بازدید 10438

چرا وانت بار‌ها کرایه حمل را افزایش دادند؟

کد خبر: ۹۳۸۵۶۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴ 20 November 2019
رانندگان وانت بار، کرایه‌های حمل و نقل را افزایش دادند؛ آن‌ها معتقدد شرایط صدور بارنامه به گونه‌ای نیست که ملاک سنجش پیمایش واقعی آن‌ها قرار گیرد.

به گزارش ایرنا بعد از سهمیه‌بندی بنزین، سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای اعلام کرد که سهیمه سوخت وانت‌بار‌های عمومی بین‌شهری به میزان ۳۰۰ لیتر برای ناوگان تک‌سوز و ۱۲۰ لیتر برای ناوگان دوگانه‌سوز تعیین شده است.

با این حال و از آنجایی که ممکن است ناوگان فعال برای حمل بار به بنزین بیشتری نیاز داشته باشند این امکان وجود دارد تا ظرف ۲ ماه آینده بر اساس میزان صدور بارنامه و پیمایش انجام شده، سهمیه وانت بار‌ها افزایش یابد.

بر اساس تصمیم جدید سازمان راهداری، عملکرد ناوگان وانت بار بر اساس بارنامه اخذ شده مورد بررسی کارشناسی قرار می‌گیرد و نتیجه این بررسی مبنایی برای تعیین پیمایش این ناوگان است؛ بر اساس این طرح، اگر سهمیه‌های سوخت تعیین شده، کفایت نکند، مازاد سوخت مورد نیاز تخصیص پیدا می‌کند.

با این حال گزارش‌ها از میادین تره بار و پایانه‌های وانت بار حاکی از افزایش قیمت باربری از سوی وانت بار‌ها به بهانه سهمیه‌بندی بنزین است.

ضمن اینکه وانت بار‌های زیادی هستند که در طول روز برای جابجایی بار هیچ باربرگی دریافت نمی‌کنند و بر اساس روش سنتی حمل بار با تفاهمی شفاهی بین صاحب بار و راننده، حمل کالا انجام می‌شود.

این روش سنتی حمل کالا بار‌ها با افزایش نظارت سازمان راهداری و بخشنامه‌های مختلف از جمله الزامی بودن دریافت کارت هوشمند و بارنامه توسط ناوگان وانت‌بار از سال ۹۴ مورد مخالفت قرار گرفته است، اما هنوز بار‌های زیادی از سوی وانت بار‌ها بدون بارنامه جابجا می‌شود.

یک شهروند اصفهانی در تماس تلفنی با خبرگزاری ایرنا گزارش داد که روز گذشته مسیر اصفهان تا شهرضا که کرایه وانت‌بار در این مسیر ۱۰۰ هزار تومان است به ۱۸۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده است.

وی توضیح داد که برای انتقال موتور ماشین خود از اصفهان به شهرضا مجبور به کرایه یک وانت‌بار بوده است و راننده وانت‌بار ضمن افزایش مبلغ از او خواسته است تا تنها پول بنزین این مسیر را به او بدهد و توضیح داده است که هیچ سودی از باربری در این مسیر ۸۰ کیلومتری نبرده است.

در همین راستا یک فعال حمل و نقلی و راننده وانت بار روز چهارشنبه به خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت: رانندگان وانت بار نگران خلف وعده سازمان راهداری برای تخصیص سهمیه اعلام شده هستند، ضمن اینکه باربرگ‌ها در شرایط عادلانه صادر نمی‌شود و اصلا معلوم نیست نتیجه تعیین سهمیه بر اساس تعداد باربرگ نهایتا منجر به افزایش درآمد ما شود یا خیر.

وی توضیح داد: اینکه سازمان راهداری می‌خواهد بر اساس میزان صدور بارنامه سهمیه بنزین ما را افزایش دهد به سود ما نخواهد بود چرا که روی تمام بارنامه‌ها که برای وانت بار‌ها عنوان باربرگ به خود می‌گیرد مجبور به پرداخت نرخ عوارض و مالیات هستیم؛ همین موضع باعث می‌شود که اصلا سراغ دریافت باربرگ برای حمل بار نرویم.

این فعال حمل‌و نقلی گفت: پرداخت عوارض و مالیات و حق کمیسیون روی باربرگ‌ها عملا به معنای آن است که در جیب راننده پولی نمی‌ماند، اکنون فقط توقع داریم هزینه بنزین برای جابجایی کالا و بار را از صاحب کالا دریافت کنیم.

وی تقاضا کرد که سازمان راهداری قبل از تعیین سهمیه بر اساس صدور بارنامه، از دلالی و شرایط ناعادلانه در مراکز توزیع بار بکاهد وحق کمیسیون، نرخ عوارض و مالیات را به نفع رانندگان کاهش دهد.

سازمان راهداری از ابتدای سهمیه بندی بنزین اعلام کرده است که اگر هموطنان با شرایط تغییر قیمت مواجه شدند، می‌توانند مراتب را به نمایندگی‌ها و شعب این سازمان که در تمام پایانه‌های حمل کالا و مسافر مستقر است، اطلاع‌رسانی کنند که شکایات و گزارش‌های دریافتی در کمیسیون‌های ماده ۱۰ و ۱۱ رسیدگی می‌شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۲۴
انتشار یافته: ۳۶
سلام دوستان. این روزها چون اینترنت مردم قطع است و مردم برای خریدهای اینترنتی بطور مستقیم نمی توانند وارد سایت شرکت ها بشوند و از قیمت اجناس یا خدمات مطلع شوند یک سری شرکتهای سود جو پیامک می فرستند که مثلا تا آخر هفته وقت دارید که از این کد تخفیف استفاده کرده و فلان جنس را مثلا چند هزار تومان ارزان تر بخرید بعد که از جاهای دیگر استعلام می کنید می بینید همان جنس را به قیمت خیلی کمتر از قیمت تخفیف دار آنها ارائه می کنند. مواظب باشید در این قطعی اینترنت گرفتار چنین کلاهبرداری هایی نشوید. با تشکر
احتمالا این گرانی به علت هوای تهران است که تمیز شده به خاطر برف و باران
جوابش خیلی سادست. ولی امان از اقتصاد دستوری...
تنها وانت بارها نیستند تمام ماشین های شخصی کرایه ها گران کردند نمونه اش میدان ونک تا انتهای شریعتی از 3000 تومان به 5000 تومان افزایش یافت
وانت رو اعدام کنید.
بفرمایید اولیش شروع شد
"... تنها پول بنزین این مسیر را به او بدهد و توضیح داده است که هیچ سودی از باربری در این مسیر ۸۰ کیلومتری نبرده است." اگر وانت، نیسان هم باشد، در بیشترین حالت، در 100 کیلومتر 20 لیتر بنزین مصرف می کند. مسافت را هم 100 کیلومتر در نظر بگیرید. "افزایش" قیمت بنزین هم هیچ، هزینه بنزین آزاد می شود 60 هزار تومان. چطور هزینه ی بنزین شده 180 هزار؟ چقدر هم که ما منتطقی و مستدلیم! حقمان همین است.
پلیس راهها و تعزیرات راحت می تونن برخورد کنن به هر حال جنسی که بارنامه نداره و سایر مدارک هم نداره رو به عنوان جنس قاچاق و دزدی می تونه توقیف کنه تا خلافش ثابت بشه اگر این قوانین به سختی اجرا می شد گرونیها کمتر و منطقی تر می بود
حالا مونده تا بفهمید افزایش نرخ یعنی چه؟افسوس
خوشبخدانه رانندگان وانت بار از قشر پولدار جامعه بوده و الزام دارد مسئولین افرادی را که در خوشبینانه ترین حالت فقط ۵۰ درصد هزینه شون اضافه شده به اشد مجازات برسانند.
همه چیز گران شد همانطور که انتظارش می رفت. بدبخت و بینوا قشر کارگر و کارمند که له میشن.
اقاي روحاني دستور دادن جلوي گروني ها گرفته بشه - ما مي توانيم !!!
به دلیل افزایش قیمت بنزین
یه نفر تو بانک مرکزی رییسه می گفت فقط ۲ واحد درصد اثر داره. مثل گوجه که امروز شده ۱۰ تومن.
علی برکت الله
حتی اگر بنزین سهمیه ای به اندازه کافی در اختیار وانت های حمل کننده بار و تاکسی ها قرار گیرد و هیچ قطعه و وسایل و خدمات خودرو افزیش پیدا نکند(که محال است) باز هم افزایش 50 درصدی قیمت سوخت برایشان محاسبه خواهد شد
این تازه اول داستانه .
مگه قرار نبود هیچی گرون نشه و کرایه ها بالا نره؟؟ :)))))))

حالا هزینه همه اجناس بالا نمیره؟؟ :))))))))
بله
این چه سوالیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
یکی به من توضیح بده وقتی بنزین هزار تومانی میشه هزار و پانصد چرا نباید گرون بشه کرایه ؟؟؟
مدار های منطق مغزم نمیتونه بکشه دیگه بووووووووووم
پیک های موتوری هم ایضا... عدم تغییر قیمتها با افزایش قیمت بنزین خیال خامی بیش نیست
واقعاً نمی‌دانید چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بنزین گران شده داداش
حتی اگه با فرض محال بگیم که سهمیه شون کفاف یک ماه را می‌دهد باز همان بنزین سهمیه ای هم 1500 تومن شده و خوب این اضافه هزینه را باید جبران کنند و قطعاً این وسط یه مقدار هم می خواهند سود بیشتر ببرند ..................
بر فرض این که به وانت بار به اندازه کافی بنزین سهمیه هم بدن خود بنزین سهمیه ۵۰درصد افزایش قیمت دارد چرا وانت بار نباید کرایه افزایش بده ؟از دولت بپرسید با کدام مجوز و کدام اطلاع رسانی قیمت اب و برق و گاز را طی دوماه گذشته سه برابر کردین؟از مردم میخواهید چیزی را گران نشه .... یک کاسب جزئ بدبخت که درامدش کفاف کرایه مغازه را هم نمیده دوبرابر درامدش مالیات براش میزنند پول اب و برق و گازش هم هست بعد وانمود می کنند از قشر کم درامد داریم حمایت می کنیم....
همه چیز گران خواهد شد
سهمیه هم ۵۰درصد افزایش یافته
آقاي روحاني و دولتش كه مي گفت جلو گراني را مي گيرد پس اقدام كند.
نتیجه تصمیمات خلق الساعت بهتر از این هم نخواهد شد
واقعا ضعف مسئولان کشور ناشی از چیست.... حتی به یک وعده از خودشان هم عمل نمیکنند
مگر قیمت بنزین سهمیه ای 50 درصد افزایش پیدا نکرده است ؟ حتی اگر سهمیه کامل به تاکسیها و وانت بارها بدهند ناگزیر به افزایش خداقل 50 درصدی کرایه هستند .... به نادرست گوییها ی توجیهی با اعتبار یک هفته ای توجه نکنید !
شهروند محترم اصفهانی قیمت موتور چند خریدی و فروشنده چقدر سود برد بعدا برو سراغ رانندها وانت که توقع داری از اصفهان تا شهررضا با 100 هزار تومان این مسیر بره
ا این حال گزارش‌ها از میادین تره بار و پایانه‌های وانت بار حاکی از افزایش قیمت باربری از سوی وانت بار‌ها به بهانه سهمیه‌بندی بنزین است.
مگر اینها سخنان وزیر صنایع و رییس جمهور را نشنیده اند که فرموده اند هیچ افزایش قیمتی نباید صورت بگیرد ما گوشمان از این وعده ها پر است
صراحتا میگن عوارض و مالیات نمیدن !
مردم بیکارند برند شکایت.....
وی ....
خوب بفرمایید جلوی گرونی رو بگیرید دیگه
احتمالا دستور ممنوعیت را نشنیدند!!!!!!!!!!!!!!!!!!
فعلا یکی جلوی اوپراتورها را بگیره که برای اینترنت قطع شده به اسم بسته اینترنتی دارن ازمون پول می گیرن. باید اوپراتورها تا زمان قطعی اینترنت از تمدید بسته ها خودداری کنند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان