بازدید 6222

قیمت سیب زمینی پاسخگوی هزینه کشاورزان نیست

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس گفت: قیمت خرید سیب زمینی از کشاورزان پاسخگوی هزینه کاشت، داشت و برداشت این محصول نیست که نشان از عدم برنامه دولت برای حمایت از کشاورزان سیب زمینی کار است.
کد خبر: ۹۳۶۹۰۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۱ 13 November 2019

صدیف بدری نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، در خصوص حمایت دولت از کشاورزان سیب زمینی کار، گفت: دولت برای میزان تولید، بازار مصرف داخلی، بازار صادراتی و در مجموع حمایت از هیچ محصول کشاورزی برنامه خاصی ندارد.

نرخ خرید تضمینی سیب‌زمینی پایین‌تر از هزینه تولید است

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در طی سال جاری مشکلاتی در زمینه تولید و برداشت محصولاتی مانند سیب، گوجه فرنگی و سیر مشکلاتی وجود داشت و محصول سیب زمینی نیز به آن اضافه شده است، ادامه داد: قیمت خرید تضمینی تعیین شده سیب زمینی از کشاورزان بسیار پایین تر از هزینه تولید است.

فرصت صادرات سیب زمینی به عراق از بین رفت

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه قیمت خرید سیب زمینی از کشاورزان پاسخگوی هزینه کاشت، داشت و برداشت این محصول نیست که نشان از عدم برنامه دولت برای حمایت از کشاورزان سیب زمینی کار است، عنوان کرد: دولت صادرات سیب زمینی به کشور عراق را متوقف نکرده اما به دلیل بی برنامگی موجود از این فرصت به خوبی استفاده نشد.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه محصول سیب زمینی از کشاورزان با قیمت هر کیلوگرم یک هزار و 600 تومان خریداری می‌شود، ادامه داد: بالا بودن قیمت سیب زمینی در بازار مصرف به دلیل نقش پررنگ واسطه‌ها و سود کلان آنها است.

دولت از تعاونی‌های روستایی و کشاورزی حمایت نمی‌کند

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید اینکه دولت از تعاونی‌های روستایی و کشاورزی برای خرید سیب زمینی با قیمت مناسب حمایت نمی‌کند، عنوان کرد: معمولا واسطه‌ها با خرید مستقیم محصول از کشاورزان و عرضه آن به بازار با قیمت بسیار بالاتر سود کلانی کسب می‌کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر