بازدید 16153

جایگزین مناسب برای گوگل مپس و ویز

کد خبر: ۹۳۸۳۷۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸ 19 November 2019
قطع شدن اینترنت و عدم دسترسی به وبسایت ها‌ی نظیر گوگل مپس و ویز باعث شده است که بسیاری از افرادی که برای مسیریابی و نقشه از این نرم افزار‌های موبایلی استفاده می‌کردند، حالا در ترافیک ها‌ی زیاد و در بی خبری از مسیر مناسب بمانند.

نقشه و مسیریاب فارسی بلد، این امکان را به کاربران می‌دهد که در شرایط اختلال شدید اینترنت هم بتوانند براحتی از آن استفاده کنند.

بلد، پرنصب‌ترین نقشه فارسی با بیش از ۲ میلیون کاربر فعال است که با نقشه‌ای پر جزئیات، امکان جست‌وجوی کسب و کار‌ها و نقاط پرمراجعه و دریافت اطلاعات تماس و ساعت کاری را به کاربران می‌دهد. بیش از ۶۰۰ هزار نقطه ثبت شده در ایران بر روی بلد وجود دارد.

بلد به کمک تکنولوژی به روز و با کمک خودرو‌های تصویربردار خود تا کنون کسب و کار‌های تمام معابر و خیابان‌های تهران، مشهد، کرج، قزوین، زنجان، تبریز، مازندران و گیلان را ثبت کرده است. اطلاعات تابلوی مغازه‌ها، فروشگاه‌ها، ساختمان ها‌ی تجاری و اداری و تمام تابلو‌هایی که کسب و کار‌ها در معرض دید همگان قرار می‌دهند توسط ماشین ها‌ی بلد عکس‌برداری می‌شوند و اطلاعات آن‌ها بر روی نقشه نمایش داده می‌شود. علائم راهنمایی و رانندگی و محل قرارگیری پل ها‌ی عابر پیاده نیز توسط این دوربین‌ها ذخیره می‌شود تا در هنگام مسیریابی به کاربران کمک کند.

مسیریابی بهینه با اطلاعات دقیق و بومی

با انتخاب هر نقطه بر روی نقشه بلد، امکان مسیریابی به سمت آن برای کاربر فراهم می‌شود. بلد با در نظر گرفتن ترافیک آنلاین و استفاده از سابقه ترافیک خیابان‌ها، مسیر بهینه را به کاربر پیشنهاد می‌دهد و زمان تخمینی رسیدن به مقصد را به او نمایش می‌دهد.

برخلاف نقشه‌ها‌یی مانند گوگل مپس و ویز که اطلاعات بومی را ندارند، یکی از ویژگی ها‌ی پر استفاده بلد، قابلیت نمایش پلاک ساختمان‌ها است که به مسیریابی بهینه کمک می‌کند؛ بنابراین کاربران می‌توانند با انتخاب دقیق پلاک ساختمان، به سمت مقصد مورد نظر خود بروند.

اطلاع از محدودیت‌های تردد، طرح ترافیک و زوج و فرد و هشدار‌های پلیس و دوربین کنترل سرعت، برای بسیاری از رانندگان اهمیت دارد. بلد با در نظر گرفتن طرح ها‌ی ترافیکی و همچنین حضور پلیس در محور‌های بین شهری و همچنین محدودیت ها‌ی تردد در بعصی مناطق شهر که توسط پلیس راهور اعلام می‌شود، بسیاری از کاربران را در تردد یاری می‌کند. این قابلیت هوشمند با توجه به ساعت تردد و همچنین روز‌های هفته اعمال می‌شود و کاربران می‌توانند بدون ورود به طرح مسیریابی کنند. با استفاده از دستیار صوتی بلد که به زبان فارسی و ترکی مجهز است، نیازی به مشاهده صفحه گوشی در حین رانندگی نیست. در هنگام مسیریابی نیز نوشتار خوانای خیابان‌ها و کوچه‌ها استفاده از نقشه را برای کاربر آسان می‌کند.

حمل و نقل عمومی در نقشه بلد

با افزایش قیمت بنزین و هزینه ها‌ی دیگری که شهروندان برای عبور و مرور روزانه باید بپردازند، پیدا کردن روش مناسب با استفاده از حمل و نقل عمومی بسیار اهمیت دارد. مسیریابی در نقشه بلد، محدود به استفاده با خودروی شخصی نمی‌شود. امکان استفاده از قابلیت مسیریابی با حمل و نقل عمومی در بلد فراهم است و کاربران بلد می‌توانند در تردد‌های روزانه خودشان به جای استفاده از خودروی شخصی، از اتوبوس، تاکسی و مترو استفاده کنند. با استفاده از این قابلیت، کاربران می‌توانند بعد از انتخاب نقطه مورد نظر خود، از تب بالای نقشه، پیشنهاد مسیر‌هایی را که ترکیبی از اتوبوس، مترو، تاکسی و پیاده‌روی هستند را مشاهده کنند. قابلیت استفاده از حمل و نقل عمومی هم اکنون در تهران و به زودی در سایر کلانشهر‌ها قابل استفاده خواهد بود.

پیاده روی در نقشه بلد

انتخاب بسیاری از شهروندان برای نجات از ترافیک ها‌ی پاییز و زمستان انتخاب مسیر‌های پیاده‌روی است. بلد با استفاده از اطلاعاتی که توسط خودرو‌های تصویربردار، و همچنین وضعیت عبور و مرور خیابان‌ها بدست آورده است، مسیریابی پیاده را به قابلیت ها‌ی نقشه اضافه کرده است. برای مسیریابی پیاده، بعد از انتخاب مقصد مورد نظر بر روی نقشه، از تب ها‌ی بالای صفحه گزینه «پیاده» را انتخاب کنید تا بتوانید مسیر مناسب برای پیاده‌روی و زمان تخمینی برای رسیدن به مقصد را مشاهده کنید.

درخواست تاکسی اینترنتی از روی نقشه بلد

انتخاب مقصد و پیدا کردن دقیق آن برای بسیاری از کاربران کار سختی است. با استفاده از نقشه بلد، شما می‌توانید مقصد مورد نظرتان را پیدا کرده و بعد از تایید مقصد، برای رسیدن به آن از تاکسی ها‌ی اینترنتی استفاده کنید. بعد از تایید، قیمت از سمت شرکت ها‌ی ارائه دهنده تاکسی ها‌ی اینترنتی، نمایش داده می‌شود و شما می‌توانید درخواست تاکسی اینترنتی دهید.

نقشه آفلاین

نقشه آفلاین یکی دیگر از قابلیت‌های بلد است و در مواقعی که دسترسی به اینترنت ممکن نیست، امکان استفاده از نقشه ۳۱ استان کشور در حالت آفلاین امکان پذیر است. برای استفاده از این قابلیت بلد، نقشه استان مورد نظرتان را دانلود کنید. با استفاده از نقشه آفلاین شما می‌توانید بدون نیاز به اینترنت از امکانات نقشه و مسیریاب بلد استفاده کنید.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر