بازدید 23086
آخرین تحولات خاورمیانه؛

نبرد سنگین ارتش سوریه با ارتش ترکیه در شمال حسکه/نظر عجیب ترامپ درباره نفت عراق/بسته پیشنهادی سازمان ملل برای پایان ناآرامی در عراق/ بیانیه سه کشور اروپایی در مورد غنی سازی در فردو

دیدار نماینده سازمان ملل با آیت الله سیستانی، بسته پیشنهادی سازمان ملل برای پایان ناآرامی در عراق، بیانیه سه کشور اروپایی در مورد غنی سازی در فردو و نظر عجیب ترامپ درباره نفت عراق، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به نبرد سنگین ارتش سوریه با ارتش ترکیه در شمال حسکه نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۹۳۶۷۰۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 12 November 2019

دیدار نماینده سازمان ملل با آیت الله سیستانی، بسته پیشنهادی سازمان ملل برای پایان ناآرامی در عراق، بیانیه سه کشور اروپایی در مورد غنی سازی در فردو و نظر عجیب ترامپ درباره نفت عراق، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به نبرد سنگین ارتش سوریه با ارتش ترکیه در شمال حسکه نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ منابع سوری از درگیری میان ارتش سوریه و ارتش ترکیه در حومه تل تمر در شمال استان حسکه خبر دادند.

خبرنگار سانا گزارش داد: ارتش سوریه در حال نبرد سنگین با نیروهای اشغالگر ترکیه ای در محور روستاهای المناخ و المحمودیه در حومه تل تمر در شمال استان حسکه است.

همچنین خبرنگار سانا اعلام کرد: اشغالگران ترکیه ای و مزدوران وابسته به آنها در روستاهای الاهراس، الاربعین و السوده در حومه راس العین ترانزهای برق را می دزدند. همچنین در روستاهای المناجیر و العامریه نیز اشغالگران ترکیه ای داروخانه ها و مراکز تجاری را غارت می کنند.

این در حالی است که طی روزهای گذشته ارتش سوریه یک روستا را در شمال سوریه از دست ارتش ترکیه و شبه نظامیان وابسته به آن خارج کرده بود.

شایان ذکر است که چندی قبل هم خبرنگار سانا، از درگیری های شدید میان ارتش سوریه و ارتش ترکیه در حومه راس العین در شمال شرق سوریه خبر داده و اعلام کرده بود، نبرد سنگینی در تل الورد در حومه رأس العین میان ارتش سوریه و نظامیان اشغالگر ترکیه در جریان است.

خبرنگار سانا گزارش داده بود: ساکنان منطقه در حال فرار به شکل گسترده از منطقه درگیر هستند.

سانا همچنین اعلام کرده بود: نیروهای متجاوز ترکیه و شبه نظامیان وابسته به آن روستاهای المحمودیه و الدریو در حومه رأس العین را به اشغال خود درآورده اند و ساکنان حومه تل تمر در حال فرار از منطقه هستند.

خبرنگار سانا گزارش داده بود: تروریست های اردوغان منازل ساکنان را در روستای تل الورد در حومه رأس العین با توپ زیر آتش گرفته اند. همچنین نیروهای قسد در حومه تل تمر مقادیر زیادی نفت را در چاله بزرگی خالی کرده و آن را به آتش کشیده اند تا مانع دید جنگنده های ترکیه ای شوند.

دیدار نماینده سازمان ملل با آیت الله سیستانی

جینین هنیس پلاسخارت در نجف اشرف با آیت الله سیستانی مرجع عالی دینی عراق دیدار کرد.

بر اساس این گزارش، پلاسخارت در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از این دیدار گفت، مرجعیت از جدی نبودن گروه‌های سیاسی در انجام اصلاحات نگران است.

پلاسخارت گفت: زمان آن رسیده است تا مقامات عراقی، خواسته‌های تظاهرات کنندگان را اجرا کنند.

نبرد سنگین ارتش سوریه با ارتش ترکیه در شمال حسکه/نظر عجیب ترامپ درباره نفت عراق/بسته پیشنهادی سازمان ملل برای پایان ناآرامی در عراق/ بیانیه سه کشور اروپایی در مورد غنی سازی در فردو

وی درباره دیدار خود با آیت الله سیستانی گفت: افتخار بزرگی بود که امروز اینجا باشم تا با آیت الله سیستانی دیدار کنم، اوضاع و شرایطی که عراق با آن روبه روست، علت این دیدارم است، مرجعیت بر ضرورت عدم به کارگیری خشونت علیه تظاهرات کنندگان تأکید کرد.

وی افزود: ما بار دیگر خواستار بازخواست مسببان خشونت و توقف بازداشت‌ها و آدم ربایی‌ها و ضرورت تلاش برای انجام اصلاحات واقعی در مدتی منطقی هستیم.

پلاسخارت اظهار داشت، مرجعیت از جدی نبودن گروه‌های سیاسی در زمینه اصلاحات نگران است.

از سوی دیگر، شبکه الفرات گزارش داد که پلاسخارت از تظاهرات کنندگان خواست تا زمانی که خواسته‌های مشروعشان محقق نشده به خانه‌هایشان بازنگردند. پلاسخارت مدعی شد اگر مقامات قادر به این کار نباشند یا نخواهند خواسته‌ها را محقق کنند، باید رفتار دیگری در پیش گرفت.

نماینده پارلمان ملل با تأکید بر حاکمیت عراق اظهار داشت این کشور نمی‌تواند صحنه درگیری میان کشورها باشد.

بسته پیشنهادی سازمان ملل برای پایان ناآرامی در عراق

هیأت کمک رسانی سازمان ملل به عراق، پیشنهادهایی را برای آرام سازی اوضاع این کشور ارائه کرده است.

این پیشنهادها که شامل سه بخش یک هفته ای (فوری)، کوتاه مدت (یک تا دو هفته) و میان مدت (یک تا سه ماه) است در واکنش به اعتراضات اخیر در این کشور مطرح شده است.

آزادی شرکت‌کنندگان در اعتراضات مسالمت‌آمیز و محاکمه عاملان خرابکاری و خشونت از جمله پیشنهادهای بخش یک هفته ای در این خصوص است. درخواست از طرف‌های خارجی برای احترام به حاکمیت عراق و توقف دخالت در امور این کشور دیگر بند پیشنهاد یک هفته ای سازمان ملل به عراق است.

اصلاح قانون انتخابات، اصلاحات بخش امنیتی و مبارزه با فساد از طریق اعلام دارایی های مقامات عراقی در داخل و خارج، بخش کوتاه مدت این پیشنهادها را شامل می شود.

نبرد سنگین ارتش سوریه با ارتش ترکیه در شمال حسکه/نظر عجیب ترامپ درباره نفت عراق/بسته پیشنهادی سازمان ملل برای پایان ناآرامی در عراق/ بیانیه سه کشور اروپایی در مورد غنی سازی در فردو

در بخش میان مدت نیز تغییر مفاد قانون اساسی عراق و برگزاری همه‌پرسی در این خصوص، مبارزه با عاملان فساد و محاکمه و مجازات آنها و اصلاح برخی قوانین پیشنهاد شده است.

بیانیه سه کشور اروپایی در مورد غنی سازی در فردو

فرانسه، آلمان و انگلیس، علی‌رغم عمل نکردن به تعهداتشان در برجام، در بیانیه‌ای مشترک روز دوشنبه از اقدام ایران در کاستن از تعهدات هسته‌ای ابراز نگرانی کرده‌اند. 

وزرای خارجه سه کشور اروپایی تصریح کرده‌اند، اقدام اخیر ایران در فردو به منزله تسریع اقدامات این کشور در زمینه فاصله گرفتن از توافق هسته‌ای برجام است. 

در این بیانیه آمده است: «از اعلانیه‌های اخیر ایران در خصوص آغاز مجدد فعالیت‌های غنی‌سازی اورانیوم در فردو به شدت نگران هستیم. اقدام ایران با مفاد صریح برجام در خصوص فردو مغایرت و تبعات بالقوه زیادی در زمینه اشاعه دارد.»

 در بخش دیگری از بیانیه آمده است: «این اقدام [غنی‌سازی در فردو] به منزله تسریع روند تأسف‌آور فاصله گرفتن ایران از تعهداتش ذیل برجام است.»

کشورهای اروپایی از ایران خواسته‌اند تمامی اقدامات «ناسازگار با برجام» اعم از میزان ذخایر اورانیوم، محدوده مجاز غنی‌سازی و فعالیت‌های مربوط به تحقیق و توسعه را به عقب برگرداند. 

وزرای این سه کشور «اجرای کامل و موثر برجام» از سوی همه طرف‌ها را با اهمیت دانسته و بر عزم خود جهت ادامه تلاش‌ها برای حفظ توافق تأکید کرده‌اند. 

 آنها از ایران خواسته‌اند «طبق تعهداتش در برجام کاملاً با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ویژه در چارچوب توافق جامع پادمانی و پروتکل الحاقی همکاری کند.»

وزیران خارجه انگلیس، آلمان و فرانسه از آنچه به گفته آنها «عدم همکاری به موقع ایران» است ابراز نگرانی کرده‌اند. آنها همچنین تصریح کرده‌اند که آماده‌اند استفاده از تمامی مکانیسم‌های موجود در برجام از جمله «مکانیسم حل و فصل اختلافات» برای حل و فصل مسائل مربوط به اجرای تعهدات برجامی از سوی ایران را بررسی کنند. 

کشورهای اروپایی همچنین گفته‌اند آماده‌اند تلاش‌های دیپلماتیک را جهت ایجاد شرایط لازم برای تنش‌زدایی در خاورمیانه ادامه دهند. آنها ادعا کرده‌اند، اقدامات اخیر ایران این مسأله را دشوارتر می‌کند. 

نظر عجیب ترامپ درباره نفت عراق

فعالان شبکه‌های اجتماعی ویدیویی قدیمی را که بیانگر مواضع و اظهارات رئیس‌جمهوری آمریکا درباره نفت عراق است، بازنشر کردند.

 این فایل ویدیویی شامل بخش‌هایی از مصاحبه‌های تلویزیونی و کنفرانس‌های خبری مختلف دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکاست که در یکی از آنها از تمایل خود بر سیطره و در اختیار گرفتن نفت عراق و عربستان سخن به میان می‌آورد.

ترامپ درباره نفت خاورمیانه در بسیاری از مناسبت‌ها صحبت کرده و گفته است: بله ما نیروهای آمریکایی را برای حفاظت از شرکت‌های نفت در عراق مستقر خواهیم کرد و کل ثروت را خواهیم گرفت و فرد پیروز به غنایم دست می‌یابد.

ترامپ در یکی از مصاحبه‌های مطبوعاتی می‌گوید: عراق دومین میادین نفتی جهان به ارزش ۱۵ تریلیون دلار را داراست و ارتش عراق سلاح و تجهیزات لازم را ندارد، ارتش عراق، ارتشی ضعیف و جامعه عراق فاسد است و اگر اوضاع به من سپرده شود نفت را از آنها خواهم گرفت.  

وی همچنین در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران درباره نحوه تصاحب نفت عراق و عربستان تأکید کرده است: نیروهای ویژه را به آنجا گسیل خواهیم کرد، سپس بر مناطق نفت خیز چیره خواهیم شد.

وی افزود: ثروت آنها را می‌گیرم، نفت آنها را خواهم گرفت.

رئیس‌جمهوری آمریکا در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آنها باید چه چیزی در ازای آزادی‌شان بدهند، افزوده است: دست کم باید ۱۵ تریلیون دلار بپردازند، این کمترین مبلغ است.

ترامپ در مصاحبه دیگری در پاسخ به سؤالی درباره آیا رویکرد او باعث نابودی ثروت عراق می‌شود، تأکید می‌کند: نه، اجازه دهید به شما مطلبی را بگویم، هیچ چیزی به اسم عراق وجود ندارد، رهبران آنها فاسد هستند، عراقی‌ها وجود ندارند آنها بین گروه‌های مختلف تقسیم شده‌اند، من حلقه حمایتی را در اطراف شرکت‌های نفت قرار می‌دهم تا کل ثروت را بگیرد و این چیزی است که باید انجام داد.

به نقل از سایت الخلیج آنلاین، اما فعالان از نحوه صحبت ترامپ با این جسارت درباره قصدش جهت چپاول و تاراج نفت کشورهای عربی آنهم به زور سلاح انتقاد کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۸
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۱۰۴
رهبر جریان صدر : «به آمریکا اجازه موج سواری نخواهیم داد و نمی‌گذاریم عراق را به سوریه و میدان جنگ و درگیری تبدیل کند». امریکا برو گم شو.
ترکیه تنها رژیمی است که به خاک همه کشورهای دور وبر چشم دارد و این بسیار خطرناک است و باید جلوش گرفته بشه
پاسخ ها
جاسم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
تکیه داده به بخاری و جای نرم گرم نشتی و بیانیه صادر میکنی اگه مردی برو جلوشو بگیر
ایمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
احسنت
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
نظرت در مورد پ ک ک و پژاک و وای پ گ و کومله و ... چیه؟
اینا خیلی ایران دوستن؟ واسه تفریح ادم میکشن؟

این ترکیه ترکیه گفتنتون حساسیت منو برانگیخته نه بخاطر خود ترکیه

بخاطر اینکه دارید پشتش قائم میشید
و خیلی خوب میدونیم دنبال اماده کردن افکار ایرانی علیه مردم آذری هستید تا در بلبشوی احتمالی این مردم رو سلاخی کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
مرگ بر ترکیه
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
چرا سانسور میکنی تابی؟
من فقط یک سوال دارم
چرا اسم ارومیه رو مردم در دورانی به رضائیه تغییر دادن؟
امیدوارم مخاطبانت برن و علتش رو در تاریخ بخونن
به ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
ترکیه چه ربطی به آذری داره چه داستان جنایی سرهم کردی قتل عام آذری ها بخاطر چی؟؟!! شیب ؟شیب دار ؟؟خخخ
مثل اینکه دوباره باید ملت های عراق را ... را به جان هم انداخت تا غربی ها کمتر هزینه دهند و عراقی ها با لبخند به سمت غربی ها بروند. مثل اینکه دل شان برای جنگ و خونریزی و تنش تنگ شده، بالاخره 4 تا آدم در عراق پیدا می شود که بهشون پول و سلاح داد، تا هر شب یک مکان را با مشکل مواجه کنند، بعضی ها هم که معترض واقعی هستند می شود از آنها هم استفاده کرد، هم شعار اصلاح اقتصادی داد
چرا یک ایرانی مرجعیت عراق را برعهد دارد.
پاسخ ها
مازیار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
مرجعیت ربطی به ملیت ندارد. در گذشته خیلی از ایرانی ها مقلد آیت الله حکیم از کشور عراق بودند.
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
بخاطر اینکه بعضی از جاهلان نمی دانند که شیعه یک ملت است خواه در ایران، خواه در عراق، پاکستان، افغانستان، هندوستان، آذربایجان و امریکا و هر جای زمین کسانی که پیرو و محب اهل بیت ع هستند فارغ از ملیت و نژاد در یک صف و حامی منافع یکدیگر می باشند و شریک غم و شادی هم هستند. یا علی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
در جواب علیرضا خان من با هندوستانی یا عراقی یک ملت نیستم تو شیعه ای برای خودت وفقط خودت ملت پیدا کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
احتمالا تو آینده هم بپرسی چرا امام حسین رو ما دوست داریم اون که ایرانی نیست و از این مهملات
خدا شفات بده آلبانی نشین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
مگه پاپ همیشه ایتالیایی بوده؟
ترامپ چهره واقعی آمریکاست. درود خدا به دلاورمردان سپاهی و ارتشی و تمام مدافعان بسیجی که این یانکی های شرور رو از این مرز دور نگه داشتند. تمام حرف های ظاهرفریب مثل حقوق بشر، آزادی بیان، ... فقط برا فریب ساد ه های هر جامعه ای استفاده می شود .
پاسخ ها
مریم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
بله ما گشنگی میکشیم زیر بار سخترین تحریم ها میریم ولی زیر باز ذلت آمریکایی نمیریم
پلاسخارت از تظاهرات کنندگان خواست تا زمانی که خواسته‌های مشروعشان محقق نشده به خانه‌هایشان بازنگردند. خانم خارجی (پلاسخارت)هیچ توصیه ای برای تظاهرات کنندگان فرانسوی نداری؟
پاسخ ها
مانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
برادر دلاور شما لازم نکرده غصه مردم فرانسه رو بخوری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
آقای مانی
تو این وسط چه کاره ای که توصیه می کنی؟
قابل توجه پانترکهای ذوب در اندیشه اردوغانیسم:
مرضی که اردوغان دچار آن شده مرض نسل کشی است. مبارزه با تروریسم و جریانهای کردی در منطقه به بهانه
جلوگیری از ایجاد اسرائیل دوم فقط یک بهانه احمقانه است.
بر فرض((فرض غلط)) کردها تروریست و تجزیه طلبند.
مگر عقب نشینی نکردند؟؟
مگر مکانیزم منطقه امن مورد توافق میان آمریکا وترکیه در حال اجرا نبود؟؟؟ مگر مرزهای سوریه الآن در کنترل ارتش سوریه نیست؟؟؟ پس چرا همچنان در حال حمله کردن است؟؟ این آدمی که در ترکیه حاکم شده حتی به خانه های مردم هم رحم نمیکند. آنها در عفرین حتی مرغ و خروسهای روستایی ها را میدزدیدند. این شیطان حاکم برترکیه سرنوشت غم انگیزی در انتظارش خواهد بود.
او از شکستهای پی در پی در عرصه داخلی و بین المللی سرخورده و تحقیر شده با یورش به منازل روستائیان میخواهد بگوید ما خیلی سلحشور و دلاوریم.
اما همه میدانیم او بزدل ترین سیاستمدار تاریخ خواهد بود.
او را تاریخ قضاوت خواهد کرد.
پاسخ ها
حاتم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
قابل توجه جاتبعالی جو گرفته ترکیه و سوریه ربطی به ما نداره شما بهتر به فکر نون شبت باشی یا اگه خیلی دلت واسه سوریه میسوزه بسم الله از رخت خوابت پاشو برو به جنگ ترکیه نسل کش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
باشه بابا.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
عقب نشینی کردن یا مجبور شدن عقب نشینی کنن؟
ما خودمون کم از این تجزیه طلب ها ضربه نخوردیم که حالا بخوای مظلوم نمایی کنی ها.
من که هنوز حادثه مجلس رو فراموش نکردم...
ناشناس
| - |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
درود بر اردوغوان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
بذار همین فرمون بره برادر ترکیه بزودی گوشت قربونی ابر قدرتها خواهد شد اتفاقا هر چقدر تندروتر بره بهتره شفافتر میشه پا جا پای صدام گذاشته ولی که زورش به روستاییها ومرزنشینها میرسه مشتی هم در داخل که یادشون رفته عثمانیها اجدادشون رو مورد کشتار وتجاوز قرار دادن جو گیر شدن مهم نیست اخر داستان معلومه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
بجای اینهمه مگر یه بار می نوشتی مرگ بر اردوغان متوجه منظورت میشدیم دیگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
امیدوارم روزی سرنوشتی بدتر از سوریه در انتظار عثمانی و پانطرکها حامی آنها باشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
پانترکهای ذوب در اندیشه اردوغانیسم
؟lمیشه بگید این ترکیب وصفی رو از کجا آوردید استاد
حجت ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
اردوغان به خو وخصلت اجدادش که مغول هستند برگشته که خونریزی جز وجودشان است و واز آن لذت میبرند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
مرگ بر شیطان اردوغان که مرغ و خروس های مردم سوریه رو می دزده. مرگ بر این سلطان عثمانی که به داروهای داروخونه هم رحم نمیکنه حتی به ترازهای بیچاره برق هم رحم نمیکنه این آدم.آخه بگو بدبخت تو داروخونه های سوریه چی هست که می ری اونجا دزدی می کنی؟
آقای عباس آخوندی (وزیر مسکن و شهرسازی سابق و استاد دانشگاه) نقل به مضمون :« در برجام بمانیم حتی اگر همه طرف ها از برجام خارج شوند»
در مورد عراق راست میگه.
درود بر آیت اللاه سیستانی. اون بخش از خواسته‌های ایشون که شامل شناسایی تک تیراندزان و قاتلان مردم در تظاهرات هست قطعا برای برخی‌وحشت آفرین هست.
ایران باید دست از انفعال در برابر حکومت ترکیه بردارد. جسارت بشار اسد در برابر اردوغان مثال زدنی است. .
پاسخ ها
مانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
ترکیه در سخترین شرایط تحریم همواره بهترین دوست ایران بوده اینو فراموش نکنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
اسد که در به در دنبال مذاکره با اردوغان است و هی ایران و روسیه را واسطه قرار میدهد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
موشک های باید به سمت استانبول و آنکارا نشانه بروند
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
اردوغان یاور گاز ارزان ایران بوده نه مردم ایران چون هیچ چاره ای جز واردات گاز از ایران نداره نرخ های روسیه گرونتره البته جدیدا اونا هم خرید گاز ما رو کم کردن
توماس فریدمن در نیویورک گفت. اوباما با یک غلاف خالی از اسلحه توانست از ایران امتیاز بگیرد.
البته ترامپ غلط زیادی کرده و اصلا ممکن نیست تا چنین کاری در این دوره و زمانه کرد
ولی در اینکه مقامات و مسولان عراقی هم دارند با فساد گسترده و جنگ قدرت بنفع جناح های موجود برای قبضه کردن کشور و مردم و بالا کشیدن‌ثروت آنها کار میکنند
و کشور عراق را به نوعی اشغال و تصاحب و تقسیم کرده اند نیز شک چندانی وجود ندارد
پاسخ ها
هومن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
ترامپ با همین غلطاش مملکت ما رو زیر فشار اقتصادی خم
کرده
آمریکا وقتی که نتوانست به وسیله مزدوران داعشی خودش به هدف خودش در سوریه برسه بر آن شد تا با کمک پدر گروه داعش دست به این کار بزنه.دست دولت اردوغان را از سوریه باید کوتاه کرد.
پاسخ ها
هوریا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
داداش چرا معطلی بلند شو برو دستشو کوتاه کن من به جات بیانه صادر میکنم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
تبر بدم خدمتتان
قبلا هم گفتم. باز هم مجددا یادآوری می کنم. لطفا روی تبلیفاتی که در صفحاتتان است بیشتر دقت کنید: "راهنمای سفر به استانبول و شرکت در فستیوال رقص ترکیه"!!!!!
خودتان قضاوت کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
رقص حرام است مخصوصا" اگه تو ترکیه باشه حرامتر است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
طرکیه که گاز و نفت ندارد. تا زمانی که از دواعش نفت سوریه را می گرفت و قاچاق می کرد یه چیزی. الان که داعش له شده
اینطوری پول را از مردم ایران کش می رند این سارقان مال و تاریخ ایرانیان
خدا نابودشان کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
بذار برقصن اینا مخالفای اردوغانند و هر بار که میرقصن گوشت تن اردوغان میریزه
به نقل از سایت الخلیج آنلاین، اما فعالان از نحوه صحبت ترامپ با این جسارت درباره قصدش جهت چپاول و تاراج نفت کشورهای عربی آنهم به زور سلاح انتقاد کردند.

ای بابا. گاوای شیری که نباید اعتراض کنن!
لیاقت برخی کشورها همین است که نوکری امریکا را بکنند.
پاسخ ها
هدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
بله ما گرسنه میخوابیم بچه هامون بیکار میمونن نصف جمعیتمون به نون شب محتاج میمونن ولی زیر بار ذلت امریکا نمیریم
با این بی پروایی ترامپ در خصوص تصاحب نفت خاور میانه هنوز عده ای در ایران، امریکا را مهد دموکراسی می دانند!
تابناک نیروی های تروریستی پ ک ک و پژاک نه نیروی تروریستی ترکیه ... حداقل این رو می دونی که پ ک ک چقدر از جوانان کشورمان را شهید کرده ....
پاسخ ها
رحمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
شاید برخی مرزبانان و سپاهیان عزیزمون که توسط همین گروهک های تروسیتی شهید شدن رو تروریست نمیدونه ولی ارتش ترکیه که داره با این اشرار میجنگه رو تروسیت میدونه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
علی جان اگر هم ندانند بزودی که دیر شده است، خواهند فهمید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
کو گوش شنوا
صلاح احمدپور
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
وقتی نمیفهمی و نمیبینی و کور شدی حرف نزن من ربطی بین گروهک تروریستو کشور تروریستتر ترکیه با مردم مظلوم رو نمیبینم هر جایی تو دنیا وقتی مردم معمولی قربانی میشه هر کسی که دلش به درد نیاد اصلا انسان نیست یک وحشیه شما خیلی این کشتو کشتارو دوست داری از ایران میتونی بری اینجا متعلق به ترکیه نیست اینجا ایرانه و هیچ وقت به ترکیه تبدیل نمیشه فهمیدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
باعث شهادت مرزانهای ما هم اردوغانه. چون اون اگه کاری با کردها نداشته باشند کردها هم کاری با مرزبانهایذ ما ندارن! کلا" اردوغان مقصره.
کشورهای عربی اراده ای از خودشون ندارن وابسته ان به امریکا این اقا هم میگه در قبال این وابستگی باید پول بدین. فکر میکنی همه مثل مانی جان و مال پول مجانی اخرش هم نمیتونیم بریم یک مسابقه فوتبال برگزار کنیم؟یا اینکه دنبال افرادی میگردیم که صالح باشن؟! عزیر این حقیقتیه امریکایها از ما بهتر عربها رو شناختن. بزار یک چیزی بگم شکاف عجم و عرب محاله پر بشه شاید تاک توک پیدا بشه بگن نه ولی در سطح کلان اینطوره. تا وقتی دستت عسلی باهاتن به محض اینکه تمام شد رگ عربی شون بلند میشه شیعه و سنی هم نداره.
خوب چشم عراقی های معترض روشن
آیا عراقی ها می توانند ویزای امریکا بگیرند؟
سلطان داعشی ترکیه با نیروهای جهادی وهابی از گندم دزدی به سمت دزدیدن ترانزهای برق، داروخانه ها و مراکز تجاری رفتند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
ظاهرا طرفداران کرد سوریه دلی پر خون از اردوغان کبیر دارند. برایتان فقط متاسفم
ناشناس
| - |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
با ملت خیانت کار باید اینطوری رفتار بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
فکر کنم تو اختلاسهای ایران هم این سلطانک داعشی عثمانی پان ترک که از نژاد مغول و خونخوار هست نقش داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
اون ترانز برق نوشتنت تو حلقم! اسیرتم به مولا. حالا از داروخونه ها خیز مهمی دزدیدن یا یه مشت استامینوفن و قرص ضد... بوده؟
چرت نگو تابی جون
مرگ بر ترامپ كه چشم دلش سير نميشود
سیستانی مخالف قتل‌عام انقلابیون عراق است.
و اردوغان جنایتکار همچنان در حال جنایت و کشتار و دنیایی که همینطور هاج و واج نگاه می‌کنند.
پاسخ ها
علوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
ایران که همچنان هاج و واج نگاه می کند
قدرت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
و شما همچنان در حال ناسزا گفتن به اردوغان
مرد عمل باش و برو جلشو بگیر من به جات ناسزا میگم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
کوچکترین جنایت جنگی، نسل کشی یا ادعای پوچ استفاده از سلاحهای کشتار همگانی توسط ارتش مظفر ترکیه، از طرف ارگان های حقوق بشری چون دیده‌بان حقوق بشر سوریه تائید نشده فقط شانتاژ طرفدارا کرد است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
به اشتباه منفي دادم
اردوغان واقعا روي همه جنايتكاران چند چهره را سفيد كرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
نه دنیا خیلی معمولی نگاه میکنه. اصلا" هم هاج و واج نیست
کاوه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
ناشناس 13:59 امثال جنابعالی تابلوه که نسل کشیه و کشتار مایه افتخارتون میشه، بله افتخار کن به نسل کشیه ارامنه، کردها، آشوریها و یونانیها، افتخار کن به قتل عام مردم تبریز توسط عثمانی، افتخار کن به قتل عام هفتادهزار نفری علویهای درسیم که اسمشو بعد از کشتار عوض کردن گذاشتن تونجلی، افتخار کن به قانون پر توحش و سراسر فاشیستیه ترکیه که برای افراد باسواد بزرگترین مدرک فاشیستیه ترکیه‌اس، ماده 66 اش رو ببین، مقدمش رو ببین،72 بار گفته ترک و حتی یه بار اسمی از کرد و ارمنی نیاورده، شرم بر مدافعان فاشیستهای عثمانی ،
درودبراردوغان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
مرگ بر کودک کش
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
باز شروع شد
این حربه هم مسخره شده
یه نفر میاد مثلا میگه درود به تورک (اون واو ش جالبه) یا درود بر تورکیه و غیره
چهار نفر از دوستانش یا خودش ! میان شروع میکنن به مرگ و فحاشی

اقاجون حرفتون رو مثل ادم بزنید
تحلیل کنید

اخه اینکارای لوث چیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
مرگ بر اردوغان جنایتکار و خونخوار
حیدر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
درود خدا بر اردوغان تروریست کش دعای مادران شهید مرزبان پشت همچین مردی هست
جاسم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
کار ترکیه در مقطع کنونی به نفع دولت مرکزی سوریه، ایران و روسیه و صد البته خود ترکیه است و به ضرر اسرائیل و آمریکا. البته جلوی ضرر اقتصادی بیشتردولت ترامپ رو هم گرفت
علاقه و حضور آمریکا، روسیه و اروپا در منطقه به منابع و منافع نفتی و معادن آن است. تمام سناریوها در مورد حفاظت از اسراییل، بهانه‌ای در جهت حضور/ نفوذ آنان در منطقه است. به همین دلیل کشورهای منطقه گرفتار حملات خارجی یا آشوب و خیزش‌های داخلی دایمی بوده، فراهم شدن چنین زمینه و بستری، ناشی از نابخردی دولت‌ها آنان و نداشتن برنامه ریزی‌های کوتاه و بلند برای اداره کشورهای خود است. این گونه ماجراجویی‌های نفتی گاهی با رؤیا پردازی‌هاهم ترکیب شده، همه گونه شرایط سخت زندگی مردم به افکار تقدیر گرایانه گره می‌خورد.
خبرگزاری سانا یه چیزی تو مایه کیهان خودمونه
برید خبرهاش رو بخونید تا با ادبیاتش اشنا بشید
داستان های قشنگی هم تعریف میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
سانسور نکن تابی
اون بخش اصلیش رو حذف کردی
این خبرگزاری اسد هست
مشت اهنین
فراری دادن چندین میلیون ادم و اواره کردنش در اروپا و اردن و ترکیه و ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
خیلی دوست دارم مدیر خبرگزاریشو ببینم
مگه سوریه ارتش داره
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
اون اوایل که اسد شروع به استفاده از مشت اهنین کرد بخش از ارتشش جدا شدن
یه عده کثیریش رفتن این ارتش ازاد رو تشکیل دادن که بعدها ترکیه ازش حمایت کرد


به همین خاطر بهش تروریست میگن
انقلاب‌های مردم عراق و لبنان پیروز خواهد‌شد.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
ان شاالله
دودستی کلا خودتان را بچسبید که اوضاع خیلی خرابه
مرجع تقلید باید اعلم باشد چه عرب باشد چه ایرانی مگه ایرانیا میگن چون پیامبر و ائمه عرب هستند ما پیروی نمیکنیم
به امید نابودی تروریست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
به امید نابودی فاشیسم و نژادپرستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
بله با آرزوی نابودی تروریست واقعی که خود این سلطانک است
کاوه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
مخصوصا تروریست عثمانی
امریکا خبیث و چپاولگر است کاملا صحیح می فرمایند امریکا دنبال اسایش و آرامش ما که نیست فقط دنبال نفت وسرمایه ماست و میخواد سر تعظیم در مقابل اونا فرود بیاریم و بله قربان گو باشیم که انشاالله با بصیرت مردم به گور خواهند برد مثل سلف خودشون
اینا با هم نبرد سنگین میکنن جدیه قضیشون؟تلفات هم میدن یا همینجوری سر و صدا میکنن همدیگه رو میترسونن تا یکی در بره اماری هست مثلا ترکیه رو از فلان روستا بیرون کردن چقدر تلفات وارد شده ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
خبرگزاری سانای سوریه گزارش داده که قنداق تفنگ یکی از سربازان ترکیه ترک برداشته و یک سرباز سوریه ای هنگام پریدن از جوب خشتکش پاره شده
درود خدا بر اردوغان
پاسخ ها
کاوه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
شرم بر طرفداران عثمانی خونخوار
چنان گفتی نبرد سنگین ارتش سوریه با ارتش ترکیه که انگار جنگ جهانی شروع شده. این خبر در حد شلیک چند تا گلوله بوده که هر چند روز یک بار اتفاق می افته و خبرگزاریها اصلا" اونو منعکس نمی کنند. غیر از خبرگزاری دولتی سوریه که میخواد بگه ارتش این کشور داره فداکاری میکنه. ارتش سوریه اصلا" نقشی در سوریه نداره. بیشتر یگانهای روس در این مناطق هستند.
ظاهرا تابناک قصد ندارد از اعمال تفرقه افکنانه خود دست بردارد ، زیاد دور نیست که مردم جساب این رسانه را تسویه خواهند کرد . ایران غیر قابل تجزیه است این را در گوشتان فرو کنید زنده باد ایران یک پارچه با همه اقوامش تورک و کورد و فارس و عرب و بلوج و گیلک و مازنی و لر و خراسانیش .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار