بازدید 5542
۳

پرتاب همزمان ۶۰ ماهواره کوچک به فضا

با استفاده از موشک فالکُن-۹ (FALCON ۹)، شصت ماهواره کوچک به صورت همزمان به فضا پرتاب شد.
کد خبر: ۹۳۶۷۳۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۶ 12 November 2019

شصت ماهواره کوچک آمریکا به یکباره به فضا پرتاب شد و در مدار قرار گرفت.

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاري صدا و سيما، روز گذشته ایالات متحده در شهر کیپ کاناوارل در ایالت فلوریدا به آزمایش فضایی دیگری مبادرت کرد. در این اقدام، با استفاده از موشک فالکُن-۹ (FALCON ۹)، شصت ماهواره کوچک به صورت همزمان به فضا پرتاب شد. این ماهواره‌ها کارکرد مخابراتی دارند و از آن‌ها برای توسعه پوشش شبکه ماهواره‌ای استفاده خواهد شد. شرکت اسپیس ایکس SpaceX این ماهواره‌ها را به فضا پرتاب کرد.

با این اقدام، این شصت ماهواره کوچک در کنار شصت ماهواره کوچک دیگری قرار می‌گیرند که در ماه مه به فضا پرتاب شدند و در مدار زمین قرار گرفتند. این شرکت قصد دارد شمار بیشتری ماهواره کوچک از این نوع را در مدار زمین قرار بدهد. حضور این تعداد زیاد از ماهواره‌ها در فضا سبب شلوغ‌تر شدن هرچه بیشتر آسمان می‌شود. همین امر باعث شده است نگرانی‌های جدی در میان دانشمندان در این خصوص بروز کند.

هدف شرکت اسپیس اس این است که در آینده، بخش اعظم بازار اینترنت جهان را در کنترل خودش داشته باشد. اما شرکت انگلیسی وان وب OneWeb و همچنین شرکت آمازون با پروژه کویپر Kuiper از رقبای شرکت اسپایس اکس هستند و نمی‌خواهند این میدان را برای شرکت اسپایس اکس خالی بگذارند.

در حال حاضر حدود دو هزار و یکصد ماهواره فعال در اطراف زمین در مدار قرار گرفته و در حال چرخش هستند. اما اینکه این تعداد به چهل و دو هزار ماهواره افزایش یابد بسیار نگران کننده است. این مسئله نه تنها سبب تحلیل رفتن شدید دید در شب می‌شود بلکه ممکن است با شلوغ شدن آسمان، این ماهواره‌ها با هم برخورد کنند که این مسئله می‌تواند بسیار پرهزینه باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۳
حتما شوخی میکنید!!

کاهش دید در شب؟؟!

برخورد به هم؟

۴۲ هزار تا ماهواره اولا سرعتی اندازه هم دارند و نسبت به هم تغییر موضع نمیدهند، احتمال برخورد این تعداد ماهواره واقعا در حد صفر است چون اینها حتی اگر ارتفاع مدار یکسانی داشته باشند در مساحتی بزرگتر از سطح کره زمین قرار دارند ۴۲ هزار تا اصلا عددی نیست برای این مساحت قول پیکر ،کل این ماهواره ها حتی احتمال اینکه از نزدیکی هم عبور کنند هم تقریبا صفر است.
با این خبرها اصلا حال نمیکنیم بگین مال خودمون کی پرتاب میشه
تابناک، احتمال برخورد دو ماهواره در فضا با توجه به پیشرفت شتابدار علم و محاسبات دقیق نزدیک به صفر است و با وسعت بسیار زیاد فضای اطراف سیاره زمین مطمئناً با 42000 ماهواره شلوغ نخواهد شد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل