بازدید 5507

قرعه کشی یورو ۲۰۲۰؛ پیچیده و مرموز

قرار است قرعه کشی جام ملت‌های اروپا بلافاصله بعد از پایان رقابت‌های مقدماتی برگزار شود خبر‌های جسته گریخته‌ای توسط یوفا منتشر شده که به نقش داشتن نتایج تیم‌ها در لیگ ملت‌های یوفای گذشته در این قرعه کشی اشاره دارد.
کد خبر: ۹۳۸۳۱۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۱ 19 November 2019

عدم استقبال تماشاچیان از بازی‌های اخیر تیم ملی آلمان در رقابت‌های مقدماتی یورو ۲۰۲۰ در این کشور به بحث‌های زیادی دامن زده است.

به گزارش تابناک ورزشی، خالی بودن بخشی از ورزشگاه بوروسیا پارک شهر مونشن گلادباخ در جریان دیدار اخیر تیم ملی آلمان و بلاروس در مقدماتی یورو ۲۰۲۰، بازی‌ای که با پیروزی ۴-۰ شاگردان یواخیم لو به پایان رسید در این کشور خبرساز شده و به بحث‌های قابل توجهی در این باره دامن زده است.

اشتفان افنبرگ، اسطوره تیم ملی آلمان و بایرن مونیخ یکی از اولین کسانی بود که در برنامه تلویزیونی معروف آلمان، دوپل پاس، در این باره شرکت کرده و گفت: به کسانی که ترجیح می‌داده اند به جای رفتن در استادیوم مونشن گلادباخ و تماشای دیدار آلمان و بلاروس در خانه بازی را از تلویزیون تماشا کرده اند تا بتوانند چند دقیقه بعد از پایان بازی بخوابند حق می‌دهد.

تونی کروس ستاره آلمانی رئال مادرید هم درباره خالی بودن بعضی از سکو‌های ورزشگاه بوروسیا پارک در دیدار آلمان و بلاروس صحبت کرده و با انتقاد از کسانی که ترجیح داده اند در خانه بمانند و به ورزشگاه نروند گفت:" یعنی هر کس باید خودش تصمیم بگیرد که برای بازی ملی باید به استادیوم برود یا نه؟ ".

روزنامه زوددویچه تسایتونگ هم با انتقاد از تقویم و طراحی رقابت‌های انتخابی یورو می‌گوید تقویم این رقابت‌ها که تیم‌های بزرگ اروپایی را وادار می‌کند با تیم‌هایی کوچک و ضعیف بازی‌های متعددی انجام دهند از اساس دچار اشکال است و یوفا باید فکری برای طراحی این رقابت‌های مقدماتی بکند. این روزنامه آلمانی می‌گوید چرا آلمان باید قبل از هر رقابت مهمی مثل یورو یا جام جهانی به مصاف تیمی مثل بلاروس برود یا فرانسه چرا باید با مولداوی بازی کند یا اسپانیا با مالت؟

این روزنامه آلمانی می‌گوید چنین وضعیتی باعث وارد شدن استرس به بازیکنان تیم‌های ملی پرقدرت اروپایی و خسته شدن و دلزده شدن تماشاچیان می‌شود. به همین خاطر بود که یوفا با آگاهی از این وضعیت رقابت‌های موسوم به لیگ ملت‌های یوفا را طراحی کرد که اجازه می‌دهد تیم‌هایی با سطح هم با یکدیگر رقابت کنند.

اما انتقاد‌ها در آلمان به این هم برمی گردد که وضعیت برگزاری یورو ۲۰۲۰ که قرار است در چندین کشور متعدد برگزار شود چنان تقویم و وضعیت پیچیده‌ای دارد که به خودی خود هم استرس تیم‌های پرقدرت اروپا را بیشتر کرده و هم به دلسردی هواداران دامن زده است.

با توجه به اینکه قرار است قرعه کشی جام ملت‌های اروپا بلافاصله بعد از پایان رقابت‌های مقدماتی برگزار شود خبر‌های جسته گریخته‌ای توسط یوفا منتشر شده که به نقش داشتن نتایج تیم‌ها در لیگ ملت‌های یوفای گذشته در این قرعه کشی اشاره دارد. رسانه‌های آلمانی می‌گویند اخبار قطره چکانی‌ای که توسط یوفا درباره شرایط قرعه کشی یورو ۲۰۲۰ منتشر می‌شود به مبهم شدن هر چه بیشتر فضا دامن می‌زند.

با اینحال یک چیز مشخص است و آن اینکه آلمان در مرحله گروهی یورو ۲۰۲۰ با تیم‌های انگلیس، اسپانیا، هلند یا ایتالیا بازی نخواهد کرد. زوددویچه با جمع بندی اخبار منتشر شده از یوفا درباره آیین نامه‌های جدید قرعه کشی می‌گوید احتمال اینکه اوکراین و مجارستان با آلمان همگروه شوند بالا است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر