بازدید 33204
سه کارشناس بازار خودرو در گفتگو با تابناک اقتصادی پاسخ دادند:

تاثیر افزایش قیمت بنزین بر بازار خودرو/ تمایل خریدار به کم مصرف ها/ به سمت خالی شدن بازار از خودرو‌های زیر ۵۰ میلیون می‌رویم؟

در روزهای اول اجرای این طرح اندکی تمایل به خرید خودرو کاهش یابد ولی در میان مدت به دلیل اینکه کشور از شرایط لجستیکی شهری مناسبی برخوردار نیست دوباره تقاضا برای خرید خودرو افزایش خواهد یافت. با افزایش قیمت بنزین طبیعتاً مردم تمایل پیدا می کنند که خودروهای کم مصرف خریداری کنند ولی باید گفت که خیلی دست مردم در انتخاب خودروهای کم مصرف باز نیست
کد خبر: ۹۳۸۳۴۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹ 19 November 2019

تاثیر افزایش قیمت بنزین بر بازار خودرو/ تمایل خریدار به کم مصرف ها/ به سمت خالی شدن بازار از خودرو‌های زیر ۵۰ میلیون می‌رویم؟

تابناک اقتصادیهم اکنون پراید دارای کف قیمتی می باشد و وقتی این کف قیمتی از گردونه عرضه خارج می شود طبیعتاً کف قیمت بالاتر می آید و اگر الان به عنوان مثال کف قیمت 45 میلیون تومان باشد این کف قیمت در سال آینده با نرخ تورم به روی 55 میلیون تومان خواهد ایستاد و مردم دیگر خودروی زیر 55 میلیون تومان در بازار پیدا نخواهند کرد. این باعث خواهد شد که یک طبقه از تقاضا به اجبار و به دلیل نداشتن قدرت خرید از گردونه بازار خودرو خارج شود.

به گزارش تابناک اقتصادی، افزایش قیمت بنزین از یک سو و همچنین موضوع توقف تولید برخی خودروها از جمله پراید در سال 1399 از سوی دیگر، حالا این پرسش ها برای متقاضیان خرید خودرو مطرح شده است که اولاً با افزایش قیمت بنزین، آیا قیمت خودروها هم در بازار تغییر می کند؟ به عبارت بهتر آیا افزایش قیمت بنزین می تواند بر روی قیمت خودرو تاثیرگذار باشد یا خیر؟ و ثانیاً با توقف تولید پراید با توجه به اینکه عملاً دیگر خودروهای زیر 50 میلیون تومان در بازار وجود نخواهند داشت، آیا این موضوع می تواند منجر به رکود در بازار خودرو شود؟

خبرنگار تابناک اقتصادی در گفتگو با سه کارشناس بازار خودرو به سه پرسش های فوق پاسخ داده است.

امیر حسن کاکایی کارشناس صنعت خودرو و عضو هیات علمی گروه مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت در گفتگو با خبرنگار تابناک اقتصادی در پاسخ به این پرسش ها گفت: از یک سو، در مقایسه با 30 سال پیش شرایط در بازار خودرو به لحاظ مصرف سوخت بسیار تغییر کرده و مصرف سوخت خودروها بسیار پایین تر آمده است و از سوی دیگر، با اینکه قیمت بنزین افزایش یافته است اما این افزایش در مقابل افزایش هزینه هایی مانند افزایش قیمت روغن و ... بسیار کم است. لذا به نظر من افزایش قیمت بنزین هیچ گونه اثر مستقیمی بر روی افزایش قیمت خودرو نمی تواند داشته باشد.

توقف تولید پراید چه تاثیری بر بازار خودرو دارد؟

کاکایی در مورد توقف تولید پراید و تاثیر آن بر بازار خودرو نیز گفت: واقعیت این است که اگر اقتصاد در حالت عادی قرار داشته باشد ما هم اکنون باید در اوج رکود قرار داشته باشیم اما عوامل مختلفی به گونه ای عمل کرده اند که اقتصاد از حالت طبیعی خود خارج شده است.

وی افزود: وقتی پراید از چرخه تولید خارج شود باید خودروهای دیگری را جایگزین آن کنیم که استانداردهای جدیدی را بتوانند پاس کنند. بنابراین ایجاد استانداردهای جدید نیازمند بکارگیری یک مجموعه تکنولوژی های جدید می باشد و اعمال این مجموعه تکنولوژی های جدید قطعا قیمت خودروها را افزایش خواهد داد.

این استاد دانشگاه افزود: پیش بینی من این است که با توقف تولید پراید کف قیمت در بازار خودرو افزایش خواهد یافت و قطعا رکود در بازار خودرو اتفاق خواهد افتاد و مصرف کننده روز به روز دیرتر به کالای مورد نیاز خود خواهد رسید، چون درآمد به مانند هزینه ها بالا نرفته است.

وی ادامه داد: اگر بانک ها و بورس به هر دلیلی در شرایط فعلی کم بیاورند، سرمایه ها از این دو بازار خارج خواهد شد و شروع به حرکت به سمت باقی بازارها خواهد کرد که این موجب برهم ریختگی و افزایش قیمت در بازارهای موازی از جمله بازار خودرو که بخاطر ویژگی های منحصر به فردش بازار بسیار جذابی است، خواهد شد.

کاکایی در انتهای صحبت های خود گفت: اشاره به این نکته هم ضروری است که دولت در یک سال گذشته آنچه برای کنترل قیمت در بازار خودرو می توانست انجام دهد را انجام داده است از جمله اینکه بانک اطلاعاتی از خریداران تشکیل داد و هم اکنون اگر شما از خودروسازان خودرویی خریداری کرده باشید دیگر نمی توانید برای خرید خودروی دوم اقدام کنید.

حسن کریمی سنجری کارشناس خودرو نیز در گفتگو با خبرنگار تابناک اقتصادی گفت: فی ذاته افزایش قیمت بنزین نمی تواند با افزایش قیمت خودرو در ارتباط باشد اما این افزایش قیمت بنزین می تواند منجر به افزایش نرخ تورم شود و از این کانال به صورت غیرمستقیم بر قیمت خودرو تاثیر بگذارد.

وی افزود: از سوی دیگر، ممکن است در روزهای اول اجرای این طرح اندکی تمایل به خرید خودرو کاهش یابد ولی در میان مدت به دلیل اینکه کشور از شرایط لجستیکی شهری مناسبی برخوردار نیست دوباره تقاضا برای خرید خودرو افزایش خواهد یافت. کریمی سنجری ادامه داد: با افزایش قیمت بنزین طبیعتاً مردم تمایل پیدا می کنند که خودروهای کم مصرف خریداری کنند ولی باید گفت که خیلی دست مردم در انتخاب خودروهای کم مصرف باز نیست.

این کارشناس بازار خودرو گفت: هنوز در طرح سهمیه بندی بنزین وضعیت خودروهای فرسوده چندان مشخص نیست و اگر شرایط به مانند گذشته باشد و به این خودروها نیز سهمیه بنزین تعلق گرفته باشد طبیعتاً خرید و فروش این خودروها برای دست یابی به کارت های سوخت آن ها و فروش سهمیه این کارت های سوخت رونق خواهد گرفت.

کریمی سنجری در مورد وضعیت بازار خودرو پس از توقف تولید پراید گفت: هم اکنون پراید دارای کف قیمتی می باشد و وقتی این کف قیمتی از گردونه عرضه خارج می شود طبیعتاً کف قیمت بالاتر می آید و اگر الان به عنوان مثال کف قیمت 45 میلیون تومان باشد این کف قیمت در سال آینده با نرخ تورم به روی 55 میلیون تومان خواهد ایستاد و مردم دیگر خودروی زیر 55 میلیون تومان در بازار پیدا نخواهند کرد. این باعث خواهد شد که یک طبقه از تقاضا به اجبار و به دلیل نداشتن قدرت خرید از گردونه بازار خودرو خارج شود. بنابراین با توقف تولید پراید و عدم عرضه خودرویی با ویژگی های پراید و هم قیمت با آن، قطعا طرف تقاضا متحمل زیان خواهد شد.

فرید زاوه دیگر کارشناس خودرو نیز در گفتگو با خبرنگار تابناک اقتصادی گفت: خود افزایش قیمت بنزین به صورت مستقیم بر روی افزایش قیمت خودرو تاثیرگذار نیست اما این افزایش قیمت از کانال های غیرمستقیم بر روی قیمت خودرو تاثیرگذار خواهد بود. وی افزود: اگر تنها افزایش قیمت سوخت اتفاق بیفتاد این افزایش، آثار تورمی محدودی بر روی کالاها خواهد داشت و مثلاً افزایش قیمت بنزین کمتر از 2 الی 3 درصد نرخ تورم را افزایش خواهد داد. منتهی مشکلی که در این طرح دولت وجود دارد این است که اولاً بحثی که همواره در افزایش قیمت حامل های انرژی مطرح بود این بود که کسری بودجه دولت از این ناحیه جبران می شد اما در اجرای طرح اخیر موضوع رفع کسری بودجه مطرح نیست و چون کسری بودجه خود می تواند عاملی برای افزایش نرخ تورم باشد پس یک نرخ تورمی از این ناحیه به اقتصاد تحمیل خواهد شد، ثانیاً دولت برای پرداخت یارانه حمایتی بسیار عجله دارد و این بدان معنی است که احتمالاً دولت قصد دارد از منابع بانک مرکزی استفاده کندکه این نیز خود تورم زا است. پس قیمت کالاها خود به خود افزایش می یابد و بنابراین این موضوع می تواند بر روی قیمت خودرو نیز تاثیرگذار باشد.

فرید زاوه در مورد اینکه اقبال خریداران به کدام خودروها بیشتر خواهد شد، گفت: با توجه به اینکه بازار خودرو ایران، بازار رقابتی نیست حقیقتاً مردم حق انتخاب زیادی ندارند. اگر بازار رقابتی بود طبیعتاً تقاضا برای خودروهای هیبریدی، خودورهای گازسوز یا دیزلی بیشتر می شد. هم اکنون تیراژ خودروهای گازسوز در کشور بسیار پایین و تقریباً در حد تاکسی ها خودروی گازسوز تولید می کنند. بنابراین می توان گفت خیلی جغرافیای بازار با این تصمیم عوض نمی شود مگر اینکه دولت بپذیرد که چارچوب عرضه خودرو در کشور را تغییر دهد.

این کارشناس بازار خودرو در مورد وضعیت بازار خودرو پس از توقف تولید پراید گفت: ما یک تجربه ای از حدود 14 سال پیش در مورد خروج پیکان از چرخه تولید داشتیم و در آن زمان خروج، قیمت پیکان (5 میلیون تومان) یک تفاوت 3 میلیون تومانی با قیمت پراید (8 میلیون تومان) داشت. بعد از خروج پیکان از بازار، تیراژ پراید افزایش یافت و بنابراین قیمت آن کاهش و به حدود 6 میلیون تومان رسید.

زاوه افزود: هم اکنون هم این موضوع توقف تولید پراید و تاثیر آن بر بازار خودرو به این وابسته است که شرکت ها چه رفتاری را داشته باشند. اگر قرار باشد که سطح تیراژ تولیدات در سطح فعلی باقی بماند طبیعتاً بازار دچار فشار شدید تقاضا خواهد شد که عرضه ای برای آن وجود ندارد و این باعث یک فشار مضاعف به مصرف کننده خواهد شد. اما اگر تولیدکنندگان تیراژ محصولات جایگزین پراید را افزایش دهند، این افزایش تیراژ باعث پر شدن خلا نبود پراید می شود و خودروسازان می توانند با استفاده از اهرم های مالی در واقع این تفاوت قیمت برای مصرف کننده را نیز پر کنند.

وی ادامه داد: اگر تیبا را با تیراژ پراید تولید کنند می توانند این خودرو را با قیمت پراید بفروشند. ولی در کل با حذف خودروهای زیر 50 میلیون تومان فشار مضاعفی بر مصرف کننده وارد می شود و مصرف کننده نیازمند دریافت کمک های مالی از سمت خودروسازان و بانک ها است که بتواند قدرت خرید خود را ترمیم و خودرو خریداری کند. البته این راهکار هم با توجه به نرخی که منابع مالی در کشور دارند شاید در کوتاه مدت نتواند مشکلی را حل کند. زاوه در انتهای صحبت خود گفت: به نظرم من چاره اصلی این است که از اقتصاد دستوری عبور کنیم و آزادسازی قیمت انجام دهیم.   

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰۶
آقایان مسئول
خودتون بهتر میدونید که علت اصلی رشد مصرف بنزین مربوطه به قاچاقه که اون هم بخاطر کم ارزش بودن پول ایران در برابر کشورهای همسایه است وگرنه مصرف بنزین طبق روال قبله.
چرا سال قبل که ارزش پول ملی رو به کاهش بود کاری نکردید که با همچین معضلی روبرو نشیم؟!
طبق گفته نماینده هایاتون فرار مالیاتی هرساله معادل درآمد نفتی دولته. بهتر نیست تو این شرایط به جای این کارها و منت گذاشتن سر مردم، مالیات از قشری که هروز با خودنمایی دل مردم محروم رو به درد میارن در دستور کارتون قرار بدین؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
قابل توجه کسانی که با اطمینان هنوز دارند ادعا میکنند
که افزایش نرخ بنزین باعث گرانی نمی گردد !!!!!!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
آفرین به این تحلیل. فقط ایکاش دولتی ها جرات انجام این کارها را داشته باشند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
قبل از هر چیز باید مشخص شود چه نهاد یا سازمانی ست که این قدرت را دارد که دهها هزار لیتر بنزین از طریق تانکرهای سوخت از طریق مرزها خارج کند!... آیا میشود باور کرد که این کار ، کار قاچاقچیان خرده داشت!؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
خیلی جالبه خود دولت ماشین پر مصرف دست مردم میده بعد میگه مصرف بنزین زیاده قیمت رو سه برابر می کنه ......
محسن رنگ آمیز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
گران نشدن اقلام و خدمات یک حرف بی اساس است که گوینده ی آن هم خودش میداند با افزایش سه برابری قیمت بنزین در میان مدت چه بلایی سر ملت می آید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
دولتی از عهده این کار برمیاد که عملش نه شعارش، تدبیر و امید باشد!
همین مقاله تون خط باطل روی همه حرف های مسئولین و مطالب هست که در مورد جلوگیری از افزایش قیمت بخاطر گران شدن بنزین گفته شده و نوشته شده می کشد....
پراید تیبا کوییک پژو ۳۰۱ و پژو ۲۰۶ را سال آینده فروششان را متوقف کنید
حالا فهمیدم چرا پراید گرون شد جلو جلو گرونش کردن که بگن بخاطر گرانی بنزین نبوده....
اینترنت کی درست میشه؟ پوکیدیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
بابا اینترنتو برگردونین ...
ناشناس
| Finland |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
اینترنتی در کار نبود از اول
زینال بندری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
اینترنتی که جز فساد و تباهی و فسق و فجور حاصلی نداشت همان به که برای همیشه قطع شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
پارس انلاین وی پی ان داده که وصل میشه به اینترنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
آقای زینال بندری

اگر شما از اینترنت درست استفاده نمیکنید و فقط در راه فساد و فسق و قجور اینترنت رو به کار میبرید ، مردمی که با اینترنت درآمد کسب میکنند یا از اینترنت برای جستجوهای علمی یا حتی تفریحی استفاده میکند چه گناهی کردند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
رو آوردیم به تکنولوژی 35 سال پیش و دستگاه فاکس را از کمد در آوردیم
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
اقای زینال بندری احتمالا اینترنت از نظر شما محل فساد و تباهی هست خودتون رو اصلاح کنید
ماشین خدا تومان
کلا بفرمایید مردم در هر دوره ای بدبختن!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
ما رو برای اتخابات میخوان فقططططط
خدای بزرگ را شاکریم که با افزایش ناچیز قیمت بنزین باعث شدید که مردم از خرید خودرو های لوکس و بسیار پر مصرف خارجی و ایرانی خود داری نمودند در حال حاضر خودرو ساز های تولنمند داخلی باید خودرو های کم مصرفی مثل ژیان ، فولوکس قورباغه ایی و رنو را مجددا با تیراژ بالا تولید کنند
بعضی وقتا با خودم فکر میکنم یک سری مسائل و تحلیلهایی که بسیار بسیار ساده و واضح هستن ، تو کشور ما توسط مسؤلین یا درک نمیکنن یا درک کردنش نفعی برای اونا نداره یا اینکه دوست دارن همیشه دم دستترین کار رو انجام بدن و خودشون رو به زحمت نندازن.
حالا که افزایش قیمت بنزین رو اعمال کردین چندتا مساله دیگه رو هم انجام بدین:
۱. آزاد کردن واردات خودرو و برداشتن تعرفه های ظالمانه چند صد درصدی اون. مثل بقیه کشورها تعرفه واردات خودرو رو ۱۰ درصد کنید تا مردم حق انتخاب داشته باشن و با مصرف خودروی با کیفیت، مصرف سوخت کم بشه و مازاد مصرف رو صادر کنید با قیمت جهانی(البته اگه این بنزینو کسی بخره!) و هم اینکه هزینه های جانی و مالی مردم هم کم میشه و رضایت و رفاه مردم بیشتر.
۲. بنزین با کیفیت و استاندارد بین المللی تولید کنید تا اینهمه بابت مصرف بنزین غیر استاندارد ما هزینه تعمیرات و آلودگی و مصرف بالا ندیم.
۳. چندتا مساله دیگه هم هست که غیر قابل انتشاره....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
مسئله اصلی هموناست که غیرقابل انتشاره
وگرنه راه حل و دانش که کم نیست برا حل مشکلات
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
علی اقا
مطمئن باش درک نمی کنند و فقط به منافع خودشان توجه دارند
کسی بفکر مردم و حق و حقوق ما و رفاه ملت توجه ندارد
فقط منافع عده قلیلی خودی مورد توجه و هدف است و بس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
واقعا چرا مسئولین جوابگوی این مسئله نیستند. از یک
طرف بلید خودر بی کیفیت را با چند برابر قیمت بخریم از طرف دیگر هزینه بنزین آزاد با مصرف بالای این خودروها را هم بدهیم.
بله قطعا وقتی ماشین های زیر 50 میلیون بروند بالای 50 میلیون قطعا ماشین کمتر از 50 میلیون از بازار حذف می شود.
ممنونم ...
راهکار های بهتر جای افزایش قیمت بنزین:

1- افزایش مالیات قشر مرفه : 3 برابر شدن مالیات جراح و پزشک، وکیل ، افرادای که مبادلات مالی انها در ماه بیش از 20 میلیون هست

2-گرفتن پول از 100 نفری که بدهکار مالیاتی هستند

3- برگرداندن قیمت بنزین به حالت قبلی + ایجاد سهمیه بیشتر + امکان فروش بنزین برای افراد متقاضی در یک سامانه

4- دخالت دادن مردم در نظرها

و....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
افزایش مالیات طلافروشان ، نمایندگان مجلس ، مدیران دولتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
خوب فرض کن حقوق من پزشک ماهی ۳۰ میلیون باشه،الان میزان مالیات سال ۹۸ من ۳۰ درصده حدودا یعنی ۱۰ میلیونشو باید مالیات بدم...خوب آی کیو اگه مالیات منو سه برابر کنن حقوم میشه ۲میلیون و هفتصد...چرا همین جوری حرف میزننی؟؟میفهمی چی میگی اصلا؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
سی درصد سی میلیون نمیشه ده میلیون دکتر.ده میلیون رو .
شما سالیانه میدید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
اولا 3 برابر کردن یعنی اینکه فشار بیشتر به این قشر بیاد
دوما: اولا بعید میدونم مالیات 30 درصد باشه
ثانیا: فعلا که 58 پزشک ها همین مالیات هم فرار میکننئد
رابعا : شما که از اینکه بخواهد مالیات بر قشر پزشک سه برابر بشه ناراحتی چطوری با 3 برابر شدن بنزین که معادل چندین برابر فشار بر قشر محروم هست راضی میشوی

خامسا : سقف مالیات براش باید تعیین بشه که بنا بر میزان درامد به صورت پلکانی مالیات هم زیاد بشه.....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
آقای دکتر که امثال شماها خودشون عقل کل می دونن (آی کیوی بالا)!!! شما همون مالیات معمولیتون را مرحمت . واقعا بفرمایید، لازم هم نیست ۳ برابر بشه. واقعا خجالت آوره که متاسفانه تعدا زیادی از پزشک ها جیب خودشونو با پول این مردم بدبخت پر می کنند و همیشه هم از همه چیز و همه کس طلبکارند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
البته دقیقش ۳۵ درصده...اونجوری میشه ۲میلیون و ۷۰۰
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
از خواب بیدار شو....کجا فکر کردی گوش شنوا هست لرای پیشنهادهای مردم؟
اصفهانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
راه های زیادی بود که میشد اجرا کنن و اینجوری شوک به مردم وارد نکن اما مشکل اینه که هم مجلس و هم دولت انتخابی ما فقط به نفع سرمایه دارها کار میکنن به عبارتی قشر پایین هرروز فقیرتر میشه چون قوانین یا به نفع پولدارهاست یا براشون رانت ایجاد میکنه یا راه دور زدن
اگر واقعا مردم مهم بودن و محرم حرفها پشت در بسته انجام نمیشد تصمیمات ساعت ۱۲ شب یدون خبر و حالا هم که اینترنت قطع میشه تا کاملا به شعور مردم توهین بشه
چرا نباید جلو فرار مالیاتی جلو چند نرخی بودن کالاها و ارز جلو نبود مالیات روی سپرده و خانه های خالی گرفته بشه؟
یک پزشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
هموطنان عزیزم اون پزشکایی که میفرمایید ماهی خدا تومن درامد دارن و از زیر دادن مالیات درمیرن یه تعدادی هستن که تو همه شهرهای ایران شناخته شده هستن و همین شما مردم واسه اینکه برین پیش اونا حاضرین دو ماه تو نوبت بمونین و برای خودشون مافیا هستن. درصدشون خیلیییی کمتر از ما پزشکایی هست که الان چهارده ماهه کارانه نگرفتیم و به حقوقمون بیست درصد مالیات میزنن و به اندازه اونا درامد نداریم. همه رو با یه چوب نزنین.
خودرو زیر 50 تومن نیس خب الان چکار کنیم؟ اعتراض کنیم ؟ مقاومت کنیم؟ امرتون چیه؟ چکار کنن مردم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
تمکین کنند
بجای دست کردن تو جیب مردم برای جبران کسری بودجه، اولا سیاست خارجیتون رو درست کنید تا تعامل ما با دنیا و خصوصا همسایه ها بهتر بشه، بخدا قسم با دیوار کشیدن دور کشور هیچ‌ مشکلی حل نمیشه فقط فساد و رانت و غیر شفافیت بیشتر و بیشتر میشه.
اینهمه نهاد و ارگانهایی که وظیفشون چیز دیگه ای بوده اما الان از قدرت، نفوذ و رانتی که دارن استفاده میکنن و دارن فعالیت اقتصادی انجام میدن و به هیچ جایی هم حسابی پس نمیدن و معافیت و فرار مالیاتی هم دارن، اونها رو فعالیتشونو شفاف سازی کنید و مالیات ازشون بگیرید. اینکه یک ارگان فعالیت بی حساب و کتاب داشته باشه بعد بیاد دوتا مدرسه اینجا و اونجا بسازه و چهارتا کانکس به زلزله زده ها بده و ادعا کنه وظیفشو انجام داده که نمیشه.
شفافیت تنها راه اصلاح ساختاریه. شفافیت برای همه نهادهای دولتی و غیره.
کار من کلا با ینترنته / درآمد خانواده ام از اینترنته / قیمت بنزین را هم کار ندارم / به هر کسی ایمان دارید سر برج داره میاد / ینترنت را وصل کنید
هم اکنون قیمت خودروها 20-30% افزایش یافته..پ ن : ما جلوی هر گونه افزایش قیمتیو میگیریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
منظورشون بالای 30 درصد گرونیه.
همونطور که ضربتی بنزین رو گرون کردین، چرا ضربتی از کسایی که ابربدهکار بانکی اند یا کسایی که فرار مالیاتی دارن بصورت ضربتی و قانونی با اونها برخورد نمیشه.
از پزشکان عزیز هم خواهش کنید اگه امکانش هست و طرز کار با کارتخوان رو یاد گرفتن، دستگاه کارتخوان تو مغازه هاشون نصب کنند.
البته خب بازم میگم اگه امکانش هست. ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
برو خبر سخنگوی قوه قضاییه رو بخون ببین درباره ابربدهکار بانکی مبنای کار رو نوشته چی قرار دادن
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
برای استفاده از دستگاه کارتخوان میتونن از دانش و علم مشتری‌هاشون کمک بگیرن
آقا.. خدا وکیلی مگه الان با افزایش قیمت بنزین هزینه استفاده از خودرو افزایش پیدا نکرده!؟ خوب اوصولا باید خواهانش و مشتریش کم بشه و قیمت اش پایین بیاد دیگه! چرا داره از افزایش قیمت صحبت میشه آخه!؟
کلا مدارهای منطق مغزم نیم سوز شده بودن! الان دیگه نابود شدن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
چون انحصار دارند شرایط و قیمت رو میزان عرضه تقاضا تعیین نمیکنه خود تولید کننده برای اینکه سودش رو ثابت نگه داره قیمت تعیین میکنه. بعد توجه کن تحریم هستند کلی کارگر دارند و البته مدیرانی که پاداش میلیونی میگیرند!
چرا باید این کشور 40 سال تحریم باشد چرا مدیران کشور نمی توانند مشکل به این بزرگی را حل کنند
اينترنت كجاييييييييييييييييييي دقيقاً كجايييييييييييييييييييييي
پاسخ ها
ههههه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
همينجا
دو سال پیش با 200 میلیون میشد بنز و ب ام و خرید.
یادش بخیر. اصحاب کهف باز اون وسط چند سال خوابیدن ما تو بیداری جهش قیمتی اونا رو داریم تجربه میکنیم.
پراید 50؟ :)))))
خود پراید هم معتقده 50 میلیون نمی‌ارزه
چرا حقوقمون به ریاله ولی خودروهامون به قیمت دلار محاسبه میشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
چون به لطف پروردگار عالم در ایران زمین بدنیا آمده ای.....جیب حالی پز عالی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
برای اینکه دانشجوی مملکت هدفش مدرکه نه تحصیل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
خود پراید هنوز تو شک و بهت که چطور منه 2 میلیون شدم 50 میلیون.چه قشنگ عمر و زندگی مون داره به فنا میره.هی باید تلاش کنیم تلاش کنیم آخر سال میرسیم سر خط ...
قطعی اینترنتی که هیچ نهادی برعهدش نمیگیره نشانه همیشگی بودن قطعیست.
حالا حالاها مهمون تابناکیم تا پول جمع کنیم بریم ترکیه کارامون رو انجام بدیم
مگر دولت نگفت جلوی گران شدن همه چیز را می گیرد! پس بگیرد دیگر... مردم از همان اول طرح فهمیدن که دولت عرضه کنترل قیامت ها را ندارد و اعتراض ها به همین است! دولت منفعل که فقط بلد است گران کند
متاسفانه این کارشناس محترم مصرف کم خودرو در حال حاضر را با کدام دوره و کدام خودرو مقایسه کرده که فکر می کند خودروی داخلی کم مصرف است . یکی از دلایل مصرف بالای بنزین و رشد آن تا روزانه 94 میلیون لیتر خودروهای پر مصرف داخلی و ناوگان فرسوده کشور است. علت اصلی هم علاوه بر مقاومت خودرویازها با واردات خودروهای لوکس کم مصرف خارجی تحریم ناجوانمردانه امریکاست. زیرا اگر تحریم ها نبود انواع خودروها وارد شده و مصرف کننده حق انتخاب داشت و تعرفه ها هم مانع از انتخاب خودروی خارجی به جای داخلی نمی شد. متاسفانه تحریم ها همه چیز را به هم ریخت که اکنون شاهد قیمت پراید 50 میلیونی هستیم. البته در عالم فرض می توان پذیرفت که افزایش قیمت بنزین سبب تورم نمی شود اما رفتار مردم ما کاملا خلاف این را نشان می دهد. مردم ما از نظر روانی عاشق افزایش قیمت هستند و هر کالایی افزایش یابد تقاضایشان را نسبت به آن افزایش می دهند و این فشار تقاضا به قیمت فشار آورده بالاتر می برد. علل متعددی برای رفتار ما ایرانی ها وجود دارد مثلا چشم و هم چشمی یا خودخواهی یا کلاس گذاشتن بی خود
بهتره مردم برن رواسال اخر91بخرند دوگانه سوز ازپراید هم بهتره میگی نه امتحان کنید
خیلی جالبه خود دولت ماشین پر مصرف دست مردم میده بعد میگه مصرف بنزین زیاده قیمت رو سه برابر می کنه .
خیلی جالبه خود دولت ماشین پر مصرف دست مردم میده بعد میگه مصرف بنزین زیاده قیمت رو سه برابر می کنه .
با این اوصاف پراید دوباره برخواهد گشت و خداحافظی در کار نیست....
۸۰ میلیون مردم ایران یعنی لیاقت یه ماشین معمولی رو هم ندارن
من باید ۲۵ماه کار کنم هیچی خرج نکنم تا یه پراید بخرم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
تازه اگر تحریم نشیم دلار بالا نره بنزین گرون نشه خودروساز احتکار نکنه میتونی بخری
مریم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
خب 52 درصد مردم ماشین ندارن من و شما هم روش
چرا حقوقا سر ساعت ۱۲ شب دفعتا سه برابر نمیشه...اندر حیران موندم از این سیاست های یک بام و دو هوایی...
توی دنیا در کشورهای دیگه مشکلی به نام خرید خودرو وجود نداره با حقوق یک ماهشون یک اتومبیل میخرند
حال شاید بفهمید که جوونها از چه میترکند و دست به خرابکاری میزنند همه چیز براشون شده رویا و ارزو تازه باز هم ازشون طلبکارند و به سر و ضعشون هر روز گیر میدن و امر و نهی شون میکنن .
من الان سه ساله واس خرید پراید پنج میلیون کم دارم
هی پولم جور میشه هی پراید گرون میشه
تابناک میدونم سانسور میکنی ولی بیایید از فردا با الاغ بریم سر کار.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
الاغ از کجا میاری؟ طویله هم لازم داری.
من ۳۴سالمه فوق لیسانس کشاورزی دارم نه کار ثابت دارم نه ماشین دارم تو یه شرکت پخش ۱۲۰۰ حقوقمه به خاطر مشکلات مالی خانواده ازدواج هم نکردم با این اوضاع فکر نکنم به جایی برسم گاهی ارزو میکنم همه اینا کاش خواب بود
ولی نیست ما به پای بی تدبیری مسیولین میسوزیم
ماشین یه وسیله مصرفیه ، سوختش سه برابر شده اما بجای اینکه خودش ارزونتر شه داره گرونتر میشه !!!!!!!!!!
همه جای دنیا زندگی یه جور دیگست اینجا برعکس همه جاست ....
پراید 50 میلیون، علی برکت الله
دلار هزاربود چهار برابرش کردید گفتید بنزین ارزونه از ۱۰۰ به هزار رسوندی تا جهانی بشه
دلار را از چهار هزار به ۱۲ هزار رساندید بازم گفتید بنزین ارزانه نیمه شب سه برابرش کردید تا جهانی بشه
این یعنی عپالت و بهار
و تدبیر و امید وکلیدچ
"و مردم دیگر خودروی زیر 55 میلیون تومان در بازار پیدا نخواهند کرد" علی برکت الله
می خواستم یه تیبا صندقدار مدل 97 صفر بخرم دو هفته پیش هی دل دل کردم .حالا اگهی کرده قیمت 58 تومن زده اونوقت 49 هم میداد .ای لعنت به هر چی دل کم جراته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
گفت هیچی گران ننیشه
بهترین راه حل کاهش صددرصدی بنزین واردات شتره.که بعلت امساک در غذا خوردن بسیار مقرون بصرفه میباشد بشرطی که تعرفه واردات برای ان زبان بسته ها توسط روسای سه قوه وضع نکنند
قرارشد خودروهاي هيبريدي بدون تعرفه وارد شود بنزين هم نخواستيم به كجا كشيده شد! آيا پسر سر أين هم وأنت ،آقازاده و... خوابيده كه اجرا نميشه ؟
من یه ماشین ۶ سیلندر دارم که مصرفش از پژو و پراید کمتره
چرا از
صدها شرکت و بنیاد که
یک تومان هم مالیات نمی دهند
و
پزشکان و وکلای دارای درآمدهای افسانه ای
البته نه تمام آنها بلکه اکثریت پزشکان و وکلا
مالیات گرفته نمی شود
خداییش چرا حقوق من کارمند بدبخت به رئال حساب میشه ولی یه پراید که ارابه مرگ هست و از سر ناچاری سوار میشیم باید 50میلیون باشه. من کارمند با ماهی دو تومن چن ماه باید هیچ نخورم نپوشم تا بتونم ارابه مرگ بخرم. مسولین محترم خواهشا ده دقیقه خودتون رو جای یه کارمند با حقوق دو تومن تو این وضعیت بذارید اگه مردین اگه دین دارید یه ماه با دو تومن هم نه شما با سه تومن و چهار تا بچه خرج خونه کرایه خونه رو بدین...
املاک و مستقلات باید تعیین تکلیف شود
هر چقدر این منبع فساد بیشتر دوام بیاورد، عاقبت وخیم تر و خشونت آمیزتری در انتظارش هست.
راه مسکن، مالیات شدید بر خانه های خالی یا بر کسی که بیش از یک خانه (هر کد ملی) یا خانه متراژ بالا یا منطقه مرفه نشین دارد هست که اصلا صرف نکند بیش از یک خانه داشته باشد و پولش را در بورس و تولید سرمایه گذاری کند
در مورد زمین هم هر کس نباید بیش از دو قطعه یا چند صد متر زمین بنام داشته باشد، بیشتر دارد، اول باید مشخص کند چطور بدست آورده،بعد مالیات سنگینی اعمال شود و به او فرصت داده شود که در این بازه زمانی ساخت و ساز انجام دهد یا به قیمت پایین به فردی با کدملی (بغیر از اشخاص درجه یک) خود بفروشد، و اگر نفروشد، مالیات بسیار سنگینی وضع شود، دادستان مالیاتی با همکاری سایر قوا باید تشکیل شود و از ده‌ها ارگان نماینده داشته باشد و هر کس کشفی در فساد سازمان مالیاتی کرد، چند درصد از مبلغ کشف شده، به عنوان پاداش پرداخت شود، خلاصه قیمت زمین باید بسیار بسیار افت کند و جانی به صنعت ساخت و ساز بدهد و همه را صاحب خانه کند. وگرنه سوسیالیسم بلاخره زمین ها و املاک را یکجا بالا می‌کشد، نه با روش های مسالمت آمیز تر (مخصوصا 5 درصدی که مالک بیش از 60 درصد زمین ها و املاک ایران هستند)
سلام ما جمعیتمون در حال رشد آنچنانی هست حجم اقتصادمون رشد زیادی داره ؟ چرا هنوز این همه تورم داریم اصلأ دیگه مردم به تورم عادت کردند تورم در ایران چیزی غیر از شکاف طبقاتی و افزایش ناامنی نیست. چرا یفکری بحالش نمیشه
خدا را شاکرم‌ در دوره ای زندگی میکنم که آخر خوشبختی است حتی تمام خارجیای کافر جهنمی حسرت من را می خورند ایول به همشون که هوای ما را دارن
این تابناک جزو حامیان دولته
همه چی به دلار محاسبه میشود
تمام خرج کرد، مردم هم به دلاره
بعد میگن ما وابسته به هیچ کشوری نیستیم
تحریم ها هم تاثیری ندارد
تازه حقوقتون هم به ریاله
مقاوت و ایستادگی هم باید بکنید تا اخر عمر ، تا جونتون دربیاد

ما که مسولیم، خوانواده هامونم خارج از کشور هستند درآمدمون هم به دلاره

افرین افرین عجب راهکارهایی دارید برا دور زدن تحریم ها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
کلا در این مملکت بدبختیم و روز به روز هم اوضاع داره بدتر میشه. مملکت با شعار و گفتار درمانی داره اداره میشه
عجیبترین چیزی که این چندروزه دیدم نبود یک موتور جستجوی داخلی و به قولی ملی!!!!!!! بود
با میلیاردها میلیارد تومن بودجه که صرف کردن
حتی یوز هم بالا نمیاد مشخصاً یوز یه پوسته بود روی گوگل رو که گوگل تو نمایش بشه یوز

تمام سایتهایی که از طریق اینترانت دارم میرم رو باید با دست تایپ کنم و هیچ موتور جستجویی هیچ رباتی نداره همین سایت تابناک رو مثلاً رنکیگنگ بده بازدید بده اهم و مهم کنه سئو کنه
هیچی.....

چی شد اون پولها؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ایمیلم نداریم!!!!!!!!!!!!!!

امروز بله رو نصب کردم نصف خدماتش کار نمیکنه!!!!!!!!!!!!!!!
نوشت ببخشید اینا رو نمی تونیم کاری کنیم اینترنت میخواد!!!!!!!!!!!!!!

بابا چه وضعیه؟؟
....
تمایل به خودروی کم مصرف؟؟؟؟
۴۰ ساله خودروهای خارج از رده تولید میکنید با قیمت و مصرف چهار برابر جهانی
فقط پول بنزینش مونده بود جهانی بشه؟؟؟؟
این نظرات باعث شرم و خجالت من شد...
...برای کی مهمه آشغال میخریم پنجاه میلیون ، تو تصادف عین کاغذ ورقه میشه؟ تعرفه بالا به خورو هیبریدی بستین مردم نتونن بخرن واسه حمایت از اون خودرو ساز داخلی؟ مردمم بمیرن مهم نیست ، تازه میگن مصرف سوخت بالاست ...
میگن نمیذاریم قیمت بالابره ، تاحالا قیمت میوه و سبزی جات رو توی این چندروز دیدید؟

الله اکبر . الله اکبر
خدایا خودت چاره کن ...
رئیس جمهور شیب ملایم این بود قدیما اگر حرفی مزدند روی حرفشان می ایستادند ولی وای بر تو
کم مصرف ترین خودروها در ترافیک حداقل صدی 10 میسوزنند! ترافیک هم به عامل مختلفی مثل تعداد خودرو و طراحی هندسی خیابانها و عملکرد پلیس(یکی از عوامل ترافیک بجای تسهیل آن!) دارد. قطعاً برای ساخت خودروهای کم مصرف خودروسازها پول بیشتری را مطالبه میکنند ولی شاید در عمل خودروها کم مصرف هم نباشن! با گران کردن بنزین هیچ خودروسازی مجبور به ساخت خودروهای کم مصرف نمیشه و فقط پول بیشتری رو از مشتری میگیره! نمونه اش پراید که بعنوان تابوت سرنشین عمل میکنه و در عمل هم در ترافیک مصرف بالائی داره!
آقا چی میشه برگردیم به قدیم، از فردا تردد اسب و الاغ رو آزاد کنن مسیر ویژه هم براش بزارن هر ماه هم دولت سهمیه یونجه و علوفه بده دیگه بنزین میخوایم چیکار؟!! با اسب و الاغ میریم سر کار نه هوا آلوده میشه نه سرمایه ملی هدر میره نگران قیمتشم نیستی دیگه
ميگن حمايت از توليد ملي!!!! چند ساله مردم بد بخت از ماشين هاي بي كيفيتتون حمايت كردن و خريدن مگه كيفيتش تغييري كرد؟!؟ ...
چقدر دروغ چقدر شغار که گرون نمیشه . همین امروز پراید شد 55 میلیون .
یه عمره داریم تاوان یارانه ای بودن اقتصاد رو میدیم. تاوان حمایت های نادرست که فقط ایجاد رانت و فساد کرده. به قشر ضعیف مسکن دادیم و به مفسد اقتصادی تقویتی. آیا بس نیست؟
حالا که اینترنت قطعه فقط سایت شما فعاله لطفا بخش وضعیت اب وهواو قیمت طلا به روز شده و تمام مسائل پزشکی گوگل رو تو صفحه تون جا بدین.ما در شهر کوچک دورافتاده ،نبود دکتر با سواد،مجبوریم اطلاعات پزشکیم ببریم بالا تا کلاس درس برگزار کنیم با دکتر وبا مشورت و همدلی هم دارو تجویز شه.
توی ژاپن برق یه منطقه ده دقیقه قطع میشه نخست وزیرش تا نیم ساعت جلوی مردمش تعظیم میکنه گریه میکنه شرمنده میشه شایدم اخرش استعفا بده. توی ایران اینترنت یه کشورو یه هفتس قطع کردن عین خیالشونم نیست تازه افتخار میکنن درصد استفاده از اینترنت ملی چند برابر شده. زحمت کشیدی بابا. کشورو بکن مثل کره شمالی خیالت راحت بشه.
بنظرم تنها مشکل ما این هست که بدبختانه نفت داریم. اگر نفت نداشتیم و مدیر مدیر داشتیم یعنی مدیر کاربلد و با دانش الان همه چیز خوب بود. مشکل ما تامین منابع نیست مشکل ما مدیران بی سواد هست که تجربه و دانش ندارن و با سعی و خطا دارن مملکت رو نابود می کنن.
دولت گدا دولت گدا دولت گدا
به زور از جیب مردم گدایی میکنن نفت خودمون رو بهمون نمیدن
امروزه به خاطر پول، مقام ، شهرت و ... خدا خیلی بی رنگ شده
به راحتی دروغ میگوییم ، فراموش کردیم که اگر همه بدی ها را در یکجا جمع کنیم کلیدش دروغ است.
هر انسانی خیلی زود به آخر مسیر خواهد رسید و در ان لحظه خدا برایش پر رنگ می شود ، ان روز دیگر پشیمانی سودی نداره. خوش به حال انکسی که خودش را به این قیمت های ناچیز نفروشد و انروز که به ملاقات خدا می رود بهترین کالا را پیشش ببرد کالایی که خدا هم به بنده اش افتخار کند.
و خدای ناکرده کالایی با بوی گند، ارزش ملاقات با خدا را ندارد.
مرگ ، پیری و مریضی چیز هایی هستند که انسان ها اصلا باورش ندارند، چون ذات انسان فراموشکار است.
سلام خدمت همه دوستانی که در مورد پراید نظراتی داشتند....
مدت ۱۰ ساله که در گاراژ یکی از بزرگترین اساتید فن مکانیکی پیش اوستای ارجمندم
کار میکنم و با اینکه همه چیزو چشم بسته واردم ولی هنوز در رکابش و زیر سایه اش آچار میزنم...
خلاصه مختصر اینکه
از یک اوراقی و به شکل کاملأ قانونی
شاسی و بدنه موتور یک پراید بهمراه سند و کلیه مدارک که قبلأ سوخته بوده ، خریدیم و پس از بازسازی و مقاوم سازی شاسی تمامی قطعات از کوچکترین پیچ و قطعات موتور تا قطعات گیربکس و بدنه همه و همه رو از بهترین قطعات انداختیم
حتی برخی از قطعات مهم رو از استوک فروشیها خریدیم البته قطعاتی هم خریدیم که واقعأ مشخص بودند کم کار کرد و جنس اصل کره ای قدیمی و بقول معروف زیر خاکی بودند ، چون جنس صفر بازار مشابه ، غیر قابل مقایسه و بی کیفیت بود...
خلاصه مطلب همه خریدها و قطعات با محاسبه زمانی که طی ۲ ماه و ۷ روز (با پولیش نهایی بدنه ) رو که در آخر حساب کردیم (آذر ۹۸) همش روی هم ، طبق فاکتور شد ۱۹ میلیون ۷۲۸ هزار و ۷۰۰ ناقابل...
البته خرید خالص قطعات بدون دستمزد و اضافه کاریها خیلی خیلی کمتر از این حرفها میشد که نگم بهتره....
خلاصه
هرکسی هم ماشین میبینه میگه مبارکه و شیرینی میخواد چون هنوز نایلونهای صندلیها کنده نشده...
ولی خدا وکیلی قیمت کار ندارم از لحاظ کیفیت وقتی توی ماشین میشینی و باهاش رانندگی میکنی کلأ بی صدا و کم تکون و کم مصرف و پرشتاب و ....
اصلأ یه چیزی شده روانی...
چون خیلی کارهای اضافی ولی واجب که هیچوقت انجام نمیشه مثل عایق بندی (صوتی ، برودتی ، حرارتی) روی کل بدنه و زیر سازی بدنه و عایق بندی اطراف شیشه ها و درها ، سیستم کولر و.....و مقاوم سازی ..... خودمون انجام دادیم
کلام آخر اینکه کاری به قیمت ۵۰ تومنی فعلی پراید ندارم که مطمئن باشید خیلی بیشتر از اینها داره پامون می افته.....
ولی حداقل ایکاش روی محصول وقت میگذاشتن و جنس با کیفیت دست مردم میدادن و ۵۰ تومن هم میگرفتن و میگفتیم نوش جونشون...
اینجوری هم مردم راضی بودند و هم خودشون این پولهارو به خیر و خوشی می خوردن ...
ولی حیف که متأسفانه اینطور نیست....
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر