بازدید 11617
پیمانه اقتصادی؛

افزایش ۳۲ میلیارد دلار به ثروت کشور با کشف نام‌آوران/ حداکثر قیمت مسکن در طرح اقدام ملی اعلام شد/ ۷۰ درصد خودروسازی خصوصی تعطیل شد/ منظور از بودجه دو سالانه چیست؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون بورس تهران سبزپوش شد/ ارزش معاملات از ۱۶۲۴ میلیارد تومان فراتر رفت، بحران هنگ کنگ آسمان بورس‌های آسیایی را تیره کرد، کاهش قیمت سبد نفتی اوپک به ۶۱.۹۸ دلار، وزیر نفت عمان از احتمال تمدید توافق کاهش تولید اوپک خبر داد، تقاضا برای نفت در جهان افزایش می‌یابد، معادل نصف بودجه کل کشور معوقات مالیاتی داریم، طرح "گام" به زودی اجرا می‌شود و افزایش نسبی نرخ دلار در بازار ارز را در بر دارد.
کد خبر: ۹۳۶۷۰۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 12 November 2019

تابناک اقتصادیتابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون بورس تهران سبزپوش شد/ ارزش معاملات از ۱۶۲۴ میلیارد تومان فراتر رفت، بحران هنگ کنگ آسمان بورس‌های آسیایی را تیره کرد، کاهش قیمت سبد نفتی اوپک به ۶۱.۹۸ دلار، وزیر نفت عمان از احتمال تمدید توافق کاهش تولید اوپک خبر داد، تقاضا برای نفت در جهان افزایش می‌یابد، معادل نصف بودجه کل کشور معوقات مالیاتی داریم، طرح "گام" به زودی اجرا می‌شود و افزایش نسبی نرخ دلار در بازار ارز را در بر دارد.

افزایش ۳۲ میلیارد دلار به ثروت کشور با کشف نام‌آوران

بیژن زنگنه در مراسم اعلام خبر کشف میدان نفتی نام‌آوران با اشاره به جزییات این مخزن، اظهار کرد: این مخزن دومین مخزن نفتی بزرگ کشف شده در تاریخ ایران است و  اسم این مخزن را به پاس خدمات همه افرادی که در گوشه و کنار کشور به خدمت می‌پردازند، به‌ ویژه کارکنان مدیریت اکتشاف که نام‌آوران گمنام صنعت نفت هستند و در شرایط سخت کاری کار می‌کنند، نام آوران گذاشته‌ایم. وی با بیان این‌که این نام‌آوران، همان گمنامان نام‌آور افتخارآفرین کشورند، گفت: مخزن کشف شده ٥٣ میلیارد بشکه ذخیره نفت درجا دارد و احتمال گسترش آن به سمت جنوبی مخزن وجود دارد.

به گفته وی، فعالیت‌های اکتشافی مربوطه از سال ۱۳۹۵ آغاز شد و با توجه به این‌که حدود ٣١ میلیارد بشکه اکتشاف‌های پیشین بوده است، حدود ٢٢ میلیارد بشکه به ذخایر نفت درجای کشور و ٢.٢ میلیارد بشکه به ذخایر نفت قابل استحصال کشور افزوده می‌شود. وی با بیان این‌که این دومین مخزن نفتی بزرگ کشف شده در ایران است، گفت: نخستین لایه بزرگ، لایه آسماری گچساران با ٥٤ میلیارد بشکه ذخیره نفت درجا بوده است. وزیر نفت با بیان این‌که میدان نام‌آوران در وسعت ۲۴۰۰ کیلومتر و عمق ۳۱۰۰ متر و با ضخامت نفت ۸۰ متر یک مخزن به اندازه ۵۳ میلیارد بشکه کشف شده است، اظهار کرد: قبلا در این منطقه میادین منصوری، سوسنگرد، آب تیمور، سپهر، جفیر و دارخوین را داشتیم که زیر این میادین لایه نفتی کشف شده بود. وی با بیان این‌که احتمال گسترش این میدان به سمت جنوب غربی و شرقی نیز وجود دارد، گفت: با توجه به این‌که این نفت فشرده است با تکنولوژی فعلی، ذخیره بازیافت ۲.۲ میلیارد بشکه به تولید اضافه می‌شود و این در شرایطی است که ضریب بازیافت ۵۳ میلیارد بشکه در هر یک درصد اضافه برداشت به معنای افزوده شدن ۳۲ میلیارد دلار به ثروت کشور است.

بورس تهران سبزپوش شد/ ارزش معاملات از ۱۶۲۴ میلیارد تومان فراتر رفت

شاخص کل بورس تهران روز دوشنبه با تقویت 1148 واحدی در ارتفاع 303 هزار و 943 واحدی قرار گرفت، شاخص قیمت وزنی ارزشی با رشد 307 واحدی معادل 0.38 درصد در ارتفاع 81 هزار و 429 واحدی ایستاد و شاخص کل هم وزن با رشد 774 واحدی به کانال 86 هزار و 113 واحدی صعود کرد، شاخص قیمت هم وزن با تقویت 517 واحدی به سطح 57 هزار و 580 واحدی صعود کرد، شاخص آزاد شناور با افزایش 1747 واحدی رقم 353 هزار و 560 واحدی را نشان داد و شاخص بازار اول با افزایش 871 واحدی رقم 220 هزار و 761 واحدی و شاخص باازر دوم با رشد 2167 واحدی به ارتفاع 618 هزار و 745 واحدی صعود کرد. در نماد‌های خودرویی‌ها به روال چند وقت اخیر شاهد بیشترین گردش نقدینگی بودیم و حدود ۱۴۷.۶ میلیارد تومان ارزش معاملات این گروه ناشی از داد و ستد بیش از ۴۰۱ میلیون برگه سهم طی ۳۷ هزار و ۹۷۵ نوبت بود. گروه شیمایی با ارزش معاملات ۸۴.۳ میلیارد تومانی وفلزات اساسی با ۷۹.۶ میلیارد تومان دیگر صنایعی بودند که بیشترین نقدینگی را دراختیار داشتند. ارزش معاملات بورس تهران بالغ بر 1624.1 میلیارد تومان بود که از اد و ستد بیش از 3 میلیارد و 166 میلیون برگه سهم طی 313 هزار و 819 نوبت معاملاتی رقم خورد.

افزایش ۳۲ میلیارد دلار به ثروت کشور با کشف نام‌آوران/ حداکثر قیمت مسکن در طرح اقدام ملی اعلام شد/ دلار و اونس، سکه را تا کانال ۴ میلیون تومانی بالا بردند/ ۷۰ درصد خودروسازی خصوصی تعطیل شد

بحران هنگ کنگ آسمان بورس‌های آسیایی را تیره کرد

در معاملات دیروز بورس‌های آسیایی بحران در هنگ کنگ باعث شد تا آسمان این بورس‌ها تیره و تار شود. یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار بر منفی شدن بورس‌های آسیایی نگرانی‌ها نسبت به نتیجه گرفتن مذاکرات تجاری بین چین و آمریکا بوده است. بر همین اساس، بورس هنگ کنگ بیشترین افت ارزش را در میان کشورهای آسیایی داشت و 2.4 درصد منفی شد، چون پلیس این کشور در شرق هنگ کنگ از گلوله جنگی علیه معترضین استفاده کرد. در بورس‌های اروپایی نیز شاخص یورو استاکس 50 بدون تغییر بود اما بورس آلمان 1.1 درصد افت کرد. شاخص MSCI که بزرگترین شاخص بورسی در آسیا و اقیانوسیه خارج از ژاپن محسوب می‌شود هم یک درصد ریخت. بورس چین هم 1.3 درصد کاهش یافت و بورس ژاپن هم به دلیل انتشار آمارهای ضعیف نسبت به کاهش سفارش کالاهای صنعتی در این کشور افت کرد.

کاهش قیمت سبد نفتی اوپک به 61.98 دلار

سازمان کشورهای تولیدکننده و صادرکننده نفت خام اوپک، در آخرین به‌روز رسانی سایت خود اعلام کرد، هر بشکه سبد نفتی این سازمان با 34 سنت کاهش 61.98  دلار در هر بشکه فروخته شد. سبد نفتی اوپک روز پنج شنبه، 62.32 دلار در هر بشکه معامله شده بود. بیشترین قیمتی که تاکنون برای سبد نفتی اوپک ثبت شده برابر با ۷۴.۰۴ دلار است که در ۲۵ آوریل ۲۰۱۹ رقم خورد. این نوع نفت سال ۲۰۱۹ را با قیمت ۵۲.۱۴ دلار در هر بشکه آغاز کرد که کمترین قیمت آن از ابتدای امسال به شمار می‌رود. سبد نفتی اوپک متشکل از نفت سنگین ایران، نفت سبک عربستان، نفت سبک بصره عراق، نفت صحرای الجزایر، نفت اورینت اکوادور، نفت صادراتی کویت، سیدر لیبی، بونی لایت نیجریه، نفت موربان امارات، مارین قطر، مِرِی ونزوئلا، گیراسول آنگولا، رابی لایت گابن، نفت دجنو کنگو و نفت زفیرو گینه است.

وزیر نفت عمان از احتمال تمدید توافق کاهش تولید اوپک خبر داد

وزیر نفت عمان گفت کشورهای عضو اوپک و کشورهای تولیدکننده غیر اوپکی احتمالا توافق کاهش تولید را برای سال آینده تمدید می‌کنند؛ اما بعید است کاهش بیشتری صورت گیرد. محمد بن الرومحی گفت عمان از قیمت کنونی نفت راضی است که این قیمت برای اقتصاد خوب است. وی افزود از آنجایی که تنش‌های تجاری کم شده، تقاضا برای نفت در حال بهبود است.

مدیر «لوک اویل» روسیه هم از احتمال تمدید توافق کاهش تولید اوپک خبر داد

وگیت الکپروف، مدیر ارشد اجرایی، شرکت روسی لوک‌اویل گفت انتظار می‌رود توافق کاهش تولید جهانی نفت تمدید شود. لوک‌اویل، دومین شرکت تولیدکننده بزرگ نفت روسیه است.

تقاضا برای نفت در جهان افزایش می یابد

سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات گفت، در مورد رشد تقاضا برای نفت در جهان نگران نیست. وی در کنفرانسی در ابوظبی گفت: انرژی سبز، سرعت رشد بیشتری در آینده خواهد داشت، اما نفت و گاز طبیعی نیز به همان نسبت رشد خواهند کرد.

معادل نصف بودجه کل کشور معوقات مالیاتی داریم

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به وجود ۲۱۰ هزار میلیارد تومان معوقات مالیاتی در کشور خاطرنشان کرد: این مبلغ یعنی نصف بودجه کل کشور و باید پرسید چرا این مقدار از مالیات کشور معوق شده و چرا وصول نمی‌شود؟! دخالت‌هایی که بعضاً در بحث عدم وصول یا امهال مالیات می‌شود از ناحیه چه کسانی است و علت آن چیست؟! یا علت وجود قرارهای کارشناسی اجرانشده چیست؟! در بازرسی‌هایی که سازمان داشته، مطالبات قطعی داشتیم که به واحد اجرائیات رفته ولی اجرا نشده است. سازمان امور مالیاتی باید با این موارد برخورد جدی کند. باید بررسی کرد به چه علتی این پرونده‌ها چند سال معطل می‌شوند. درویشیان افزود: موضوع بعدی تعدیل مالیاتی است که بعضاً تا ۶۰ درصد کاهش داده می‌شود. در اکثر این پرونده‌ها، علت این تعدیل‌ها، «تسریع» در وصول مالیات عنوان‌شده است. اینکه به دلیل تسریع در وصول مالیات، ۶۰ درصد مبلغ مالیات نادیده گرفته شود، اصلاً قابل توجیه نیست.

حداکثر قیمت مسکن در طرح اقدام ملی اعلام شد

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به پرسشب مبنی بر این‌که آیا مشخص نشدن قیمت قطعی مسکن ملی باعث بالا رفتن قیمت آن از سوی سازندگان نمی‌شود، اظهار کرد: قیمت مسکن ملی مشخص است و به هنگام انعقاد قرارداد با مردم اعلام می‌شود اما به صورت کلی حداکثر قیمت آنها متری ۲.۵ تا ۳.۵ میلیون تومان است که البته در کلانشهرها متفاوت بوده و قیمت مسکن ملی به هنگام عقد قرارداد با مردم مشخص می‌شود. اسلامی ادامه داد: در اکثر قریب به اتفاق کلانشهرها نیز قیمت نباید بیشتر از ۳.۵ میلیون تومان باشد. وزیر راه و شهرسازی همچنین درباره ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن گفت:‌ یکی از اهداف اصلی در این طرح شناسایی متقاضیان واقعی مسکن است تا بتوانیم زمین کافی در اختیار مردم قرار دهیم و آنها به خانه‌هایشان برسند.

افزایش نسبی نرخ دلار در بازار ارز

دیروز در صرافی‌های بانکی و مجاز سطح کشور، هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ ۱۱۳۰۰ تومان از مردم خریداری و به قیمت ۱۱۴۰۰ تومان به متقاضی دریافت ارز فروخته شد که نسبت به روز یکشنبه، ۵۰ تومان گران‌تر بود. این در حالی است که دلار در بازار آزاد، ۱۱۴۵۰ تومان قیمت گذاری شد که نسبت به روز گذشته، کمی افزایش داشت. همچنین هر اسکناس یورو در بازار ، به نرخ ۱۲۵۵۰ تومان از مردم خریداری و به قیمت ۱۱۶۵۰ تومان به متقاضی دریافت یوو فروخته شد.

دلار و اونس، سکه را تا کانال ۴ میلیون تومانی بالا بردند

افزایش قیمت اونس طلا در بازارهای جهانی و رشد اندک نرخ دلار، از مهم ترین عوامل افزایش نرخ سکه و طلا در بازار دیروز بوده‌اند. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار آزاد تهران روز دوشنبه با رشد حدود ۳۰ هزار تومانی نسبت به دیروز به قیمت چهار میلیون و ۱۲ هزار تومان به فروش رسید. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم در بازار آزاد تهران نیز به قیمت چهار میلیون تومان ارزش‌گذاری شد. همچنین نیم سکه نیز ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی ۸۴۰ هزار تومان داد و ستد شد. علاوه بر این، در بازار آزاد تهران هر گرم طلای خام ۱۸ عیار ۴۰۸ هزار تومان و هر مثقال طلا نیز یک میلیون و ۷۷۰ هزار تومان به فروش رسید.

طرح "گام" به زودی اجرا می‌شود

رئیس کل بانک مرکزی گفت: طرح "گام" امروز سه شنبه در شورای پول و اعتبار مطرح و پس از تصویب به بانک‌ها برای اجرا ابلاغ می‌شود. عبدالناصر همتی در مصاحبه با خبرگزاری صدا وسیما، افزود: به این منظور به فرمولی رسیدیم به عنوان طرح "گام" مطرح و مخفف گواهی اعتبار مولد است. وی گفت: بر اساس این طرح برای تأمین نقدینگی واحد‌های تولیدی از طرف بانک‌ها گواهی با ضمانت عرضه می‌شود و تولید کنندگان می‌توانند این گواهینامه‌ها را در اختیار کسانی قرار دهند که مواد اولیه آن‌ها را تامین می‌کنند.

۷۰ درصد خودروسازی خصوصی تعطیل شد

جدیدترین آمار تولید خودرو در کشور نشان می‌دهد شرکت‌های بخش خصوصی با افتی بزرگ در تیراژ مواجه و ۷۰ درصد آنها (از حیث تعداد) نیز عملا تعطیل شده‌اند. بنا بر آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت که به هفت ماه امسال مربوط می‌شود، کل تیراژ محصولات سواری در بخش خصوصی صنعت خودرو کشور تا پایان مهر، تنها ۱۴ هزار و ۹۸۲ دستگاه بوده است، حال آنکه خصوصی‌ها در هفت ماه سال گذشته بیش از ۷۰ هزار دستگاه تولید داشتند و بنابراین، امسال و تا پایان مهر، متحمل افتی ۸۰ درصدی شده‌اند. در آمار وزارت صمت، نام ده شرکت به‌ عنوان خودروسازان خصوصی منتشر شده که در این بین، هفت شرکت هیچ تولیدی در مهر امسال نداشته‌اند. با این حساب، عملا ۷۰ درصد خودروسازی خصوصی کشور تعطیل شده و سه شرکت دیگر نیز با تیراژی بسیار اندک فعال مانده‌اند. /دنیای اقتصاد

منظور از بودجه دو سالانه چیست؟

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه ​بودجه ما دو ساله نیست بلکه نگاه ما به بودجه دو ساله است، گفت: در واقع همه مصوبات ما یک ساله خواهد بود، اما در کنار آن پیش بینی از سال بعد صورت می‌گیرد. محمدباقر نوبخت افزود: با این حال در لایحه بودجه ارقام و پیش‌بینی‌های سال ۱۴۰۰ را هم به مجلس ارائه می‌کنیم یعنی نوع نگاهمان به درآمدها و مصارف دو ساله است، اما مصوبه‌ای که از مجلس می‌گیریم مانند سنوات گذشته بودجه سالانه است و بودجه یک سال را از مجلس مصوبه می‌گیریم. وی تاکید کرد: در واقع ​بودجه ما دو ساله نیست بلکه نگاه ما به بودجه دو ساله است که آن هم در جهت ابلاغیه مقام معظم رهبری بود که فرمودند شما نگاهتان را به جای یک ساله دو ساله بگیرید که با توجه به شرایط خاص کشور و تحریم‌های غیر منطقی بتوانیم از این شرایط عبور کنیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۹
آقای وزیر شمازحمت نکشید لطفا" بیائید قیمت مسکن ساخته هارا تعدیل کنید تا مردم بتوانند از مساکنی که خالی هستند بهره مند شوند. روش خیلی ساده است در هیچ کشوری حتی ورشکسته قیمت مسکن اینقدر بالا نمیکشد من تعجب می کنم کشوری که در ساخت و ساز غنی است و ماد اولیه آن قریب به 90در صد تولید داخل است این قدر قیمت آن چهار الی پنج برابر شود علت برمیگردد به خود وزارت مسکن و شهرسازی که هیچگونه نظارتی صورت نمی پذیرد و سازنده ها هر کاری که دلشان خواست انجام و دلال بازی را برای بازار مسکن ایجاد می نمایند. در اینجا قابل ذکر است که مردم هیچگونه اقدامی برای خرید نکنند تا این قیمت فضایی.............................. شکسته و به قیمت قبل بازگردد. مردم همت به خرج بدهید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
واقعا که بی سوادی...
هنوزم فکر میکنی دلال ها عامل گرونی اند؟ خیلی ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
یه سری بزن تو شهرداری ببین چه پوستی از مردم میکنند تا مجوز بدهند.یه پروانه ساختمان که میخوای بگیری به تموم ارگانها و نهادها باید باج بدی از آموزش و پرورش و مترو و آتش نشانی بگیر تا ۱۵درصد کل مبلغ پروانه ساختمان که باید به حساب تامین اجتماعی واریز کنی تازه هیچ خدماتی هم نمیده .من نمیدونم آخه تامین اجتماعی این وسط چه کارست؟؟؟؟ ضمنا اصل قیمت آپارتمان مربوط به زمین میشه
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
البته که دلال ها مسکن را گران می کنند اما نه دلال های معمولی ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
ناشناس 09:26 کامنگذار اصلی درست میگوید. وزارت مسکن هیچ نظارتی بر فعالیت اتجادیه مشاورین مسکن ندارد . الان قدم به قدم در شهر املاکی بازشده. هبچکدام از این املاک قیمت ارایه شده از سوی مالک را کارشناسی نمیکند و عینا به متقاضی پیشنهاد میدهند و تمام تلاشش را هم میکند که قیمت مالک یا موجر را جا بیاندازد. افرادی را می شناسم که ده ها مسکن اجاره ای در منطقه دارند و قیمت ها را از بالا دست تعیین میکنند و البته جلوگیری از این بلبشو کار اتحاریه و وزارت مسکن و شهرسازی است. نیست؟
دیگر نفت و گاز ثروت نیست. یک سرمایه ای است که اگر تولید ثروت رویش قرار نگیرد اثر زیادی نداد.
امروزه بسیاری از کشورهای نفت خیز فقیرترین کشورها هستند.
مقام اول نفت را کشور فقیر ونزوئلا دارد.
کشورهای بدون نفت مبتنی بر مالیات مقام های بهتری را دارند.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
با نظر شما موافق نیستم در کویت و قطر و ..‌‌‌ درآمدهای نفتی به مردم هم سهمی می رسد ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
نوشته افزایش 32 میلیارد دلار به ثروت کشور با کشف این میدان نفتی. اگر طبق گفته روحانی در این میدان 52 میلیارد بشکه نفت وجود داشته باشد و قیمت هر بشکه هم دست کم و خرج در رفته 50 دلار باشد، ثروت این میران بالغ بر 2 هزار و ششصد میلیارد دلار میشود. چطور حساب کرده اید که میشود 32 میلیارد دلار؟
ناشناس
| Germany |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
اول برایش باید مشتری پیدا کرد
مردم معمولی چه سودی از کشف این میدان نفتی میبرن ؟
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
نوش جوون اقازاده ها میشه
بوقم برات میزنن با پورشه هاشون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
سهم هر ایرانی از این میدان نفتی بر اساس قیمت فعلی نفت حدود 350 میلیون تومان است! ولی مردم در فقر کامل به سر می برند
انسانم آرزوست
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
از ديروز تا الان 40 ميليارد بشكه پريد...جاي دوري نرفته همين اطرافه...
کشف حوزه نفتی جدید مسرت بخش است اما نه برای مردم ایران...!!!!!!
نرخ فروش یورو را اشتباه زدید
خوش به حال اونایی که میره به جیبشون این میدان نفتی
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
باید برایشان تاسف خورد چون روزی هم باید جوابگو باشند!
البته می توان به جای کلمه نامأنوس و غریب نام آوران برای میدان نفتی کشف شده، از کلمات زیبا و پرطمطراقی چون "نورچشمیان" ، "آقازادگان " و یا "از ما بهتران" هم استفاده نمود...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
گل کفتی
بابت کشف میدان جدید نفتی به ملت ایران تسلیت عرض می کنم.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
ملت ایران از این دارایشان مواظبت خواهند کرد ،چون به ان احتیاج دارند
با سوء مدیریت های موجود اگر ذخایر نفتی ده ها و صدها برابر هم شود، فقط وضع مردم بدتر خواهد شد. کشورهایی
که منابع نفتی ندارند با مدیریت توانسته اند عزت و اعتبار برای کشورشان آورده و رفاه مردم را تامین کنند!
"افزایش ۳۲ میلیارد دلار به ثروت کشور با کشف نام‌آوران"
خدایا چه گناهی کردیم؟
تذار پیدا کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
هدیه خدا را باید ارزش نهاد و باشکرگزاری از او در راه خیر همه استفاده کرد
32 میلیارد؟؟ ...با این پول چندتا باستی هیلز میتونن بسازن!
سی و دو میلیارد پولی نیست برای یک کشور ، وقتی توی یک قلم 20میلیارد پول از کشور خارج می‌شود و سرنوشت آن معلوم نیست
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
بگو برای ایران پولی نیست نه برای یک کشور
در کشور ایران هیچ چیزی در جای خود نیست این مواردی که در بالا گفته شده چه آنهائی که باید مسرت بخش باشد مثل نفت و ناراحت کننده مثل خودرو همه و همه بر می گردد به مدیریت بالای هزار درصد اشتباه مسئولین که واقعا کار بلد نیستند. ...
خب این سود پیدا کردن میدان نفتی برای من چیه؟
...
یه مثل ترکی هست که معنیش اینه عروسی هم باشه واسه مرغ عزاست عزا هم باشه واسه مرغ عزاست چون در هر صورت خورده میشه حالا این مثل مردم ایرانه چون در هر صورت مردم ایران همیشه بدبخت هستن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
تا زماني كه اين ديدگاه در ميان ما رواج داشته باشد وضعيت بهتر از اين نخواهد شد، غالب ما متاسفانه شده ايم اصحاب باد!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
فارسی ات انقدر ضعیفه.؟ یا داری حاشا میکنی؟!. عین همین مثل در فارسی است اما خیلی با این توصیفت از هاپولی شدن ثروت ردیف نیست. میگن مثل مرغه که در عروسی و عزا سرش بریده میشه.!؛
بادرود،این ۳۲میلیارددلارکه حاصل درامدهای نفتی میدان جدیدنام آوران میباشدوبرای وطن ماایران که خداوندارزانی داشته جای شکرازاوداردولی کاسشکی چشمه های فسادورانتهاواختلاس هادرنطفه خشکانیده می شدومامردم طبقه ۳اکنون پس ازگذشت سالهاازانقلاب شاهدوضعیت مطلوب بودیم.
توانا بود هر که دارا بود !
زمانی که مسکن متری یک میلیون بود ما نمی توانستیم بخریم این رقمی که گفتن واقعا عادلانه است اخه اقشار ضعیف از کجا پول بیارن جوانی که تازه سر کار رفته چند سال کار کنه خونه بخره بابا جوانان ما پیر شدن کی ازدواج کنند کی خونه داربشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
بذار محلشو اعلام کنن. آنوقت قیمت مسکن در شهرها بازم بالاتر میره. برای مردم تهران قراره در حسن آباد جاده قم و هارونیه 40 کیلومتر پایین تر از پرند در جاده ساوه و . . . بسازن.!؛ ...
بجای دادن قیمت هوائی از هزینه ساخت هر متر مسکن، قیمت ساخت هر متر مسکن با جزئیات بدهید که همه بدانند قیمت هر متر مسکن آن قیمتهای ادعائی شماست! قیمت مسکن نهایتاً باید به اندازه تورم افزایش پیدا کنه!
چطور میشود که قبل از سال 97 قیمت تمام شده هر متر مسکن با زمین، بین 100 الی 700 هزار تومان و برای مسکن لاکچری تا 1 میلیون تومان بوده و حالا شما فقط برای مسکن معمولی قیمت تا متری 3.5 میلیون تومان را ارائه میدهد در حالیکه مدعی هستید تورم 20 الی 30 درصد افزایش داشته!
چرا ۳۲ میلیارد دلار؟! چطور حساب کردی تابی جون؟...
خوش به حال اختلاس گرا براي مردم عادي فرق نمي كنه
روزنامه شرق این رقم را صبح 320 میلیارد تیتر زده بود. از صبح تا حالا شده 32 میلیارد!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
ابنطوری پیش بره چند مدت دیگه میگن اشتباه بوده. خودمون راست و ریسش کردیم.
یعنی بااین32میلیارد دلار میشه مشکل فاضلاب و گرد غبار اهواز را حل کرد
‏ایرانسل بهم هزار ریال شارژ هدیه داده. فکر کنم پول این میدان نفتی جدید که کشف شده اومد سر سفرمون
اینها مگر خودرو ساز بودند - اینها چند شرکت منتاژ کار بودند که 0 تا 100 آن را وارد می و منتاژ می کردند و خود را تولید کننده داخلی مطرح می کردند
1000 میلیارد هم ارزشش بود باز به حال ملت فرقی نمی کنه. باید گفت خوشا به حال بعضیا.
آقا مگه نگفتن 52 ميليارد بشكه نفت داره..دوروزه 20 ميليارد بشكه نفت ناپديد شد.. اقا سهم من از اين تعداد بشكه نفت اگه جمعيت ايران رو 82 ميليون نفر و قيمت هر بشكه نفت رو 60 دلار در نظر بگيريم ميشه تقريبا 38000 دلار ..فقط سهم من از اين چاه نفت..چاههاي نفت ديگه ..معادن و هزار تا ثروت ناگفته ي ديگه بماند...چرا من نميتونم ي وعده گوشت براي خانواده م تهيه كنم..چرا نميتونمهاي ديگه...
ايكاش اين حوزه نفتي كشف نمي شد و براي نسل هاي بعدي مي ماند ، تا زمانيكه اقتصادمان بيمار و رانتي و فساد آور است ، اينگونه منابع دردي از مردم را دوا نمي كنند . خام فروشي مي شود و درآمدش به مردم ايران نمي رسد . از 800 ميليارد دلار نفتي كه دردوره احمدي نژاد فروش رفت مگر خيري به مردم رسيد؟
چقدر پولدار شدیم خودمون هم نمی دونیم البته نه ما، عده ای خاص ! دیدیم این قدر نفت فروش رفت سفره مردم هم روز بروز کوچک تر شد این هم بنزین ؟ باید دید عکس العمل کالا و خدمات بعد از افزایش بنزین چی می شه شاید همون نان حذف بشه، علی برکت الله
آقای روحانی
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر