بازدید 25488
۹

قیمت دلار و یورو دوشنبه ۲۰ آبان ۹۸/ دلار به جاده افزایشی بازگشت

بازار ارز در حالی سومین روز هفته را آغاز می‌کند که پس از ثبات نسبی شاخص ارزی در محدوده ۱۱۳۰۰ تومان، حالا شاهد رشد آرام بهای دلار در نیمه کانال یازده هزار تومانی هستیم. این در حالی است که امروز بانک مرکزی نیز نرخ ۴۷ ارز را اعلام کرده است که بر اساس آن نرخ ۱۰ ارز مانند یورو و پوند نسبت به روز گذشته افزایش و قیمت ۲۲ واحد پولی دیگر کاهش یافت؛ نرخ دلار و ۱۴ ارز دیگر نیز ثابت ماند.
کد خبر: ۹۳۶۳۰۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹ 11 November 2019
قیمت دلار و یورو
 
تابناک اقتصادیبازار ارز در حالی سومین روز هفته را آغاز می‌کند که پس از ثبات نسبی شاخص ارزی در محدوده ۱۱۳۰۰ تومان، حالا شاهد رشد آرام بهای دلار در نیمه کانال یازده هزار تومانی هستیم. این در حالی است که امروز بانک مرکزی نیز نرخ ۴۷ ارز را اعلام کرده است که بر اساس آن نرخ ۱۰ ارز مانند یورو و پوند نسبت به روز گذشته افزایش و قیمت ۲۲ واحد پولی دیگر کاهش یافت؛ نرخ دلار و ۱۴ ارز دیگر نیز ثابت ماند.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در معاملات امروز دوشنبه بیستم آبان ماه ۹۸؛ بازار ارز با رشد نسبی قیمت‌ها مواجه شده است. به گفته برخی از فعالان بازار، «افزایش سنتی تقاضا در دو ماه انتهایی پاییز»، «افزایش تقاضا به‌واسطه تسویه‌های دلاری انتهای سال شرکت‌های تجاری» و «حمایت چند باره دلار در مرز ۱۱ هزار تومانی» باعث شده است که شاهد رشد آرام شاخص ارزی باشیم. هرچند فعالان بازار، انتظار شوک‌های شدید قیمتی را ندارند، بلکه تصور می‌کنند قیمت تحت مدیریت بازارساز کمی به سطوح بالاتر خواهد رفت.  

حال بر اساس این گزارش، امروز در صرافی‌های بانکی و مجاز سطح کشور، هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ ۱۱۳۰۰ تومان از مردم خریداری شده و به قیمت ۱۱۴۰۰ تومان به متقاضی دریافت ارز فروخته می‌شود که نسبت به روز یکشنبه، ۵۰ تومان گران‌تر شده است. این در حالی است که دلار در بازار آزاد، در لحظه انتشار این گزارش، ۱۱۴۵۰ تومان قیمت گذاری شده است که نسبت به روز گذشته، کمی افزایش داشته است.

همچنین هر اسکناس یورو در بازار امروز، به نرخ ۱۲۵۵۰ تومان از مردم خریداری شده و به قیمت ۱۱۶۵۰ تومان به متقاضی دریافت یوو فروخته می‌شود.

نرخ ۱۰ ارز نسبت به روز گذشته افزایش یافت

بر اساس اعلام بانک مرکزی هر دلار آمریکا برای امروز «دوشنبه بیستم آبان ماه ۹۸» بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین در روز جاری هر پوند انگلیس با ۷۰ ریال افزایش نسبت به روز گذشته ۵۳ هزار و ۷۲۸ ریال و هر یورو نیز با ۱۹ ریال رشد نسبت به روز گذشته ۴۶ هزار و ۳۰۰ ریال ارزش‌گذاری شد.

افزون بر این، هر فرانک سوئیس ۴۲ هزار و ۱۳۷ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۳۲۶ ریال، کرون نروژ ۴ هزار و ۵۹۳ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۱۹۶ ریال، روپیه هند ۵۸۹ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۸ هزار و ۲۱۴ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۶ هزار و ۹۲۴ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۸ هزار و ۵۲۵ ریال، دلار هنگ کنگ ۵ هزار و ۳۶۵ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۵ ریال و دلار کانادا ۳۱ هزار و ۷۴۳ ریال قیمت خورد.

از سوی دیگر، نرخ دلار نیوزیلند ۲۶ هزار و ۶۵۰ ریال، راند آفریقای جنوبی ۲ هزار و ۸۲۱ ریال، لیر ترکیه ۷ هزار و ۲۸۳ ریال، روبل روسیه ۶۵۸ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۱۷ ریال، لیر سوریه ۸۲ ریال، دلار استرالیا ۲۸ هزار و ۷۸۳ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۱ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۴ ریال، دلار سنگاپور ۳۰ هزار و ۸۵۹ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۹ هزار و ۵۰۵ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۳۲۴ ریال، کیات میانمار ۲۸ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۶ هزار و ۶۱۳ ریال تعیین شد.

همچنین، نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۷۸۴ ریال، دینار لیبی ۲۹ هزار و ۸۶۸ ریال، یوان چین ۶ هزار  ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۸ هزار و ۴۲۲ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۱۴۳ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۶ هزار و ۱۵۷ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۳۹ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۰ هزار و ۷۹۸ ریال، لاری گرجستان ۱۴ هزار و ۱۹۰ ریال، یک هزار روپیه اندونزی ۲ هزار و ۹۹۱ ریال، افغانی افغانستان ۵۳۷ ریال، روبل جدید بلاروس ۲۰ هزار و ۵۷۴ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۰۷ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۸۲ هزار و ۸۷۷ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۳۳۳ ریال، بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۰۶ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۲هزارو یک ریال ارزش‌گذاری شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
کاهش قیمت دلار دروغی بیش نیست همه اجناس و اقلام ساعتی در حال افزایش قیمت هستند.
همین تیتر های هیجانی که می زنید باعث افزایش بیشتر قیمت ها میشه.
آقای همتی . چی شد
قیمت واقعی دلار یک فرمول ساده مقدار نقدینکی موجود به تومان تقسیم بر مقدار دلار حاصله از صادرات نفتی و غیر از نفتی به دلار اگر قیمت بازار بیشتر است قیمت دلار حبابی اگر قیمت بازار کمتر است قیمت بازار فشاری و دستوری در هر دو حالت بازار قیمت واقعی به مرور زمان پیدا میکند با تشکر
پاسخ ها
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
اگر نقدینگی رو دو هزار هزار میلیارد تومن بگیریم که بیشتر هم هست و اگر صادرات نفتی و غیر نفتی رو پنجاه میلیارد دلار در سال بگیریم که کمتر هم هست و بر نمی گرده همش با تقسیم این ها به هم به قیمت دلار 40 هزار تومن میرسیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
با سلام
فكر كنم شما در فرمول محاسبه قيمت دلار ، اختلاف تورم ايران و تورم بين المللي دلار رو فراموش كرديد
فقط بازی با قیمته توسط بانک مرکزی که هر از چند روزی ۵۰ تومن یا ۱۰۰ تومن می بره بالا و بعد چند روز دیگه میاره پایین وانمود می کنه درهرحال جریان قیمت به خیال خودش هیچکس هم متوجه نمیشه که داره بازی می ده فقط قیمت رو و مردم رک سرکار می زاره
تا دلار یه ریالی می ره بالا،سر و کله دلالان بسیار محترم،پیدا میشه،خیلی هم خوشحالند همگی،جل الخالق
باید منتظربمانیم یقینا اگرفروش نفت افزایش پیدانکند قیمت دلار افزایش پیداخواهدکرد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل