بازدید 4982

بتن‌ریزی دومین راکتور هسته‌ای ایران آغاز شد

مراسم بتن‌ریزی دومین راکتور هسته‌ای نیروگاه اتمی بوشهر با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، نمایندگان مجلس و مدیران شرکت‌های روسی در ساختگاه نیروگاه اتمی بوشهر آغاز شد.
کد خبر: ۹۳۶۱۳۳
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳ 10 November 2019
به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم از بوشهر، مراسم بتن‌ریزی واحد ۲ نیروگاه اتمی بوشهر ظهر امروز با حضور آیت‌الله صفایی بوشهری نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، سفیر روسیه در ایران، رئیس کمیسیون انرژی مجلس، نمایندگان مجلس و مدیران شرکت‌های روسی در ساختگاه نیروگاه اتمی بوشهر آغاز شد.

مجری طرح نیروگاه اتمی بوشهر در این آیین با بیان اینکه قرارداد واحد‌های ۲ و ۳ نیروگاه اتمی در سال ۱۳۹۳ منعقد شد اظهار داشت: این قرارداد بین شرکت مادر تخصصی تولید و توسعه انرژی اتمی ایران و شرکت روسی اتم استروی اکسپورت در سال ۱۳۹۳ منعقد شد.

محمود جعفری، موضوع قرارداد یاد شده را طراحی، احداث و راه‌اندازی ۲ واحد نیروگاه هسته‌ای دانست و گفت: ظرفیت هر کدام از این واحد‌های هسته‌ای تولید ۱۰۵۷ مگاوات الکترونیک برق است.



وی، با اشاره به اینکه ساخت واحد ۲ نیروگاه اتمی بوشهر در ۲۰ شهریور سال ۱۳۹۵ با حضور معاون اول رئیس جمهور آغاز شد خاطر نشان کرد: عملیات اجرایی این قرارداد در ۸ دی سال ۱۳۹۵ و عملیات گودبرداری واحد دوم نیروگاه اتمی در ۹ آبان سال ۱۳۹۶ با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و رئیس شرکت روس اتم روسیه آغاز شد.

مجری طرح نیروگاه اتمی بوشهر مرحله بتن‌ریزی واحد دوم نیروگاه اتمی بوشهر را یکی از مراحل مهم و کلیدی این طرح ملی دانست و تصریح کرد: با اجرای عملیات بتن‌ریزی گام‌های بزرگی در توسعه نیروگاه‌های هسته‌ای در کشور برداشته می‌شود.


جعفری افزود: بر اساس برنامه بلند مدت کشور، نیروگاه اتمی بوشهر برای ساخت و بهره‌برداری از سه واحد راکتور اتمی در نظر گرفته شده است که هم اکنون واحد نخست آن با ۱۰۰۰ مگاوات الکتریک در مدار تولید برق است.

وی بیان کرد: پس از بهره‌برداری از واحد‌های ۲ و ۳ نیروگاه اتمی بوشهر ظرفیت برق هسته‌ای کشور به ۳ هزار و ۱۱۴ مگاوات الکتریک افزایش می‌یابد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر