بازدید 5827

انتصاباتی که هزینه آن از جیب سهامداران پرداخت می‌شود

محسن بیگلربیگی، که اکنون عهده دار معاونت بازرگانی پتروشیمی غدیر است، مسئول فضای مجازی ستاد روحانی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بوده و در زمینه اجرا در حوزه صنعت نفت هیچ سابقه مسئولیت اجرایی نداشته است.
کد خبر: ۹۳۶۳۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳ 11 November 2019

شرکت پتروشیمی غدیر طی سالهای اخیر با پرونده های مختلفی در زمینه خرید مواد اولیه مواجه شده است و بررسی صورت های مالی منتهی به سال 97 این پتروشیمی از تداوم این پرونده حکایت دارد.

به گزارش نبض بورس، بررسی صورت های مالی حسابرسی شده و موارد مد نظر حسابرس طی سال های اخیر نشان می دهد پتروشیمی غدیر در داستان های عجیب و بعضا حیرت آوری درگیر است آن هم در بخش بازرگانی حال آنکه محسن بیگلربیگی چند وقتی است به نمایندگی از شرکت پتروشیمی فن آوران به عنوان عضو موظف به ترکیب هیات مدیره شرکت پتروشیمی غدیر اضافه شده است.

بر اساس صورت های مالی حسابرسی شده سال منتهی به 29 اسفند 97، در سرفصل حسابهاي دريافتني تجاري و غير تجاري شامل مبلغ 136 ميليارد ريال مطالبات سنواتي از سال 1392 و ماقبل بوده که بخشي از مطالبات سنواتي مذکور به مبلغ 105 ميليارد ريال مربوط به گروه موسوم به عثمان سماعي مي باشد. شرکت در سال 1395 جهت وصول اين مطالبات برعليه گروه مزبور در مراجع قضايي اقامه دعوي نموده که منجر به صدور راي دادگاه به نفع شرکت شد، و پيرو آن در سال 1396 نامبرده بازداشت و فرآيند شناسايي و توقيف اموال وی شروع شده است.

بر اساس اطلاعات صورت های مالی، طي سال مورد گزارش نيز مبلغ 8 ميليارد ريال از محل فروش اموال تمليکي وصول شده، ليکن اقدامات مزبور تاکنون منجر به وصول کليه مطالبات سنواتي فوق الذکر نشده است. همچنين در ارتباط با باقيمانده مطالبات سنواتي شرکت به مبلغ 31 ميليارد ريال نيز عليرغم پيگيري هاي انجام شده تا کنون مبلغي وصول نشده است.

همچنین در سرفصل موجودي مواد و کالا به شرح يادداشت توضيحي 7 صورت هاي مالي پيوست، شامل مقدار 20 تن کاتاليست خريداري شده از شرکت  نانو پارس اسپادانا به ارزش 35 ميليارد ريال در سال 1394 است که پس از تأييد واحد فني و پرداخت 12 ميليارد ريال از بهاي خريد آن، به انبارهاي شرکت تحويل شده است. طي سال 1395 بعلت عدم انطباق کاتاليست خريداري شده با مشخصات کالاي سفارش داده شده، شرکت با تنظيم الحاقيه قرارداد نيمي از کاتاليست مزبور را به فروشنده جهت اصلاح کيفيت مرجوع  و مبلغ 18 ميليارد ريال از طلب آن شرکت کسر نموده است.

همچنين قابليت استفاده از 12 تن کاتاليست خريداري شده در سنوات قبل از شرکت هاي سامان فراز قشم و جنرال فيتينگ (به ترتيب به ميزان10 تن و 2 تن) جمعا به ارزش 66 ميليارد ريال به دليل عدم داشتن کيفيت لازم مشخص نمي باشد. در ارتباط با کاتاليست هاي خريداري شده از شرکت سامان فراز قشم به سازمان تعزيرات حکومتي طرح دعوي شده و گزارش کارشناسي اوليه حاکي از تأييد مبلغ 92 ميليارد ريال خسارت به نفع شرکت مي باشد. لازم به توضيح است که مراحل دادرسي پرونده خاتمه يافته ليکن رأي دادگاه بدوي دراين ارتباط تاکنون صادر نشده است.

موسسه حسابرسی با عنايت به این موارد اظهارنظر نسبت به ذخيره کاهش ارزش مورد نياز جهت موجودي کاتاليست هاي خريداري شده فوق جمعا” به مقدار 22 تن و به مبلغ 83 ميليارد ريال را در حال حاضر ميسر نبوده است.

اینها گوشه ای از اتفاقاتی است که در شرکت پتروشیمی غدیر رخ داد و نکته تاسف برانگیز انتصاباتی است که طی چند ماه اخیر در شغدیر رخ داده، انتصاب فردی بدون هیچ سابقه در صنعت نفت یا تحصیلات مرتبط در معاونت بازرگانی این شرکت بورسی است.

انتصاب یک فعال رسانه ای به سمت مدیریت بازرگانی پتروشیمی غدیر بدون سابقه شغلی یا تحصیلی مرتبط آن هم برای یک شرکت فرابورسی که همواره با حاشیه های در خصوص خرید مواد اولیه، حسابهای دریافتنی مواجه بوده و تعداد زیادی سهامدار خرد دارد گویای آن است که اصولا روابط بر ضوابط همیشه برتری داشته و تکلیف سرمایه گذارانی که به امید مشارکت دراقتصاد مولد به بازار سرمایه رو می آورند، مشخص نیست.

انتصاباتی که هزینه آن از جیب سهامداران پرداخت می‌شود

محسن بیگلربیگی، که اکنون عهده دار معاونت بازرگانی پتروشیمی غدیر است، مسئول فضای مجازی ستاد روحانی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بوده و در زمینه اجرا در حوزه صنعت نفت هیچ سابقه مسئولیت اجرایی نداشته است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل