بازدید 8539
۵

تاثیر گران ترین ادویه جهان در کاهش افسردگی

زعفران که به آن طلای سرخ هم اطلاق می شود ادویه ای معطر است که عمدتا در ایران می روید و ارزش آن از برخی از فلزات گرانبها نظیر نقره هم بیشتر است.
کد خبر: ۹۳۵۷۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۹ 09 November 2019

مطالعات نشان می دهد مصرف گران ترین ادویه جهان «زعفران» در کنار داروهای ضدافسردگی به درمان افراد مبتلا به افسردگی کمک می کند.

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، زعفران که به آن طلای سرخ هم اطلاق می شود ادویه ای معطر است که عمدتا در ایران می روید و ارزش آن از برخی از فلزات گرانبها نظیر نقره هم بیشتر است.

«آدریان لوپرستی»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه مرداک استرالیا، در این باره می گوید: «در مطالعه ما، علائم افسردگی در شرکت کنندگان دریافت کننده زعفران ۴۱ درصد کاهش یافت.»

وی در ادامه می افزاید: «بعلاوه ما شاهد بهبود در کیفیت خواب، خلاقیت و انگیزه، و علاقمندی و لذت از فعالیت ها در افراد بودیم.»

محققان تاکید می کنند که بعید است افزودن زعفران بیشتر به رژیم غذایی فرد به تنهایی بتواند سلامت روانی فرد را بهبود بخشد بلکه باید به عنوان یک گزینه درمانی در کنار داروهای ضدافسردگی استفاده شود.

با این حال محققان بر انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه تاکید دارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵
هشتاد درصد مردم افسرده اند
به زعفران یارانه بدهید تا همه توانایی خرید داشته باشند
گل راعی یا هزار چشم یا هوفاریقون بی نهایت برای افسردگی مفید است و کم رنگ باشد حتما. دو روز بعد اثر می کند. فکر می کنم انسان سه روز بخورد یکی شب و یکی هم صبح بر طبق تجربه شخصی.
خوشبختانه شربت هوفاریقون توسط متخصصان ایرانیدر داروخانه ها -هایپیران-موجود است. اما اصل گیاه اثرش فوق العاده مؤثر است. مرحوم دهلوی موسیقیدان- تازگی فوت شد نوشته بود هیچ دارویی افسردگی حتی آمریکایی برایم اثر نمی کند. البته مراجعه به روان پزشک جزو واجبات می باشد اگر نمی توانی خود را کنترل کنی. داروی شیمیایی با گیاهی بصورت مخلوط ( قرص بخوری با یک لیوان هوفاریقون یا اسطوخودوس بنظرم افسردگی را زودتر معالجه می کند. در ضمن یادمان گیاه یاد شده مثلا سه لیوان بخوری بدن عرق می کند.من خودم معمولا دو لیوان کم رنگ مصرف کردم.
البته با این قیمت های گران زعفران در صورت درمان اهالی خانه از افسردگی ، پدر خانه دچار افسردگی شدید می گردد!!!
بويدن زعفران نيز نشاط آور و ايكي از راه هاي مبارزه با افسردگي است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار