بازدید 10865
۸

«خانه پدری» با اعمال اصلاحات رفع توقیف و اکران شد

اتفاقی که به سرعت رخ داد و امروز این فیلم مجدداً برای گروهی از مردم در همان محدوده حداکثر 15 سالن سینما اکران شد. بدین ترتیب تماشاگران می‌توانند بدون واسطه به تماشای این اثر بنشینند و درباره فیلم تازه کیانوش عیاری قضاوت نمایند.
کد خبر: ۹۳۷۰۴۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳ 13 November 2019

«خانه پدری» با اعمال اصلاحات رفع توقیف و اکران شد

«خانه پدری» با دستور رئیس رئیس قوه قضاییه و پس از اعمال اصلاحات محدودی در سکانس‌های نخست که بحث برانگیز شده بود، اکنون رفع توقیف شد و برای سومین بار اکران عمومی شد؛ اکرانی که در پانزده سالن سینما و با محدودیت سنی 15+ سال رخ می‌دهد تا تماشاگران بتوانند این اثر کیانوش عیاری را بی‌هیچ واسطه‌ای داوری کنند.

به گزارش «تابناک»؛ تلاش‌های متولیان سازمان سینمای ایران با مساعدت رئیس قوه قضاییه و تعامل کیانوش عیاری کارگردان این فیلم منجر به رفع توقیف فیلم سینمایی «خانه پدری» برای سومین بار شد؛ رفع توقیفی که با توجه با تایید قوه قضاییه رخ داده، بعید است با چالش تازه‌ای همراه شود و به نظر قطعی است. این فیلم در طول روزهای اخیر با اصلاحات در سکانس‌های حساسیت برانگیز قتل، به نسخه نهایی رسید و اکنون این نسخه روی پرده رفته است.

سید محمد مهدی طباطبایی نژاد معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی با قدردانی از تدبیر رئیس قوه قضائیه جهت دستور ویژه رسیدگی برای رفع توقیف فیلم «خانه پدری» اظهار کرد: «الان نامه دادستانی تهران مبنی بر رفع توقیف این فیلم را دریافت کردیم. بدون شک این تدبیر ایشان و همکاری‌های مسوولان قوه قضاییه در اجرای آن به انسجام و همدلی جامعه سینمایی کشور کمک می‌کند. از اولین ساعاتی که این اتفاق برای فیلم افتاد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، شخصا موضوع را دنبال کردند و رایزنی‌های لازم با رئیس محترم قوه قضائیه انجام شد و با همت ایشان به نتیجه رسید. از آقای کیانوش عیاری هم سپاسگزاریم که در سه چهار روز اخیر همراهی‌های لازم را معمول داشتند که به اکران مجدد فیلم کمک کرد.»

«خانه پدری» با اعمال اصلاحات رفع توقیف و اکران شد

معاون سازمان سینمایی با بیان اینکه نمایش «خانه پدری» مثل سابق با رده‌بندی سنّی ۱۵+ و محدودیت سالن نمایش از امشب ادامه پیدا می کند گفت: «بلیت فروشی این فیلم از ساعاتی دیگر مجددا در سامانه فروش برخط بلیت، فعال خواهد شد.»؛ اتفاقی که به سرعت رخ داد و امروز این فیلم مجدداً برای گروهی از مردم در همان محدوده حداکثر 15 سالن سینما اکران شد. بدین ترتیب تماشاگران می‌توانند بدون واسطه به تماشای این اثر بنشینند و درباره فیلم تازه کیانوش عیاری قضاوت نمایند.

کیانوش عیاری که «خانه پدری» را سال 1389 ساخته حدود 10 سال است که در صدد گرفتن مجوزهای لازم برای اکران عمومی آن است. این فیلم چند سال قبل یک روز روی پرده رفت اما با توجه به برخی اعتراض‌ها همان روز اول از پرده پایین کشیده شد. این اتفاق چند هفته قبل و پس از انجام برخی اصلاحات دوباره تکرار شد و با وجود اینکه فیلم مجوز نمایش از سازمان سینمایی با رعایت شرط سنی داشت، پس از چهار روز اکران، به دستور دادستانی از پرده پایین آمد.

در این فیلم ناصر هاشمی (نقش جوانی) و مهدی هاشمی (نقش میانسالی و پیری) شخصیت اصلی این فیلم با نام محتشم را که روایت زندگی‌اش از پانزده تا هشتاد سالگی به تصویر کشیده شده است بازی کرده‌اند. شهاب حسینی، مینا ساداتی، مهران رجبی و نازنین فراهانی از دیگر بازیگران این فیلم هستند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
چه خبر مهمی برای تیتر یک شدن
تابناک خودت در این چند روز به تیتر اصلی خبرهات نگاه کن ببین چندتای ان برای سینما بوده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۲
سوپر من وارد میشود رئیسی ناجی همه چیز حتی فیلم و سینما
در این دوره زمانه سانسور بی معنی است سانسورچیان.
این به اصطلاع اصلاحات چیزی هم از فیلم باقی مانده؟؟
خودتون میدونید چیکار میکنید ؟ هی میگیرید هی آزاد میکنید.ما قبلا بهش میگفتیم شل کن سفت کن نمیدونم الان بهش چی میگن.
شرایط اکران این فیلم دقیقا مثل موضوع فیلم بود .اول ساختنش بعد دفنش کردن که کسی اونو نبینه ولی به قول فیلم هیچ چیزی رو نمیشه تا ابد پنهان کرد و دوباره رفع توقیف شد.
خیلی دوس داشتم این فیلم را در سینما ببینم اما با این اصلاحاتی که توانسته نظر دادستانی را جلب کنه احتمالا چیزی از داستان نمانده است و دیگر ارزش دیدن در سینما را ندارد.حالا وظیفه همه است از آقای ریسی حل کننده مشکلات تشکر ویژه کنند.
قوه قضایی دیگه هیچ کاری نداره چسبیده به توقیف فیلم هایی که مجوز ساخت داشتن الحمد لله مشکل فساد هم که دیگه در کشور نداریم!!!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان