بازدید 20437
رئیس سازمان برنامه و بودجه؛

بنزین مال مردم است/ درآمد ۳۰ هزار میلیارد تومانی دولت با افزایش قیمت بنزین/ دولت از این پس سه نوع پرداختی به خانوار‌ها خواهد داشت/ بر اساس تجربه، اصلاح قیمت بنزین اثر تورمی زیادی ندارد + فیلم

نوبخت با بیان اینکه دولت در چند سال گذشته همواره تلاش کرده است مردم از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند، گفت: در ۶ سال گذشته دو بار با اصلاح قیمت‌های انرژی اقدام کردیم، اما تجربه به ما نشان داد که تورم در این مدت به جای افزایش حالت کاهنده داشته است و تنها از زمانی که تحریم‌های ظالمانه آغاز شد تورم روند افزایش پیدا کرد.
کد خبر: ۹۳۷۵۰۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۱ 15 November 2019

درآمد ۳۰ هزار میلیارد تومانی دولت با افزایش قیمت بنزین

درآمد ۳۰ هزار میلیارد تومانی دولت با افزایش قیمت بنزینمعاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: همه منابع مالی افزایش قیمت بنزین که حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان است به بیش از ۶۰ میلیون نفر اختصاص خواهد یافت.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ «محمد باقر نوبخت» در گفت و گوی ویژه خبری، درباره جزییات طرح حمایتی دولت برای جبران افزایش قیمت بنزین اعلام کرد: از محل افزایش قیمت بنزین ۲۹ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان درآمد خواهیم داشت و ۳ هزار میلیارد تومان نیز از محل صادرات درآمد کسب خواهد شد.

وی گفت: از هفته آینده پرداخت یارانه کمک معیشت خانوارها از محل منابع مالی افزایش قیمت بنزین آغاز می شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: انشاالله تا ظرف یک هفته آینده و در کمتر از 10 روز هرگونه منابع مالی ناشی از افزایش قیمت بنزین به حساب خانوارها پرداخت خواهد شد و مطمئن باشید همه کسانی که استحقاق دریافت آن را دارند از این یارانه معیشتی برخوردار خواهند شد.

نوبخت یادآورشد: حتی یک ریال از این منابع مالی به غیر از پرداخت مستقیم به خانوارها انجام شود بر خلاف قانون خواهد بود و ما نمی‌توانیم کاری به غیر این انجام دهیم و در تلاشیم همه ۳۰ هزار میلیارد تومان درآمد ناشی از محل فروش افزایش قیمت بنزین را به همه افراد واجد شرایط پرداخت کنیم.

معاون رئیس جمهور بیان کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی هماهنگی روسای سه قوه مقرر شده که تمام منابع ناشی ازافزایش قیمت بنزین به خود مردم برگردد و رئیس جمهوری اسلامی ایران مقرر کردند در شرایط فعلی کشور همه منابع مالی این اقدام برای تقویت معیشت مردم به خانوارهای ایرانی اختصاص یابد.

وی گفت: پیشتر تعدادی از خانوارها برای کمک به دولت و جامعه از دریافت یارانه خود انصراف داده بودند، اما در این شرایط این خانواده ها نیز می توانند از یارانه معیشتی اصلاح قیمت بنزین برخوردار شوند.

نوبخت با بیان اینکه رئیس جمهوری سازمان برنامه و بودجه را موظف کرده که این پرداخت ها را از طریق خزانه انجام دهد، گفت: سازمان برنامه و بودجه در چند سال گذشته پرداخت هدفمندی یارانه را به تاخیر نینداخته و تلاش خواهد کرد همه منابع مالی اجرای این طرح را به خود مردم پرداخت کند.

رئیس سازمان برنامه وبودجه تصریح کرد: با پرداخت یارانه معیشتی به خانوارهای ایرانی، دولت از این پس سه نوع پرداختی خواهد داشت  که پرداخت بیش از 3 هزار میلیارد تومان هدفمندی یارانه ها، پرداخت ۲۳ تا ۲۴ هزار میلیارد تومان حقوق کارکنان دولت و از این به بعد پرداخت بیش از 24 هزار میلیارد تومان بابت حمایت از معیشت خانوارها خواهد بود.

وی بر واقعی شدن قیمت سوخت تاکید کرد و گفت: با اصلاح قیمت بنزین در واقع یک گام به سمت واقعی شدن قیمت حامل های انرژی حرکت کردیم و امیدواریم شاهد صرفه جویی در مصرف سوخت در کشور باشیم.

نوبخت بیان کرد: بنزین از آن مردم است لذا در جهت واقعی کردن قیمت آن باید گامهای اساسی برداریم تا به تدریج  شاهد کاهش آلودگی هوا در کشور باشیم و طبق مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی روسای سه قوه مقرر کردند ۱۰۰ درصد درآمد ناشی از این افزایش قیمت به خود مردم برگردد.

وی اظهارداشت: در سال ۹۵ به طور متوسط روزانه ۷۳ میلیون لیتر بنزین در کشور به مصرف می رسید، اما هم اکنون میزان آن به بیش از ۹۵ میلیون لیتر در روز رسیده است و در سال‌های اخیر شاهد رشد بیشتر آن بودیم. سال های قبل هرسال 7 تا 8 سال با افزایش مصرف بنزین مواجه بودیم، اما هم اکنون مصرف آن بسیار افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای مصرف انرژی یکی از ضروریات مهم کشوربود، گفت: دولت به دنبال محدود کردن مصرف انرژی از طریق افزایش قیمت آن نیست، اما در سال های اخیر رشد مصرف بنزین در کشور بسیار قابل توجه بوده است.

به گفته نوبخت، توسعه حمل و نقل عمومی مطالبه به حق مردم است و دولت و به خصوص وزارت صنعت، معدن و تجارت در تولید خودروهای کم مصرف بیش از پیش نظارت کند تا مصرف بنزین در کشور کاهش یابد.

نوبخت یادآورشد: به استناد تبصره ۱۸ دولت به توسعه حمل و نقل عمومی و بخصوص حمل و نقل ریلی اهتمام ویژه‌ای دارد و در سالهای اخیر با استفاده از این ظرفیت قانونی برای جلوگیری از آلودگی هوا در داخل شهرها و حتی در بیرون شهرها منابع مالی با استفاده از ظرفیت این تبصره اختصاص یافته است.

معاون رئیس جمهوری بیان کرد: دولت درسال‌های اخیر به دنبال اتصال بیشتر استانها از طریق ریلی به خطوط ریلی کشور است و حتی در سفری که چند روز پیش از طریق قطار از رشت انجام شد این قطار در کمتر از 5 ساعت به تهران رسید در صورتی که با استفاده از خودرو زمان سفر ما خیلی بیشتر از این بود.

وی با بیان اینکه دولت از طریق تامین اوراق مشارکت به انجام سرمایه‌گذاری در توسعه حمل و نقل عمومی و به خصوص در مترو در شهرها اهتمام ویژه‌ای دارد، گفت: دولت امسال تاکنون ۱۳۰۰ میلیارد تومان به شهرداری تهران کمک کرده است و الان این مبلغ به بیش از ۱۶۰۰ میلیارد تومان رسیده و حتی شورای شهر و شهرداری تهران از این اقدام دولت تقدیر کرده است.

نوبخت با بیان اینکه دولت در چند سال گذشته همواره تلاش کرده است مردم از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند، گفت: در 6 سال گذشته دو بار با اصلاح قیمت‌های انرژی اقدام کردیم، اما تجربه به ما نشان داد که تورم در این مدت به جای افزایش حالت کاهنده داشته است و تنها از زمانی که تحریم‌های ظالمانه آغاز شد تورم روند افزایش پیدا کرد.

تعداد بازدید : 319

به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه؛ آنچه مدل‌های اقتصادسنجی و تجربه ما در چند سال گذشته نشان می‌دهد اصلاح قیمت بنزین و حامل‌های انرژی اثر تورمی زیادی ندارد به طوری که حتی در سال 93 که قیمت بنزین و حامل‌های انرژی افزایش یافت نرخ تورم به روند کاهنده خود ادامه داد. هرچند تورم یکی دو درصدی خواهد داشت اما آنچه می‌تواند موجب افزایش قیمت‌ها شود سواستفاده‌هایی است که برخی از شرایط به وجود آمده می‌کنند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت تدابیر لازم را اندیشیده است تا از طریق ستاد تنظیم بازار بتوانند آثار روانی ناشی از افزایش قیمت بنزین را کاهش دهد و از افزایش در کشور جلوگیری کند.

معاون رئیس جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: در این راستا سازمان برنامه و بودجه متعهد شده است درآمد 30 هزار میلیارد تومانی حاصل از افزایش حامل های انرژی به ۱۸ تا ۱۹ میلیون خانوار ایرانی که بیش از 60 میلیون نفر خواهد بود، اختصاص یابد.

بر اساس این گزارش و به نقل از ایرنا؛ نوبخت یادآورشد: امسال بین ۱۴۰ تا ۱۵۰ هزار میلیارد تومان از محل هدفمندی یارانه‌ها کسب منابع می شود و از این مبلغ ۴۸ تا ۴۹ هزار میلیارد تومان آن به مردم پرداخت می‌شود و مابقی به سایر بخش های مالیاتی، شهرداری ها، سازمان هدفمندی یارانه‌ها و یا اجرای طرح سلامت اختصاص می یابد در حالی که با اصلاح قیمت بنزین، همه درآمدهای ناشی از این اصلاح قیمت در جهت تقویت  معیشت مردم هزینه خواهد شد.

معاون رئیس جمهوری اسلامی ایران در ادامه یادآورشد: برآوردهای اولیه ما این است که با اصلاح قیمت بنزین و سهمیه بندی آن، مصرف بنزین در کشور روزانه به طور متوسط  ۶۳ تا ۶۴ میلیون لیتر خواهد بود و از ۹۰ میلیون لیتر بنزین در کشور تقریباً یک سوم این میزان بنزین با قیمت غیر سهمیه ای به رانندگان عرضه خواهد شد.

نوبخت گفت: طبق تبصره ۱۴ قانون بودجه مبنی بر پرداخت منابع هدفمندی یارانه ها همچنان پرداخت آن به مردم ادامه خواهد داشت و این نشان می‌دهد که دولت به طور منظم با پرداخت یارانه تعهد خود را به مردم انجام می دهد و  رئیس جمهوری اجازه ندادند این منابع به بودجه اختصاص یابد و مقرر است طبق مصوبه شورای شورای عالی هماهنگی روسای سه قوه که به تایید مقام معظم رهبری نیز رسیده همه منابع حاصل از وجوه این افزایش قیمت از طریق خزانه بدون اینکه وارد بودجه شود، ماهیانه در اختیار خانوارهای هدف قرارگیرد.

معاون رئیس جمهورخاطرنشان کرد: دولت در چند سال گذشته با پرداخت مستمر یارانه ها، برای کمک به برخی از اقشار کم درآمد جامعه با نظارت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی یارانه این قشر را بین 3 تا 5 برابر افزایش داد.

وی با اشاره به اهمیت سیاست دولت در کاهش فقر مطلق در جامعه بیان کرد: دولت دوازدهم دو سیاست کاهش فقر در جامعه و بهبود معیشت خانوارها را در دستور کار خود قرار داده است و در این راستا کاهش نرخ تورم در کشور بسیار موفقیت آمیز بود و حتی در 2 سال نرخ تورم در کشور تک رقمی شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه بیان کرد: دولت برای کمک به بهبود معیشت  کارکنان دولت، امسال افزایش حقوق این قشر را از 10 به 20 درصد رساند و تلاش کرد با پرداخت پاداش بازنشستگی در جهت کمک به بهبود معیشت کارکنان دولت گام های اساسی بردارد.

نوبخت بر واقعی شدن قیمت حامل های انرژی در کشور تاکید کرد و افزود: با واقعی شدن قیمت سوخت در کشور از میزان یارانه های پنهان انرژی کاسته خواهد شد و در این مرحله با اصلاح قیمت بنزین تنها 30 هزار میلیارد تومان به مردم پرداخت خواهد شد.

 

به نقل از ایرنا، طبق مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه، سهمیه‌بندی بنزین برای همه وسایل نقلیه بنزین‌سوز از بامداد امروز - جمعه- ۲۴ آبان ماه آغاز شد.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵۹
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲۹
دقیقا همنطوره
اتفاقا علم اقتصاد هم هیمنو میگه: بنزین را 3 برابر کن و در عوض تورم کاهشی را نظاره گر باش.
کاش لیتری 5 هزار تومن میشد که دیگه خیالمون راحت بشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
دوران اقتصاد دستوری بسررسید ازاین به بعد بورس روبه سقوط (روزانه ۸-۹ هزارواحدی) ودلار روبه افزایش (روزانه چندصدتومانی) خواهدبود !!!
دولت تکلیف بنزین را روشن کرد خوب تکلیف کارتهای بازرگانی که دست بازرگان نماها جابجا میشه را هم روشن کند تکلیف پایانه های باربری که اصل کرایه را وارد نمی کنند چرا براساس کیلومتر کرایه ها در بارنامه ها ثبت نمی شود بجز دراسکله بندر عباس در هیچ جای کشور رعایت نمی شود و چرا مالیات از دلالها گرفته نمیشه فقط کارگر و کارمند مالیات مدهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
اونا نه دیگه خودشونن
نوبخت جان مردم را چی فرض کرده ای؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
بیست لیتر بنزین زدم ۶۰ هزار
خودرو های دولتی را از مدیران و مسولین بگیرین از فردا باید خودروی دولتی در خیابان برای کار شخصی دیده نشود وسلاااام مردم امر به معروف کنید ، خواهش نکنید امر کنید وپیاده کنید تا کلانتری مدیر دزد را جلب کند .
ما بنزین سه تومنی بدیم اونا نباید حس کنند بنزین گران شده؟؟؟؟!!!
پول رفت آمد به محل کارشان را مردم نباید بدهند؟؟؟!!!!.
اقای ریسی اقای لاریجانی اقای روحانی خواهشا این موضوع به جد پیگیری بشه
افزایش بنزین یعنی افزایش دوباره همه قیمت ها ... سیاست های اقتصادی دولت باعث ناآرامی شدید بازار خواهد شد ... تیم اقتصادی دولت در حد یک سوپر و سبزی فروس محله درک اقتصادی ندارد ...
آقا سی هزار میلیارد تومان تقسیم بر شصت میلیون نفر ، میشه نفری پانصد هزار تومان . چرا میگی با مردم صادقانه صحبت میکنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
نفری پانصد هزار تومان در یک سال نه در یک ماه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
اولا یه بار بیشتر قرار نیست پرداخت بشه اونهم به بعضیا! دوما یکی به من بگه این سی هزار را از چه فرمولی به دست آوردن با چی حساب کردن؟ من که هرجرور حساب کردم با دست هم حساب کردم شد 62 هزار. سوما این به غیر از سودیه که قراره آزاد بفروشن و یاصادر کنند اگه اشتباه کردم ببخشید 10 تا انگشت بیشتر ندارم!
آقا سی هزار میلیارد تومان تقسیم بر شصت میلیون نفر ، میشه نفری پانصد هزار تومان . چرا میگی با مردم صادقانه صحبت میکنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
جهت یکساله نه یک ماه
خدایش وقتی ایشون موقع حرف زدن پوس خنده می زنه از هزلرتان فحش بدتره
آقای نوبخت امیدوارم این هم در کنار تمام سخنان بی محتوا و با تاریخ مصرف کوتاه رنجی برای تمام مردم ایران نشود
اما دریغ که خواهد شد و تا چون شمایی جلودار نظام اقتصادی ورشکسته ایران هستید سرنوشتی بهتر از این متصور نخواهیم بود
آخه اين مزخرفات چيه ميگه !؟اگه مردم اين مدل كمك شمارو نخوان چي ازشون پرسيدين؟!اگه به نفع مردمه چرا بي سروصدا يهو سه برابرش كردين؟شماها نبودين دولت قبل رو مسخره ميكردين و ميگفتين گداپروره؟!خودتونم كه همون كارو داريد ميكنيد!!!!مردم آخه احمقن نميدونن كسري بوجه رو دارين از جيبه مردم جبران ميكنيد!بجاي اين مارا از نهادهاي تحت امر ماليات بگيريد و با آمريكا كنار بيايم
اتفاقا کار خوبی کردن. چه معنی داره این همه ماشین تو خیابون تک سرنشین راه می افتن و هوا را آلوده می کنن.میدونم حالا یه عده ای سو استفاده می کنن هر چی بخوای بخری میگن‌ بنزین گرون شده
ولی بنزین و سیگار باید خیلی گرون بشه
البته دولت باید وسایل نقلیه عمومی رابهتر و بیشتر سازماندهی کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
ای شیطون حتما ماشین نداری ؟می خوای هرماه 200هزار ذخیره کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
محل کارم پارک فناوری پردیس است و ساکن تهرانم،
هیچ وسیله نقلیه عمومی برای آنجا نیست شما بفرمایید بنده و امثال من این فاصله ۶۰ کیلومتری را چگونه برویم؟ ؟؟؟
من نمیدونم این آمار رو از کدوم کشور بدست میارن؟ تا جایی که ما میدونیم گرون شدن بنزین تا سیخ کبریت رو هم با خودش گرون میکنه تورم شدید بهمراه داره ، کدوم تجربه گفته بنزین تاثیر زیادی نداره؟ اونم افزایش 3برابری قیمت ، بخدا ما گوشامون نه دراز هست نه پشمکی
اگه مال مردم بود من واسه هر باک 180 هزار تومان نباید میدادم! من بدبخت از کجا بیاریم نزدیک 200 هزار تومان پول یه باک بنزین بدم؟ واقعا چه فکری با خودتون کردید.
95 ملیون لیتر بنزین در روز ضربدر 2هزار تومان میشه روزی 190 ملیارد ضربدر 365 روز میشه سالی 71 تریلیون تومان چرا میگی 30 تریلیون؟
41 تریلیون تومان دیگه چه میشه؟
بله اثر تورمی زیاد ندارد، اثر فاجعه بار دارد.
پاسخ ها
ملکم خان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
سهمیه رو ازش کم کن درست میشه
با سلام روزتان پر از مهر خدا
تابناکی گرامی امیدوارم که حداقل صحبت هایمان فیلتر نشود

این صحبت ها خنده داره ((وی گفت: پیشتر تعدادی از خانوارها برای کمک به دولت و جامعه از دریافت یارانه خود انصراف داده بودند، اما در این شرایط این خانواده ها نیز می توانند از یارانه معیشتی اصلاح قیمت بنزین برخوردار شوند.))
1- خودشان انصراف دادند یا مجبور بودن ؟؟؟ 2- اگر قبلا نیازی نداشتن الان چرا باید دوباره بهره مند شوند ؟؟؟؟ 3- این چه ترفندی ست که باید مردم را زیر فشار قرار دهید که بعد مثل گداها بهشون یک صدقه بدهید؟؟؟4- ایا واقعا همه ی افراد نیازمند از این یارانه بهره می برند؟؟؟؟ می شناسیم افرادی که حتی درامد ماهانه ندارند ولی یارانه شان قطع شده !!!!!!!
اقای نوبخت برادر محترم و زحمت کش و دلسسوز مردم ، مردم دارن داغون می شوند زیر این همه فشار - شما فقط یک افزایش قیمت بنزین را می بینی و لی بقیه افزایش قیمت ها را اصلا نمی بینی البته حق هم دارید چون احساس نمی کنید.
بعد می گوییم چرا این همه فساد دزدی فحشا زیاد شده
بعد یکی از این اقایان زحمت کش می اید و دم از چند همسری می زند !!!!!!!!!!
بترسید از روزی که باید در برابر خداوند جوابگو باشید
چقدر خانواده هایی که به نان شب نیازمند هستند
چقدر خانواده هایی که به یک سقف و سرپناه نیازمند هستند
چقدر افرادی که برای تامین نیازهای اولللللیه افراد خانواده شان نیازمند هستند و شرمنده خانواده شان می شوند
چرا به ملت دروغ شاخدار ميگيد همه ميدونن به خاطر تحريم مجبوريد بنزين اكتان بالا بفروشيد به كشورهاي اطراف و بنزين كيفيت پايين رو تو مملكت خودمون بفروشيد
خدایا ما را از دست این احمدی نژاد با کلاس نجات بده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
اسم احمدی رو میاری صلوات بفرست
قیمت همه چی واقعی شده به غیرازحقوق کارگر
برده داری مدرن
1- عیدی بسیار بد 2- دروغ های قبلی که بنزین افزایش نمی یابد 3- دروغ تورمی مردم تورم را احساس می کنند و افزایش قیمت ها را ولی شما می گویید دو دو تا میشه 5 تا 4- چرا از جیب خودمان بر میدارید که بر سرمان منت بگذارید یارانه دادیم 5- کشوری که تولیدکننده نفت و بنزین است باید رفاه و ارزانی بیاورد نه گرانی پشت سر گرانی 6- ماشین کم مصرف و ارزان قیمت با کیفیت عالی خارجی وارد کنید آن وقت قیمت بنزینتان را جهانی کنید 7- ما منتظر نفت بودیم که سر سفره مان بیاید چون اگر قرار بود یارانه درآمد نفت پرداخت شود پول بیشتری دریافت می گردیم 8 - بیچاره مردم که تاوان سیاست های غلط اقتصادی را باید بدهند.
دولت با افزایش قیمت بنزین باعث کاهش قدرت مردم شده است لذا بایستی برای جبران این کاهش قدرت خرید، ما به تفاوت آن را به حقوق بگیران ثابت بپردازد.
جناب دکتر نوبخت خوب حرف میزنداماحرفهای خوبی نمی زند ،یعنی چی دست تو جیب مردم کنید برای کمک به مردم ،
1درصد جمعیت جهان و داریم و9درصد منابع طبیعی (نفت وگاز،معادن و...) آن وقت این وضع زندگی مردم هست ،اگر جلوی فرارهای مالیاتی را بگیرید نیازی به روانی کردن مردم ندارید، بابا ما خودرو ساز نیستیم چراباید تاوان پرمصرف بودن خودروهارا مردم بپردازند، و...چه بگویم دگرحوصله ای نیست.
طبق اظهارات دولت خانواده 3 نفره 138.000 تومان دريافت ميكند كه 60.000.000 نفر معادل 276 ميليارد تومان دريافت مي كنند كه مابه التفاوت سود افزايش قيمت بنزين معادل 30.000 ميليارد تومان مي باشد لطفأ دولت محترم بگويد اين مابه التفاوت معادل مبلغ 29.724 ميليارد تومان كجا خرج مي شود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آقای نوبخت سالها بعد از اینکه شما شدید مدیر اقتصادی این شد اوضاع اقتصاد کشور .قبول کنید به درد مدیریت نمی خورید قبول کنید این وضع نتیجه مدیریت اقتصادی امثال شماست . برادر زن من یه پراید مدل 88 داره که باهاش تو آژانس کار میکنه به خاطر این افزایش قیمت بنزین مرد گنده دیروز گریه کرد گفت دیگه نمیشه با این اوضاع کارکرد . میدونید یعنی چه ؟ آقای نوبخت درک میکنید این وضعیتو؟ اگه قرار بود این پولو دوباره بدید دست مردم خب میزاشتید همونطور بمونه دیگه چرا افزایشش دادید ؟ بابا باور کنید بهترین خدمت به کشور اینه که وقتی میبینی به عنوان یه مدیر کاری نمی تونی بکنی یعنی از توانت به در هست بری کنار بزاری افراد تواناتر بیاین و کار کنن توی این کشور که قحت الرجال نیست
بخوای یک باک پراید پر کنی باید 100هزار تومن بدی ایا این عدالت هست؟
دروغ ...دروغ...دروغ و بازم دروغ. خسته شدیم از دست مسوولان
ما خیر شما را نخواهیم باید کیو ببینیم؟ ما نخواهیم شما ما رو بهشت ببری باید کیو ببینیم؟ هان نوبخت!
به ازای هر درصدافزایش در قیمت بنزین به همان میزان کاهش در عوارض واردات خودرو باید اعمال شود
همین فردا میگه مردم چرا باید عادت کنند از دولت پول بگیرند
دولت میگه ریالی از پول گرون کردن بنزین تو جیب دولت نمیره و همش رو میدن به ۶۰ میلیون نفر، بازم دروغ آقای روحانی؟ روزانه حدود ۱۰۰ میلیون لیتر بنزین مصرف میشه، با احتساب کاهش ۲۰ درصدی مصرف بنزین طبق آمار دولت و افزایش میانگین ۱۵۰۰ تومن هر لیتر بنزین(۶۰ لیتر سهمیه ۵۰۰ تومن گرون شد و آزاد ۲۰۰۰ تومن) در یک ماه ۳۶۰۰ میلیارد تومن سود حاصل میشه، ۶۰ میلیون نفر قراره بطور میانگین ۴۰ هزار تومن هرماه دریافت کنن(هرچی نفرات خانواده بیشتر بشه افزایش کمتر میشه) میشه ۲۴۰۰ میلیارد تومن، اون مابه‌التفاوت ۱۲۰۰ میلیارد تومن کجا میره پس؟ اصلا ۲۰۰ میلیاردش هم هیچی، اون ۱۰۰۰ میلیارد تومن کجا میره؟ اگه تو جیب دولت و واسه جبران کسری بودجه از جیب مردم نمیره پس چی میشه؟ برای یکبار، فقط یکبار راست بگو آقای نوبخت، آقای روحانی
وقتی که میخواستند یارانه را شروع کنند دولت شش ماه داشت اطلاعات جمع آوری و تصحیح می کرد الان ایشان با کدام اطلاعات می فرمایند که تمام پول افزایش بنزین به جیب افرادی که سزاوار هستند خواهد رفت ؟؟ کجا اطلاعات جمع آوری کرده اند که مستحقین این طرح کیها هستند . . . ؟
این مملکت وهرچه داره مال ملت است بخصوص در این چهل سال حتی امام خمینی هم گفت برق اب بنزین و..مجانی!!! ولی چطور این راباید به شما مسئولین وعقلا حالی کرد سخت است؟ وبنام ما است به کام اقایان ثروتمند ومسئولین وعقلا ؟نوش جان وخوشابحال ملت همیشه در خواب؟/..
تابناك..چرا پيام منو انتشار نميدي..چرا اينقدر سانسور ميكني......بخدا من دارم از شدت ناراحتي دق مي كنم...بقرن همسرم باردار هست...له شدم زير اين همه هزينه دكتر و آزمايش..اين هم اومده روش.....چرا اين سردمداران اينقدر دروغ ميگن...تا كي ميخوان از نجابت ما مردم سو استفاده كنن......بنزين اگر مال مردمه چرا شما دارين گرونش ميكنين......بخدا بدبخت تر از قبل شديم...كي دولت به ما كمك كرده...100 تومن پول ميخوان بدن صد برابرش رو دارن ميگيرن...بخدا من شرمنده همسرم شدم....وقتي چيزي هوس ميكنه از بس پيچوندمش ديگه خجالت ميكشم......همه سياستمدارامون رو واگذار ميكنم به خدا...............
پاسخ ها
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
مبارکت باشه برادر
اولا چقدر واسه آدم این کلمه کمک هزینه معیشتی عذاب آوره مگه ما گدای شما هستیم اصلا خود شما مگه از مردم نیستید . دوم اینکه اگه نفت ملی است پس چرا مردم رو دو دسته می کنید .اسمش رو عوض کنید سوم چقدر با کلمات نسبتاً زیبا عوام فریبی می کنید مطمئن هستم یه ریالش بعداً به جیب مردم نمی ره .متاسفم از این که شما مسئول مردم هستید البته خانواده های شما و خودتون حتماً از مردم نیستید
با 30 هزار میلیارد میشه خیلی کار ها کرد ولی افسوس اینجا ایرانه و این پول جیب آقازاده ها میره
مصاحبه های اقای زنگنه قبل از گران کردن بنزین اعتماد عمومی را به دولتیها به کلی از بین برد.
مثل یارانه ها!!! از کجا معلوم میشه به چند نفر و چه اندازه پرداخت می شود؟ دیگه گوش مردم از این حرفها پر شده است!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
مردم از دروغ شنیدن خسته شده اند. مسولین دولتی لطفا" بس کنید. مردم
ناشناس
| Germany |
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
مشابه موضوع دلار جهانگیری که اومد توی تلویزیون و کلی توجیه کرد و مردم را به خاک سیاه نشوند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
الان به چند نفر یارانه میدهند؟؟؟ کسی دقیق میدونه؟
ما که هر کی دورو برمونه میپرسیم قطع شده بعید است به بیش از 30 تا 40 میلیون بدن
حالا میخوان به 60 میلیون بدهند قطعا نمیدند و امار اینگونه نیست .
البته این امارها به دلیل رد گم کنی است و نخواهند داد و پول به جاهای دیگه و خوشبینانه کمک به کسری دولت خواهد رفت و البته اگر هم درست باشد این امار معقول نیست و باید تعداد کمتر و مبلغ افزایش گردد
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
چه تضمینی وجود دارد که چند ماه دیگر مثل دوره قبل
درصد بزرگی از مردم را بصورت خودسرانه و علیرغم اعتراضات به حق انها حذف نکنید ؟
مردم اعتماد ندارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
صحیت اینجاست که دولت خودش رو هم جزو دهک پایین میدونه و مستحق یارانه از افزایش بنزین منتها یارانه اش برابر نصف جمعیت ایران است جون از هر دو نفر یکی دولتی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
شـیب مـلایمی که می گفتی کجاست؟
يه كوچولو هم كه دلار رو گرون كنيد كسر بودجه امسال رو جمع و جور كرديد .
نه ! بنزين ارث پدري شماست اقاي نوبخت ! وقاحت مسئولين تا حدي است كه نه تنها خودروي پر مصرف خارج از رده توليد داخل را به مردم تحميل مي كنند ، بنزين را هم گران مي كنند تا كلكسيون ندانم كاري هايشان تكميل شود .
اقای نوبخت . اگر راست میگویی بستگانت را از قدرت کنار بزن وخود وبستگانت بمثل سایر مردم زندگی کن تا بدانی مردم چگونه با زندگی دسته پنجه میزنند وزندگی میکنند واگر نماینده مجلس هم بودی همین حرف را میزنی واگر اری هست پس جعفرزاده ودیگران که رفیق وشفیق شماست وبدون شما اب نمیخورد چه میگوید
یعنی چی درامد 30هزار میلیاردی دولت از افزایش قیمت بنزین؟ یعنی دولت میخواد از جیب مردم خودش درامد کسب کنه ؟؟؟؟؟ مردمی که حداقل خونشون دوتا بچه بیکار دارن ماهی یک کیلو نمیتونن گوشت بخرن دولت میاد از جیب اینا پول دربیاره واقعا خجالت هم خوب چیزیه
قدیما دولتا از داد و ستد با کشورهای دیگه درامد زایی میکردن 80درصدشو تو جیب خودشون میریختن و 20 درصدشو به مردم میدان اما دولت ایشون برعکس داره از مردم خودش درامد کسب میکنه
تنها راه باقی مانده اینه رای بی رای
اصلا چرا بنزین باید گران شود که حالا منت بگذارند که ما با 5000 تومان مخالف کردیم و بخاطر مردم 3000 تومان را تصویب کرده ایم .
آیا راه حل مبارزه با قاچاق گران کردن است؟ دلار را مگر گران نکردند چرا دوباره این همه سوئ استفاده انجام گرفت ؟ بنزین هم مثل دلار
جناب آقای نوبخت من کمی اقتصاد خواندم ولی جنابعالی دکترا دارید و صاحب تجربه ، آیا نمیدانید این میزان یارانه به صورت مستقیم چه میزان تورمی ایجاد میکند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ شما الگوی اقتصادیتان را از کدام ناکجاآباد کپی کرده اید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
با سلام
یارانه بگیرها(مستاجر ان، بی ماشین ها، به زیستی ها ، کمیته امدادی ها ف قوت غالب نان ها ) نگرفته میدن به صاحبخانه ها، مسافرکش ها ، نانوایی ها)
مرد حسابی اگر ماله مردمه پس چرا سیصد درصد گرون میکنن ان هم نصف شبی...پس ان ذخایر نفت جدیدی که کشف کردین چه شد....
بنزین رو سه برابر گرون کردین...مثه بقیه چیزا..بعد بگین تورم سه درصده............ حالا هم بگین که پول بنزین رو به مردم میدیم.....!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
مردم یعنی فک و فامیل خودشون
....قسم حضرت عباس رو باور کنیم یا دم خروس رو؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اگر در سال ۹۵ به طور متوسط روزانه ۷۳ میلیون لیتر بنزین در کشور به مصرف می رسید، اما هم اکنون میزان آن به بیش از ۹۵ میلیون لیتر در روز رسیده است و در سال‌های اخیر شاهد رشد بیشتر آن بودیم. سال های قبل هرسال 7 تا 8 سال با افزایش مصرف بنزین مواجه بودیم، اما هم اکنون مصرف آن بسیار افزایش یافته است، به خاطر افزایش تعداد خودروی بی کیفیت داخلیه، چرا سراغ برقی کردن خودروها، افزایش خدمات شهری و غیره نمی روید وهمیشه آسانترین راه راه که گران کردن است انتخاب می کنید
اقای نوبخت ترا بخدا استعفا بده برو منزل استراحت کن مردم دلسوزی شمارا نمیخواهند دست از سر مردم بردار و برو .
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
حالا فرض که نوبخت رفت، با محمودش چه کنیم؟ محمود
رفت جوادشو کدوم ور دلمون بذاریم؟
اینطور زندگی رو برای مردم سخت کردید
وعده وصلم به فردا ؛ آن پری پیکر دهد / باز می ترسم که فردا وعده دیگر دهد!
این دولت انتخاب مردم است درود به این مردم با این دولتشان
اقا حداقل یکم خلاقیت داشته باشید یه دروغ جدید بگید
اولا خودتون گفتید منابعش میشه 29 تا 30 هزار میلیارد تومان اما اونطرف گفتید پرداخت 24 هزار میلیارد کمک معیشتی پس بقیه چی شد؟؟؟خرج کی و کجا میشه؟؟؟
دوما
چرا از خود مردم نظر سنجی نمی کنید که ایا راضی به این کار هستند یا نه؟؟یقینا بیش از 90 درصد مردم می گویندکه ما راضی نیستیم بنزین بره بالا و از اونطرف کمک معیشتی بگیریم
سوما
به نوبه خودم دیگه حرام و حلال و شرعی و غیر شرعی را میذارم کنار وقتی تنها هدفم تامین نیازهای اولیه خانواده ام باشه(تاکید می کنم نیازهای اولیه) پس منتظر افزایش سرقت ها و قتل ها و طلاق ها باشید
مردممممممممم. کدوم مردم
اصلا چی به این مردم تعلق داره، به جز گرونی ، تورم ، بیکاری و......
یه دفعه بگین نفس هم نکشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
بهشت
ما هم که بی شعور و خوش باور. راستی از خاوری چه خبر؟
همه چیز مال مردمه .. این شماهایید که برخی تون فکر میکنید بیت المال و منابع بانکی و پولهای دولتی مال خودتون و اقوام و هم حزبی هاتونه
آقای نوبخت شما و تیم اقتصادی رئیس جمهور فقط یک صفر بزرگ هستید. رفتار مجموعه شما موجب شکل گیری رفتارهایی در سطح جامعه خواهد شد که آینده خوبی را برایتان شکل نمی دهد.
در عین اشتباه بودن اصل اقدام و احمدی نژادی بودنش !!!! فقط یادتون باشه 30هزار میلیارد تقسیم بر 60میلیون میشه نفری 500هزار تومان (یعنی بیش از 10برابر یارانه ها) آیا چنین خواهند کرد؟60میلیون نیازمند چه کسانی هستند؟ برای چه مدت این پرداختها انجام خواهد شد ؟ حد اقل حقوق تعیین شده کارگربا یک خانواده سه نفره چه مبلغی است؟ و دهها سوال پیش پا افتاده اما مهم دیگر!!! چرا به شعور مردم توهین میشود؟!!
این اقا طنز پردازه یا ریس برنامه بودجه
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
اینو و محمود و جواد 3 تفنگدار عزیز دل شیخ حسنن
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
هیچکدوم
چندين سال دارين دروغ ميگين ،ديگه بس كنيد،خجالت بكشيدازمردم.
سلام. این همان چاه نفتی بود که روحانی خبرش را داده بود. احتیاجی به هزینه حفاری هم نداره. فوراً بهره برداری میشه و درامد داره. درامد 30 هزار میلیارد تومانی. دم روحانی گرم
بنزین مال مردم است اما پولش ...؟
همین طوره بنزین مال مردم هست همان طوری که نفت برای مردمه و سفره های همه ای ما بوی نفت می ده
دولت که اصلا فکر جبران کسری بودجه خود نیست هر کاری می کنه برای مردمه دلار رو می کنه 20 تومان برای مردوه گوشت رو می کنه 100 تومان برای مردم سکه رو می کنه 4 میلیون برای مردمه بنزین رو می کنه 3 هزار برای مردم
مدیونه کسی که فکر کنه این کارها برای مردم نیست فردا باید به خاطر این فکر به خدا پاسخ بدهید به خدا
آخه کدام عقل سلیمی همین ادعا که همه افزایش درآمد رو قرار به مردم برگردونن باور می کن؟ اصلا همین ادعا خلاف قانون هست و در قانون اومده نصف اون رو باید به مردم پرداخت کنند.
...افزایش قیمت بنزین اثر تورمی بیشتر از 500% نداره که با کمک متوسط گیری سالانه و احتساب چند قلم قیمتشون یا ثابته یا افزایش خیلی کمی داره تورم میشه نهایتاً 30%!
بهتر است در مورد تورم صحبت نکنید چه به لحاظ علمی چه بلحاظ احساسی ملت با نظر شما هم عقیده نیست افزایش قیمت بنزین در بدترین زمان ممکن صورت گرفت حتی از لحاظ امنیتی زمانی که منطقه بدلیل تحریکات خارجی شلوغ شده کاملا بی تدبیری بود
مثل وزیر نفت که تا شب قبل از سهمیه بندی همه چیز رو تکذیب می کرد ...
این دولت کاری میکنه که پدر احمدی نژاد اگه خطایی داشته باشه هم بخشیده بشه
از بس میگن باز خدا پدر اون رو بیامرزه
بیش از 4 سال است که به بهانه واهی یارانه ما را قطع کرده اند. چندین بار اعتراض کردیم جواب ندادند. به عنوان یک ایرانی از حق خودم نخواهم گذشت .... حق الناس تنها چیزی است که خداوند هم ازش نمی گذره و من هم تا عمر دارم نخواهم گذشت...
الان همه این پولها رو میریزن توی یک صندوق جدید اونوقت چند ماه بعد یهو میگن صندوق گم شد ، مثل صندوق ذخیره بازنشستگان و فرهنگیان که خرج سریال سازی و حقوق سلبریتی های کانادانشین شد
خیانتی که امروز به ایران و ایرانی میشود در تاریخ خواهد ماند. یارانه ما مال دولت ولی سوخت ارزانتر شود
آقای نوبخت که میفرمایید طبق تجربه بنزین در تورم تاثیر ندارد . یا بیسوادی یامردم را احمق میدانی . و یا آنچنان حقوق نجومی گرفته ای که از مردم خبر نداری
۳۰هزار ماله مردمه ؟ حالا بگیم راست بگی اگه قطش کردین چی ؟دو در مقابل شوک اقتصادی ک وارد میکنه در حقیقت صرر مردمه .تازه درامد این کار صد هزار میلیارده هفتاد هزارتای دیگه میره برای آقازاده ها؟ پول کم آوردین ؟
لطفا درست تر بنویسید. "بنزین مال مردم است و پولش ما آقازاده ها !!!"
دولت کذاب،
جناب نوبخت دست از سرمون بردار
خجالت نمیکشی با افتخار میگی به ۶۰میلیون یارانه می خواهم بدم
من جای شما بودم استعفا میکردم البته قبلش بخاطر این فلاکت که ایجاد کردم از جامعه عذرخواهی میکردم مردم ما انقدر بزرگوار هستند که جنابعالی ببخشند
اگر هم قصد استعفا نداری این طرحدمن دراوردی رو اصلاح کن بجای دادن یارانه به ۶۰میلیون نفر اونا رودتفکیک کن
اگر بیکاره و‌توان کار داره بیمه بیکاری مکفی بهش بده با زمان بندی دو تا سه ساله و اموزش فنی و حرفه ای و تعهد برگش پول بیت المال بعد از اینکه رفت سر کار
اگر تحت پوشش کمیته است حقوق مددجویی رو افزایش بده
اگر کارمنده یا بازنشسته است در حقوقش جبران کن
اگر بازاریه معافیت مالیاتی بهش بده
.
.
.
این پول نقد که وعده اش رو میدی در نوبت بعدی این اقتصاد ویران رو ویرانتر خواهد کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
حالا فرض که نوبخت رفت، با محمودش چه کنیم؟
تا زمانی که این نوبخت سرکاره وضع همینه ...
من برای دریافت یارانه اقدام نکرده بودم تا حالا. اما از این به بعد برای گذران زندگی به این صدقه احتیاج دارم. راهنمایی کنید چطور باید این پول را بگیرم چون فکر می کنم حق من هم هست. اطلاع رسانی کتید.
همه این نظرها نا رضایتی مردم را به زبان ساده از گرانی نشان میدهد
این چی شوریست که درملک بشر می بینم
عالمی را همه پر خوف وخطر می بینم

همه را کینه بدل ، فتنه به سر می بینم
این چی شوریست که در دور قمر می بینم

همه آفاق پر ازفتنه وشر می بینم
وه چی دنیا، همه رنج وغم و درد وآلام

وه چی دنیا،خطر خاص وفریبنده ی عام
باوجود که ندیده است کس ازدوران کام

هر کس روز بهی می طلبد ازایام
عجب آنست که هر روز بدتر می بینم

زاغ در گلشن وبلبل به قفس در بند است
صالح طرفه غمین ،طالع دون خرسند است

بارب این سفله نوازی زفلک تا چند است
ابلهان راهمه شربت ز گلاب وقند است

قوت دانا همه از خون جیگر می بینم
خوش جلو دار فلک ازکف خود داده عنان

مشت حیوان بهم آویخته وخود نگران
وانگهی شیوه ی نا عدلی او بین که چسان

اسب تازی شده مجروح به زیر پالان
طوق زرین همه در گردن خر می بینم

نه پسر غیرت از ذلت مادر دارد
نه برادر غمی ازخفت خواهر دارد

زن به دل کینه دیرینه شوهر دارد
هیچ رحمی نه برادر به برادر دارد

هیچ شفقت نه پدر را به پسر می بینم
وه که آفاق شده رزمگه انفس لشکر

طرفه که این فتنه وآشوب به بحر است وبر
طرفه تر اینکه به هر خانه زسیر اختر

دختران را همه جنگ است وجدل بامادر
پسران را همه بدخاه پدر می بینم

گریه چون شمع صغیر از غم تاریکی کن
فربه ازکبر مشو خوی به باریکی کن

دور ازخود به خدا کوشش نزدیکی کن
پند حافظ بشنو خواجه برو نیکی کن

که من این پند به ازدر گهر می بینم
افزایش قیمت بنزین اثر تورمی نداره؟!!!!!!!!!
آقای نوبخت چجور اقتصاد دان هستید شما چرا باید ۶۰ میلیون نفر صدقه بگیر درست کنید بعد از ۴۰ سال
به ذخایر بزرگ عظیم تفتی دست یافتیم . حالا فهمیدیم منظور روحانی چه بود .جیب مردم نگون بخت ایران.
آقای نوبخت راست می گویند، بنزین مال مردم است. البته مردم عراق و یمن و سوریه و لبنان و فلسطین. نه مردم ایران.
بنظر می رسد حساب و کتاب تیم دولت از بیخ عمدا اشتباه است یا فساد گسترده بر خلاف مصوبه مجلس در جریان است.روز کشور است؟
همش حرف
آقای نو بخت آبروی معلمی خودت را خوب خرج پست و مقامت کردی
این مردم صدقه نمیخوان
شش سال پیش در ثبت نام مجدد یارانه ها امکان ویرایش نگذاشتیم
خیلی خانوارهای فقیر به دلیل عدم اطلاع حذف شدند

از دیروز هم اینترنت رو حتی دسترسی به سایت بورس ایران رو بستید
مردم ایران چه خاکی باید سرشان بریزند
شما با کسری بودجه شدید مواجه اید هیچ فکر کردین به ماها که با ماشین خرج یه خونواده اجاره خونه و قسط میدیم؟، نه چون خودتون ماشین دولتی و حقوق آنچنانی دارید...
یکی از دلایل افزایش مصرف بنزین بخاطر مسافرکشی و تاکسی های اینترنتی هست که مردم از سر ناچاری و ناکافی بودن درآمد و بیکاری مجبورن انجام بدن.
به قول مختار در سریال مختارنامه : تزویر و ریا دو روی یک سکه اند که ...
جیب مردم جیب اونا نداره از جیب مردم در میاد میرت تو جیب اقازاده ها تو اونر اب مهم نیست چیزی توسفره مردم نیست نباشه غمی ه
رهبری مجبور شد نظر رییس جمهور و لاریجانی را تایید کند . و البته ...
روحانی برای وقت و نحوه این تصمیم محاکمه بشه
این اقا تخصصش اینه که مردم سرگردان و بیچاره بشن و هرچی میتونن گرفتار باشن. سابقه اش نشون داده به این حرفاش هیچ اعتمادی نیست.
مردم از ريا كاري مسيولين و وعده هاي پوچ ايشان به تنگ امده اند ! كارد به استخوان رسيده !
تو كه شرمنده زنت هستي ، چرا زن گرفتي ؟ چرا داري بچه دار مي شي ؟ مگر عقل نداري ؟ ايران ظرفيت 40 ميليون نفر را دارد نه 80 ميليون نفر را ، مشكل ايراني ها ، ما مردم هستند
آقای نوبخت هی چی مال مردم نیست این دوسال هرچقدر تونستید کل اقلام گران کردین دولت روحانی هیچ موقع به فکر مردم نبود و نیست مردم بدبخت بدبختر کردین حالا هم به ریش این مردم می خندید
این جمله درد و ناامیدی رو تو ملت بیشتر میکنه، تا مغز استخونم درد میگیره وقتی میخونم " بنزین مال مردم است "
دوستان راستش من یکم ریاضی ام ضعیفه اما یه جای محاسبات نوبخت جور در نمیاد، روزانه ما ۱۰۵ میلیون لیتر مصرف بنزین داریم ، تجربه های قبلی نشون داده گران شدن بنزین در کم شدن مصرف تاثیری ندارد، الان که لیتری ۲۰۰۰ گرون شده درآمد اضافه دولت میشه ۲۰۰۰ ضربدر ۱۰۵ میلیون در روز که ۲۱۰ میلیارد تومن در روز میشه و طی ۳۶۵ روز سال میشه حدود ۷۸۰۰۰ میلیارد تومن٬ قراره ۳۰۰۰۰ میلیاردش صدقه بشه به مردم٬ تکلیف ۴۸۰۰۰ میلیارد دیگه اش که حدود ۴ میلیارد دلاره در سال چی میشه؟؟؟؟ ؟؟؟؟
مردم میدونند آخر این چی میشه.واسه همین همه ناراحتن
اول بگو سی هزارمیلیارد تومان در ماه یا سال یا ....دوم فرموده اید و فرموده اند بمردم بر میگردد ، این وسط کارکنان دولت چکاره اند .سوم ما فرمایش شما را جمع زدیم ۳+۲۳+۲۴=۵۰ ،اینکه شد پنجاه پس سی هزار چی...
تورم و گرانی و شکستن کمر ملت هم مال ماست
اقای نوبخت حداقل دردی را درمان نمیکنی .نمک به زخم مردم نپاش این را که میتوانی؟همین الان کرایه های ماشین دو برابر شده است .تورم پایین امده؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر