بازدید 3299

دیدار مجتبی‌ذوالنوری با رییس‌کمیسیون‌امنیت‌ملی سوریه

مجتبی ذوالنوری رئیس کمیته امنیت ملی و سیاست خارجی در ادامه دیدار‌های خود در دمشق با همتای خود فیصل الخوری رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس مردمی سوریه دیدار و گفتگو کرد.
کد خبر: ۹۳۷۳۳۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۹ 14 November 2019
به گزارش تابناک به نقل از خانه ملت؛ ذوالنوری مراودات و تعاملات جمهوری اسلامی ایران و سوریه را دارای پیشینه تاریخی، فرهنگی و دینی خواند و گفت: «روابطه برادرانه و تاریخی میان دو ملت مبتنی بر اعتقادات و اشتراکات فراوان است و موانع موجود و تحریم‌ها تاثیری بر این روابط نداشته است».

وی با تبریک پیروزی‌های پیاپی سوریه در عرصه میدانی جنگ با گروه‌های تکفیری و تروریستی و شکست فاحش آمریکا در سوریه و با اشاره بر نقش مهم و محوری سوریه در جبهه مقاومت خاطرنشان کرد:" ثبات و امنیت کنونی سوریه حاصل رشادت‌های ارتش، ملت و رهبری این کشور است و سوریه نقش مهمی در جبهه مقاومت علیه رژیم اشغالگر قدس داشته است».
وی افزود: «سوریه در شرایط کنونی، نقش کلیدی در هماهنگی و پشتیبانی برای سایر کشور‌های جبهه مقاومت ایفاء می‌نماید».

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، جمهوری اسلامی ایران را در مسیر مبارزه با جریان تکفیری و تروریست ها، همراه و در کنار سوریه دانست و تاکید نمود: جمهوری اسلامی ایران و سوریه فشار‌های سختی را در خط مقدم مبارزه با نظام سلطه و استکبار جهانی تحمل می‌کنند».

ذوالنوری در پایان ضمن تاکید بر تقویت و ارتقای روابط پارلمانی، به ویژه میان کمیسیون‌های تخصصی در مجالس دو کشور تصریح کرد: «مجلس شورای اسلامی بر گسترش و توسعه تعاملات و مراودات پارلمانی با سوریه تاکید دارد و از هرگونه همکاری و اقدامی در زمینه برقراری ثبات و آرامش و امنیت در دو کشور استقبال و حمایت می‌کند».

فیصل الخوری بن شاکر رئیس کمیته امنیت ملی مجلس مردمی سوریه
در این دیدار از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت سوریه قدردانی کرد.

وی نقش و جایگاه حائز اهمیت جمهوری اسلامی ایران؛ در سایه رهنمود‌های مقام معظم رهبری، در برابر نظام سلطه و استکبار جهانی را عمق حکمت و بصیرت ایشان دانست و افزود: «در عرصه تحولات کنونی و با وجود تحریم‌های ظالمانه آمریکا، ما شاهد شکست واقعی نقشه‌های شوم آمریکا، رژیم صهیونیستی و کشور‌های غربی در منطقه بویژه در سوریه هستیم».

رئیس کمیته امنیت ملی مجلس مردمی سوریه، سوریه و ایران را در یک جبهه واحد دانست و با ابراز امیدواری نسبت به رفع موانع موجود در زمینه همکاری‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی میان دو کشور تاکیدکرد
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس