بازدید 22985
مرور روزنامه‌های یکشنبه نوزدهم آبان ماه؛

جرم حداد عادل چیست؟ /ریاست مجلس به کدام خواهد رسید؛ قالیباف، جلیلی یا احمدی نژاد؟! /مبارزه با پول کثیف در آستانه انتخابات جدی نیست

خروج از ان پی تی گزینه دولت، دوراهی لاریجانی؛ پیشتازی یا حاشیه نشینی سیاسی، کاهش چراغ خاموش نرخ سود سپرده ها، «ثبت‌نام بی‌خانمان‌ها» آورده دولت در مسکن ملی!، بتن‌ریزی نیروگاه دوم بوشهر از امروز، مهره‌های سوخته پاستور در اندیشه بهارستان؟، جشن همصدایی نغمه‌های اقوام در کرمان، آغاز زودهنگام تبلیغات انتخاباتی در قم و بررسی ابعاد ترویج چندهمسری، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۹۳۶۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۴:۲۹ 10 November 2019

جرم حداد عادل چیست؟ /ریاست مجلس به کدام خواهد رسید؟ قالیباف، جلیلی یا احمدی نژاد! /مبارزه با پول کثیف در آستانه انتخابات جدی نیست

خروج از ان پی تی گزینه دولت، دوراهی لاریجانی؛ پیشتازی یا حاشیه نشینی سیاسی، کاهش چراغ خاموش نرخ سود سپرده ها، «ثبت‌نام بی‌خانمان‌ها» آورده دولت در مسکن ملی!، بتن‌ریزی نیروگاه دوم بوشهر از امروز، مهره‌های سوخته پاستور در اندیشه بهارستان؟، جشن همصدایی نغمه‌های اقوام در کرمان، آغاز زودهنگام تبلیغات انتخاباتی در قم و بررسی ابعاد ترویج چندهمسری، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.

به گزارش «تابناک»؛ روزنامه‌های امروز یکشنبه نوزدهم آبان ماه در حالی چاپ و منتشر شد که زمزمه‌های خروج ایران از ان پی تی از یک سو و نقد و تحلیل‌های مخالفان و موافقان FATF از سوی دیگر در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.
ردیابی سه قوه در پرونده نجومی بگیران، تخت گاز خودروسازان در جاده یکطرفه افزایش قیمت‌ها و حاشیه خطرناک اعتراضات عراق نیز از دیگر عناوینی است که در صفحه نخست تعدادی از روزنامه‌ها مورد توجه سردبیران قرار گرفته است.

در ادامه تعدادی از یادداشت‌ها و سرمقاله‌های منتشره در روزنامه‌های امروز را مرور می‌کنیم؛

ریاست مجلس به کدام خواهد رسید؛ قالیباف، جلیلی یا احمدی نژاد؟!

الهام برخوردار طی یک گزارش تحلیلی از آخرین اوضاع صف بندی‌های انتخاباتی در فاصله چند ماه مانده به انتخابات مجلس با عنوان جامانده‌های پاستور در سودای بهارستان در روزنامه ابتکار نوشت: هرچه انتخابات نزد اصلاح‌طلبان با بی‌رمقی پیش می‌رود و آن‌ها همچنان درگیر برنامه و استراتژی خود برای حضور یاد عدم حضورشان هستند. اما در جناح مقابل برعکس به گونه‌ای پیش می‌رود که انتخابات در میان برخی طیف‌های اصولگرایی حکم بودن یا نبودنشان در فضای سیاسی دارد. اصولگرایان که در این دوره بیشترین تلاش خود را برای وحدت و رسیدن به یک ائتلاف درون‌جناحی کردند، اما دوباره دراین‌باره ناکام شدند و طیف‌های مختلف و به‌خصوص تندرو‌ها مثل همیشه ساز ناکوک زدند و هرکدام به صورت جداگانه استارت انتخاباتی خود را زده‌اند. درواقع سهم‌خواهی هرکدام از این طیف‌ها در جریان اصولگرایی مهم‌ترین عامل افتراق و عدم وحدت در این جناح سیاسی است؛ بنابراین بزرگان این جریان چاره‌ای جز همراهی در این سهم‌خواهی ندارند.


محمدباقر قالیباف ناکام انتخابات ریاست جمهوری مبدع نظریه‌ای تحت عنوان «نواصولگرایی» است. قالیباف بلافاصله بعد از باخت اصولگرایان در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۶، نامه‌ای سرگشاده منتشر کرد و در آن از «نواصولگرایی» نام برد. او برای دور چهارم ورودش به عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری فهمیده دیگر نمی‌توان روی وعده و وعید‌های اصولگرایان حساب کرد چراکه در لحظه حساس، انتخابشان می‌تواند دیگری شود. درواقع او از یاران پیشین دلخور و به دنبال این است که به جای اصولگرایان قدیمی و چهره‌های تکراری عِده و عُده خود را در مجلس گرد آورد. او فقط به انتهای مسیری می‌اندیشد که سال‌هاست پا در رکابش دارد، اما هنوز به مقصد نرسیده است.
جرم حداد عادل چیست؟ /ریاست مجلس به کدام خواهد رسید؟ قالیباف، جلیلی یا احمدی نژاد! /مبارزه با پول کثیف در آستانه انتخابات جدی نیست
برخی معتقدند او تلاش دارد در قالب طرح «مجلس نو» بختش را در انتخابات مجلس بیازماید. برخی دیگر هم می‌گویند قالیباف سودای لیدری دارد. با این حال مشخص نیست خودش هم قصد ورود به پارلمان را دارد یا نه؛ اما هرچه هست، به کمک حزب جمعیت پیشرفت و عدالت، دنبال آن است که در مجلس نیز مردان و زنان خودش را گرد آورد تا در لحظه حساس تنها نماند چرا که وقتی نزدیک‌ترین چهره به شهردار سابق؛ یعنی مدیرمسئول روزنامه رسالت، سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان می‌شود، یعنی فهرست تهران قرار است سهم نواصولگرایان جوان قالیبافی شود؛ بنابراین زمان آن است که چهره ایثارگر اصولگرایان مزد ایثارگری‌اش را بگیرد. با این حال برخی می‌گویند قرار است سعید جلیلی از تهران برای مجلس نامزد شود که در این صورت گزینه اصلی ریاست مجلس خواهد بود و باقر قالیباف هم خودش را برای ۱۴۰۰ و جانشینی روحانی آماده می‌کند و البته دوستان و نزدیکان را هم وارد مجلس می‌کند تا در دولت آینده کمترین چالش را با مجلس یازدهم داشته باشد.


سعید جلیلی، سرسخت‌ترین رقیب دیپلمات قالیباف در این دوره از انتخابات است و او نیز یکی از مدعیان سرلیستی اصولگرایان محسوب می‌شود؛ اما با توجه به اینکه اصولگرایان حامی سعید جلیلی مواضع خود را در برابر علی لاریجانی شفاف و مرزبندی و صف‌بندی خود را تا مرحله تلاش برای حذف او از شورای وحدت به کمال رساندند و تا این لحظه مواضع شفافی در برابر قالیباف نگرفته‌اند یا دست‌کم تمایلی به جنگیدن در دو جبهه هم‌زمان را ندارند، به نظر می‌رسد او سرلیست اصولگرایان از شهرستان‌ها خواهد شد. یعنی سهم او شهرستان‌ها و سهم قالیباف تهران است. این نوع تقسیم‌بندی تا به حال با توجه به تحرکات و اظهارنظر‌های برخی چهره‌های اصولگرایی محتمل‌تر به نظر می‌رسد.


در کنار این دو چهره نام محمود احمدی‌نژاد، رئیس دولت‌های نهم و دهم به چشم می‌خورد که سفر‌های انتخاباتی خود را خیلی زودتر از بقیه آغاز کرده است. اما اینکه چقدر احتمال دارد به انتخابات مجلس ورود پیدا کند چندان مشخص نیست. هرچند روح‌الله حسینیان می‌گوید اقبال احمدی‌نژاد برای ورود به مجلس خیلی زیاد است. اما با توجه به عملکرد او طی سال‌های ریاست‌جمهوری‌اش باعث ریزش پایگاه اجتماعی او شد و همچنین از دست دادن یاران نزدیکش یکی پس از دیگری، احتمال ورود او به انتخابات مجلس را کم‌رنگ می‌کند. همچنین بعید است که صلاحیت رئیس سابق دولت از سوی شورای نگهبان به دلایل مختلف تأیید شود.


آیا با توجه به این احتمالات و چنین تقسیم‌بندی در جریان اصولگرایی باید منتظر چندین سرلیست از سوی این جناح اصولگرایی در انتخابات پیش‌رو بود؟ آیا قالیباف قید آرزوی دیرینه‌اش یعنی ریاست‌جمهوری را زده و به ریاست مجلس رضایت داده است؟ پایداری‌ها حاضر خواهند بود با قالیباف وارد معامله شوند و سهم آن‌ها درصورت ریاست قالیباف چگونه خواهد بود؟

 

مبارزه با پول کثیف در آستانه انتخابات جدی نیست

شهاب‌الدین بیمقدار، نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی طی یادداشتی با عنوان شفافیت و پول کثیف در شماره امروز روزنامه اعتماد نوشت: در حالی که بحث از «پول کثیف» به یکی از مباحث تکراری در آستانه انتخابات مختلف تبدیل شده است، به نظر می‌رسد عزم جدی برای مقابله با اثرگذاری این منابع مالی ناسالم در انتخابات وجود ندارد. این در شرایطی است که متاسفانه بحث «پول کثیف» و اثرات آن در انتخابات در قانون انتخابات موردتوجه نیست. البته در طرحی که به عنوان جایگزین لایحه جامع انتخابات در کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور در مجلس مورد بحث و بررسی قرار گرفت، به این مقوله توجهی ویژه شد، اما به هر حال این بحث نیز همچون کلیت طرح انتخابات جامع نیمه‌کاره رها شد و در شرایط کنونی، تا زمانی که در حوزه قانون‌گذاری به شرایط مطلوب دست پیدا نکنیم، نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که با این پدیده برخورد شود. در این میان البته باید توجه داشته باشیم که به طور کلی نقش پول در حوزه‌های مختلف انتخابیه به طور یکسان و یک‌اندازه نبوده و در حالی که بعضا شاهد اثرات سوء هزینه‌های ناصحیح انتخاباتی در روستا‌ها و حوزه‌های انتخابیه کوچک هستیم، این مضار در پایتخت، کلانشهر‌ها و حوزه‌های انتخابیه بزرگ چندان قابل توجه نیست.
جرم حداد عادل چیست؟ /ریاست مجلس به کدام خواهد رسید؟ قالیباف، جلیلی یا احمدی نژاد! /مبارزه با پول کثیف در آستانه انتخابات جدی نیست
هرچند بحث «پول کثیف» تاحدودی متفاوت است و بر این اساس، شاید عمده دلیل اینکه چندان شاهد اثرگذاری این منابع مالی در انتخابات نیستیم، به دلیل آن است که قانون مبارزه با این پول‌ها وجود ندارد و به این اعتبار، اساسا متوجه اثرات آن نمی‌شویم. معضلی که طبیعتا تازمانی که قوانین پولشویی در کشور به‌روز نشود و نظام پولی- بانکی‌مان شفاف نباشد، بر همین منوال ادامه خواهد داشت و این‌جاست که اهمیت همکاری با گروه ویژه اقدام مالی یا همان FATF و تصویب قوانین به‌روز مبارزه با پولشویی اهمیت خود را نمایان می‌سازد. همین اواخر مستندی در یکی از شبکه‌های تلویزیونی خودمان پخش می‌شد که به بحث شفافیت‌های مالی در کشور گرجستان می‌پرداخت. کشوری که بنابر ادعای این مستند از فعالیت گروه‌های مافیایی رنج می‌برد، اما در سال‌های گذشته موفق شده با ایجاد شفافیت در نظام پولی- بانکی خود و به‌روز کردن قوانین مبارزه با پولشویی مانع از اثرگذاری ناصحیح این منابع مالی در مناسبات اقتصادی خود شود. نمونه و الگویی که می‌تواند در کشور ما نیز مورد استفاده قرار گیرد تا مگر از این رهگذر بتوانیم ضمن مبارزه با پول کثیف در شکل عمومی آن، مانع از اثرگذاری این منابع مالی ناسالم در روند‌های سیاسی ازجمله بحث انتخابات شویم. امروز به نظر می‌رسد زیرساخت‌های لازم برای ایجاد شفافیت مالی در کشور فراهم شده و لااقل می‌توان حرکت در این مسیر را آغاز کرد؛ حرکتی که طبیعتا در صورت تداوم می‌تواند مانع از پولشویی و بروز تخلفات مالی در کشور باشد.

جرم حداد عادل چیست؟

عبدالله گنجی، مدیرمسئول روزنامه جوان طی در سرمقاله امروز این روزنامه با عنوان جرم حداد عادل چیست، ضمن بررسی انتقادات و حملات اخیر علیه او به دفاع از کارنامه او پرداخت و در بخش‌هایی از آن نوشت: جرم حداد عادل واقعاً چیست؟ سرمایه‌گذاری فرهنگی به جای سرمایه‌گذاری اقتصادی واجد نکوهش است؟ حداد عادل تجربه ذی‌قیمتی دارد او می‌داند که انقلاب اسلامی در حوزه نخبگی دو آبشخور همسو داشت؛ اول حوزه‌های علمیه و دوم مدارسی که در دهه ۳۰ به دور از چشم حاکمیت وقت تأسیس شدند و بسیاری از کادر‌های دیروز و امروز انقلاب تربیت‌یافتگان آن مدارس هستند. حداد عادل نه چهره اقتصادی است و نه نیازی به پول دارد. ۵۰ سال عضویت در هیئت علمی دانشگاه‌های تهران و شریف و اشتغال همسر و سال‌های پایانی حیات نشان می‌دهد که حداد مشکل مالی ندارد و کسی نیز او را به ولع مادی و گرایش به زرق و برق‌خواهی دنیا نمی‌شناسد. جرم حداد عادل چیز دیگری است.
اولین جرم حداد عادل این است که در ۳۰ سال گذشته یک قدم از رهبری جلوتر نرفت و عقب‌تر نماند. از سواد خود نان خورد نه از مدیریت. بدون تردید اگر (فرضاً) ۵۰ نفر را حواریون اصلی امروز انقلاب اسلامی بدانیم یکی از آنان حداد عادل است.
جرم حداد عادل چیست؟ /ریاست مجلس به کدام خواهد رسید؟ قالیباف، جلیلی یا احمدی نژاد! /مبارزه با پول کثیف در آستانه انتخابات جدی نیست
اگر قرار باشد بعد از مرگ ملقب به «کانت ایران» شود چرا همین امروز نشود؟ بدون تردید در زبان و ادب فارسی، قرآن‌پژوهی، فلسفه اسلام، فلسفه غرب، تعلیم و تربیت و حتی فیزیک حداد عادل از سرآمدان و انگشت‌شماران امروز ایران است. در کجای دنیا چنین سرمایه‌ای را به جرم اینکه مدرسه‌ای را تأسیس کرده تازیانه می‌زنند؟ واقعاً در ایران امروز و خصوصاً در جبهه انقلاب اسلامی چند نفر دارای این وزانت علمی و تأثیرگذاری محتوایی هستند؟


حداد عادل، انصاف، صراحت در دفاع از انقلاب و به رسمیت شناختن رقیب را توأمان در خود حفظ نموده است. روزی که اصلاح‌طلبان فاقد کاندیدای ریاست جمهوری در سال ۱۳۸۴ بودند به رهبری نامه نوشت تا این نقیصه را رفع نماید. روزی که آن نماینده مجلس در تصادف فوت کرد و برادرش در زندان بود حداد عادل از رهبری خواست به حرمت مادرشان - که مادر شهید بود- برادر از زندان آزاد شود و شد. در صراحت همین بس که در غبار فتنه ۱۳۸۸ اولین نفری بود که خود را هزینه کرد و به تلویزیون آمد و به تبیین فضا پرداخت و دوباره در میدان ولیعصر چنین کرد و هزینه آن را پرداخت. رئیس دولت نهم مجلس هفتم را به گوشه رینگ برده بود و او در اوج حیا و به دلیل ندادن سوژه‌ای به دست دشمنان سکوت کرد، اما از اصول کوتاه نیامد و ریاست مجلس بعدی را از دست داد و در اوج تواضع مثل یک نماینده معمولی در صحن مجلس نشست. جرم حداد عادل نزدیکی و مشاوری امین بودن برای رهبری است وگرنه در همین تهران صد‌ها مدرسه از سوی طیف‌های مختلف فکری ایجاد شده، چرا فقط مدرسه حداد مسئله‌ساز شده است؟ فرزند حداد عادل یک روز هم در این مدرسه درس نخواند، اما آرمان حداد عادل در این مدرسه – علوم انسانی- تربیت کادر انقلاب اسلامی است و صد‌ها نفر از فارغ‌التحصیلان آن را می‌شناسیم و شاید در کنار این اقدام بزرگ دو، سه نفر ناجنس هم باشند، اما فقط آنان برجسته می‌شوند. همانگونه که از هزاران دانش‌آموخته متعهد دانشگاه امام صادق فقط چهار نفر واگرای تجدیدنظر‌طلب را بر سر مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی می‌کوبیدند. آیا زخم‌خوردگان از انقلاب دوست دارند حداد عادل در منزل بنشیند و یاریگر انقلاب اسلامی نباشد؟ از خون برادر شهیدش و از مظلومیت رهبرش در برابر امواج خناسان دفاع نکند؟ در جبهه انقلاب اسلامی کسی هست که جایگزین ایشان در فرهنگستان زبان و ادب فارسی شود؟ چرا این سرمایه ملی را پاس نمی‌داریم؟ البته نگارنده همیشه یک انتقاد جدی به ایشان داشته‌ام و شخصاً و حضوراً گفته‌ام که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیرو‌های اصیل فکری آن از سنگر‌های تئوریک خارج شدند و به کف خیابان سیاست وارد شدند و زد و خورد سیاسی را لازم‌تر دانستند. ما برای زد و خورد سیاسی و ایجاد لیست انتخاباتی آدم کم نداریم. ما در سنگر‌های تئوریک انقلاب اسلامی نیازمند امثال حداد عادل بوده‌ایم که لاغری این عرصه خصوصاً در تبیین تئوریک مردم‌سالاری دینی کاملاً محرز است. حداد باید در آن سنگر می‌ماند. اما اینکه بعد از شروع دوران اصلاحات عرصه سیاسی عملی را ترجیح داد حتماً برای خود ادله دارد، اما کلان اندیشه انقلاب اسلامی همچنان به فیلسوف بیشتر از سیاست‌ورز نیاز دارد و حداد عادل از جنس آن وادی است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۳۷
انتشار یافته: ۳۱
با تشکر از تبلیغ مجانی مدارس حداد عادل
به نظرم همونطور که دبیرستان خصوصی دائر فرمودند، بیمارستان خصوصی هم دائر بفرمایند تا مریضهایشان مورد .... قرار نگیرند و بانک خصوصی هم افتتاح فرمایند تا مورد سؤاستفاده قرار نگیرند و شرکت اتوبوسروانی و همواپیمارانی و کشتی رانی و .... هم دائر فرمایند تا در حین سفر عزیزانشان اتفاق بدی برایشان رخ ندهد و .. .......
فقط حداد عادل مرتكب جرم نشده بلكه كليه كساني كه در پيدايش اوضاع كنوني سهمي داشته اند مجرمند .
بعید است حتی افراد نام برده به مجلس را یابند
اشکم در اومد واسه حداد...

خدایااااا توبههه!!!!!!
برخی مسئولان از مردم و با مردم نیستند
حداد عادل و علی مطهری ظاهر مردمی دارند ولی .......... !!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟
حدادعادل برای مایک اسطوره است
حدادعادل برای مایک اسطوره است
کسی به مدرسه سازی کار ندارد هزاران نفر مدرسه می سازند و به صورت غیر انتفاعی و هیئت امنایی با رقم کم دانش آموزان را ثبت نام می کنند و در آخر مدرسه را وقف عام می کنند. اشکال رقم های بالای 30 میلیونی است که با ترفندهای مختلف از اولیا گرفته می شود. به هر صورت از این پول ها قسط زمین مدرسه و ساختمان پرداخته می شود درست است ایشان وجهی بر نمیدارد ولی این امکانات برای خاندان ایشان باقی می ماند. اگر دیدید مسئولی را که آخر مدیریتش تمام اموالش را وقف عام کرد(مثل حاج حسین ملک) و کمترین ارث ممکن برای فرزندانش گذاشت. بیایید این مرثیه ها را برایش بنویسید.
حداد انصافا انسان بزرگی است
اینهایی که درباره عادل نوشتید خودتون قبول دارید؟یک ادم چقدر میتونه و کشش ئاره که اون همه شغل داشته باشه؟
بخورید و بیاشامید به ما هم اندکی بدهید...
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۹
مال خود را گدایی نکن!
با اینکه حداد عادل اصولگراست اما از نظر من او از بسیاری از اصلاح طلبان میانه روتر است فردی انقلابی ولی در عین حال روشنفکر و به روز . اما در این برهه اقتصادی کشور اینکه موسسه تحت مدیریت او برای ایجاد یک واژه من درآوردی دهها ملیون بودجه میگیرد برای من اصلا قابل قبول نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۹
متوجه نشدی که مدرسه نبود بلکه دکان بود!
حداد عادل مدت ها پیش در انتخابات توسط مردم رد صلاحیت شد.
حدادعادل باگرفتن زمین مجانی ازبنیادوگرفتن وامهای بلاعوض ویاباسودکمتراز4درصد..سرمایه گذاری فرهنگی کرده؟..کدوم سرمایه گذاری فرهنگی؟
به گفته ریابکوف، فروپاشی برجام می‌تواند به یک بحران بزرگ و جدید در خاورمیانه منجر شود.

آقایون مسولین ومدیران و...چپ وراست که صد ها وهزاران فرزند دلبنتدتان همان آقا زاده ها و... با پول تو جیبتون وعرق جبینتان رو فرستادید اونور آب آمریکا انگلیس فرانسه المان استرالیا کانادا و................ با این اوضاع تحریم ها واحتمال جنگ عزیزانتان را فرا بخوانید هم کنارتان هستند که خیلی خوب ست هم کمی هم طعم تحریم ها را بکشند هم پول تو جیب شرکت های خارجی نریزند هم اگر خدای ناکرده جنگی شد نگویند ای وای چه بد شد موندیم اونور در اگر می تونستیم می رفتیم ومی جنگیدیم واز اونور ایران وطن وطن نکنند.
حداد عادل این نخبه فرهنگ و ادب وقتی میبیند نظام آموزشی دچار نقص و کاستی است میتواند از اختیار و توان خود استفاده کند و به اصلاح نظام آموزشی بپردازد . اما او که سالها مدیریت آموزش و پرورش را داشته در عمل چه میکند ؟ مدرسه ای برای خواص میسازد که از نظام آموزشی درستی پیروی کند و به این ترتیب بجای آنکه در فکر جامعه باشد به طبقه خاصی خدمت میکند . احتمالا پیش خود فکر هم کرده بگذار بچه های مردم در همان اشتباهات آموزشی بلولند و تباه شوند!
واقعا سوال اینجاست از این نخبه شما تاکنون چه چیز مفیدی برای فرهنگ و ادب این مردم تراوش کرده ؟ اینکه بعد از دریافت بودجه های فراوان فرهنگستان فارسی به آپاندیس بگوییم آویزه ؟!
باز هم موسم انتخابات باز هم همان اسمهاي تكراري
واقعا مردم دیگر حالشان از این چهره های سیاسی به هم می خورد.. بابا درش را ببندید..
حداد عادل ناحق وبا ابطال ۸۰۰هزار رای وارد مجلس شد و بررسی کرسی ریاست نشست و هیچ کاری نکرد
اقای گنجی عجب دفاعی کردید؟دلیل ان چه بود؟؟مگر فعلا غیر از این است که هر کسی وارد وادی سیاست شد باید پی اینجور هجمه ها را به تن بمالد؟؟؟ ایشان اینروزها بیشتر سیاستمدار هستند تا اهل فرهنگ.شخص دوم مملکت اقای روحانی هر روز در تریبونها توسط نوجوانانی که پشت لبشان سبز نشده شدیدا مورد هجمه قرار میگیرد و شما فقط جناب حداد عادل را میبینید؟اگر میخواهید این بساط جمع شود یکراه بیشتر ندارد!! انتقاد صد در صد ازاد باشد اما دروغ و تهمت مجازات قضایی داشته باشد.همه در برابر قانون برابر باشند نه اینکه برخی برابر تر.رییس مجلس با رییس جمهور یا قوه قضاییه یا رییس فرهنگستان تفاوت چندانی نداشته باشد و وقتی قلم توانای شما در مذمت هجمه به عزیزی مینویسد هجمه به دیگران عزیزان که در جناح مقابل شما قرار دارند از قلم نیفتد.اینست یک قلم ازاده و شرافتمند!!! و البته قلمی که بر اساس وجدان و شرافت بنویسد بیشتر بر دل مینشیند برادر عزیز و گرانقدر
جرم حداد اینکه تو سیستم داره مدیریت می کنه که شایسته فرزند خودش نمی دونه. بنظر شما مشکل از مدیریت نیست؟
خوب . هیچی دیگه قزیه تمام شد صلوات برفستید
جرم حداد عادل اینه که نماینده و رییس مجلس بوده و وقتی فهمیده همه مدارس ایران مشکل دارن به جای رفع مشکل مدارس برای آقازاده خودش مدرسه تاسیس کرده.
آقای گنچی شما که رسانه دستتان است و یکطرفه هرچه میخواهید بخورد ملت میدهید کسی هم اگر جرات کند و توضیحی بنویسد که صدایش بجایی نمیرسد لااقل جوابیه تان را طبق کامنت هایی که هموطنان گذاشته اند تهیه میکردید... حداد نیاز به حمایت شما ندارد . نکته اینکه با وجود اینهمه مدرسه کپری و با وجود این سیستم اموزشی کشور و حقوق ناچیز معلمان بهتر نبود اقای عادل بجای مدرسه لاکچری برای پولدارها بفکر کسانی بود که همین مشکل فرزند وی را داشته اند و توان پرداحت هزینه این مدارس را ندارند.... کاخی ساخته نمیشود مگر خانه ای ویران گردد.... رتبه بندی معلمان شده دروغی که هیچ وزیری از تکرارش ابایی ندارد ....
از کی تا بحال تاسیس مدارس پولی هنر است؟ ایشان و همسرشان سالها در آموزش کشور بوده اند نتوانستند اثری در آموزش کشور داشته باشند و طلبکارانه میگویند برای پسرشان مدرسه مناسب پیدا نکردند. آنهم از به سخره گرفتن فرهنگستان زبان فارسی توسط آقای حداد اخیرا بجای آپاندیس واژه آویزه را پیدا کرده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۹
ایشون خودشون مدرسه رو ساختن یعنی یه زمین داشتند و مدرسه ساختن با هزینه خودشون مدرسشون کجا هست؟
این حداد عادل که جرم نیاز نیست داشته باشه
احسنت بر اقای گنجی این یاداشت واقعا نفیس است !
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان