بازدید 12700
«تابناک» دلایل پشت پرده انتخاب فوتبال کشورمان با وجود ضعف‌های عدیده و مفرط مدیریتی را بررسی می‌کند؛

چرا فدراسیون فوتبال ایران نامزد بهترین فدراسیون آسیا شد؟

این انتخاب حامل یک پیام سیاسی از سوی تشکیلات بین المللی فوتبال است که با وجود ضعف‌های سنگین موجود، تن دادن به خواسته‌های خاص می‌تواند سایر کاستی‌های مدیریتی را به نحو عجیبی بپوشاند! ورود بدون محدودیت زنان به استادیوم‌ها که در بازی تیم ملی مقابل کامبوج و با بیانیه‌های تهدیدآمیز فیفا رخ داد، می‌تواند پاداش فدراسیون فوتبال در کسب این جایزه باشد.
کد خبر: ۹۳۷۸۶۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱ 17 November 2019

فدراسیون فوتبال ایران در خبری عجیب و قابل تأمل، نامزد بهترین فدراسیون آسیا در سال جاری میلادی شد.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ کنفدراسیون فوتبال آسیا، نام کاندیدا‌های بهترین فدراسیون‌ها در سال ۲۰۱۹ میلادی را اعلام کرد که فدراسیون فوتبال ایران بار دیگر نامزد کسب عنوان بهترین فدراسیون آسیا شد. فدراسیون فوتبال کشورمان پیش از این در دوره مدیریت علی کفاشیان نیز در حالی که با بحران‌های متعدد استقلال فدراسیون و دخالت‌های دولت وقت دست و پنجه نرم می‌کرد، عنوان فدراسیون برتر آسیا را از‌ ای اف سی دریافت کرد و طولی نکشید که رئیس خندان، به نایب رئیسی کنفدراسیون فوتبال آسیا نائل آمد.

حالا هم قرار گرفتن فدراسیون فوتبال کشورمان میان برترین‌ها در کنار فدراسیون‌های پیشرفته کره جنوبی و ژاپن، در حالیکه از پرداخت دستمزد سرمربی خارجی اش عاجز مانده و تا آستانه فسخ یکطرفه قرارداد نجومی و تحمل غرامت هنگفت پیش رفته بود، طنز تلخی است که تنها در فوتبال آسیا رخ می‌دهد و رنگ و بوی سیاسی از سوی شخص رئیس فیفا نیز دارد. در واقع این انتخاب حامل یک پیام سیاسی از سوی تشکیلات بین المللی فوتبال است که با وجود ضعف های سنگین موجود، تن دادن به خواسته های خاص، می تواند سایر کاستی های مدیریتی را به نحو عجیبی بپوشاند!

فدراسیون فوتبال ایران چرا نامزد بهترین فدراسیون آسیا شد؟

انتشار این خبر در حالی که فدراسیون فوتبال ایران هنوز با گذشت سال‌ها نتوانسته عادی‌ترین پارامتر‌های اداره فوتبال از حق پخش تلویزیونی گرفته تا کپی رایت لوازم و البسه فوتبالی تیم‌های ملی و حتی بلیت فروشی الکترونیکی ورود به ورزشگاه را به اختیار خودش دربیاورد، باعث تعجب است. در تبلیغات محیطی فوتبال نیز بیش از یکصد میلیارد تومان پرونده دعوی در محاکم قضایی انباشه شده است و هر فصل نیز به رغم اعطای تخفیفات میلیاردی به پیمانکاران، با قرارداد‌های ناقص و پر از ایراد و تکرار تخلفات و خلف وعده ها، به این مبالغ افزوده می‌شود.

فدراسیونی که ماه‌های متمادی است از موعد قانونی شش ماهه سرپرستی موقت پست مهم دبیرکلی اش، گذشته است، ولی همچنان یک جوانک کم تجربه در دستگاه اداری را غیرقانونی در رأس امور اجرایی نشانده و به رغم اعتراف رئیس فدراسیون حاضر نیست به این عمل غیرقانونی پایان دهد! باید به منتقدان این انتخاب حق داد که بپرسند فدراسیون فوتبالی که مدیر بازنشسته و جداشده اش ماه هاست همه ارکان تیم‌های ملی را اداره می‌کند و در مناصب مختلف جولان می‌دهد، چگونه از سوی نهاد تصمیم گیرنده قاره ای، کاندیدای جایزه بهترین شده است؟

فدراسیونی که آن اتفاق‌ها را روی سکو‌های مسابقات باشگاهی اش شاهد است و برای برگزاری دیدار فینال جام حذفی، ساعت‌ها بیننده را پای گیرنده‌ها حیران و معطل می‌کند؛ فدراسیونی که با کسر بودجه سنگین مواجه است و غیر از ناتوانی در استیفای حقوق مسلم خود، حتی قدرت دریافت پاداش‌ها و جوایزش را از حساب فیفا ندارد. فدراسیونی که تیم‌های به اصطلاح حرفه‌ایش، مدتهاست درگیر دریافت مجوز رسمی حرفه‌ای مانده اند و بیش از نیمی از تیم هایش درگیر پرونده‌های سنگین مالیاتی و بدهی‌های هنگفت به بازیکنان و مربیان و هواپیمایی‌ها و هتل‌ها هستند.

فدراسیونی که چهار فیفادی رسمی، سال جاری را بدون برگزاری بازی و اردو پشت سر گذاشته و فدراسیونی که مالکانی با دو تیم در لیگ برترش حضور دارند که به طور حتم برخلاف قوانین صریح AFC و فیفا محسوب می‌شود.

با این حال ورود بدون محدودیت زنان به استادیوم‌ها که در بازی تیم ملی مقابل کامبوج و با بیانیه‌های تهدیدآمیز فیفا رخ داد، می‌تواند یکی از امتیازات فدراسیون فوتبال برای کسب این جایزه باشد. در واقع بنظر می‌رسد این رخداد کلیه ضعف‌های فدراسیون را احتمالا پوشش می‌دهد و شانس ایران را برای کسب جایزه نهایی بیشتر از دو رقیب شایسته اش می‌کند. جایزه‌ای که پشت آن تحلیل‌ها و دلایل مختلفی خوابیده و باید دید در ادامه نیز فیفا حاضر است به جای این بازی‌های سیاسی قدیمی، قدمی عملی برداشته و حقوق معوقه فوتبال ایران را بر خلاف فشار‌های ترامپ، به فوتبال ایران پرداخت کند یا خیر؟

فدراسیون فوتبال ایران چرا نامزد بهترین فدراسیون آسیا شد؟

سایت رسمی فدراسیون فوتبال نوشته است؛ «با اعلام رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا، فدراسیون ایران نامزد کسب عنوان بهترین فدراسیون در بخش الهام بخش سال ۲۰۱۹ آسیا شد»؛ عنوانی که تاج را در آخرین سال ریاست چهارساله اش بر فوتبال ایران که اردیبهشت ماه تمام می‌شود، بسیار خشنود می‌سازد؛ مدیری که هنوز بنر‌های «فدراسیون پنج ستاره» را بر در و دیوار اتاق‌های مختلف فدراسیون و کمپ نگاه داشته و نشان داده که این قبیل جوایز در مقابله با منتقدان برایش ارزش بسیار زیادی دارد. مراسم برترین‌های آسیا در سال ۲۰۱۹ روز دوشنبه یازدهم آذرماه در هنگ کنگ برگزار می‌شود و اگر تاج این جایزه را تصاحب کرد، زیاد تعجب نکنید.

نام بهترین فدراسیون های سال در بخش الهام بخش

فدراسیون فوتبال ایران

فدراسیون فوتبال ژاپن

فدراسیون فوتبال کره جنوبی

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۲۰
فدراسیون فوتبال فقط فوتبال نیست. فوتبال ساحلی و فوتسال ایران قطعاً در آسیا در رده اول است. ضمن اینکه فوتبال ایران هم در رده ملی علیرغم کاستی ها و ایرادات زیاد، سالها در رده اول آسیا بود. الان هم با وجود دو باخت پی در پی اخیر، حداقل جزو سه تیم برتر آسیا می تواند قرار گیرد. بنابراین انتخاب فدراسیون فوتبال ایران بعوان نامزد بهترین فدراسیون آسیا و در واقع قرار گرفتن در بین سه تیم برتر آسیا دور از ذهن نیست.
پاسخ ها
داریوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
این جایزه مثل هویج هست.. دو روز دیگه نوبت چماقه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
میخواهی توجیه کنی؟؟ این اتفاق انقدر تابلو هست که هرکسی میفهمه به خاطر تن دادن به خواسته های مداخله جویانه فیفا در امور سیاسی هست
تو که خودت را می کشتی که رییس فیفا سیاسی نیست و کارهاش از روی قانون است ولی الان شد سیاسی؟
ما از اولش هم می دانستیم پشت ماجرا های ورزشگاه برای زن هاچی هست
اول فیفا دی رو به روز فیفا تغییر بده بعد حرف بزن!
دست از سرمون بردارین.
تابناک جان به جای این تیترهای کم اهمیت به موضوع پراهمیت بنزین و خواسته‌های مردم بپردازی. سایت‌ها در سختی صداقت و شجاعت خودشون رو نشون می‌دن
تابناک ، چرا در مورد قطع اینترنت مطلب نمی ذاری؟ فوتبال رو می خواهیم چه کنیم؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
البانی نشین حداقل در زمان
عادی نظر بده که اینترانت نیست
جوک سال بود انتخاب فدراسیون فوتبال ایران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
اون رفیقمون اون بالا نوشته به خاطر فوتبال ساحلی بوده.. خخخخ
فدراسیون شوتبال ایران
در مورد قطع اینترنت هم مطلب بذارین ما از نون خوردن افتادیم
بهتر بود در مورد مسائل مهمتری تحلیل ارایه بفرمایین. با این کارها فقط خودتون را از چشم مردم میندازین
باخت به عراق و بحرین مگه چیزی ه! به نظرم این عنوان کمه باید بهترین فدراسیون دنیا انتخاب شه!
تا وقتی تاج و کفاشیان و.... راس امور هستند
فوتبال این مملکت وضعیتش همین خواهد بود
مردم نون ندارن اینا چیه؟ چقدر پول حق این مردم رو دارن هدر میدن اینا
اصلا فرض کنیم که قویترین فوتسال و فوتبال ساحلی برای ایران نباشد. و این فدراسیون صرفا به خاطر اینکه مجوز حضور زنان به ورزشگاهها را صادر کرده نامزد این عنوان شده باشد. الان ایراد کار کجاست؟ این یک تحول بزرگ در عرصه فوتبال کشور بوده و قطعا در هیچ کشور آسیایی نمونه مشابه آن وجود ندارد.
اینتررررررررررنت چه خبر!!!!!!!؟
مشکلاتی که اشاره کردید همه وجود داره اما دیگه خود زنی نکنید ! حتما امتیازاتی داشتیم که از ژاپن و کره پیشی گرفتیم !
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان