بازدید 3913

ترکیه: سامانه‌های اس-۴۰۰ فعال می‌شوند

«حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه شامگاه پنجشنبه گفت: به محض تکمیل روند آموزش خدمه نظامی سامانه‌های پدافند موشکی «اس-۴۰۰»، این سامانه‌ها فعال و عملیاتی می‌شوند.
کد خبر: ۹۳۹۰۰۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱ 22 November 2019
وزیر دفاع ترکیه با بیان اینکه کشورش هرگز از به کار بردن سامانه‌های پدافند موشکی روسی عقب‌نشینی نمی‌کند، از فعال شدن این سامانه‌ها بعد از اتمام دوره آموزشی خبر داد.

به گزارش  فارس، «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه شامگاه پنجشنبه گفت: به محض تکمیل روند آموزش خدمه نظامی سامانه‌های پدافند موشکی «اس-۴۰۰»، این سامانه‌ها فعال و عملیاتی می‌شوند.

آکار طی سخنرانی برای کمیته برنامه و بودجه پارلمان ترکیه، توضیح داد: «برنامه آموزشی حول عملیاتی کردن سخت‌افزار این پدافند موشکی در حال انجام است و بعد از تکمیل، ما طبق برنامه [اس-۴۰۰ را]فعال می‌کنیم».

وی تاریخ دقیقی برای زمان عملیاتی و فعال شدن سامانه‌های روسی اس-۴۰۰ ارائه نداد، اما تاکید کرد آنکارا در برابر فشار‌های هیچ کشور خارجی از به کار بردن این سامانه‌ها عقب‌نشینی نمی‌کند.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» وزیر دفاع ترکیه در پاسخ به سوالی درباره همکاری گروهک ارتش آزاد با سازمان‌های تروریستی در سوریه، مدعی شد این عناصر مسلح با هیچ گروهی مرتبط نبوده و فقط به مردم سوریه کمک می‌کنند.

آکار درباره عملیات نظامی اخیر در سوریه نیز گفت: «در نتیجه این عملیات، توهم ایجاد یک گذرگاه تروریستی و دولتی تروریستی [در شمال سوریه]به پایان رسید».

وی همچنین درباره مناقشات پیش‌آمده با آمریکا بر سر تحویل ندادن جنگنده‌هاای «اف-۳۵» نیز گفت که ترکیه تا کنون چهار فروند از آن‌ها را تحویل گرفته و یک فروند دیگر نیز در آشیانه‌ای در آمریکا منتظر تحویل شدن است.

تحویل اولین سامانه اس-۴۰۰ به ترکیه در حالی اوایل مرداد ماه تکمیل شد که وزارت خارجه آمریکا پیش از آن تهدید کرده بود که واشنگتن هر کشوری را که از روسیه، سامانه پدافند موشکی اس-۴۰۰ خریداری کند، تحریم خواهد کرد. در مورد ترکیه نیز آمریکا هشدار داده بود نه تنها تحویل مابقی جنگنده‌های اف-۳۵ به ترکیه را تعلیق می‌کند بلکه از برنامه تولید مشترک این جنگنده نیز کنار می‌گذارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل