بازدید 5923

کوربین: درباره برگزیت بی‌طرف خواهم بود

رهبر حزب کارگر انگلیس گفت: در صورتی که در انتخابات پیروز شود در همه پرسی خروج این کشور از اتحادیه اروپا موضع بی طرف اتخاذ خواهد کرد.
کد خبر: ۹۳۹۰۹۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۰ 23 November 2019
به گزارش تابناک به نقل از فارس، «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر روز جمعه گفت که در همه پرسی آتی درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا موضع بی طرفی اتخاذ خواهد کرد.

سیاست حزب کارگر درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا اینگونه است که طی سه ماه پس از به قدرت رسیدن درباره توافق جدید مذاکره خواهد شد و پس از آن طی شش ماه این توافق به همه پرسی گذاشته خواهد شد.

کوربین در مصاحبه با بی‌بی‌سی گفت: «اول، ما درباره یک توافق معتبر با اتحادیه اروپا مذاکره می‌کنیم. دوم، ما این توافق را در کنار موضوع باقی ماندن در اتحادیه اروپا به همه پرسی خواهیم گذاشت.»

وی افزود: «نقش من و دولتم این است که اطمینان حاصل شود که این همه پرسی در فضایی عادلانه برگزار شود و از نتایج آن تبعیت کنیم.»

رهبر حزب کارگر اضافه کرد: «اگر نخست وزیر شود در آن صورت موضعی بی طرفانه خواهم گرفت تا بجای مذاکرات بی پایان درباره اتحادیه اروپا و برگزیت، بتوانم به اجرای نتایجی که جامعه و کشور بدان رسیده بپردازم.»

انتخابات زودهنگام در انگلیس قرار است در تاریخ ۱۲ دسامبر (۲۱ آذرماه) برگزار شود. «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس درخواست برگزاری این انتخابات را بعد از آن صادر کرد که نتوانست کشورش را در موعد مدنظر خود یعنی ۳۱ اکتبر (۹ آبان) از اتحادیه اروپا خارج کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان