بازدید 6161
آیت‌الله موحدی کرمانی در گفت‌وگو با «تابناک»؛

دنبال افراد صالح و شایسته‌ای هستیم که در مجلس مشکلات مردم را حل کنند/ هر حرکتی که «شورای ائتلاف» را تضعیف کند مردود می‌دانیم/ تقوی، مصباحی‌مقدم و موسی‌پور ناظران جامعه روحانیت در شورای ائتلاف

رئیس جامعه روحانیت مبارز خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم از تمامی ظرفیت‌های گروه‌های انقلابی بهره بگیریم. با توجه به نظریات و سلیقه‌های مختلف، حداکثر وفاق و همدلی را در بین مجموعه‌های ارزشی ایجاد کنیم. رفتن این راه می‌تواند در نهایت موجب آگاه ساختن مردم در جهت انتخاب افراد شایسته و صالح برای مجلس آینده بشود تا از این طریق انشاءالله شاهد حل مشکلات مردم و جامعه باشیم.
کد خبر: ۹۳۶۳۷۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷ 11 November 2019

نزدیک به یک ماه می شود اصولگرایان ساز و کار انتخاباتی خود را برای مجلس یازدهم نهایی کرده و می خواهند خود را با «شورای ائتلاف اصولگرایان» برای کارزار انتخابات اسفند و رویارویی با اصلاح طلبان، اعتدالگرایان و حتی بخشی از اصولگرایانی که شاید به این ساز و کار نپیوندند، آماده کنند. البته هنوز نه اصلاح طلبان و نه اصولگرایان مشخص نکرده اند که به چه میزان از هدف پیش بینی شده خواهند رسید.

به گزارش «تابناک»؛ قرار است ریاست شورای ائتلاف را «غلامعلی حدادعادل» رئیس مجلس هفتم و سرلیست اصولگرایان در چند دوره انتخابات مجلس از تهران بر عهده داشته باشد و جامعه روحانیت مبارز هم به عنوان ناظر بر روند فعالیت های شورا نظارت کند. آخرین خبرها حکایت از انتخاب حجج اسلام تقوی، مصباحی‌مقدم و موسی‌پور از شورای مرکزی این تشکل روحانی برای نظارت بر روند کار شورای ائتلاف حکایت دارد.

جبهه پایداری اعلام کرده، با جامعه روحانیت مبارز هماهنگ است، اما هنوز در جلسات شورای ائتلاف اصولگرایان حضور پیدا نکرده است. جریان «علی لاریجانی» که اصولگرایان اخیرا او را از لیست انتخاباتی خود در قم کنار گذاشته و اصلاح طلبان هم اعلام کرده اند حاضر به ائتلاف دوباره با او و جریانش نیستند هم هنوز تکلیفش را مشخص نکرده و معلوم نیست به چه شکل تصمیم به حضور در انتخابات پیش رو خواهند گرفت.

اصولگرایان آنچه بیش از هرچیزی نیاز دارند، وحدت و ائتلاف حداکثری برای انتخابات مجلس یازدهم است تا به واسطه عملکرد نامطلوبی که فراکسیون امید و مجلس دهم از خود برجای گذاشته اند، امیدوار باشند و بتوانند کرسی های بیشتری از بهارستان برای مجلس یازدهم به دست بیاورند.

در همین زمینه رئیس جامعه روحانیت مبارز در گفت و گو با خبرنگار «تابناک» با تأکید بر ایفای نقش نظارتی این تشکل روحانی بر شورای ائتلاف اصولگرایان به منظور حضور هرچه بهتر این طیف در انتخابات مجلس یازدهم ـ که اسفند ماه جاری برگزار خواهد شد ـ اظهار کرد: جامعه روحانیت مبارز در انتخابات مجلس پیش رو از تمامی جریان‌ها و تشکل‌های سیاسی انقلابی حمایت خواهد کرد و دنبال ائتلاف حداکثری خواهد بود.

آیت الله «محمد علی موحدی کرمانی» با اشاره به نقش تشکل های سیاسی در انتخاباتی نظیر مجلس، گفت: ما باید تلاش کنیم تا مردم بتوانند به انتخاب فرد صالح رهنمون شوند. بالاترین وظیفه ما در حال حاضر این است که کاری کنیم مردم با انتخاب خود، آدم های صالح و اشخاص شایسته را برای حل مشکلات جامعه به مجلس شورای اسلامی بفرستند.

وی با بیان اینکه جامعه روحانیت کارکرد حزبی ندارد و تلاش می کند تا در مسائل سیاسی نظیر انتخابات پیش رو به ایفای نقش راهبری و هدایت گری عام خود بپردازد، گفت: وفاق و همدلی حداکثری مجموعه های ارزشی و ولایی چیزی است که جامعه روحانیت مبارز دنبال آن خواهد بود و برای آن تلاش می کند.

رئیس جامعه روحانیت مبارز با اشاره به اظهارنظر برخی گروه ها مبنی بر اینکه هنوز به توافقی برای محور قرار گرفتن شورای ائتلاف نکرده اند، یادآور شد: هر حرکت، اقدام یا تفکری خط وفاق بین نیروهای ارزشی که در جهت انتخاب افراد صالح و شایسته توسط مردم و برای مجلس پیش رو تلاش می کنند، را تخریب یا تضعیف کند از منظر جامعه روحانیت مردود است.

وی درباره آخرین اقدامات و فعالیت های صورت گرفته برای حرکت هرچه بهتر اصولگرایان در شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس یازدهم نیز عنوان کرد: آقای دکتر حدادعادل به‌عنوان رئیس شورای ائتلاف کار خواهند کرد و این شورا تحت نظارت جامعه روحانیت کار خواهد کرد. همچنین برخی اعضای جامعه روحانیت (آقایان، تقوی، مصباحی‌مقدم و موسی‌پور) با عنوان ناظر بر فعالیت های شورای ائتلاف انتخاب شده و کار خواهند کرد.

رئیس جامعه روحانیت مبارز خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم از تمامی ظرفیت‌های گروه‌های انقلابی بهره بگیریم. با توجه به نظریات و سلیقه‌های مختلف، حداکثر وفاق و همدلی را در بین مجموعه‌های ارزشی ایجاد کنیم. رفتن این راه می‌تواند در نهایت موجب آگاه ساختن مردم در جهت انتخاب افراد شایسته و صالح برای مجلس آینده بشود تا از این طریق انشاءالله شاهد حل مشکلات مردم و جامعه باشیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۳۲
انتشار یافته: ۶۴
جلوی پولها و کاندیداهای کثیف رو با قدرت بگیرید، افراد صالح و سالم رای می آورند
پاسخ ها
مهدی
| Germany |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
سیستم انتخابات شفاف نیست و جناحی است
آدمی در عالم خاکی ؛ نمی آید به دست / عالمی دیگر بباید ساخت ؛ وزنو آدمی!
شما دنبال هر کی هستی باش کی رای میده؟ واقعا اگه فکر میکنید کسی باز فریب میخوره سخت در اشتباهید. اینهمه سال وقت داشتید هیچ خدمتی به مردم نکردید....
بله قربان بله قربان بله قربان بله قربان بله قربان بله قربان
بله قربان بله قربان بله قربان بله قربان بله قربان بله قربان
بله قربان بله قربان بله قربان بله قربان بله قربان بله قربان
بله قربان بله قربان بله قربان بله قربان بله قربان بله قربان
40 سال گذشت حالا دنبال افراد صالح می گردی؟تاوان این 40 سال را چه کسی می دهد؟
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
میدهد؟
دادیم رفت با جوانیمون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
یعنی واقعا شما نتوانستید حداقل کادر سازی کنید ؟
و فکر نکردید که حداقل باید به جوانها در این ۴۰ سال اجازه حضور و کسب علم و تجربه می دادید
ولی شما اینکار را هم انجام ندادید و هنوز هیچکدامشان تا رسیدن پایان عمر ، حاضر به سپردن صندلی قدرت به جوانترها نبوده اند
و برخی حتی اجازه ندادند تا یک نیروی جوان و کارآمد و دلسوز تربیت گردد
تا بتوانند حداقل پس از مسئولان که اتفاقا به هیچ وجه کار مثبتی هم نکرده اند
و نتیجه مثبت نداشتند و کارنامه شان با نمرات خیلی نازل مردود شده اند
جانشین شان گردند و جبران اشتباهات گذشته کنند
یه مقدار هم فکر اون دنیات باش از مردم طلب حلالیت کن، شاید یه عده ای حلالت بکنن.
حصر را بر دارید ،زندانیان سیاسی را آزاد کنید و انتخابات کاملا آزاد بدون نظارت استصوابی را اجرا کنید تا انقلابیون و نمایندگان مردم در مجلس راه یابند و کشور و مردم به سعادت برسند ،یعنی هدف انقلاب ۵۷
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
هر چند باز هم این نصیحت برادرانه را گوش شنوایی نیست.
مردم چی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
مردم فقط سنگ زیر اسیاب و ستم کش بوده اند
و فقط برای تظاهرات و جنگ و انتخابات به صحنه دهوت
و بصورت موقت مورد احترام قرار گرفته اند
و دیگر هیچ
کی دیگه رای میده ؟؟؟؟؟؟؟؟
به صالحی وشایستگی خودتان ؟؟؟؟؟
ایشان فکر نمی کند که دیگر طرفداری ندارند که این دنگ فگ ها رو راه میندازن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
خوب هم میدانند اما قرار بر این هست که به این حرفها توجه نکنند و شوی خودشان را با تمام قدرت بازی کنند و میکنند،آنچنان که در روز اجرای شوی کذایی با دیدن برنامه تلویزیون از تعجب شاخ در بیاورید.
بيخيال ببم جان يافت مي نشود
گشتیم نیافتیم !!
نگردید که نیست !!!؟؟
متاسفانه جبهه پایداری برای رسیدن به قدرت ! حتی حاضر نیستند به بزرگان قدیمی اصولگرا هم تمکین کنند !؟
وقتی دلسوزان و پاکدستان و زحمتکشان فداکار بی ادعای کشور را طرف ۳۰ سال گذشته خانه نشین و به حاشیه رانده و دلسرد و منزوی می کردید
باید هم انتظار شاهد اینگونه رفتار های غیر متعارف از سوی این طیف کم جمعیت و پرمدعا و مشکوک باشید
هنوز به دنبال آدم صالح و شایسته می گردید؟ مگر در تمنام این چندین دوره ملاک انتخابتان همین شاخصه ها نبود؟ چه شد که سر از اینجا در آوردیم و هنوز شما به دنبال صالحین می گردید؟!!
همچین افرادی وجود دارند مگه!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
از یه کشور دیگه وارد کنند
واقع بعد از 40 سال که حکومت اسلامی ست وهمه فرصت ها برای تربیت مسلمان ومدیر ودست پاک فراهم بوده از مهد کودک گرفته تا داشنگاه ها اسلامی ست یافتن افرادی صالح ومسلمان واقعی این قدر سخت شده که عالی ترین احزاب وتشکل های اسلامی هم برای اداره مجلسی صالح دچار زحمت شده اند؟پس چرا قبل از انقلاب وبعد انقلاب سالهای نخست ان همه مومن وصالح وجود داشت که با مال وجانشان برای رشد واصلاح مملکت جهاد می کردند؟ احدی مالی نمی اندوخت نجومی خوری نبود برج ها وکاخ ها کنار کوخ ها برپا نمی شد مدیران میان ساده ترین بخش اجتماعی واقتصادی مردم زیست می کردند کسی واحدی از بزرگان اقا زاده تربیت نمی کرد دولت وملت وحکومت یکی بود چرا چی شده که به اینجا رسیدیم که مدیران مرفه بی درد زاده شدند اقا زاده های خارج نشین مافیا های عدیده قاچاق وبیکاری وفساد تا جایی که رییسان قوا پرونده رومی کنند برای ملت با ارقام نجومی ریالی تومانی وجدیدا دلاری !! واقعا چی شد وچی می خواستیم.؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
اعتراف به اشتباه و قبول شکست
و برنامه ریزی مجدد با افراد جدید
شهامت و شجاعت سوپر من نیاز دارد
آیا کسی سراغ دارد ؟
مشکلات مردم به دست نماینده های منتخب شما حل شدنی نیست.شما به فکر منافع خودت باش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
البته هست و بخاطر همان داره شعار میده نه اینکه دلش بحال ملت سوخته باشه.
40 سال فرصت کمی بوده که هنوز دنبال افراد صالح و شایسته می گردیدن؟؟؟!!
به هیچ کس ملت ایران رای نخواهد داد. خودسرانه صحبت نکنید.
افراد صالح اگه پیدا کردید ، سلام ما را هم برسانید حاج آقا
بالای چهل ساله دارید مملکت داری می کنید ، هنوز تو این هشتاد میلیون دارید دنبال آدم صالح می گردید؟! یعنی آنقدر وضعیت خرابه؟!
به پاس زحمات شورای نگهبان و دیگر نهادها مجلس کاره ای نیست بیخودی با اعصاب مردم بازی نکنید پس خودتون انتخاب یا انتصاب کنید و الکی ادای دموکراسی رو درنیارید
مشکلات مردم؟ مگه ما مردم هم مشکل داریم؟ شکر خدا هر روز با تورم و گرونی مواجهیم و تا الان هم زنده ایم. امریکا هم نتونسته غلطی کنه!!
تا امروز که همه بی فایده بودند از این به بعد هم همینطور خواهد بود اساسا کسی برای خدمت به مردم نیامده بلکه برای خدمت به جیب خود می آیند
بین بد و بدتر انتخاب کنید، درست میشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
نسل جدید انتخابات فرمایشی
انتخاب بین بدتر و بد ترین است
و بهتر است تا انتخابات را رسما تعطیل کنید
و خودتان آستین بالا بزنید و انتصاب کنید
بعد از 40 سال هنوز داری دنبال آدم صالح میگردید
نگرد نیست گشتیم نبود
شما ها لازم نیست دنبال افراد شایسته بگردید هیچ برتری ویا صلاحیت وقیم ملت نیستید و هر کاری بدون رضایت وخواست مردم انجام بدهید غاصبانه ودخالت در یک امر غیر قانونی وخلاف عقیده ونظر مردم می باشد کافی هست که انتخابات ازاد ازاد ومطابق قانون اساسی بر گزار بشود ونه نظارت استصوابی وحزبی وجناحی
چهل سال مملکت دست شما هنوز افراد صالح پیدا نشدن هر کس آمد خورد و برد و رفت
رای بی رای . کاسبان تحریم شاد باشید که نمایندگان خودتان به مجلس می رود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
البته با فضاحت راي هاي صدهزار نفري
40 سال است مجلس غير از استفاده از رانت و زد وبند و تقسيم مناصب بين اقوام خودشان و تحت فشار قرار دادن وزراء براي نيات خودشان کاري نکرده اند اين را همه ملت ميدانند و ديگر وقت اينکه از ملت در انتخابات سوء استفاده شود گذشته است.
عجب.................................................................................
اگر صالحي بود تا حالا امده بود . پس بيخود دنبالش نگردين .
آره من به زودی میرم به فرد صالحی رای میدم تا ملیاردها تومان پول و صدها هزار دلار در خانه خود احتکار کندو به قطع یارانه من رای بدهد
گشتیم نبود ؛ نگرد ، نیست
افراد صالح و شایسته از فرآیند جزبِ قوی بدست می آید نه این این دَکِّه های قبل از انتخابات
حاج آقا حضرت عباسی، هر کیو انتخاب می کنید،بکنید، فقط بگید که انتخاب شماست،اونوقت تکلیف مردم معلوم میشه.
یعنی دستگاه صالح سنج اختراع شده است و ما بی خبریم.
اگر روحانی بخودش نیاد و کاری نکنه ... کاسبان تحریم حاکم خواهند شد.
حسن آقا ! تو نماینده بیست و چهار میلیون مردم هستی .
فقط به فکر منافع ملی باش ! حتی اگر با مذاکره منافع تامین بشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
دلت خوشه ها.
نماینده گان مجلسی که هر روز دردی بر درد مردم اضافه میکنند مجلسی که مشروعیت خود را از دست داده چه کاری برای مردم میکند مجلس ما به تمام ممالک دنیا فکر میکند الی مردم ایران ؟گرانی، بیکاری ، تورم، فقر ، مالیات ارزش افزوده ....... نتایج عملکرد مجلس است که مصوب میکند بدون انکه به عواقب مصوبات فکر کند .
سالهاست اثبات شده اصولگرایان زمانی رای ی آورند که مشارکت زیر 40 درصد باشد پس تمرکز را روی کاهش مشارکت قرار دهید! هر وقت مشارکت مردم بالا رفت اختیارات از مجلس سلب میشود؛ در کل مردم چه رای بدهند چه رای ندهند شما کار خود را میکنید و ملت هیچ سودی از این چرخه ی باطل ادای دموکراسی درآوردن نمیبرند.
مجلسی که منتخب شورای نگهبان است و هیچ کاری نمیتواند برای مردم انجام دهد. برای چه باید رای بدهیم. رییس‌جمهور منتخب ملت هیچکاره هست. چرا باید رای بدهیم. چرا برخی از سخنرانی رییس‌جمهور عصبانی شده اند. چرا به کسی که ملت رای دادن. مشکلات درست میکنند و هزاران چرای دیگر!!!؟؟؟؟
جناب آقای موحدی کرمانی عزیز پس مردم در این میان چه کاره هستند؟
آیت‌الله موحدی کرمانی در گفت‌وگو با «تابناک»؛
دنبال افراد صالح و شایسته‌ای هستیم که در مجلس مشکلات مردم را حل کنند_______آیت الله عزیز این افرادی که شما دنبالشان میگردید چه شکلی بایستی از فیلترمعروف بگذرند این آشیه که خودتان >>>>>>>>>>>>>
تابناک چرا نظرات مثبت را صفر کردی. نکند تهدید شدید!؟ و...
امروزه مواجه با مافیای کنکور هستیم که با همکاری مدارس معضلی برای جامعه ما شده است. مافیایی که دنبال قاچاق کالا هستند و کسانی که درآمد خود را از تورم کالا ها بدست می آورند و مواجه با افرادی هستیم که از این بانک وام کم بهره می گیرند و از با سپرده گذاری در بانک دیگر و فعالیت های دلالی کسب درآمد می کنند و بسان قوم بنی اسراپیل که گودال در کنار دریاچه حفر می کنند تا روز شنبه بدون فعالیت ماهی صید کنندکسب روزی می کنند از این طرف جلوی آنها گرفته می شود ولی از جای دیگر سردر می آورند آیا مشکل کجاست؟ مشکل در این است که فعالیت های سالمی که باعث رفع بی کاری می شوند بسیار کم است و به عبارتی نه شغلی آبرومند وجود دارد و اگر هم وجود دارد متناسب با هزینه های زندگی نیست ما حتی برای مایحتاج خود هم وابسته به کالاهای خارجی هستیم چه برسد که بخواهیم کالاهای خود را صادر کرده و اشتغال را رونق دهیم و باید بدانیم که باید برای معضلاتی که اشاره شده جایگزین ایجاد کنیم تا حل شوند و توقع نداشته باشیم مافیای کنکور بدون جایگزین حل شود
ما آدم صالح کم نداشتیم ولی کاری کردیم که عده ای از آنها حاشیه نشین شدند و عده ای هم جذب مافیای رانت و باندبازی شدند و آخرت خود را فدای دنیا کردند و عده ای هم سکوت کردند و از اینکه کاری از دستشان بر نمی آید حرص می خورند
در توهم فکر میکنند آدم صالحی هستند !!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
الان زود است اوضاع درست شود انشاء االه دو تا چهل سال دیگر که بکذرد اوضاع درست می شود و مردم بهتر متوجه می شوند که کسانی اهل عمل هستند که اهل حرف و ادعا نیستند و کسانی لیاقت مدیریت بر دیگران را دارند که دیگران را بر خود ترجیح می دهند نه مسئولین فعلی که فقط خودشان را می بینند و فکر می کنند خودشان کار می کنند و مستحق حقوق و امتیاز بالاتر می دانند و بدون اینکه زمینه های کار را برای دیگران فراهم کنند خود را مسحق پرکاری و دریافت امتیاز بالاتر می دانند
روزی که معمار انقلاب خمینی کبیر آمد تمام ذکر وفک ش این بود تامسولین وحاکمان در نظام اسلامی ر فتاروکردار مالک اشتر را درکشورداری وحکومت بر مردم سرمشق خود قرار دهند ولی متاسفانه بعد از ۴۰سال برعکس شده دربدر با چراغ دنبال صالح میگردند زیرا مسولین ودولت مردان فعلی روش معاویه را در پیش گرفته آند.
درود تا زمانیکه احزاب ملی وسراسری واستخواندار در کشور نهادینه نشود ومردم بجای وعده وعیدهای فصلی اتنخاباتی به برنامه های اساسی وقابل اجرای احزاب رای ندهند در بر همین پاشنه میچرخد .این ائتلافهای موقتی هم که فقط موقع اتنخابات تشکیل میشود بیشتر شبیه شرکتهای سهانی خاص است تا یک حزب قوی وبرنامه دار واینده نگر
گشتم نبود.
نگرد نیست.
یادش بخیر قبلا پشت هر نیسان آبی که میدیدی این جمله گرانبها رو نوشته بود. الان فهمیدم منظورشون چی بوده بنده خدا ها
اگر برای یک مشکل صنعتی و پیچیده فراخوان عمومی و گسترده دهیم صد در صد تعدادی افراد پیدا می شوند در کشورمان که این مشکل را بدون هیچ چشم داشتی برای رضای خدا این کار را بکنند

اگر برای کل مشکلات اقتصادی و فرهنگی اجتماعی و... فراخوان عمومی و گسترده دهیم صد در صد تعدادی افراد پیدا می شوند در کشورمان که این مشکلات را به نحو احسن بدون هیچ چشم داشتی برای رضای خدا حل کنند
و دنیا را شگفت زده کنند
تا کی باید به مسئولان امید داشته باشیم
کی باید متوجه شویم که قوانین کشور باید توسط نخبگان و کاربلدان و متخصصین بی ادعا در بین مردم بازنویسی و متحول شوند

سعدیا گرچه سخندان و مصالح گویی بعمل کار برآید به سخندانی نیست

چقدر ادم نابغه تو تمام زمینه ها داریم که شاید نتوانند فصیح صحبت کنند ولی خوب مسائل و مشکلات را می توانند حل کنند
ما باید قوانینی اعمال کنیم که هر کس توانست مشکلات کشور را حل کند به او احترام بگذاریم و از او استفاده کنیم
و کسی که ناکارامد است را باید با احترام اخراج کنیم و بگوییم متاسفانه از شما کاری بر نمی آید و شما طبق قانون اخراجید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل