بازدید 4943
۲

زمین‌خواری در مازندران به مرز بحران رسید

کد خبر: ۹۳۷۰۹۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲ 13 November 2019
فرمانده یگان حفاظت اراضی کشور با اعلام این که مازندران بدترین وضعیت را در دریاخواری، جنگل‌خواری، مرتع‌خواری، کوه‌خواری و تغییر کاربری غیرقانونی اراضی کشاورزی در کشور دارد، گفت: زمین‌خواری در مازندران به مرز بحران رسیده است.

سرهنگ ابراهیم حسن‌آبادی روز چهارشنبه در مراسم آغاز به کار یگان حفاظت امور اراضی مازندران در ساری افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد به وجود فعالیت گشت‌های حفاظت زمین کشاورزی در استان و وجود سامانه ارتباط مردمی ۱۳۱، همچنان شاهد تغییر کاربری غیر قانونی زمین و تجاوز به عرصه‌های طبیعی در استان هستیم.

وی با بیان این نکته که در پنج ماهه امسال یکهزارو ۴۱۱ مورد تصرف و تغییر کاربری زمین در استان مازندران گزارش شده است، گفت: از سویی دیگر به دلیل مشکلات اعتباری، اجتماعی و امنیتی فقط ۱۶مورد قلع و قمع در این استان صورت گرفته است.

حسن آبادی با توضیح این نکته که بیش از ۸۰۰ فقره حکم نهایی شده قلع و قمع ساخت و ساز‌های غیرمجاز و آماده اجرا در مازندران وجود دارد، بیان داشت: وقتی برخورد‌های قانونی اثربخشی خود را دراین استان نشان ندهد، مشکل زمین خواری نیز به راحتی حل و فصل نمی‌شود.

فرمانده یگان حفاظت اراضی کشور با استناد به مصوبه دولت تدبیر و امید که در آن استانداران به عنوان رئیس کمیته قلع و قمع استان تعیین شده اند، گفت: فرمانده یگان حفاظت با همکاری استانداری و دستگاه قضایی باید موضوع حفاظت از زمین‌های کشاورزی و عرصه‌های طبیعی را به صورت جدی دنبال کنند.

حسن آبادی در عین حال از وجود دغدغه و نگرانی‌های حفظ و حراست از زمین‌های طبیعی و کشاورزی بین دستگاه‌های مختلف استان مازندران قدردانی کرد و افزود: همه باید در حفظ زمین‌های منطقه شمال بویژه مازندران همکاری و مشارکت جدی داشته باشند.

وی از فرماندران، بخشداران و دهیاران مازندران خواست تا به صورت جدی با یگان حفاظت امور اراضی استان همکاری داشته باشند و تاکید کرد: امروز شکل گیری و آغاز به کار یگان حفاظت اراضی با محوریت نیروی انتظامی، حفظ و حراست از زمین و اجرای احکام به سهولت قابل اجرا است.

بر اساس آمار‌های رسمی تا ۷۰ درصد وسعت استان مازندران را عرصه‌های طبیعی ملی در قالب سواحل دریای خزر، جنگل و مرتع تشکیل می‌دهد و همین گستردگی عرصه ملی سبب تجاوز و تصرف به آن و تغییر کاربری‌های غیر قانونی زمین‌های کشاورزی شده است.

دهیاران مصوبات دولت را اطلاع رسانی کنند

حسن آباد یکی از ۴۸ وظیفه و ماموریت تعریف شده برای دهیاران در روستا‌ها را ابلاغ و اطلاع رسانی مصوبات دولتی و نظارت بر اجرای احکام به مردم دانست و گفت: دهیاران نقش محوری را در حفظ و حراست از زمین دارند و باید نقش آفرینی آنان با همکاری یگان حفاظت بیشتر از گذشته لمس شود.

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی کشور افزود: این یگان در کمتر از یک سال با همکاری سازمان امور اراضی کشور موفق شده است تا یکصد هزار فقره پرونده را در مراجع قضایی پیگیری کند و علاوه بر آن حدود ۱۰ هزار پرونده دیگر نیز عقب افتاده است.

در این مراسم سرهنگ احمد ابراهیمی به عنوان فرماندهی یگان حفاظت امور اراضی مازندران معارفه شد و حکم خود را از فرمانده یگان حفاظت امور اراضی کشور دریافت کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲
عرضه مملكت داري ندارين همه چي ريخته بهم
بهتر است در مورد ادارات ثبت و اسناد مازندران نظارت بیشتری در قوه قضاییه صورت پدیرد متاسفانه وضع این ادارات از نظر سلامت اداری اصلا مطلوب نیست
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار