بازدید 2791
شیخ عیسی قاسم:

فلسطین با شعار و شور پس گرفته نمی‌شود

کد خبر: ۹۳۷۲۵۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳ 14 November 2019
رهبر شیعیان بحرین گفت: فلسطین و قدس مسأله یک امت اسلامی است و کل امت باید به پا خیزد و برای یاری رساندن به آن هماهنگ باشد و در این مسیر باید بدانیم تنها با شعار و شور این سرزمین پس گرفته نمی‌شود.
شیخ عیسی قاسم: فلسطین با شعار و شور پس گرفته نمی‌شود/دشمن با صلح به‌ دنبال غصب بیشتر است

به گزارش فارس، سی و سومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی صبح امروز پنحشنبه ۲۳ آبان‌ماه با حضور حجت الاسلام روحانی رئیس جمهور، آیت‌الله اراکی دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی و ۳۵۰ نفر از نخبگان بیش از ۹۰ کشور جهان در سالن اجلاس سران اسلامی آغاز به کرد.

براساس این گزارش، شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین در این مراسم ضمن عرض تبریک به مناسبت هفته وحدت اظهارداشت: خداوند در قرآن کریم می‌فرمایند: «راهی که به شما نشان دادم را پیروی کنید و از راهی دیگر نروید زیرا به تفرقه خواهید رفت»، خداوند تنها یک راه را به ما نشان داده است که انسان را به کمال می‌رساند و هیچ راهی انسان را به هدف غایی نمی‌رساند.

شیخ عیسی قاسم با اشاره به اینکه خداوند در جایی دیگر از قرآن کریم می‌فرماید «به ریسمان الهی چنگ بزنید و این راه هدف را به شما نشان می‌دهد»، گفت: این اجلاس نشانه‌ کوچکی از وحدت پر خیر و برکت امت اسلامی است. این امت، نمونه و الگو یک امت واحده است که انسان را به سمت خداوند سوق می‌دهد و زندگی انسان را به کمال غایی خود می‌رساند.

رهبر شیعیان بحرین در خطابی به امت اسلامی با بیان اینکه به وحدت خود بازگردید، با بازگشت به وحدت، کل زمین زنده می شود و انسانیت و همه انسان‌ها پویا خواهند شد، افزود: زمین در غیر این صورت مرده خواهد بود و به کویری شبیه می شود. اسلام امانتی به گردن این امت و باید به وظیفه خود در قبال آن، عمل کنند.

وی با بیان اینکه ما تحت امتحان سختی هستیم و آزمون پایداری و عزت بر ما روا شده است، تصریح کرد: موضع امت در مورد فلسطین و مسجد الاقصی، یک آزمون سخت است، این امت یا باید به شکل متفرق بماند که روز به روز شکست خواهد خورد یا به وحدت خود بازگردد. وحدت به سرزمین‌ها پویایی می‌بخشد.

شیخ عیسی قاسم افزود: وحدت امت اسلامی در پاسخ به خداوند که می فرمایند به ریسمان الهی چنگ بزنید و متفرق نشوید، باید جواب دهد.

رهبر شیعیان بحرین با بیان اینکه بسیار عجیب است که این امت می‌داند که قدرتش در وحدت و یکپارچگی است، اما برخی با آن مخالفت می‌کنند، گفت: قدرت این امت و عزت آن‌ها، همراه با بازگرداندن آن در چنگ زدن به ریسمان الهی محقق می‌شود و در غیر اینصورت اگر این امت این موضوع را نداند یک مصیبت است و اگر این امر را بداند و به آن عمل نکند، مصیبت بیشتر هم خواهد شد.

وی با بیان اینکه ای امت، به وحدت بازگردید و با موضوع قدس همراهی کنید، گفت: باید از امت اسلامی سوال کرد که آیا فلسطین و مسجد الاقصی باید در برابر رژیم صهیونیستی، تنها بمانند تا این مردم مظلوم در درد و رنج غرق شوند و هیچکس خم به ابرو نیاورد و نبیند که این مردم در یوغ دشمنی این رژیم اسیر شده‌اند. آیا نباید برای فلسطین کاری کنیم و قدمی برداریم تا پیش از آن که تمام این سرزمین از دست برود؟

شیخ عیسی قاسم با بیان اینکه وقتی که برای وجب به وجب این خاک کاری نکنیم و با غصب آن از سوی اسرائیل ساکت باشیم، خداوند از ما نمی‌گذرد، افزود: هیچ فردی از امت ما، از یاری رساندن به هم‌نوع خود باز نمانده، فلسطین و قدس مساله یک امت اسلامی است و کل امت باید به پا خیزد و برای یاری رساندن به فلسطین هماهنگ باشد و این فلسطین تنها با شعار و شور پس گرفته نمی‌شود بلکه باید با ایثارگری و رهبری واحد، در راه آزادسازی فلسطین جان فشانی کرد تا این مساله به سرانجام برسد.

رهبر شیعیان بحرین با بیان اینکه دشمنی اسرائیل فقط با فریاد از بین نمی رود گفت: خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرمایند: «ای کسانی که ایمان آورده‌اید، در راه خدا بایستید»، باید به این فرمان خداوند جواب داد و به‌پا خواست و مستضعفین را نجات داد. این یک گام پویا در راه خدا است که وحدت را برپا می‌کند.

وی اضافه کرد: اگر در مسیر فلسطین، تمام امت به پا خیزد، بدون شک می‌توان انگیزه قدرتمند به همه داد که در این حالت، قطعاً تاثیرگذاری بیشتری خواهیم داشت.

شیخ عیسی قاسم با بیان اینکه موضوع فلسطین باعث می‌شود که در امر وحدت، خود را بازسازی کنیم تا به یک امت قدرتمند و واحد تبدیل شویم، تصریح کرد: در این شرایط، می توانیم تمام بشریت را نجات دهیم. در عصر امروز بسیاری از رژیم‌ها، در مبارزه و نجات فلسطین به معامله قرن پیوستند. این رژیم‌های در آستانه فروپاشی، خطایی را در پیش گرفتند که نهایتاً مسیر آنها را به پایان می‌رساند و آن‌ها نه تنها رژیم خود بلکه مردم‌شان را نیز از بین می‌برند، این رژیم‌ها نباید از وظیفه خود سربا بزنند.

رهبر شیعیان بحرین با بیان اینکه نباید از وظایف خود سرباز بزنیم، افزود: اگر به این موضوع توجه نکنیم، عذاب الهی و آتش دوزخ بر ما فرود خواهد آمد، نباید دنیا را به آخرت فروخت. بنابراین به پا خیزیم و مذاکره هم نکنیم تا صلح را به ما بدهند، چون با صلح می خواهند فلسطین را از ما بگیرند، نباید هیچ ترس و واهمه‌ای از دشمن داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از نظر ما درست نیست که یک وجب از خاک ما در دست دشمن باشد، ما به هرکاری که معصیت خداوند باشد نه خواهیم گفت.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار