بازدید 7897
۵

در انتظار یک پیروزی کی‌روشی مقابل عراق

کد خبر: ۹۳۷۱۳۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۴ 13 November 2019

اگر با نگاه بدبینانه به ماجرا نگاه کنیم اوضاع چندان برای رویارویی با عراق مساعد نیست. تیم ملی بازی حساس قبلی خود را در خاک بحرین به این تیم واگذار کرده و حالا باید به مصاف تیم دیگری برود که مانند دیدار با بحرین علاوه بر جنگ درون زمین یک کارزار روانی بزرگ خارج از میدان هم برای‌مان به راه‌ انداخته‌اند. به اینها اضافه کنید ماجرای قرارداد سرمربی تیم ملی و دلخوری او که منجر به حضور دیرهنگام او در تهران و در نهایت دیر جمع شدن تیم ملی دور هم شد.

به گزارش تابناک ورزشی به نقل از سایت آزادی ؛ علاوه بر این حساسیت دیدار و ترس از شکست و احتمال از دست دادن شانس حضور در جام‌جهانی هم ممکن است بر عملکرد بازیکنان تأثیر بگذارد و عملکردی که مورد انتظار است را از تیم ملی نبینیم. با در نظر گرفتن بدبینانه همه این شرایط، تیم ملی برای دیدار با عراق چه باید بکند؟ آیا باید مانند بازی با بحرین خیلی احساسی و گاهی بی‌برنامه هجومی بازی کند یا اینکه با یک بازی اقتصادی و بردی خفیف یاد روزهای حضور کارلوس کی‌روش و بردهای مقتصدانه‌اش را زنده کند؟ آنچه مهم است همه ما هواداران تیم ملی تنها به 3 امتیاز این بازی فکر می‌کنیم. 3 امتیازی که می‌تواند ما را در کورس رقابت برای رسیدن به جام‌جهانی نگه‌دارد و از این رو حتی اگر این 3 امتیاز از دل یک بازی نه چندان زیبا هم به دست بیاید راضی‌کننده است چرا که تیم ملی در شرایط فعلی و با توجه به حجم فشارهای افکار عمومی جایی برای تحمل یک شکست دیگر را ندارد.

در انتظار یک پیروزی کی‌روشی مقابل عراق

جو ناخواسته‌ای که در سال‌های اخیر بین دوقطبی کی‌روش - برانکو حول تیم ملی پدید آمده بود همچنان و با رفتن کی‌روش و برانکو هم در اطراف این تیم دیده می‌شود و ناخواسته گریبان تیم ویلموتس را هم گرفته است. از این رو راضی نگه‌داشتن هوادارانی که چند سالی به بی‌شکست ماندن و پیروزی‌های پیاپی در آسیا عادت کرده بودند، سخت خواهد بود. برای همین تیم ملی در حال حاضر در موقعیتی نیست که هوادارانش با یک شکست دیگر، آن هم برابر رقیبی قدیمی که خاطرات تلخ و شیرینی از آن در خاطر دارند کنار بیایند. با این پیش زمینه کمی ترسناک تیم ملی باید با چه نقشه‌ای به دیدار با عراق برود؟

شاید بازی کمی احساسی برابر بحرین و نهایتاً شکست برابر این تیم حساب کار را دست کادر فنی تیم ملی داده که آنها در این چند روز از بازیکنان قدیمی و با تجربه تیم ملی برای حضور در تمرین‌های تیم ملی دعوت کردند چرا‌که بی‌شک آنچه در این بازی مهم می‌تواند کفه ترازو را به نفع تیم ما تغییر دهد بازی حساب شده و با تدبیر بازیکنان تیم ملی خواهد بود.

اگرچه بازی از خاک عراق خارج شده و به کشور ثالثی سپرده شده اما نفس بازی ایران و عراق در هر مقطع زمانی می‌تواند جنجالی باشد وبازی را از مدار منطقی‌اش خارج کند. حضور بازیکنان با تجربه در اردوی تیم ملی و صحبت‌ با آنها از یک سو و همچنین تکیه کردن بر بازیکنان باتجربه در بدنه تیم ملی می‌تواند یکی از برگ برنده‌های ما در دیدار مهم روز پنجشنبه باشد. چیزی که در مصاحبه چند روز اخیر پیشکسوتان تیم ملی بارها و بارها به چشم خورده و آنها به جنجال کشیده شدن بازی را تنها خطر پیش ‌روی بازی تیم ملی برابر عراق قلمداد کردند.

در سال‌های اخیر بیشترین انتقادی که به کارلوس کی‌روش می‌شد بازی‌های غیر جذاب تیم ملی و پیروزی‌هایی با تمرکز بر بازی دفاعی بود. چیزی که به مشخصه اصلی تیم کی‌روش در آسیا بدل شده بود. تیمی که گل زدن به آن خیلی سخت بود. شاید همه منتقدان آن روزها هم الان از تیم ملی امروزمان تنها یک برد کی‌روشی بخواهند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵
کی روش هم به عراق باخت هم سوریه و هم لبنان. دلیل سینه چاکی برای این دلال موزامبیکی را نمی دانم!!
وقتی هست میکین بده حالا که نیست باز همونجورشو می خواین؟!!!
این کار, کار ویلموتس نیست!!کیروش کجایی?
دیگگه الان کی روش شد خوب؟؟؟؟
آخرش رسیدن به همون تاکتیک کی روش.زنده باد کی روش.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر