بازدید 9142
یک اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با «تابناک» مطرح کرد؛

عده‌ای سازماندهی شده قصد دارند، روحانی را وارد حاشیه کنند

چند روز پیش، رئیس جمهور بعد از مدت‌ها، سفری به یزد داشت و بعد از آن راهی دیار کرمان شد، اما جنس این سفر با سفر‌های دیگر وی قدری تفاوت داشت و بیشتر رنگ و بوی سیاسی و حتی انتخاباتی به خود گرفته بود؛ نکته‌ای که باعث شد، منتقدان روحانی روی آن مانور زیادی داشته باشند.
کد خبر: ۹۳۷۲۴۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰ 14 November 2019

انتقادات غیراخلاقی مردود است/ انتقاد باید بدون حب و بغض و از روی دلسوزی باشدچند روز پیش، رئیس جمهور بعد از مدت‌ها، سفری به یزد داشت و بعد از آن راهی دیار کرمان شد، اما جنس این سفر با سفر‌های دیگر وی قدری تفاوت داشت و بیشتر رنگ و بوی سیاسی و حتی انتخاباتی به خود گرفته بود؛ نکته‌ای که باعث شد، منتقدان روحانی روی آن مانور زیادی داشته باشند.

به گزارش «تابناک»؛ روحانی در سخنرانی‌های اخیر خود، اظهارات تند و تیزی داشت که بیشتر ناظر بر انتقاد شدید از دستگیری‌های اخیر و مانع تراشی‌های صورت گرفته در خصوص اقدامات دولت بود.

وی در بخشی از گفته‌های خود، خطاب به یک نهاد خاص گفته بود: با کشاندن چند نفر به دادگاه و تبلیغ مبارزه با فساد، سرِ مردم کلاه نمی‌رود که این گفته و گفته‌های شبیه آن با انتقاداتی روبه رو شد.

به اعتقاد بسیاری از منتقدان، گفتن این حرف‌ها از سوی رئیس جمهور قدری دیر است و اکنون که دولت روحانی در حال پایان است، این حرف‌ها دردی را دوا نمی‌کند و تنها باعث بیشتر شدن اختلافات در درون سیستم می‌شود.

همچنین این افراد بر این باورند که روحانی در آستانه انتخابات با گفتن این حرف‌ها، می‌خواهد بار دیگر فضا را انتخاباتی کند و پای بدنه اجتماعی خود را که این روز‌ها در حالت نا امیدی به سر می‌برند، امیدوار نماید؛ اما از سوی دیگر، برخی دیگر از سیاسیون و نمایندگان مجلس می گویند، حرف راست را باید هر زمان که بود، گفت و انتقاد به روحانی وارد نیست؛ هرچند زمان کم است، لازم است و باید گفته شود.

ابوالفضل سروش، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در خصوص حواشی سخنرانی وی در یزد و انتقاداتی که پس از آن به او وارد شد، گفت: به نظر من در این مملکت باید یک بار برای همیشه به موضوع گروه‌های فشار رسیدگی شود. قرار نیست در هر زمان و مکانی که صحبتی مطرح می‌شود و باب دل عده‌ای نیست، افرادی موسوم به گروه فشار، جلسات و سخنرانی‌ها را مختل کنند.

وی افزود: رئیس‌جمهور مقام اول اجرایی کشور قلمداد می‌شود و دارای اختیاراتی است که موظف است با تمام توان و بر پایه  قول و قرارهایی که پیش از انتخاب داده به آن‌ها جامه عمل بپوشاند.

عضو فراکسیون امید مجلس تصریح کرد: همه باید تلاش کنیم تا گفت‌وگوی سازنده در کشور شکل بگیرد و این شعار زمانی محقق می‌شود که افراد تحمل نظرات مخالف را داشته باشند. ابراز مخالفت، راه اخلاقی دارد؛ بنابراین، به هیچ وجه به صلاح کشور نیست که رئیس‌جمهور کشور ـ که برآمده از رأی مردم است ـ سخنرانی کند و عده‌ای بدون تفاوت به مقام اول اجرایی کشور در حین سخنرانی به بی‌نظمی و اخلال آن هم در یک مراسم قانونی روی بیاورند.

سروش با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور باید در رفتار و گفتار خود با آرامش ظاهر شود، تأکید کرد: من معتقدم عده‌ای سازماندهی شده قصد دارند که رئیس‌جمهور را وارد فضاهای چالشی کنند تا او با موضع‌گیری‌هایی که می‌کند، شرایط را برای انتقادات تند علیه او آماده کنند. از این‌ روی، پیشنهاد من به آقای روحانی این است که خود را گرفتار نقشه این افراد نکند و با سعه صدر وظایف خود را دنبال کند. آقای روحانی فردی باتجربه و کارکرده است و نباید راحت در زمین بازی افراد حاشیه‌ساز قرار بگیرد.

نماینده تهران در پایان یادآور شد: شرایط اقتصادی و معیشتی مردم با مشکلات جدی روبه روست و از این‌ روی رئیس‌جمهور و تمام زیرمجموعه‌اش باید تلاش دوچندانی داشته باشند تا با بهبود شرایط، روزنه‌های امید به آینده در دل مردم نقش ببندد؛ مطمئناً اگر دولتمردان درگیر فضاهای حاشیه‌ای شوند، از کار اصلی خود که خدمت‌رسانی به مردم است، عقب خواهند ماند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۰
همه توان دولت در سال ۹۴ و ۹۵ صرف پاسخگویی به حجمه مخالفان درباره حقوقهای نجومی میشد. اما مبلغ این اضافه دریافتی چقدر بود، دولت در ان سالها سالی هزار کیلومتر اتوبان میساخت مبلغ کل حقوقهای نجومی معادل ساخت شش کیلومتر اتوبان بود. یعنی هزاران تریبون وهزاران صاحب منصب منتقد و البته رسانه ملی همه موضوعات فرهنگی سیاسی و... را معطل این مبلغ کرده بودند
دوست اصلاح طلب عزیز
حرفهای عجیب روحانی حاشیه سازه نه توهم سازمان یافته بودن حاشیه سازی
گروه فشار همان كاسبان تحريم هستند و علت عصبانيت انها تحريم هاست . نه پول نفتي در كار است و نه كاسبي تحريم ! ملت هم كه صداشون در نمياد مجبوراً خودشون فتنه به پا كنن شايد ملت هم دنبالشون بيان . هاها . بد زمانه اي شده .
دیگر این نمایشات تاثیر گزار نیست ، رئیس جمهور ضعیف، یا باید از همان ابتدا سعی کند از خود قدرت نشان دهد و یا پست ضعیف رئیس جمهوری را نپذیرد که متاسفانه این عمل را انجام داد و در زمین مخالف مردم بازی کرد.
حال نمیتواند کسی را قانع کند و کشور در بحران باقی خواهد ماند با ایشان و یا دیگری!
این عده ای چه کسانی هستند که بازار را خراب می کنند بیش جمهور را وارد حاشیه کنند و.....
باید دست به دست هم بدهیم تا راهی جدید برای خر کردن مردم و گذاشتن کلاه بر سرشان پیدا کنیم . راهی جدید ، حقه ای ناشناس ، روشی تجربه نشده ، آدمی معتبر ، شعاری عامه پسند و.. . بیچاره مردم بدبخت که رابطه اش با دولت را می توان در باب استحمار صرف کرد .
زین پس بجای اصلاح منحوس ایادی استکبار جهانی بفرمایید عده ای سازماندهی شده
من که تهرانیم برا اولین باره دارم اسم این نماینده رو می شنوم
روحانی خودش اصل ومتن حاشیه است
روحانی کلان خودش اصل حاشیه در حاشیه است شما اصلاح طلب ها کلان مادر حاشیه هستین دیگه کی میتونه شما رو ببره به حاشیه این میمونه شما بخوای سنگ پا صادر کنی قزوین گلم دیگه چه شود
رييس جمهور استاد حاشيه است و ديگر هيچ.
وقتی روحانی آتش توپخانه خود را علیه قوه قضاییه روشن کرده لابد توقع دارند پاسخ نشنود.
سلام ریس جمهور عزیز حرف درستی میزنه
قویه قضایه نباید این دو نفرو مجازات میکرد
روحانی خودش یک پای حاشیه و وعده هست.تازه فشار حداکثری تیمش رو هم فراموش نکنید.
اقایان که میگفتند بنزین گران نخواهد شد پس چه شد ؟ بنزین لیتری ۱۰۰۰ تومان سه برابر شد تازه هنوز انتخابات مجلس هم برگزارنشده !! پس ببینید بعداز آن چه موجی ازگرانی ها راه خواهد افتاد !!!!! فعلا که دلار رفت بالای ۱۲۰۰۰ تومان
پست ومقام ریس جمهوری تو ایران تشریفاتی هست
این عده اطرافیان روحانی و عملکرد 6 ساله ایشونه. مردم فهم دارن می فهمن!
آقای روحانی یعنی ازگرفتن وبه زندان انداختن غارت گرها ناراحت شدن ؟؟؟؟؟چراچرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
روحانی مدتهاست تو حاشیه هستش
مگر جناب ریس جمهور الان در متن کارها هستند که بعضیا میخوان ایشون را به حاشیه ببرند؟!!!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر