رسد. همچنین علی ربیعی سخنگوی دولت نیز در نشست خبری خود به تداوم پرداخت این یارانه تا پایان دولت دوازدهم اشاره کرده و معتقد است با کشف منابع مالی جدید، دولت توان افزایش این یارانه را نیز خواهد داشت.

مرکز آمار ایران: نرخ تورم سالانه، ۴۱ درصد

بر اساس اعلام مرکز آمار نرخ تورم نقطه‌ای در آبان ماه ١٣٩٨ به عدد ٢٧,٠ درصد رسیده است؛ یعنی خانوارهای کشور، میانگین ٢٧.٠ درصد بیشتر از آبان ١٣٩٧ برای خرید یک  «مجموعه کالاها و خدمات یکسان» هزینه کرده­اند. نرخ تورم سالانه آبان ماه ١٣٩٨ برای خانوارهای کشور به ۴١,١ درصد رسیده که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل، ٠,٩ واحد درصد کاهش نشان می‌دهد. این در حالی است که نرخ تورم سالانه برای خانوارهای شهری ۴٠,٣ درصد می‌باشد که نسبت به ماه قبل ١,٠ واحد درصد کاهش داشته است. هم‌چنین این نرخ برای خانوارهای روستایی ۴۵,١ درصد بوده که نسبت به ماه قبل ١,٢ واحد درصد کاهش داشته است. منظور از نرخ تورم سالانه، درصد تغییر میانگین اعداد شاخص قیمت در یک سال منتهی به ماه جاری، نسبت به دوره مشابه قبل از آن می‌باشد. 

چه خبر از قیمت گوشت و مرغ؟!

جدیدترین آمار منتشره از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می‌دهد که قیمت گوشت گوسفندی در شهریور ماه امسال نسبت به ماه قبلش ثابت بوده و حدودا به قیمت ۹۸ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه شده است. با وجود این، قیمت گوشت گوساله با افزایش ۰.۶ درصدی از ۸۵ هزار ۶۰۰ تومان در مرداد ماه به حدود ۸۶ هزار و ۱۰۰ تومان در شهریور ماه رسیده است. قیمت گوشت مرغ تازه اما در شهریور ماه امسال به حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده که نسبت به قیمت ۱۴ هزار و ۳۰۰ تومانی آن در مرداد ماه ۶.۱ درصد کاهش داشته است.

بورس‌های آمریکایی و اروپایی زیان‌ده شدند

شاخص‌های بورسی در معاملات روز جمعه، تحت تأثیر اخبار مربوط به جنگ تجاری و مسأله برگزیت  قرار گرفتند. از سوی دیگر آمارهای گمرک ژاپن نشان می‌دهد که میزان صادرات این کشور در ماه گذشته به کمترین سطح خود در سه سال اخیر رسیده است. در وال استریت، همه شاخص‌ها نزولی بودند تا جایی که شاخص "داوجونز ایدانستریال اوریج"  با ۰.۲ درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح ۲۷ هزار و ۷۶۶.۲۹  واحد بسته شد، شاخص "اس اند پی ۵۰۰" با ۰.۱۶ درصد کاهش تا سطح ۳۱۰۳.۵۴ واحدی پایین رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی " نزدک کامپوزیت" با ریزش ۰.۲۴ درصدی در سطح ۸۵۰۶.۲۱ واحدی بسته شد.

در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص‌ها عملکرد مشابهی داشتند تا جایی که شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ریزش ۰.۳۳ درصدی تا ۷۲۳۸.۵۵ واحد پایین رفت، شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با ریزش ۰.۲۲ درصدی در سطح ۵۸۸۸.۲۱  واحد بسته شد و شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با ریزش ۰.۱۶ درصدی و ایستادن در سطح ۱۳ هزار و ۱۳۷.۷۰ واحدی به کار خود خاتمه داد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۰.۱۲ درصد پایین رفت و به ۹۲۱۴.۰۱ واحد رسید. جنگ تجاری بین آمریکا و چین که اکنون وارد یکمین سال خود می‌شود، از ماه‌ها پیش به اصلی‌ترین عامل تعیین جهت شاخص‌های بورسی و بازارهای مالی در جهان تبدیل شده است. 

ثروتمندترین مرد آسیا به کلوب ابرغول‌های نفتی پیوست

شرکت ریلاینس اینداستریز که توسط موکش آمبانی، ثروتمندترین مرد آسیا اداره می‌شود، با کنار زدن شرکت BP، به کلوب شش ابرغول انرژی پیوست. این غول هندی بر مبنای معاملات سه‌شنبه، اکنون ۱۳۸ میلیارد دلار ارزش دلار دارد که بالاتر از ارزش ۱۳۲ میلیارد دلار شرکت انگلیسی BP است. ارزش سهام ریلاینس اینداستریز امسال سه برابر شاخص مبنای هند رشد کرده است. مالک میلیاردر این شرکت در اوت برنامه‌هایی را برای کاهش بدهی به صفر در ۱۸ ماه آینده از طریق تدابیری شامل فروش سهم بخشی از کسب و کار خود به آرامکوی سعودی اعلام کرد. بر اساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، رشد ارزش سهام، ثروت ۵۶ میلیارد دلار به آمبانی بخشیده و وی را به ثروتمندترین مرد آسیا در جایگاهی بالاتر از جک ما، موسسه گروه علی بابا تبدیل کرده است.

توافق تجاری با آمریکا رشد اقتصادی چین را به بالای 5.7 درصد می‌رساند

مؤسسه رتبه‌بندی فیچ گزارش داد: امضای فاز نخست توافق تجاری بین چین و آمریکا می‌تواند رشد اقتصادی سال ‌آینده پکن را به بیش از میزان پیش‌بینی شده برساند. در ماه سپتامبر فیچ گزارش داد در صورتی که آمریکا تمام تعرفه‌های اعلام شده خود بر واردات کالا از چین را عملی کند، رشد اقتصادی چین از 6.1 درصد امسال به 5.7 درصد برای سال آینده کاهش خواهد یافت. در گزارش این مؤسسه آمده بود: در عین حال کاهش تنش بین دو طرف نیز می‌تواند روند کاهش رشد اقتصادی برای چین را تغییر دهد. 

در گزارش کنونی فیچ آمده است، پیشرفت‌های اخیر چین و آمریکا در حصول فاز نخست توافق تجاری بین دو طرف نشان می‌دهد که تعلیق و یا حذف احتمالی تعرفه‌های کنونی بر واردات کالا از چین در آمریکا می‌تواند چشم‌انداز رشد اقتصادی برای چین را صعودی کند. این مؤسسه تأیید کرده است که چشم‌انداز اقتصاد چین برای بلندمدت باثبات خواهد بود که دلیل آن نیز افزایش ورود سرمایه‌های خارجی، عملکرد قوی المان‌های کلان اقتصادی در این کشور و بزرگی اقتصاد چین است. این مؤسسه همچنین هشدار داده است که رتبه اعتباری چین را افزایش نداده، چون در ساختار اقتصادی این کشور شاهد آسیب‌پذیری‌های ساختاری بزرگی هستیم که از جمله آنها سرانه درآمدی پایین و استانداردهای دولتی پایین در مقایسه با کشورهای هم‌رده با چین است.

قیمت جهانی طلا افزایش یافت

در حالی که تردید‌ها بر احتمال دستیابی آمریکا و چین به یک توافق تجاری محدود در سال جاری میلادی سایه افکنده است، قیمت طلا روز جمعه اندکی تقویت شد. بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱ درصد افزایش به ۱۴۶۵ دلار و ۹ سنت رسید. قیمت طلا در بازار آمریکا نیز امروز با ۰.۱ درصد افزایش به ۱۴۶۵ دلار و ۱۰ سنت رسید.

آمریکا فعلا برای عرضه ارز دیجیتالی برنامه ندارد

جروم پاول، مدیر بانک مرکزی آمریکا، با اذعان به سخت بودن مسیر انطباق فعالیت‌های ارزهای دیجیتالی با نظام مالی و بانکی فعلی اعلام کرد این کشور فعلا قصد ندارد در آینده‌ای نزدیک نسبت به راه‌اندازی ارزهای دیجیتالی اقدام کند. به گفته آقای پاول، فدرال رزرو از نزدیک روند عرضه ارزهای دیجیتالی توسط نهادهای بزرگ و معتبر مالی را زیر نظر دارد؛ اما بانک مرکزی آمریکا فعلا روی توسعه این گونه رمز ارزها متمرکز نشده است.

مسئولان آمریکایی در مقایسه با مقامات سایر کشورها، رویکرد سرسختانه‌تری را درباره ارزهای دیجیتالی اتخاذ کرده‌اند و در شرایطی که بانک مرکزی چین رسما اعلام کرده، کار راه‌اندازی ارز دیجیتالی این کشور در مراحل پایانی قرار دارد، جروم پاول گفته که از نظر وی نظام پرداخت در آمریکا بسیار رقابت‌پذیر و نوآور است و با توجه به فراهم بودن انتخاب‌های گسترده روش‌های پرداختی در پیش روی مشتریان، راه‌اندازی یک ارز دیجیتالی در مقطع فعلی یک نیاز فوری نیست. در حال حاضر برخی از بانک‌های بزرگ آمریکایی اقدام به راه‌اندازی شبکه‌های داخلی پرداخت بر اساس پلت‌فرم بلاک چین کرده‌اند؛ با این حال، این شبکه‌ها در حال حاضر تنها قابلیت استفاده درون شبکه خود بانک‌های عامل را دارند و برای استفاده عمومی عرضه نشده‌اند.

در سال ۹۹ حقوق و مزایا در شرکت‌های دولتی چند درصد رشد خواهد کرد؟

محمد حسینی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه چهار شرکت به لیست شرکت های دولتی در سال ۹۹ اضافه شده و ۴ شرکت نیز از این فهرست حذف شده‌اند گفت: در سال ۹۹ حقوق و مزایا در شرکت های دولتی حدود ۱۵ درصد رشد خواهد کرد و کل افزایش بودجه شرکتها ۹ درصد خواهد بود. وی با اشاره به نحوه افزایش حقوق ها در بودجه‌ سال 99، گفت: از آنجایی که در قانون بودجه سنواتی میزان افزایش حقوق شاغلان و بازنشستگان همسان و متناسب با نرخ تورم است فاصله حقوقی بازنشستگان و شاغلان همچنان باقی مانده است. وی ادامه داد، دولت در برنامه ششم توسعه مکلف شد، اقدامات لازم برای کاهش فاصله حقوقی بازنشستگان و شاغلان را انجام دهد اما به دلیل شرایط کشور عملا اتفاق چندانی نیفتاد. حسینی با بیان اینکه در سال‌های اخیر قدرت خرید مردم موجب شده بازنشستگان با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم کنند، گفت: از آنجایی که باید واقع‌بینانه عمل کرد بهتر است در بودجه سال 99 به جای افزایش حقوق شاغلان، اعتبارات را به سمت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان سوق داد و دولت منابع پایداری برای تحقق این امر پیش‌بینی کند.

شکایت جنرال‌موتورز از فیات -کرایسلر

دنیای اقتصاد: شرکت جنرال‌موتورز آمریکا، دادخواستی را در دادگاه فدرال این کشور علیه گروه خودروسازی فیات-‌کرایسلر ثبت کرده است. جی‌ام دلیل این اقدام را مشارکت فیات‌-کرایسلر در تلاش چندساله مفسدانه برای تضعیف روند مذاکرات اتحادیه‌های کارگری دانسته که این شرکت آن را دلیل وارد آمدن میلیارد‌ها دلار زیان‌ مالی به خود در نتیجه اعتصاب چهل روزه کارگران می‌داند. شایان ذکر است، اقامه دعوی جی‌ام در زمانی بسیار حساس علیه فیات‌-کرایسلر مطرح شده که این خودروساز آمریکایی-ایتالیایی بنا دارد با گروه خودروسازی پژو-سیتروئن ادغام شود. فیات‌-کرایسلر در بیانیه‌ای به این اقدام واکنش نشان داده و می‌گوید: «ما از محتوا و زمان ثبت این شکایت بسیار شگفت‌ زده‌ایم، تنها دلیل این اقدام قصد جی‌ام برای برهم زدن روند ادغام ما(فیات) با شرکت پژو است. ما با قدرت از خود در برابر این شکایت بی‌اساس دفاع می‌کنیم.» گروه خودروسازی جنرال‌موتورز در نتیجه اعتصابات کارگری با شش هفته اختلال در تولید و ضرر هنگفت سه میلیارد دلاری مواجه شد.

آجیل شب یلدا گران می‌شود؟

رئیس اتحادیه خشکبار تهران با بیان اینکه امسال شب یلدا تغییری در قیمت‌ آجیل و خشکبار نخواهیم داشت، اظهار داشت:‌ مشکل و کمبودی در اقلام خشکبار نداریم زیرا میزان تولید نسبت به سال گذشته حدود 60 درصد افزایش داشته و قیمت‌ها نیز از عید تا کنون حدود  40 درصد کاهش یافته است. وی ادامه داد: تنها مشکلی که وجود دارد کمبود بادام درختی است و حدود سه ماه است که در حال پیگیری و رایزنی با وزارت جهاد کشاورزی هستیم تا در صورت امکان به صورت کنترل شده اقدام به واردات کند. هنوز رایزنی‌ها به نتیجه نرسیده، ولی اگر بخواهیم برای شب یلدا این کمبود را جبران کنیم، لازم است به زودی اقدامات لازم برای واردات انجام شود تا برای شب یلدا وارد بازار کنیم. مصطفی احمدی در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه قیمت پسته نسبت به سال گذشته 60 درصد کاهش یافته است، خاطرنشان کرد:‌ اقلام وارداتی خشکبار نیز به دلیل ثبات نرخ ارز، قیمت‌ آنها تغییری نداشته و به دلیل فراوانی جنس حتی قیمت‌ها حدود 20 درصد ارزان تر از سال گذشته عرضه می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۸
تورم 40% افزایش حقوق 15% با سه بچه چکار کنیم امسال هم که اضافه کردند با کم کردن اضافه کار دوباره همون شد واقعا باید چکار کرد...؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
به امید چه کسی سه تا بچه آوردی توی این دنیا؟
یحیی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
تو این اوضاع ازدواج کردن بدترین کار ممکن هست
تهمینه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
برای چی سه تا بچه آوردین؟!شما مگه عقل ندارین و شرایط کشور رو نمی بینین؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
مسکن را هم از تورم حذف کرده اند
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
مقامات بالا بعنوان همدردى بامردم درصدى از حقوق خود را به خزانه ملّى بادگردانند
41 درصد تورم داریم . 15 درصد افزایش حقوق , یعنی فقط 31 درصد از سال قبلش کم داراتر ( نخواستم بگم بدبخت تر ) می شیم !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
فقط فقط!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
کم دارای عزیز
البته 26 درصدهست هرچند اسما
همین تیتر، معنیش اینه که گران میشود چون جزو اولین نفراتی هستید که دارید بهش دامن
میزنید
....
آجیل شب یلدا گران می‌شود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
آجیل چیه؟ خوردنیه یا بردنی؟
مردم نون شب ندارن... آجیل شب یلدا؟؟
در جهنم زندگی میکنیم.... هر روز گرونتر از دیروز...
چطور میشود که تا امروز برای40.000.000 نفر یارانه بنزین واریز شده باشد اما هیچکس آن را دریافت نکرده باشد. لطفا راههای پیگیری حضوری یا غیر حضوری را از مسیولین پیگیر شوید. باتشکر
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
بنده هم در همه اطرافیانم تا حالا ندیدم برای کسی واریز شده باشد!
خالو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
میگم که چطور میشه فهمید که میگن اینترنت خانگی و اینها وصل شده همون طور هم میشه فهمید که پول واریز شده... ضمن اینکه میتونی به 124 هم زنگ بزنی که شکیاتت برطرف شه.. .... ....
1b h
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
خدا از دهنتون بشنوه.
...به همه چی عادت میکنیمممممممممم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
کامنت رو کامل بذارید لطفااااااااااا
تورم 41%
افزایش حقوق 15%
هرسال با تدبیر و امید بدتر از پارسال
مردم ایران ... تسلیت.
اینترنت ... به دیار حق شتافت.

از همه دوستان و آشنایان دعوت به عمل می آید تا با شرکت در مراسم هفتم آن عزیز از دست رفته، یاد و خاطره او را زنده نگه داشته و مرحمی باشند بر دل داغ دیدگان بخصوص خانواده آی پی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
بی مزه. اصلا این موضوع برای خردمندان شوخی بردار نیست. آزادی ارتباط علمی و تجاری لازمه زندگی امروزه. بی ارتباط دچار نابودی اقتصادی و علمی خواهیم شد. از آزادی و ارتباط اون با عزت روح بشر که دیگه چیزی نگیم چون برای خیایها مهم نیست!.
تورم رو بیخیال شین. منتظر این باشین که در اخبار بگن: قطعی اینترنت ثمرات گوهرباری داشت از جمله باعث افزایش ازدواج بین جوانان شد، خیانت به طور چشمگیری کاهش یافت، انحرافات اخلاقی به صفر رسید، و بیکاری به طور پلکانی کاهش یافت. :)
امسال همانند سالهاي قبل قدرت خريد حقوق بگيران بيش از 25% كمتر شده ، تازه اگر افزايش 300 درصدي قيمت بنزين در اين تورم 41% لحاظ شده باشد كه قطعاً نشده . بتدريج شاهد نزول قشر متوسط به قشر فقير جامعه هستيم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
برای کارمندان کاهش پیدا کرده اما بسیاری شاغل آزاد کاملا بیکار شده اند و درآمدشات به صفر رسیده. مشاغل اینترنتی هم سرنوشتی نامعلوم دارند. خدا را شکر کنید شغل دولتی دارید
یعنی کسی پولش را در بانک بگذاره عملا ۲۵ درصد ارزشش را از دست میده واقعا سما توقع دارید مردم اعتقاب نکنند ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
بعد دولت. میخواهد از حسابهای بانکی مالیات بگیرد
اول اینکه تورم ما خیلی بالاتراز این آمارها است. دوم به این تورم بالا باید هزینه هایی که دولت به مردم تحمیل کرده را هم باید اضاف کنیم. یادمون نرفته در دولت به اصطلاح تدبیر و امید قیمت همه امتیازهای اب و برق و گاز و تلفن دو سه برابر حتی چند برابر شد.
امتیاز برق یه روستایی 80 هزار تومن بود الان شده نزدیک دو میلیون تومن. امتیاز برق شهرها هم که ماشالله شده نزدیک به ده ملیون....
منظورتان از " آجیل شب یلدا گران می‌شود؟" را نمی فهمیم همین الانش هم غیرقابل دسترس است خدا رحمت کند "گران می شود"، مال چند سال پیش بود مرد.
من بازنشسته هستم. یارانه ندادن. ... حتما دادن به لکسوز سوارا تا یه وقت بهشون فشار نیاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
آخه این یارانه پوله یک دونه نون سنگک تو ماهه مگه چقدر هست که دنبالشی بعدش گرونی بنزین اثرش بزاره نون هم نمیتونی بخری
پسته و سایر خشکبار رو چهل پنجاه درصد که سهله، اگه به قیمت پارسال هم برگردونین ما دیگه پولشو نداریم بخریم. چون وضعمون نسبت به پارسال بدتره شده.
دیشب رفتم گوجه بگیرم فروشنده گفت ۱۴۸۰۰ انگار اب یخ ریختن رو سرم ....ممنون روحانی
کدام بسته حمایتی؟ این 40.000.000 نفر دقیقا کجا هستند؟چطور و از چه طریقی باید پیگیری کرد؟ چرا حتی یک نفر نیست که آن را دریافت کرده باشد؟ آیا فقط ویژه افراد خاصی است؟
41 یا 410 درصدی؟
همین یک قلم بنزین با افزایش 300 درصدی همراه شد، چطور حساب می کنید همش دو رقمی در میاد؟
موقع گرون کردن بنزین، با تورمه، موقع افزایش حقوق 15 درصد!...
علی برکت الله !
کالایی مثل دلار و بنزین که زندگی جمع کثیری از مردم را متاثر می کند باید به صورت تدریجی گران شود نه اینکه به صورت یکدفعه چند برابر گردد و عده زیادی احساس شکست کنند.
اینجانب سرپرست خانوار چهارنفری از وزارت رفاه شکایت دارم که چرا یارانه اعضای خانواده بنده را از مهر ماه 94 قطع نموده اند و پس از چند بار اعتراض بنده به صورت حضوری و غیر حضوری ، اعلام نموده اند که چون اینجانب در تهران دارای آپارتمان می باشم یارانه خانوار را قطع کرده اند . آیا اینجانب که معلم بازنشسته هستم و دارایی من همین یک آپارتمان می باشد پس از سی سال معلمی دارایی زیادی محسوب می شود و جزء ثروتمندان محسوب می شوم ؟ در ضمن قبل از انتخابات پیامکی از ستاد هدفمند کردن یارانه ها ارسال شد که یارانه شما به اشتباه قطع شده و وصل خواهد شد اما تاکنون هیچ خبری نشده است . آیا این انصاف است ؟ آیا این عدالت است ؟ خواهشمندم پیگیری و رسیدگی نمایید.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار