بازدید 21123
برای کسب کل سود پروژه؛

سوپراستار سینمای ایران سفارش فیلم سینمایی داد!

یکی از بازیگران مرد سینمای ایران که بیشتر به واسطه چهره‌اش مورد توجه قرار گرفته، در اقدامی ‌کم‌سابقه در تاریخ سینمای ایران و به سبک برخی بازیگران سال‌های پیش از انقلاب، سفارش یک فیلم سینمایی را داده و قصد دارد با تأمین صد در صد سرمایه فیلم، صاحب سود حاصل از اکران شود؛ سودی که با توجه به هدف‌گذا‌ری برای تولید یک کمدی عامه‌پسند سهل الوصول به نظر می‌آید.
کد خبر: ۹۳۶۶۳۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۴ 11 November 2019

سوپراستار سینمای ایران سفارس فیلم سینمایی داد!یکی از بازیگران مرد سینمای ایران که بیشتر به واسطه چهره‌اش مورد توجه قرار گرفته، در اقدامی ‌کم‌سابقه در تاریخ سینمای ایران و به سبک برخی بازیگران سال‌های پیش از انقلاب، سفارش یک فیلم سینمایی را داده و قصد دارد با تأمین صد در صد سرمایه فیلم، صاحب سود حاصل از اکران شود؛ سودی که با توجه به هدف‌گذا‌ری برای تولید یک کمدی عامه‌پسند سهل الوصول به نظر می‌آید.

به گزارش «تابناک»؛ سودآورترین و مطمئن‌ترین ژانر سینمای ایران که با چالش‌های کمتری در ممیزی مواجه می‌شود، همچنان و فعلاً کمدی است که معمولاً با دو ستاره و چند بازیگر و یک اجرای متوسط یا ضعیف ساخته می‌شود و تماشاگر خسته که برای گذراندن دو ساعت آرامش و چند خنده از ته دل به سینما می‌رود، به تماشایش می‌نشنید. این فیلم‌ها معمولاً با سرعت تولید و با توجه به نیاز گیشه، به سرعت به جلوی صف اکران می‌رسند و «خواب پول» نیز در چنین پروژه‌هایی اندک است.

برخی بازیگران پیش از این با دریافت دستمزد یک میلیاردی و یا کسب درصدی از فروش یا سود فیلم‌های سینمایی کمدی و یا شراکت در فیلم، سود قابل توجهی از این کمدی‌ها می‌بردند و گاهی تا چهار برابر کارگردان از قبل یک فیلم کمدی، سود کسب می‌کردند. هم فیلمساز و هم سایر عوامل با علم به نقش کلیدی این بازیگران با آنها همراه می‌کردند و علی‌رغم میل باطنی و ناچاراً زیر بار پرداخت چنین دستمزدهایی یا درصدی از فروش یا سود فیلم می‌رفتند.

سوپراستار سینمای ایران سفارس فیلم سینمایی داد!

از مهم‌ترین دلایلی که این بازی رایج شده، این بود که کیفیت بازی هنرپیشه‌ها در سر صحنه‌ها مقداری به عملکرد خود آنها بستگی دارد و معمولاً بازیگری که در فروش پروژه کمدی سهیم باشد، حرکاتی می‌کند که با دریافت دستمزد 300 تا 500 میلیونی از آن اجتناب می‌کند یا کمدی موقعیت را به نحو احسن اجرا نمی‌کند. به همین دلیل فیلمسازان با بازیگرانی که در گیشه به موفقیت پروژه کمک جدی می‌کنند تا جای ممکن همراهی می‌کنند و در مواردی دستمزد این بازیگران بیش از 70 درصد کل بودجه یک پروژه را شامل می‌شود.

اکنون «تابناک» مطلع شده برخی از بازیگران سینمای ایران که از چنین ظرفیتی برخوردارند، مستقیم در مقام تهیه کننده و یا غیرمستقیم و در مقام سرمایه گذار قصد ورود جدی به تولید فیلم‌های دارای ظرفیت فروش بالا به ویژه در ژانر کمدی دارند. این بازیگران که خود را عامل فروش می‌دانند، این تصور را دارند که کل تیم تولید از جمله کارگردان را همچون کارمند استخدام کنند و تمامی درآمد پروژه را شخصاً به دست آورند و برای فروش بیشتر نیز از ظرفیت بالقوه‌شان استفاده کنند.

در همین راستا، «تابناک» باخبر شد، یکی از سوپراستارهای سینمای ایران که به واسطه چهره‌اش مشهور است، از شماری از فیلمنامه‌نویسان، فیلمنامه‌های کمدی دریافت کرده و در حال مطالعه آنهاست و همزمان با برخی فیلمسازان نیز هم‌صحبت شده تا برای کارگردانی یکی از آنها را به خدمت بگیرد. این رویه در سال‌های پیش از انقلاب مرسوم بود و برخی بازیگران تولید پروژه‌ها را به دست می‌گرفتند، سود پروژه را شخصاً به دست می‌آوردند و حتی صاحب سالن سینما نیز بودند و در سال‌های پس از انقلاب نیز برخی بازیگران، سفارش‌دهنده پروژه‌ها به کارگردان‌ها بوده‌اند که تقریباً همه سفارش‌ها شکست خورد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۲۲
ايرادش؟
م _ گ ؟؟؟
کدوم بازیگر عزیزم؟
کدوم بازیگر عزیزم؟
خوب کرده انشالله موفق هم باشه
م گ نیست؟
الان ایرادش چیه؟!
این چجور خبر رسانی ، این بازگر اسمشو نبره؟
یک مشت فیلم بی‌محتوا و تکراری که لقب آبکی و آبگوشتی برازنده است برایشان. جای تعجب است که عده‌ای برای دیدن لودگی و بی‌معنی‌گری به سینما می‌روند و پول در جیب این ها می‌ریزند.
تابی جون خودت میگی به خاطر چهره اش مشهور شده.پس چرا اینقدر براش کلاس گذاشتی؟؟؟ سوپر استار سینمای ایران................... آدم فکر میکنه ایران همین یه بازیگرو داره.......................
بيشتر شعر بود تا نوشته كارشناسي تمام فيلمهاي دنيا از ٢ يا ٣ كمدين و يك ستاره ساخته ميشه لورل و هاردي و تا ٣ كمدين هم داريم البته يكي هم داريم چارلي جري لويس هارولد پس اين يعني چي كه شما نوشتي ببخشيد ديكاپريو بهاطر تقوي ياً دكتراي كدام رشته ستاره شده خوب برادرم بهاطر چهره است و اين نقص نيست نقطه ضعف نيست نقطه قوته بابا شما يك قناري خوشگل را نگه ميداري يا يك اسب يا يك فرش و از نگه كردن به يك ادم زيبا هم لذت ميبري مشگلش كجاست اينكه اين ادمه دلش ميخواد پول بيشتري در بياره به ما چه ربطي داره صلوات. به قدرتش اگر داره خوب بياره چقدر نگاه تنگ نظراته اقا اگر مردم دوسش ندارن ورشكست ميشه مثل رستوراني كه غذاي بد بده و مردم نخوان فيلم كمدي هم تكليفش معلومه نه بار اموزشي داره نه فرهنگي داره رسالتش فقط شاد كردنه بابا دست برداريد ديگه
خب مگه چیز مهمیه؟؟؟
کمدی بسازه پولشم بده سودشم ببره نوش جونش
بهتر از فیلمای درب و داغون و غمگینه که
که چی؟ ناراحتی شما؟ کارش غیر قانونی است مگه؟ کجای قانون اومده آدم خوش چهره، سوپر استار خوش چهره نمی تواند تهیه کننده شود؟ اگر آدم بدچهره بود مشکل نداشت؟ مگه بقیه تهیه کننده ها کیند؟ متخصص و دکترای تهیه کنندگی؟
تابناک جان شما بفرمایید کار ایشون غیر قانونی هست یا نیست؟
اگه هست که شما بفرمایید اینکار به این علت غیر قانونیه یا بنا به این قانون یک بازیگر حق نداره تهیه کننده بشه که ما هم روشن شیم.
اما اگه نیست که تونسته اینکار رو کنه نوش جونش!!!

سینما یک بازار بر پایه عرضه و تقاضاست طرف دوست داره پولشو اینجوری خرج کنه صاحبان سینما هم با این موضوع مشکل ندارند، ارشاد هم مشکل نداره، قانون کشور هم مشکل نداره. حالا اگه مردم استقبال کردند. دقت کنید دارم میگم مردم از آدم فضایی صحبت نمیکنم. اون بابا هم سودشو میکنه. اگه هم استقبال نکنن سود نمیکنه!!! حالا این وسط شما نگران چی هستی؟ ایشون بشینه خونه فعالیت نکنه شما راضی میشین؟

دوم اینکه توی این کشور که هر آدم نامربوطی میره در سینما سرمایه گذاری میکنه! الان شما فقط با بازیگر سینمایی که تهیه کننده بشه مشکل دارید؟
خب حالا مشکلش کجاست؟
چه اشکالی داره؟
خوب سؤال اساسي از نويسنده محترم مقاله اين است كه به شما چه ربطي دارد؟ طرف پول داره دوست داره سرمايه گذاري كنه و بيشترش كنه. مردم هم به هردليلي دوست دارن بليط بخرن برن به قول شما فيلم سطح پايين ببينن.
خوب به تو چه؟
مواد لازم برای تهیه‌ی فیلم در ایران چیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
دو تا بازیگر خوشگل و زیبا
خب ایرادش چیه؟
پولش رو میده سود و زیانش هم پای خودشه
قبل انقلاب بعد انقلاب نداریم
اگه مشکل شرعی یا قانونی داره لطفا بگید ما هم بدونیم
خب حالا این اشکال داره؟
پوله که پول میاره ..یعنی چشم دیدن خنده مردم رو ندارین یا اینکه به آقای سوپر استار حسودیتون شده..ب
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار