بازدید 5579

برف شمال غرب کشور را سفیدپوش می‎کند

کد خبر: ۹۳۷۱۹۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۴:۵۸ 14 November 2019
به گزارش تابناک به نقل از فارس، مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: با نفوذ سامانه ناپایدار از بعدازظهر روز پنجشنبه در کلیه مناطق استان اردبیل به‌ویژه مناطق مرکزی و جنوبی استان بارش متناوب باران و برف پیش‌بینی می‌شود.

سیاوش محمدی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهند، با نفوذ سامانه ناپایدار از بعدازظهر روز پنجشنبه در کلیه مناطق استان اردبیل به‌ویژه مناطق مرکزی و جنوبی استان بارش متناوب باران و برف تا صبح روز سه شنبه پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: وزش باد در مناطق مرکزی و جنوبی استان گاهی به‌ صورت تند و کاهش محسوس دمای هوا بین ۱۰ تا ۱۴ درجه سلسیوس خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان تصریح کرد: لغزندگی، یخبندان، رخداد مه و کاهش دید به‌خصوص در جاده‌ها و گردنه‌های مواصلاتی استان دور از انتظار نیست.

محمدی در خصوص رعایت نکات ایمنی در این شرایط تشریح کرد: کشاورزان از تجهیزات آبیاری تحت فشار برای پیشگیری از یخزدگی لوله‌ها و مخازن آب حفاظت نموده و با تنظیم دمای انبارها، گلخانه‌ها، مراکز دامداری و مرغداری و همچنین بازدید ضدیخ رادیاتور وسایل نقلیه و ماشین آلات کشاورزی از خسارات احتمالی جلوگیری کنند.

وی بر خودداری از ترددهای غیر ضروری در جاده‌های مواصلاتی استان، نمک پاشی و محلول پاشی معابر و محورها مواصلاتی به‌ویژه در ساعات اولیه صبح برای جلوگیری از یخ زدگی تأکید کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان