بازدید 29401
مرور روزنامه‌های دوشنبه ۲۷ آبان ماه؛

دلیل نگرانی مردم از گرانی بنزین به روایت کیهان/تمایز اعتراض و تخریب در چیست؟ /چرا اقیانوس فساد تمامی‌ ندارد؟

نگرانی مردم از قطع اینترنت، فعال شدن تیم‌های بازرسی بازار در سراسر کشور، شناسایی عوامل اصلی اغتشاشات، حمایت بهارستان از اجرای قانون مدیریت سوخت، تقدیر رئیس دفتر رئیس جمهوری از مواضع رهبری، کودتای نئولیبرال‌ها در بولیوی، مداخله وزیر خارجه امریکا در امور داخلی ایران، پازل فراموش شده سهمیه بندی بنزین، گزارش‌ها از آتش زدن بانک‌ها و آسیب به اموال عمومی در اغتشاشات اخیر و فرصت صادرات بنزین از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۹۳۷۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۸ 18 November 2019

نگرانی مردم از قطع اینترنت، فعال شدن تیم‌های بازرسی بازار در سراسر کشور، شناسایی عوامل اصلی اغتشاشات، حمایت بهارستان از اجرای قانون مدیریت سوخت، تقدیر رئیس دفتر رئیس جمهوری از مواضع رهبری، کودتای نئولیبرال‌ها در بولیوی، مداخله وزیر خارجه امریکا در امور داخلی ایران، پازل فراموش شده سهمیه بندی بنزین، گزارش‌ها از آتش زدن بانک‌ها و آسیب به اموال عمومی در اغتشاشات اخیر و فرصت صادرات بنزین از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.

به گزارش «تابناک»؛ روزنامه‌های امروز دوشنبه ۲۷ آبان ماه در حالی چاپ و منتشر شد که اخبار و گزارش‌ها از ناآرامی‌ها و اغتشاشات در برخی شهر‌ها در روز‌های گذشته، بیانات رهبر انقلاب در ابتدای درس خارج فقه درباره حمایت از تصمیم روسای قوای سه گانه در مورد بنزین و پس گرفته شدن طرح‌های دو فوریتی لغو تصمیم جدید بنزینی در مجلس شورای اسلامی از محور‌هایی است که با عناوین و تصاویر مختلف در روزنامه‌های امروز برجسته شده است.
تعدادی از روزنامه‌های امروز از جمله ایران ضمن تشریح و تبیین چرایی گرانی و سهمیه بندی بنزین از نحوه اعتراض به این تصمیم انتقاد کرده است. روزنامه‌های دیگری مثل وطن امروز و کیهان نیز از نوع خبررسانی و مشکلات شکلی تصمیم بنزینی از دولت روحانی انتقاد کرده اند.

در ادامه تعدادی از یادداشت‌ها و سرمقاله‌های منتشره در روزنامه‌های امروز را مرور می‌کنیم؛

دلیل نگرانی مردم از گرانی بنزین به روایت کیهان

حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان در بخشی از یادداشت روز این روزنامه با عنوان حقی‌که خوب ادا نشد! نوشت: بخشی از مردم و توده‌های عمدتاً محروم کشور نیز در شمار معترضان هستند. این طیف نه فقط اهل آشوب و خسارت به اموال عمومی نیستند، بلکه افراد انقلابی و مؤمنی هستند که با آشوبگران مرزبندی مشخصی نیز دارند. نگرانی این طیف که با توجه به برخی از شواهد و سوابق بی‌علت هم نیست از آنجاست که معتقدند افزایش قیمت بنزین فقط در محدوده بنزین باقی نمی‌ماند بلکه مانند برخی از موارد قبلی، موج تورمی جدیدی ایجاد کرده و افزایش قیمت سایر کالا و خدمات را نیز به دنبال دارد! آن‌ها این پدیده پلشت را مخصوصا در دولت‌های یازدهم و دوازدهم بار‌ها دیده و لمس کرده‌اند و شاهد بوده‌اند که دولت و برخی دیگر از مسئولان و مراکز ذیربط در مقابل این پدیده‌های خسارت‌آفرین و گرانی افسار‌گسیخته واکنش موثری نشان نداده و با بی‌توجهی از کنار آن گذشته‌اند. تصمیم اخیر سران سه قوه اگرچه با موارد مشابه قبلی تفاوت اساسی دارد، ولی متاسفانه مسئولان ذیربط درباره این تصمیم و چرایی آن توضیحی نداده‌اند بنابراین طیف یادشده به خود حق می‌دهد که نسبت به پیامد‌های سوء افزایش قیمت بنزین نگران باشد. اگرچه باید گلایه کرد که تظاهرات خیابانی در شرایط کنونی مناسب نبوده و می‌توانست سوءاستفاده بدخواهان بیرونی و حرامخواران داخلی را در پی داشته باشد، که داشت و در این خصوص گفتنی‌هایی هست؛ بخوانید!
دلیل نگرانی مردم از گرانی بنزین به روایت کیهان/تمایز اعتراض و تخریب در چیست؟ /چرا اقیانوس فساد تمامی‌ندارد؟

- با کمال تاسف باید گفت که مردم طی نزدیک به ۷ سال گذشته شاهد وعده‌های فراوانی از سوی دولت بوده‌اند که بسیاری از آن‌ها بر زمین مانده و عملی نشده است و دولت به جای عذرخواهی از ملت، در اقدامی تعجب‌آور، وعده‌ها را انکار و یا درباره آن اظهاراتی خلاف واقع و متضاد با آنچه وعده داده بود داشته است. این عهد‌شکنی‌ها و خلاف‌گویی‌ها از جمله علت‌هایی است که اعتماد مردم به دولت را با آسیب جدی رو‌به‌رو کرده و در مواردی از بین برده است!
- زندگی تجملاتی برخی از مسئولان با حقوق‌های نجومی و خانه‌های لوکس و گران‌قیمت در محله‌های اشرافی‌نشین این تلقی نه چندان بی‌مورد را در مردم ایجاد کرده است که افزایش قیمت‌ها و مشکلات معیشتی فقط سهم آنان است و در زندگی مسئولان یاد شده تأثیری ندارد تا آن‌ها را به چاره‌اندیشی برای معیشت مردم بکشاند!
- حضرت آقا در بیانات دیروز خود (قبل از آغاز درس خارج) با اشاره به برخی اعتراضات فرمودند: «یقیناً بعضی از مردم از این تصمیم یا نگران می‌شوند یا ناراحت می‌شوند یا به ضررشان است یا خیال می‌کنند به ضررشان است» این نکته ظریف از ضرورت توضیح مسئولان برای مردم و آگاه‌کردن آن‌ها از علت تصمیم اخیر و نتایج آن حکایت می‌کند که متاسفانه در اظهارات مسئولان محترم از این روشنگری ضروری نه فقط خبری نبود بلکه تا ساعاتی قبل از اعلام طرح، وجود آن را تکذیب هم می‌کردند!

چرا اقیانوس فساد تمامی‌ندارد؟
سید قائم موسوی در بخشی از سرمقاله امروز روزنامه مردمسالاری با عنوان تراژدی فساد و زایش مداوم، مشکل کجاست؟ نوشت: چرا و چگونه فساد همه را مغفول می‌کند تا جایی که با سرعت مطمئنه سیر می‌کند و مادامیکه به کوه برخورد کند، تازه نهاد‌های ناظر و مسئول به فکر چاره کار و گزارش و بعد هم محاکمه (آن هم محاکمه بخشی از کوه یخ که سر از آب بیرون آورده نه بخش اعظم فساد که زیر آب است) و باز پس گیری منابع به یغمارفته اقدام می‌کنند؟ چه عواملی آن‌ها را از شئون نظارتی شان دور می‌کند؟ ابزار لازم برای نظارتِ بهینه را در اختیار ندارند؟ یا می‌بینند و گزارش هم می‌کنند، اما نهاد‌های ذی ربط ترتیب اثر نمی‌دهند؟


تقریباً بدیهی است که یک فرد بدون هماهنگی با نهاد‌ها و مؤسسات مختلف قادر به فساد چشمگیری نخواهد بود. محاکمه یک فرد و برگرداندن منابع اختلاسی به معنی مبارزه با فساد و اجرای عدالت نیست. عدالت وقتی محقق خواهد شد که فساد و اختلاس‌های کلان را بصورت مجموعه‌ای دید و همه اعضا به تناسب نقش آفرینی شان در پروسه فساد در معرض عدالت قرار بگیرند. مبارزه با فساد را باید به صورت یک استراتژی دید و ترسیم کرد و صفر تا صد آنرا متناسب و هماهنگ مطابق با قانون طی کرد. در مبارزه با فساد هیچ ملاحظه‌ای جز مر قانون نباید در نظر گرفته شود و وابستگی حقیقی و حقوقی نباید دستاویزی برای گریز هیچ شخصیتی از کمند عدالت بشود. در غیر این صورت مبارزه با فساد از مضمون واقعی اش تهی خواهد شد و در نهایت شاه مهره‌ها در فضایی مصون از نظارت به مسیر خود ادامه خواهند داد.
دلیل نگرانی مردم از گرانی بنزین به روایت کیهان/تمایز اعتراض و تخریب در چیست؟ /چرا اقیانوس فساد تمامی‌ندارد؟
لویاتان فساد که حیات عمومی‌را به مخاطره انداخته است بواسطه مسائل متعددی اعم از ساختاری، اجتماعی، اخلاقی، نهادی و حتی بی تفاوتی مردم ایجاد می‌شود. استمرار آن نیز به واسطه نقش آفرینی عوامل چندگانه است. ریشه کنی آن نیز اراده قوی و بدون ملاحظه می‌خواهد. اکنون که قوه قضائیه شروع خوبی در مبارزه با فساد داشته است باید با حرکتی آرام و باطمانینه در بستری از مطالعه همه جانبه، بدون توجه به نقش و جایگاه افراد؛ فاسدان، مروجان فساد و حامیان فساد را در چنگالِ قانون گرفتار و بی هیچ ملاحظه و فارغ از گونه گرایش‌های جناحی و مرامی‌تادیب نماید. بدین گونه آبِ رفته از جوی اعتماد و سرمایه اجتماعی را به جوی برمی‌گرداند. فساد به سان یک هیولا و اژد‌های هفت سر در بخش‌ها و عرصه‌های مختلف رخنه کرده، ساختار‌ها و ارزش‌ها و مهمتر از همه سلامت جامعه را به شدت تهدید می‌کند، استمرار حیات جامعه مستلزم مبارزه بی امان و بدون مماشات با این جرثومه خانه برنداز است.

تمایز اعتراض و تخریب در چیست؟

روزنامه ایران در سرمقاله امروز خود در ستون اول دفتر امروز خود با عنوان ترمزی که کشیده شد نوشت: ترکیب اعتراضات و اغتشاشات اخیر، از چند جهت اتفاق مهمی بود که نیازمند توجه و دقت است. اولین مسأله مهم این است که حکومت یک مجموعه و دستگاه واحد است. هرچند به‌ طور معمول اختلافاتی میان اجزای آن رخ می‌دهد که چندان دور از انتظار نیست، ولی در نهایت آن‌ها اجزای یک پدیده مشخص به‌نام حکومت و قدرت سیاسی هستند؛ بنابراین معنی ندارد که در بزنگاه‌ها و مواقع حساس، عده‌ای غیرمسئولانه بخواهند گلیم خود را از آب بکشند و مسئولیت نپذیرند. این نشان می‌دهد که آنان درکی از مفهوم سیاست و حکومت ندارند. عده‌ای خودشیرینی کرده و به‌نام دفاع از رهبری گفتند که مسأله ربطی به رهبر معظم انقلاب ندارد، عده‌ای دیگر دست به‌کار شدند و تا از این نمد کلاهی برای انتخابات خود بدوزند و طرح سه‌فوریتی لغو این تصمیم را دادند، عده‌ای دیگر گفتند که این کار باید با اجازه مجلس باشد، در حالی که اگر قانون را می‌خواندند باید می‌دانستند که افزایش بیش از این ارقام را در برنامه ششم تصویب کرده‌اند، عده‌ای دیگر آتش‌بیار معرکه اغتشاشات شدند و از لحظه اعلام سهمیه‌بندی در کانال‌های خود علیه دولت و این برنامه؛ سیاست تبلیغ به اغتشاش را پیشه کردند. عده‌ای دیگر نابخردانه کوشیدند ریاست‌محترم دستگاه قضایی را مبرا از این تصمیم معرفی کنند و همه آنان به خیال آنکه کباب می‌پزند و منتظرند که یک پُرس نیز برای آنان بیاورند. غافل از اینکه از کباب خبری نبود. یک نهاد دیگر بدون اینکه مورد پرسش واقع شود، ساده‌نگرانه اطلاعیه می‌دهد که ما نبودیم؟! و حتماً انتظار دارند که مردم هم برای آنان هورا بکشند. یا پیاده نظام توئیتر آنان انواع و اقسام فحاشی‌ها و بد‌دهنی‌ها را آغاز کردند.
دلیل نگرانی مردم از گرانی بنزین به روایت کیهان/تمایز اعتراض و تخریب در چیست؟ /چرا اقیانوس فساد تمامی‌ندارد؟
متأسفانه فرصت‌طلبی و نابخردی کردند و بذری کاشتند که فقط دشمنان ملت آن را درو کردند. این نکته مهمی بود که رهبر معظم انقلاب در سخنان خود به صراحت و درستی و در عمل آن را مورد نقد قرار دادند و با اعلام حمایت از تصمیم سران قوا کل این ماجرای خطرناک را به شکست کشاندند.


جالب اینکه ایشان به صراحت اعلام کردند که در این باره نظر کارشناسی ندارند. این پیامی روشن برای کسانی است که گمان می‌کنند در هر زمینه‌ای حق اظهار نظر و صدور دستور‌العمل اجرایی دارند. ایشان چهل سال است با این مسائل کما بیش از نزدیک آشنا هستند، ولی در مقام تصمیم‌گیری معتقدند که باید به‌کارشناسی ارجاع شود، بدیهی است انتظار می‌رود که سایرافراد در اتخاذ موضع و اظهار نظر دقت کافی نمایند.


جالب اینکه ایشان به صراحت اعلام کردند که در این باره نظر کارشناسی ندارند. این پیامی روشن برای کسانی است که گمان می‌کنند در هر زمینه‌ای حق اظهار نظر و صدور دستور‌العمل اجرایی دارند. ایشان چهل سال است با این مسائل کما بیش از نزدیک آشنا هستند، ولی در مقام تصمیم‌گیری معتقدند که باید به‌کارشناسی ارجاع شود، بدیهی است انتظار می‌رود که سایر افراد در اتخاذ موضع و اظهار نظر دقت کافی نمایند.


در سخنان رهبرمعظم انقلاب این پیام آشکار وجود داشت که میان اعتراض و تخریب باید تمایز جدی قائل شد. هر تصمیمی می‌تواند موجب خوشحالی یا اعتراض عده‌ای شود، تا این‌جا بحثی نیست و شکی وجود ندارد، ولی عبور کردن از این مرحله و تخریب بانک و آتش‌زدن اتوبوس جز خیانت به مردم نتیجه دیگری ندارد، باید میان این دو مسأله تفاوت گذاشت. به‌همان میزان که در مقابل تخریب باید برخورد کرد، باید حق اعتراض را به رسمیت شناخت. این دو رفتار دو روی یک سکه هستند. پس از اتفاقات سال ۹۶ این گزاره به‌طور جدی مطرح شد که حق اعتراض مسالمت‌آمیز و مدنی به رسمیت شناخته شود و زمینه‌های آن فراهم شود، چند هفته‌ای در این باره صحبت و سپس به فراموشی سپرده شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۱
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۸۳
چه خبر از محمد خاتمی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

علی مطهری هنوز در جستجوی قرص های ضد بارداری است !!!!!!!!!!!!!!!!!!

بهتر است کیهان بیشتر از تعداد صفحاتش حرف نزنه .
پاسخ ها
گروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
بابا کی کیهان میخونه و نظر این بابا چه اهمیتی داره؟؟؟!!!
مهیار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
سانسورچی عزیز لطفا مثبت منفی هارو دستکاری نکن,من دیدم نظری 5000هزار منفی داشت, شد 2000 تا حالا این حجم از بازدید کننده داشتی ؟
چرا همه سلبریتی ها در مورد افزایش قیمت سوخت سکوت کرده اند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

آثار بد و وحشتناک افزایش قیمت بنزین را در ماههای بعد خواهیم دید
از هم اکنون بیشتر فروشندگان سطح شهر اقدام به احتکار کالا کرده اند چون میدانند بزودی میلیونها تومان سود خواهند کرد

دولت توپ تحریم ها و ناکارآمدی اش را در زمین مردم انداخت .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
اینترنت قطعه. کجا اعلام نظر بکنن ؟ اصن اینترنت رو قطع کردن که هیچ صدای مخالفی شنیده نشه. تا وقتی که آبها از آسیاب بیفته
افزایش قیمت بنزین تیر خلاص به انتخابات و اعتماد مردم بود

دولت میدانست در انتخابات آتی شکست سختی خواهد خورد و با این کار سعی در کاهش شرکت مردم در انتخابات را داشت

اصولگرایان از اصلاحطالبان در موضوع بنزین رودست خوردند
افزایش قیمت بنزین فرصت خوبی شد برای مفسدان اقتصادی

حاشیه های جدید و گرانی های آینده تا مدتی مبارزه با فساد را به حاشیه برده .

ابر تورم در راه است .
در راستای بخشی از سخنان اقای شریعتمداری سوالی برای طیف وسیعی از مردم به وجود می اید و ان اینست که شما که میفرمایید در شرایط کنونی اعتراضات مناسب نبود ایا در شرایط کنونی و فشار تحریم و گرانی افزایش ۲۰۰٪ بنزین مناسب بود ؟؟ شماها یا از شرایط کنونی که صحبت میکنید نا اگاهید و یا شرایط بحرانی ما با شرایط کنونی شما فرق داره و ما نمیدانیم. یک بارم که شده طرف مردم باشید و گوش به خواسته هاشون بدین و در اون راستا عمل کنین نه اینکه فقط گوش کنین چرا که عدم عمل دردی رو دوا نمیکنه.شماها هم انسان هستین و امکان گرفتن تصمیم غلط رو دارین مشکل زمانی حادث میشه که اصرار به درستی تصمیم غلطتون میکنین. تابناک جون مرگ من اینم منتشر کن به والله اعتراض کردنه از این مسالمت امیزتر مگه داریم ؟اینم منتشر کن دیگه نظر نمیدم :(
کیهان آخرین روزنامه کاغذی ایران بعد از افزایش قیمت سوخت خواهد بود
چیزی به انقراض کیهان نمانده.
کاغذ مثل همه کالاها بزودی گران خواهند شد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
من که همیشه برای پاک کردن شیشه از کیهان استفاده میکنم
مجيد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
انشالله. روزي باشه كه ببينم اين روزنامه ي تندروي بي هوادار ديگه چاپ نميشه و كاغذ حروم نمي كنن.
فروشندگان کالا از هم اکنون به فکر احتکار افتاده اند

دوران سخت و قحطی جدید

دولت و مجلس و دستگاه قضا حقوق کارمندان خودشان را به نرخ یک کارگر ساده که هفتاد میلیون ایرانی را تشکیل میدهند پرداخت کنند تا مردم باور کنند که در کنار مردمند
پاسخ ها
Masoud
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
فروشنده چه کاره ست این وسط؟
من خودم فروشگاه عکاسی دارم. دوربینی رو پنجشنبه بصورت چکی و اقساط سه ماهه با 300 تومن سود فروختم 10 میلیون و 500
الان باید نقدی بخرمش 13 میلیون
.
آیا حالا که فروختمش و ضرر کردم، آدم خوبی هستم
و اگر دو روز نگه میداشتمش تا ضرر نکنم، آدم فرصت طلبی بودم؟؟؟؟؟
.
با قضاوت های سطحی فقط مردم رو به جون هم میندازید. فروشنده خرده فروش چه خاکی بر سر خودش بریزه که حداقل اجاره مغازه ش دربیاد و ورشکست نشه؟
حرف مردم دارای چند نکته است
اول اینکه چرا سه نفر باید بتوانند خارج از سازوکارهای قانون اساسی برای هشتاد میلیون نفر تصمیم بگیرند؟؟؟

دوم اینکه، باتوجه به سابقه و تجربه های قبلی چه تضمینی برای گران نشدن سایر کالا است؟؟؟


سوم اینکه مملکت اگر مردم سالاری است، این راه و روش اش نیست که به زور بنزین را گران کنند.

مردم بخصوص جوانان نگران آینده شان هستند. چرا مسولین نمیفهمند.
پاسخ ها
lمحمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
خوب نمی فهمند چون از جنس مردم نیستن ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
دقیقا همینطور است، علاوه بر این مردم حق دارند بدانند اگر اعتراض حق مردم است چرا در رسانه های خودتان از انتشار اعتراضات جلوگیری کردید؟ شما خودتان با این حرکات باعث شدید مردم فیلم و صدای خود را به رسانه های خارجی برسانند
بخش هواشناسی تابناک شبیه برنامه تهیه شیرخشک نوزاد بر روی قوطی های شیر خشکه

آخه این چه وصعیه ؟
چقدر ضعیف و بی دقت !!!!!!!!!!!!!!!
اگر کالاها گران شد چی؟؟؟، همانطور که همین یک روز تاثیر خودش را روی افزایش قیمت طلا و ارز نشان داد. آیا حاضرید بنزین رو برگردانید به قیمت 1000 تومان؟؟؟؟
اگرچه حتی اگر برگردانید به همان قیمت قبل، اجناس ارزان نخواهد شد.
با سلام من یک ایرانی ساکن خارج هستم . در کشور سوئیس رسم است هر تصمیمی که دولت میخواهد بگیرد اول از مردم نظر خواهی میکند بعد انجام میدهد و اگر اعتراضی نسبت بدان باشد به اعتراض کننده گان این فرصت را میدهد که در آرامش و متانت خواسته های خود را بیان کنند و نسبت بدانها بی تفاوت نمینشیند.
متاسفانه در ایران سه نفر تصمیم به یک کاری گرفته بدون اینکه از مردم نظر خواهی بکنند و عواقب این کار باعث شده مردم دست به خشونت بزند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
دوست عزیز اینجا تو انتخابات ادم حساب نمیکنن ملت رو وار به بقیه چیزها
کیان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
اینجا حتی از همان مجلس هم نظر خواهی نکردند چه بر سد به مردم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
اونجایی ک شما هستید محمد خاتمی ندارد.اونجایی ک شما هستید ب بچه های مسولین نمیگن ژن خوب .اونجا مردم نمیان ب کسی رأی بدن ک یکی دیگه رای نیاره
چند نکته قابل ذکر است:

اولا با افزایش قیمت بنزین جلوی حتی یک قطره قاچاق سوخت گرفته نخواهد شد. زیرا مشکل در پایین بودن ارزش پول ملی است. نه در قیمت سوخت.

ثانیا مسولین هیچگاه حق ندارند قیمت سوخت در ایران را با خارج از کشور مقایسه کنند. زیرا مردم و قشر کارگر به ریال حقوق میگیرند نه به دلار. و دیگر اینکه ایران از لحاظ دارا بودن نفت و گاز در رده نخست دنیا قرار دارد
مسولین ظاهرا جایگاه مردم و بخصوص نمایندگان مردم را در افزایش یک شبه بنزین فراموش کرده اند.

مردم به افزایش قیمت بنزین و عواقب ناشی از آن معترض هستند
چون هیچ تضمینی وجود ندارد
چرا جلوی فسادهای میلیاردی و رانت های غیر قانونی را نمیگیرید و یک شبه دست در جیب مردم میکنید؟؟؟

اینجور نشد که هرجا کم آوردید ،از جیب مردم هزینه کنید
معنی اقتصاد مقاومتی را هم فهمیدیم
اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه فقط مردم باید مقاومت کنند و مسئولان نباید زیر فشار تحریم ها از خواب بیدار شوند و کسی مزاحم خواب آنان نشود .
مردم این روش را نمی پذیرند. چون هیچ اعتمادی به حرف آقایان مسول ندارند.

ژاپن تورم اش در سال زیر یک درصد است. بعد رییس بانک مرکزی میگه: این طرح فقط چهاردرصد باعث تورم خواهد شد

اونم با روشی که شما حساب میکنید ، چهار درصدتون ، 400 درصده
این چند روز فهمیدم که هیچ رسانه ای طرفدار خواست مردم نیست؟؟؟؟ حتی یک رسانه برای آرزو.

چرا؟؟؟
بنظرم شدیدا دچار غرور کاذب شدیم . فکر میکنیم هرکاری که کنیم و هر تصمیمی که بگیریم کسی صداش در نمیاد . باید دوباره فکر و آنالیز کرد .
آقایان مسول!!! این حرف رو در گوشتون فرو کنید

مردم اربابان و صاحبان اصلی این مملکت هستند و شما نوکر مردم هستید

مردم برای این مملکت کم خون دل نخورده اند. هزاران شهید داده اند. هزاران جانباز داده اند.
صندلی های ریاستی که شما روش نشسته اید ارث پدرتان نیست که بخواهید یک شب و بدون اطلاع مردم گران کنید و بروید.

والسلام علی من تبع الهدی
خواست مردم باید بر خواست مسولین ارجحیت داشته باشد. این خواسته ی برحقی است
تابی چی بنویسم سانسور نکنی؟
هرچی مینویسیم که میره جزو ازادی بیان
بقول پیرمرده خودتون میدونین و مملکتتون
جالبه بنز چند میلیاردی و قصرها و اماکن اختصاصی پولدارایی که با قاچاق بنزین و ارز بیت المال رو غارت کردن سالمه ، چند دقیقه راه اونور تر پراید و موتور و کتابخونه و پمپ بنزینی که مال مردم عادیه آتیش زدن..این آتیش زدنا کار خود قاچاقچیای بنزینه که خیلی پولدارن
کیهان از طرف خودشم حرف می‌زنه، زیادیه؛ لازم نکرده حرف تو دهن مردم بذاره.
تخریب اموال و توهین به ارکان نظا‌م کار ناپسندیه و به ضرر همگانه
این تمایز آفرینی برای ایجاد تفرقه است
ماکارگرها درقرن بیست ویکم شدیم برده یک عده ....
همینمون مونده بود حسین .... بیاد از حقمون دفاع کنه، چقدر بدبخت شدیم ما مردم
با سلام
گفته اند 31000 میلیارد تومان سالانه از این کار به دست می آید.
می گویند بین 18 میلیون خانواده می خواهند توزیع کنند.
وقتی به هم تقسیم می کنیم می شود حدود یک میلیون و هفتصد هزار تومن در سال سهم هر خانواده
آیا سالانه یک میلیون و هفتصد هزار تومن یارانه واقعا ارزش اینهمه ناامنی را داشت؟
چرا اقیانوس فساد تمامی‌ندارد؟
خدارو شکر حنا ها دیگه رنگ نداره
مردم همه چیز رو میدونن
مرگ بر من. مرگ بر جوونی من. مرگ بر آرزو. مرگ بر زندگی با آرامش. مرگ بر دلخوشی. مرگ بر ارزانی. مرگ بر شفافیت.
چرا خودي ها اينترنت دارند مال مردم قطعه . كدخدايي كيه كه اينترنت داره .
اثر تورمی بنزین خیلی بیشتر از پولی هست که میخوان صدقه به بخشی از ملت بدن
خشونت در تظاهرات اکثراً به وسیله لباس شخصی‌ها شروع می شود
ما چگونه صف خود را از اشرار جدا کنیم و صدای خود را به گوش شما مسؤلین برسانیم که کمرمون زیر بار فشار اقتصادی و بیکاری فرزندانمان شکسته و به هر دری که میزنیم، در بسته و گوش شنوایی وجود ندارد
هر کی اعتراض کنه یا دشمن است یا فتنه یا وابسته یا منافق یا آشوبگر یا اراذل و اوباش یا فریب خورده یا بی بصیرت یا سلطنت طلب یا تجزیه طلب یا ناتو فرهنگی یا شبیخون فرهنگی یا تحت تاثیر ماهواره یا پول از کشور ارتجاعی گرفته یا بهایی یا فرصت طلب یا جاده صاف کن دشمن یا ضد انقلاب یا هنجار شکن .....
داداش دو روز نشده گوجه و صیفی جات ... کشیدن بالا‌. یه ماه دیگه همه چی میره بالا. هممونم میدونیم چرا بنزین گرون شد‌.
میشه از کوچه علی چب خارج بشید وبگید اینترنت کی وصل میشه
این کیهان و کیهانی ها کِی دست از سر این مملکت برمیدارن؟
كار شما با اونايي كه تخريب كردن هيچ فرقي نداره . شما اينترنتي كه قبلاً پولش رو داديم و براي انجام امور بهش نياز داريم قطع كردين . شما هم به ما خسارت زدين .
با سلام
برای یارانه ها هم همین حرف ها را زدند اما دست آخر برای بسیاری قطع کردند
مردم هیچ گونه اطمینانی به سیاست مداران و دولتمردان ندارند.
مقاله های کیهان را حفضیم. دولت بد کیهان و رفیقاش خوب
با اعتراضات مسالمت آمیز معلمان در جلوی مجلس چه برخوردی صورت گرفت؟ چند معلم به همین جرم محکوم به حبس تا دوازده سال شدند؟ آیا اصلاً حقی نسبت به اعتراض در این مملکت وجود دارد؟ تا زمانی که هر اعتراضی اقدام علیه منافع محسوب شود همین غائله در مملکت وجود خواهد داشت.(مگر اعتراضاتی که بر علیه دولت غیر مطبوع جریان اصولگرا شکل بگیرد)
با اعتراضات مسالمت آمیز معلمان در جلوی مجلس چه برخوردی صورت گرفت؟ چند معلم به همین جرم محکوم به حبس تا دوازده سال شدند؟ آیا اصلاً حقی نسبت به اعتراض در این مملکت وجود دارد؟ تا زمانی که هر اعتراضی اقدام علیه منافع محسوب شود همین غائله در مملکت وجود خواهد داشت.(مگر اعتراضاتی که بر علیه دولت غیر مطبوع جریان اصولگرا شکل بگیرد)
بچه ها این جملات را کیهان نوشته؟ عجب!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
کیهان جان. چی شده؟ مواضع آرام در پیش گرفته ای!!!!!!!!!!!!!!!1
تورو خدا اینترنتو درست کنید من چطوری بیت کویینمو بفروشم به پولش احتیاج دارم .لطفا یه کاری کنید اینجور سایتا که با درامد مردم کار داره بیاد والا ماهم نابود میشیم که طرفدار بسیجیم
مسولین محترم نطام
شما با افزایش 50 درصدی قیمت بنزین پایه عملا همه کالا ها و خدمات مرتبط را حداقل 10 درصد گران کرده اید چون تعزیرات فقط 10 روز میتواند نظارت کند چمن بعد از آن از کرایه تاکسی تا .... خود بخود بالا میرود و شما ضمن ناراضی کردن 28 میلیون نفر که یارانه نمیدهید بهر دلیل - به 60 میلیون بقیه در بهترین حالت 55 هزارتومن میدهید که دو برابر این مبلغ را باید صرف افزایش قیمت ناشی از بنزین کند - بنظر میرسد شما بجای حل مشکل مردم دنبال گدا پروری هستید الان یارانه قبلی جقدر از مشکل خانوارها را حل میکند - بهتر نبود بجای این کارها بنزین را 200 تومن گران میکردید و سهمیه شخصی ها را 90 لیتر و مازاد را 20000 ریال بعد از 4 ماه اول سال 1399 دوباره 20 درصد اضافه میکردید و از افزایش ثیمت بجای گدا پروری درمان رایگان به ملت هدیه میدادید-ایجاد کارخانه و اشتغال راه میانداختید بدترین کاری که میشد دارید شما میکنید - گدا پروری
هیهات من ذله
هیهات من ذله
خواهش می کنم صدای ما را به جایی که باید برسد، برسانید... بنزین گران شد تحمل می کنیم... اما قطع اینترنت یعنی قطع کسب و کار و ارتزاق ما، توقف تحقیق و پژوهش... بخدا دیگر این وضع قابل تحمل نیست!
چی شد!!!!
واقعا در کجای دنیا و از جمله ایران خودمان ، جلوگیری از افزایش قیمت با دستور و سخنرانی و بخشنامه و تهدید جواب داده است ؟؟؟؟؟
که حالا انتظار داشته باشیم که جواب بدهد ؟ !!!!
آقای شریعتمداری آیا شده است که از خود بپرسید که این پدیده پلشت فقط در دولت های یازدهم و دوازدهم بوده است و در گذشته هیچ فسادی نبوده است؟ قطعا خود بهتر می دانید ؛ اما نگرش جانبدارانه خود به شما اجازه واقعیت گویی را نمی دهد. پس لطف کنید و به مردم دروغ نگویید. در پیشگاه خداوند شرمگین باشید.
شما به جای این کار به تشکیلات خود سعی کنید که تخم دوستی و مودت و دست به دست هم دادن را بین همه بکارید و راه گذر اصولی و درست را به مردم نشان دهید. یا سکوت پیپشه کنید.
با این پولی که قرار به 60 میلیون نفر بدن میشه در ماه متوسط بین 10 تا 15 لیتر بنزین زد! که فقط به اندازه مصرف 5 الی 6 روز کشوره! اسم اینکار غول زدن مردمه! یعنی دادن خروس قندی!
اگه مدیریتی وجود داشت! نیازی نبود چیزائی رو که بنفع دولت با کشورهای دیگه مقایسه بشه و گرون بشن و چیزهایکه بضررشه با داخل کشور و بگن نمیشه!
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
گارداش غول نه، گول
با سلام
رئیس جمهوری که ادعای تدبیر می کند اگر هم واقعا نمی داند نگاه دولت قبل می کرد که برای انجام کارهای مهم شبانه با مردم صحبت می کرد و بعد طرحش را اجرا می کرد نه ناگهانی و بدون هیچ گونه خبری
با بی تدبیری کل مملکت را به هم ریخت
به نظر من باید محاکمه شود
راستی اگر قرار است چنین تصمیم مهمی را 3 نفر بگیرند چه نیازی به وجود مجلس 300 نفری هست ؟ مجلس دقیقا در راس کجا بود وقتی چنین تصمیم مهمی گرفته شد ؟ چرا باید برای مجلسی هزینه بشه که حتی در چنین مسئله مهمی مورد مشورت قرار نمی گیره !
بنظرم مردم خیلی راحت میتون اعتراض کنند مثلا در انتخابات دیگر شرکت نکنند . تمام حساب بانکی خود را در بانک ببندن چون چند ماه اینده ارزش پول ملی شدید افت خواهد کرد
بی فکری مسوولان تمامی ندارد.
دست از سر مردم بدبخت برداریدبکشه.
خداخافظ ایران
حاکمیت آینه مردم است. پس مردم به خودشان اعتراض نکنند.
حاکمیت آینه مردم است. پس مردم به خودشان اعتراض نکنند.
از نظر مسئولان هیچ فرقی نداره! هر دوش یکی هستند و همه اغتشاشگرند!!!!!
اینها خود فریبی است و راه به جائی نمی برد.
راهکار اعتراض مدنی یا مسالمت امیز چگونه است؟
عجب این روز ها فضای کشور روحانیست!!!!
حضرت ژنرال شریعتمداری کیهان به نظر شما تجمع اعتراضی بازنشستگان در جلو مجلس هم اغتشاش و آشوب بود که با نهایت خشونت سرکوب شد و ضمن ضرب و شتم مشتی افراد مسن از کار افتاده ، تعدادی از آنها را هم بازداشت کردند؟ چرا یکبار نمی گوئید عوامل فساد در کشور چه کسانی هستند؟
بشما قول میدهم این دولت و دولت قبلی یکی از بی کفایت ترین و بیسواد ترین افراد در کابینه میباشند

بهرحال تاوان ندانم کاری بیسوادان و ماجراجویی این بزرگان را مردم ستمدیده داده و خواهند داد.

بامید روزی روشن برای مردم شریف ایران
سوالم اینه بخاطر یه عده اشوبگر که حالا از هرجایی دستور میگیرن چرا اینترنتو بروی همه مردم بستن؟ این راه مقابله با اشوب نیست چون همون اغتشاشگرها به محض اینکه اینترنت وصل بشه تمام فیلمهایی که گرفتن میتونن براحتی برای هرکسی خواستن ارسال کنن و حتی مجددا دوباره دستور بگیرن. والا بالله ما تحقیق داریم کار داریم 3روزه از کار و زندگی عقب افتادیم بخاطر این قطعی اینترنت. پولی که بابت اینترنت پرداخت کردیم چی میشه؟ 3 روزه نتونستیم از اینترنت استفاده کنیم حجم این سه روز که ذخیره نمیشه و یااز اون سر تاریخ اتمام حجم ماهانه رو سه روز که عقب نمیندازن. نتو وصل کنین خواهشا.
آقای روحانی که عرض میکنید اعتراض حق مردمه!!
کجا اعتراض کنیم تو اتوبوس و تاکسی یا فضای مجازی؟!!!!!
اینترنت حق ملته همین ک پولم میگیرن زیاده اصلش رایگانه منتهی پول اپراتور میگیرن لابد اینترنت وصل ش ایرانسل نجومی میکنه قیمتش رو
بعد از گرانی بنزین دیگر زندگی برای اقشار ضعیف وجود نخواهد داشت بینوایانی که معتر ض گرانی بنزین بودند را دشمن واشرار خواندهاند ومیگویند بر ان ها پیروز شده اند در صورتی که هنوز پاییز تمام نشده است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل