بازدید 9031
۴
سوژه

ویلموتس بازهم رفت مرخصی؛ مربی پروازی ۲میلیون دلاری

پایگاه خبری DH مدعی شده بود ویلموتس اعلام کرده از نقش جدید خود در تیم ایران راضی است و او توانسته همزمان به مسئولیت‌های حرفه‌ای خود عمل کند و به زندگی شخصی‌اش در بلژیک هم برسد، چون تنها در زمان برگزاری اردو‌ها و بازی‌ها به ایران سفر می‌کند.
کد خبر: ۹۳۷۷۰۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۱ 16 November 2019

مارک ویلموتس کجاست؟! سؤالی که این روز‌ها شنیده می‌شود و البته سؤالی قدیمی از فدراسیون فوتبال چه در زمان ریاست علی کفاشیان و چه حال حاضر که مهدی تاج رئیس فدراسیون است و بعد از کارلوس کی‌روش حالا درباره مارک ویلموتس پرسیده می شود.

به گزارش تابناک ورزشی، سرمربی تیم ملی چه نوع قراردادی با فدراسیون فوتبال امضا کرده که در ۶ ماه اخیرش روز‌های زیادی را خارج از ایران به‌سر برده است. آیااو یک مربی پروازی است؟ به نظر می رسد با اطلاعات زیر پاسخ به این پرسش مثبت باشد.

سؤال این است که؛ چرا فدراسیون فوتبال از تجربه کار و قرارداد با کارلوس کی‌روش استفاده‌ای نبرد، اگر هم استفاده کرده چرا نمود عینی ندارد؟ چرا روز‌های نبودن سرمربی تیم ملی در ایران، با سرمربی جدید هم بیشتر از روز‌های بودن اوست؟ در این خصوص فدراسیون فوتبال بار‌ها اعلام کرده بود با تجربه از قرارداد کارلوس کی‌روش، قرارداد سفت و محکمی با ویلموتس امضا کرده است، اما در عمل گویا چنین دیده نمی‌شود.

ویلموتس بازهم رفت مرخصی؛ مربی پروازی ۲میلیون دلاری

چندی پیش مهدی تاج در گفت‌وگوی تلویزیونی خود با برنامه فوتبال برتر در تاریخ ۲۹ مهرماه درباره مرخصی‌های مارک ویلموتس و پیش از پرداخت دستمزد او گفته بود: «مرخصی‌ها را در مذاکره و قرارداد دیده‌ایم. خیلی دوست داشتم این پول را پرداخت کنم تا بحث‌ها را جدی‌تر پیش ببریم.»، در این حین مجری برنامه از او پرسید که یعنی پرداخت دستمزد او اهرم فشاری برای اجرای قرارداد و تعهدات خواهد بود که رئیس فدراسیون فوتبال پاسخ داد: «نه به این شکل؛ البته ویلموتس به تعهداتش عمل کرده، اما بهتر هم می‌تواند درباره حضور در اینجا و دیدن بازی‌های لیگ عمل کند».

تاج به این اشاره کرده بود که، چون دستمزد ویلموتس پرداخت نشده، فدراسیون فوتبال نمی‌تواند اجرای تعهدات را سفت و سخت بگیرد، اما سؤال اینجاست حالا که فدراسیون دستمزد او و حتی دستمزد چند ماه آینده او را پرداخت کرده، چرا ویلموتس در ایران حضور ندارد؟ ویلموتس پس از شکست ایران مقابل عراق با ملی‌پوشان به تهران سفر کرد و پس از چند ساعت حضور در ایران راهی مرخصی شد!

درباره مرخصی‌های ویلموتس از سوی فدراسیون فوتبال باید روشنگری شود؛ این‌که او طبق قرارداد چند روز در سال می‌تواند راهی مرخصی شود. طبق عرف بین‌المللی تعداد روز‌های مرخصی ۴۵ روز است، اما آیا فدراسیون در قرارداد با ویلموتس مرخصی‌ها را بیش از ۴۵ روز در نظر گرفته است؟ چرا که ویلموتس از زمان قبول سرمربیگری تیم ملی بیشتر از ۴۵ روز در ایران نبوده است. این‌که او نیز مانند کارلوس کی‌روش هر زمان که دلش خواست راهی مرخصی شود، پس فدراسیون چگونه مدعی شده در قرارداد ویلموتس از تجربیات قرارداد سرمربی قبلی استفاده کرده است؟ شاید تجربه استفاده از قرارداد کی‌روش، تکرار همان اتفاقات است!

همه این‌ها در شرایطی است که پایگاه خبری DH مدعی شده بود ویلموتس در مصاحبه با این رسانه درباره سرمربیگری تیم ملی ایران اعلام کرده بود از نقش جدید خود راضی است و این‌که تیم خوبی در اختیارش قرار داده شده که اعضای آن ذهنیت مناسبی دارند، ضمن اینکه او توانسته همزمان به مسئولیت‌های حرفه‌ای خود عمل کند و به زندگی شخصی‌اش در بلژیک برسد، چون تنها در زمان برگزاری اردو‌ها و بازی‌ها به ایران سفر می‌کند.

 آیا بهتر نبود ویلموتس پس از شکست مقابل عراق و عدم برگزاری بازی دوستانه در فیفادی پیش‌ِرو، حداقل تیمش را تمرین بدهد، با تیم‌های داخلی بازی دوستانه بگذارد تا شرایط تیم ملی، بازیکنان و تاکتیک تیمش را بهتر بشناسد؟ آیا این روال که ویلموتس در ایران نباشد و چند روز پیش از بازی به کشورمان بیاید و چند جلسه تیم را تمرین دهد، باز هم قرار است تکرار شود؟ ویلموتس امروز در تهران نبود و برف تهران را ندید؛ شاید دفعه بعدی که به ایران بیاید برفی در کار نباشد چرا که تیم ملی فروردین ماه بازی بعدی خود را برگزار می‌کند.

منبع: تسنیم

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۲
انتشار یافته: ۴
حیف پول که به ویلموتس میدین

البته پول باباتون که نیست که دلتون بسوزه
در یک کلام از دست دادن کی روش اشتباه بود لطفا زود نظر ندهید و بدانید که ما ضرر کردیم با رفتن کی روش . فدارسیون اشتباه کرد
بنده که فکر میکنم اگر تیم ملی کشورمان را به یک مربی درجه سه محلات کشور هم میسپردند انقدر افتضاح بازی نمیکرد.
کلا در تیم ملی نه تاکتیکی بود و نه تفکر تیمی . گلی هم که زدیم روی خلاقیت بازیکن و اشتباه مدافعان عراق بود
نه ..مهم اینه که ما نامزد سه فدراسیون برتر اسیا شدیم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل