بازدید 3279

تشکیل هیات نظارت بر سازمان زندان‌ها

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس از مخالفت این کمیسیون با انتزاع سازمان زندان‌ها از قوه قضائیه خبر داد و گفت: بر اساس مصوبه امروز مقرر شد هیاتی برای نظارت بر سازمان زندان‌ها تشکیل شود.
کد خبر: ۹۳۶۹۳۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۳:۱۸ 13 November 2019
به گزارش تابناک به نقل از خانه ملت، حسن نوروزی در تشریح دستور کار امروز سه شنبه، ۲۱ آبان ماه (کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی از بررسی و تصویب سه ماده از لایحه حمایت از مالکیت ادبی و هنری خبر داد و گفت: ماده ۷۹ تا ۸۱ لایحه توسط نمایندگان بررسی و تصویب شد.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس مصوبه امروز اگر صوتی یا تصویری برای عموم پخش شود پدیدآورنده آن اثر حتی اگر اثر خود را به شخص دیگری فروخته باشد می‌تواند حق پخش دریافت کند و همچنین بر اساس مصوبه دیگر؛ حقوق آثاری که توسط سازمان صدا و سیما تولید و پخش و بازپخش و همچنین فروخته می‌شوند، به طور کامل در اختیار رسانه ملی است.

وی از بررسی طرح انتزاع سازمان زندان‌ها از قوه قضائیه و الحاق آن به وزارت کشور در نشست امروز خبر داد و گفت: موضوع انتزاع مورد مخالفت نمایندگان قرار گرفت، اما مقرر شد مانند صدا و سیما هیاتی برای نظارت بر سازمان زندان‌ها تشکیل شود.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان یادآور شد: همچنین قرار شد کارگروهی تشکیل و نحوه و چگونگی تشکیل هیات نظارت را بررسی کند.

وی از حضور مسئولان و کارشناسانی از سازمان زندان ها، دادگستری، قوه قضائیه، نیروی انتظامی و مرکز پژوهش‌های مجلس در این نشست خبر داد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل