بازدید 3369
۱

اعتصاب به بیمارستان‌های لبنان رسید

کد خبر: ۹۳۷۴۴۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۱ 15 November 2019
امروز همزمان با گذشت یک ماه از تظاهرات اعتراض آمیز لبنانی ها، برخی بیمارستان در اعتراض به کمبود دارو و مشکلات پزشکی وبهداشتی، به اعتصاب هشدار آمیز دست زدند.

به گزارش ایرنا در اعتصاب سراسری بیمارستان‌ها که امروز آغاز شده و یک روزه است، پذیرش بیماران به جز در موارد ضروری انجام نمی‌گیرد.

مسئولان بیمارستان‌های لبنان اعلام کردند پس از بی نتیجه ماندن تماس با مسئولان و طرف‌های مرتبط با امور بهداشت و درمان و هشدار نسبت به کمبود دارو، اعتصاب امروز به شکل هشدار آمیز برگزار شده است.

این درحالی است که کارکنان شرکت‌های تلفن همراه "آلفا" و "ام. تی. سی تاچ" امروز نیز برای چهارمین روز پی در پی در اعتراض به کاهش ۳۰ درصدی حقوق خود اعتصاب کرده اند و فعالیت اداری، مالی و فنی این شرکت‌ها متوقف شده است.

هشدار نسبت به بروز فاجعه بزرگ بهداشتی و درمانی

در این میان "سلیمان هارون" رئیس اتحادیه بیمارستان‌های لبنان با اشاره به کمبود شدید دارو گفت: حداکثر یک یا یک ونیم ماه دیگر برای تامین دارو مهلت داریم و در صورت عدم تامین دارو‌های مورد نیاز با بحران بزرگ بهداشی و پزشکی روبه رو خواهیم شد.

وی با اعلام اینکه برخی بیمارستان ارائه خدمات درمانی شیمیایی به بیماران سرطانی را متوقف کرده اند، دلیل آن را مشکلات مالی و عدم امکان واردات دارو‌ها عنوان کرد و گفت: دارو در بازار با قیمت بسیار بالا موجود است و بیمارستان‌ها قادر به خرید آن نیستند.

به نوشته روزنامه الجمهوریه، هارون با هشدار نسبت به بروز فاجعه بزرگ پزشکی تاکید کرد: اکنون بیمارستان‌ها با کمبود داروی بیهوشی و تجهیزات مصرفی روبه رو هستند و بحران مالی به کابوسی برای وارد کنندگان دارو تبیدل شده است، زیرا قادر به خرید و واردادت دارو نیستند.

هارون با هشدار نسبت به کابوس بزرگ بهداشتی گفت: حتی در بدترین روز‌های جنگ، چنین وضعیتی پیش نیامده بود؛ ما حامی اعتصاب نیستیم بلکه زنگ خطر را به صدا در آورده ایم.

اعتصاب بیمارستان‌ها امروز آغاز شده و یک روزه است و د. رجریان آن امکان ارائه خدمات به تمام بیماران وجود ندارد و بیمارستان‌ها ضمن خودداری از پذیرش بیماران به جز در موارد ضروری و اورژانسی تاکید دارند، بیماران نباید در معرض آسیب و ضرر و زیان قرار بگیرند.

هشدار وزیر بهداشت لبنان

این در حالی است که جمیل جبق وزیر بهداشت لبنان سه هفته پیش با اعتراض به بسته بودن راه‌های ارتباطی این کشور و مشکلات حاصل از آن، گفت: در صورت ادامه این وضع، احتمال بروز فاجعه پزشکی و دارویی وجود دارد.

به گفته وی دو هزار بیمار سرطانی بستری در مرکز "الکرنتیا" در شمال پایتخت (بیروت) به علت مسدود بودن بسیاری از مسیر‌های ارتباطی و نیز تعطیلی بانک‌ها و مختل شدن کار مراکز گمرک از دریافت دارو محروم مانده اند و نتوانسته اند داروی مورد نیاز خود را دریافت کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
مردم ایران خیلی آرومند اکر اونا به جای ما ایرانیها با این همه فشار بودن چی
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل