بازدید 9173
گزارش

سرشاخ‌های تماشایی کشتی گیران نامدار درفینال لیگ

«گنو پتریاشویلی» دارنده طلاس سه سال اخیر دنیا، ادیشراشویلی، قهرمان اروپا از آذربایجان و بکا لومتادزه دارنده طلا و نقره جهان از گرجستان، جبرییل حسن اف نایب قهرمان جهان از آذربایجان، گادژی نبی‌اف، دارنده برنز جهانی ٢٠١٩ و ختیک تسابولوف، قهرمان ٢٠١۴ جهان از روسیه ، خارجی های سرشناس فینال لیگ هستند
کد خبر: ۹۳۸۷۵۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۴ 21 November 2019

روز جمعه در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی مرحله نهایی لیگ‌برتر کشتی آزاد برای رونمایی از قهرمان لیگ نوزدهم برگزار می‌شود.

به گزارش تابناک ورزشی، لیگ برتر کشتی آزاد در دوره نوزدهم با حال و هوای متفاوتی دنبال شد. بعد از چند سال پای تمام ملی‌پوشان حتی ستاره‌ای همچون حسن یزدانی به لیگ باز شد و دوئل‌های جالبی بین تیم‌ها و کشتی‌گیران شکل گرفت.

نقطه عطف لیگ امسال بدون شک حضور کشتی‌گیران خارجی اسم و رسم‌دار در ترکیب تیم‌های مختلف بود. گل سرسبد آن‌ها را می‌توان «گنو پتریاشویلی» دانست که در ۳ سال اخیر در سنگین وزن کشتی آزاد جهان به مدال طلا دست یافته است. او در ترکیب تیم اترک خراسان شمالی روی تشک رفت و در مرحله نهایی هم می‌تواند به کار این تیم بیاید. گئورگی ادیشراشویلی، قهرمان اروپا در وزن ۵۷ کیلوگرم از کشور آذربایجان و بکا لومتادزه دارنده مدال طلا و نقره جهان در وزن ۶۱ کیلوگرم از گرجستان هم ۲ کشتی گیر خارجی تیم دانشگاه آزاد به حساب می‌آیند.

سرشاخ‌های تماشایی کشتی گیران نامدار درفینال لیگ

از سوی دیگر تا ثبت جهانی توس به جز حسن یزدانی، جبرییل حسن اف، نایب قهرمان جهان در سال ۲۰۱۹ از جمهوری آذربایجان را جذب کرد؛ کشتی گیری که چند بار در لیگ روی تشک رفته و نمایش خوبی هم داشته است؛ و البته بازار بزرگ ایران که با در اختیار داشتن ملی‌پوشانی همچون علیرضا کریمی، پرویز هادی، رضا اطری و یونس امامی از ابتدا شکل یک تیم مدعی را داشت، اما برای مرحله نهایی ۲ کشتی‌گیر روس مطرح را هم جذب کرد.

گادژی نبی‌اف، دارنده مدال برنز مسابقات جهانی ٢٠١٩ و ختیک تسابولوف، قهرمان جهان در سال ٢٠١۴ از روسیه دو کشتی‌گیری هستند که در مرحله نهایی برای اولین بار روی تشک می‌روند تا تعداد خارجی‌های مطرح در لیگ ایران دورقمی شود.

صبح جمعه مسابقات نیمه نهایی و عصر همان روز مسابقات رده‌بندی و فینال لیگ برتر کشتی آزاد در شرایطی پیگیری می‌شود که برخلاف دوره‌های قبلی پیش‌بینی تیم قهرمان با پخش شدن ستاره‌ها در ترکیب تیم‌های مختلف دشوار به نظر می‌رسد. احتمالا تجمع ستاره‌های ایرانی و خارجی در لیگ برتر کشتی آزاد ایران، روز جمعه پای خیلی از علاقه‌مندان به کشتی را برای تماشای دوئل‌های تماشایی به سالن ۱۲ هزار نفری آزادی باز می‌کند.

جمعه اول آذرماه

دیدار اول نیمه نهایی

اترک خراسان شمالی - تا ثبت جهانیتوس (ساعت ۹:۰۰)

دیدار دوم نیمه نهایی:

بازار بزرگ ایران – دانشگاه آزاد مازندران (ساعت ۱۰:۳۰)

دیدار‌های رده بندی و فینال از ساعت ۱۸

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان