بازدید 4280
۱
ماسک‌های معمولی در پیشگیری از عوارض آلودگی هوا تاثیری ندارد

آلودگی هوا در دراز مدت باعث بروز سرطان می‌شود

یک فوق تخصص بیماری‌های ریوی گفت: آلودگی هوا در دراز مدت باعث بروز سرطان ریه و سرطان حنجره در افراد می‌شود.
کد خبر: ۹۳۷۹۷۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۰۵:۱۵ 18 November 2019
به گزارش تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حمید سهراب‌پور فوق تخصص بیماری‌های ریوی و استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با اشاره به تاثیر آلودگی هوا و ذرات معلق بر سلامت افراد اظهار کرد: آلودگی هوا و ذرات معلق موجود در هوا باعث بروز واکنش‌هایی از سوی ریه افراد می‌شود و هوای آلوده باعث تشدید علائم بیماری‌های تنفسی و به خصوص برونشیت می‌َشود.

او ادامه داد: آلودگی هوا برای ریه‌های افراد سالم مضر است و ذرات معلق موجود در هوای آلوده باعث ایجاد واکنش‌های آلرژیک در بیماران مبتلا به آسم و دیگر مشکلات تنفسی می‌شود، به همین دلیل باید در هنگام بروز آلودگی هوا از تردد در نقاط پر جمعیت ترافیک و در سطح شهر جلوگیری کرد.
 

ماسک‌های معمولی در پیشگیری از عوارض آلودگی هوا تاثیری ندارد

سهراب پور تاکید کرد: ماسک‌های معمولی هیچ تاثیری در پیشگیری از بروز عوارض ناشی از آلودگی هوا ندارد و در حال حاضر بهترین ماسک از نوع صنعتی است که بسیاری از مردم در خیابان‌ها از این ماسک‌ها استفاده نمی‌کنند، اما به طور کلی ماسک فیلتردار برای تردد در سطح شهر و انجام کار‌های ضروری مناسب‌تر از انواع ماسک‌های معمولی است.

فوق تخصص بیماری‌های ریوی گفت: آلودگی هوا و ذرات معلق موجود در آن در دراز مدت باعث بروز بیماری سرطان ریه و حتی حنجره می‌شود به همین دلیل بهتر است افراد به شهر‌های کم جمعیت با سطح آلودگی هوای پایین مهاجرت کنند و این توصیه بیشتر برای بیماران قلبی و تنفسی لازم است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
خودرو بی کیفیت و بنزین بی‌کیفیت عامل اصلی آلودگی هوا میباشد که چاره ای برایش اندیشه نشده است
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر