بازدید 4622

برد ۹ گله تیم ملی ایتالیا بعد از ۷۱ سال

پیروزی خانگی لاجوردی‌پوشان دهمین برد متوالی آن‌ها در ۱۰ بازی‌شان در مرحله انتخابی یورو ۲۰۲۰ بود که تفاضل گل این تیم را به مثبت ۳۳ ارتقا داد.
کد خبر: ۹۳۸۳۷۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۷ 19 November 2019

پرگل‌ترین پیروزی تیم ملی ایتالیا در یک بازی رسمی از ۷۱ سال پیش تا کنون به ثبت رسید.

به گزارش تابناک ورزشی، پیروزی ۹ بر یک شب گذشته (دوشنبه) تیم ملی ایتالیا مقابل ارمنستان در شهر پالرمو پرگل‌ترین پیروزی این تیم از سال ۱۹۴۸ بود. تیم ملی فوتبال ایتالیا ۷۱ سال پیش در جریان رقابت‌های المپیک تیم ملی آمریکا را با نتیجه ۹ بر صفر در هم کوبید و بهترین پیروزی تاریخش را کسب کرد.

آتزوری شب گذشته می‌توانست این رکورد را تکرار کند اگر دروازه‌اش را بسته نگه می‌داشت، اما تنها گلی که در دقیقه ۷۹ دریافت کرد، مانع از تحقق این اتفاق شد. پیروزی خانگی لاجوردی‌پوشان دهمین برد متوالی آن‌ها در ۱۰ بازی‌شان در مرحله انتخابی یورو ۲۰۲۰ بود که تفاضل گل این تیم را به مثبت ۳۳ ارتقا داد.

این برد باعث ثبت رکورد‌های دیگر هم در کارنامه تیم ملی ایتالیا شد. این دهمین برد آتزوری در سال ۲۰۱۹ بود که بیشترین تعداد پیروزی ثبت شده برای این تیم در یک سال است. رکورد قبلی ۹ برد در سال‌های ۱۹۹۰، ۱۹۹۴، ۲۰۰۰ و ۲۰۰۳ بود.

ایتالیا و بلژیک تنها تیم‌هایی هستند که با رکورد صد درصد پیروزی از تمام بازی ها‌ی شان مرحله انتخابی یورو ۲۰۲۰ را به پایان رسانده‌اند. پیش از این تیم‌های ملی بلژیک و انگلیس به ترتیب با مثبت ۳۲ و مثبت ۲۷ گل بهترین تفاضل گل را در این مرحله از رقابت‌ها داشتند، اما ایتالیا به لطف برد ۹ گله‌اش، تفاضل گل خود را به مثبت ۳۳ افزایش داد.

برد مردان مانچینی در جنوب ایتالیا، یازدهمین برد متوالی آن‌ها با هدایت روبرتو مانچینی بود که این هم بهترین رکورد ثبت شده از پیروزی‌های متوالی در کارنامه تمام سرمربیان تاریخ آتزوری است. رکورد قبلی ۱۰ برد متوالی بود که در فاصله سال‌های ۱۹۳۸ تا ۱۹۳۹ توسط تیم تحت هدایت ویتوریو پوتزو به ثبت رسید.

با این حال در شب پیروزی مقابل ارمنستان یک آمار بد هم برای ایتالیایی‌ها ثبت شد، اینکه این تیم باز هم نتوانست مقابل حریف خود کلین‌شیت کند. ایتالیایی‌ها در ۴ رویارویی‌شان با ارمنستان هرگز نتوانسته‌اند دروازه خود را بسته نگه دارند و ۵ گل دریافت کرده‌اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان