بازدید 19338
درباره احیای دوباره آبی‌های پایتخت و پیوستن آن‌ها به جمع صدرنشینان با بهترین خط حمله؛

زوج دیاباته ـ قائدی در استقلال، یادآور زوج رویایی دایی ـ خداداد در تیم ملی / سلاح استراماچونی برای ترس مدعیان و رویای فتح لیگ

حالا در اواخر دهه نود و در لیگ نوزدهم حرفه ای، یک مربی تراز اول ایتالیایی آمده و از حربه قدیمی تیم ملی ایران برای فرو ریختن نظم دفاع رقبا استفاده کرده است. آن‌ها قدرتمندترین خط دفاع لیگ یعنی تراکتور را در تبریز چهار بار به زانو درآوردند و همین بلا را شدیدتر سر تیم خوب آبادان آوردند! زوج «کوتاه و بلند» قائدی و دیاباته، مثل دو لبه یک چاقو عمل می‌کنند و نقش اول تحول استقلال هستند
کد خبر: ۹۳۵۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴ 09 November 2019

زوج کوبنده و تأثیرگذار آبی‌های پایتخت ـ که این روز‌ها دروازه‌های لیگ برتر را فتح کرده و کارآمدترین زوج فوتبال باشگاهی ایران را ساخته، حالا ـ هم اکنون امید قهرمانی استقلال را پس از سال‌ها برای هواداران این تیم زنده کرده است.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ آخرین باری که یک مهاجم قدرتی بلندقامت سرزن و تمام کننده را کنار یک مهاجم سرعتی و تکنیکی در پیشانی خط حمله یک تیم ایرانی دیدید، چه زمانی بود؟

اگر از اهالی دهه ۶۰ و قبل از آن هستید، بعید است بعد از خواندن این پرسش، ذهنتان سراغ زوجی غیر از علی دایی و خداداد عزیزی برود. مهاجمانی درخشان که ترکیبی ایده آل را برای تیم ملی درخشان ایران رقم زدند و آسیا را محو هنرنمایی خود نمودند. دایی با پاس‌های خداداد، مرد سال آسیا و آقای گل جام ملت‌های ۱۹۹۶ و حتی آقای گل بازی های ملی تاریخ فوتبال جهان شد و خداداد هم با پاس تاریخی دایی، حماسه ساز ملبورن لقب گرفت و با به ثمر رسیدن پاس های طلایی اش، بهترین بازیکن جام ملت‌ها شد.

زوج دیاباته-قائدی در استقلال، یادآور زوج رویایی دایی-خداداد در تیم ملی / سلاح استراماچونی برای ترس مدعیان و رویای فتح لیگ

اما پس از آن دیگر هیچ مربی نتوانست چنین ترکیبی از دو مهاجم نوک ویران کننده را در فوتبال ایران تکرار کند. تلاش‌های زیادی برای مشابه سازی آن زوج اسطوره ای انجام شد، اما هیچ یک به نتیجه نهایی منجر نشد تا اینکه با نزدیک شدن به دهه ۹۰ تاکتیک‌های مدرن فوتبال، از دو مهاجم نوک به تک فوروارد هدف تغییر کرد تا زوج سازی منسوخ شود.

حالا، اما در اواخر دهه نود و در لیگ نوزدهم حرفه ای، یک مربی تراز اول ایتالیایی آمده و از همین حربه قدیمی برای فروریختن نظم دفاعی حریفانش استفاده کرده است. او قدرتمندترین خط دفاع لیگ یعنی تراکتور را در تبریز چهار بار به زانو درآورد و سپس قربانی بعدی خود را از جنوب کشور انتخاب کرد تا آبادانی‌ها نیز در آزادی پنج بار تسلیم شوند. چنین سلاحی دست کدام مربی دیگر فصل جاری لیگ است؟

زوج دیاباته-قائدی در استقلال، یادآور زوج رویایی دایی-خداداد در تیم ملی / سلاح استراماچونی برای ترس مدعیان و رویای فتح لیگ

این درخشش خیره کننده، هم نق زدن‌های مرد ایتالیایی بابت نداشتن مهاجم را قطع و هم شروع بد آبی‌ها در چند هفته ابتدایی لیگ را جبران کرد. استقلال با سرمربی خوش تیپ ایتالیایی و تفکرات روشنش اوج گرفته و با کسب همه امتیازات در هفت بازی اخیر جام حذفی و لیگ، غیر از صعود به جمع هشت تیم حذفی، خود را به جمع بالانشینان لیگ نوزدهم هم اضافه کرده است.

استقلالی که در پنج هفته ابتدایی لیگ، تنها ۴گل زده و در بحران گلزنی غوطه ور بود، با اصلاح تمرین‌ها و شناخت بیشتر مربی از داشته هایش، در پنج هفته بعدی آمار عجیب هفده گل را به نام خود ثبت کرده است تا نه تنها پیروزی‌های پر گل را یاد آبی‌های تهران آورده باشد، بلکه عنوان بهترین خط حمله حال حاضر لیگ برتر را هم از آن خود کند.

زوج طلایی و «کوتاه و بلند» مهدی قائدی و شیخ دیاباته، نقشی کلیدی در تحول استقلال داشته اند. هر کدامشان تا امروز چهار گل زده اند تا در جمع مدعیان آقای گلی هم قرار بگیرند. در روز‌هایی که استقلال پس از مصدومیت کریمی جوان، با کمبود مهاجم روبه روست، آمادگی سجاد آقایی و بازی‌های چشم نواز اسماعیلی، افت مرتضی تبریزی را به دست فراموشی سپرده، بعید است با وجود زوج قائدی و دیاباته، حالا حالا‌ها در بازی‌های مهم فرصت بازی به مهاجم سابق ذوب آهن برسد که مدت‌ها فرصت درخشیدن در ترکیب استقلال را از دست داد و حالا باید منتظر قرار گرفتن در فهرست مازاد پایان فصل و یا حتی نیم فصل استراماچونی باشد. شاید اگر پای مشکلات مالی و کمبود بودجه نبود، استقلال تبریزی را زودتر از این روانه سایر تیم‌ها کرده بود.

ترکیب دیاباته – قائدی همین تفاوت‌های کارکردشان در زمین است که مثل یک چاقوی دولبه عمل می‌کنند و هر خط دفاعی را به لحاظ فیزیکی و فنی جای می‌گذارند. مهاجمی تنومندترین و بلندقامت‌ترین از دیابانه در فوتبال ایران نبوده است و در سوی دیگر بازیکنی ریزنقش‌تر از قائدی با توانایی حمل توپ مدت هاست به چشم نیامده... همین تلفیق سرعت و قدرت باعث شده که چه در نبرد‌های هوایی و چه رودررویی‌های تک نفره و مستقیم، اغلب برتری با استقلالی‌ها باشد.

آیا کابوس جدید لیگ تا پایان فصل همینطور ادامه می‌دهند یا بار دیگر عواملی مزاحم همچون مصدومیت، خروج از فرم بدنی، بی پولی و مدیریت و اتفاقات دیگر استقلال را با وجود چنین زوجی ناکام می‌گذارد؟ این زوج درست در سخت‌ترین دوره لیگ برتر طی سال‌های اخیر نصیب استقلال شده است؛ فصلی که شش تیم داعیه قهرمانی دارند و حتا آبی‌ها از پایین جدول خود را کنده و تا رده چهارم بالا کشیده اند تا بگویند این بار نمی‌خواهند اشتباه ادوار قبل را تکرار کنند و هدفشان بالا بردن جام قهرمانی لیگ است که مدت‌ها انتظارش را می‌کشند.

نویسنده: مجید کوهستانی

Image result for ‫قائدی + دیاباته‬‎

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲۵
به نظر ميرسد فدراسيون تصميم خود را گرفته است !
پاسخ ها
سلام
| Germany |
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
ایا نساجی همیشه قرمان و تک ستاره شمال ایران. این تیم متمول و دولتی ابیذتهران را بزانو در. میاورد. نساجی همیشه قهرمانه
دو لبه قیچی درسته نه دو لبه چاقو تابی جوون
خواهیم دید!
درود بر شیخ مهدی استقلالی!
برچشم حسود و بدخواه لعنت...ب...بر ذهن کثیف و نادرست........
تا دیروز که نتیجه نمیگرفتا هی میگفتن تقصیر مدیر عامل هست و دولت از قصد این مدیر عامل رو گذاشته تیم نتیجه نگیره!!!
حالا که روزهای خوش رسیده در حالیکه نه مدیر عامل رفته نه بازیکنی عوض شده نه کادر فنی همه دارن کیف میگنن و از تیم تعریف!!!!
بله ما ایرانی ها همیشه قضاوت میکنیم تیم تا دیروز درست کار نمیکرد چه به لحاظ ترکیب چه به لحاظ انگیزه بازیکن ها و حالا به خوبی داره پیش میره و باور کنید اگه الان بگن مدیر عامل رو میخوایم عوض کنیم یه استقلالی هم راضی نمیشه چون میگه به تیم ضربه میخوره این مدیر عامل یه تیم خوب بسته با یه کادر فنی عالی!!!
خخخخخخ
کاش قائدی اهل حاشیه نبود تا به بهترین بازیکن ایران تبدیل میشد منتها با اخلاقی که داره اینده ای نخواهد داشت مثل خیلی های دیگه که اسیر حاشیه شدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
اتفاقا هنوز همه به مدیر عامل انتقاد و خواستار تعویضش هستند
همه دنیا پیشرفت میکنند ما پس رفت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
علجون کجا خخخخ
استقلال سرور پرسپولیسه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
ناز قلمت لوتی
تیمهای بیت المال خور را حمایت نکن تابناک!
پاسخ ها
سلام
| Germany |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
احسنت گل گفتی. فقط نساجی مازندران محبوب قلبها
اگر در بين راه براي استقلال سنگ اندازي نكنند خوب است
تابناک تو را به مقدسات قسم اینقدر تبلیغ تیم های انگل و زالوی تهران را نکن. بسه دیگه خسته شدیم به خدا!
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
تیم زالو مدنظرت بوده حتما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
پرسپولیس و استقلال را می گویی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۹
زالو گفتی یاد تراکتور افتادم....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۹
کیسه و لنگ تهران شد انگل و زالوی تهران؟ خخخخخخخ!
تا شیرهای سرخ هستند استقلال دستش به جام نخواهد رسید درست مثل چهارسال گذشته !
همین تیم اگه 2 هفته دیگه نتیجه نگیره همین به اصطلاح کارشناسای وطنی طوری تفسیر و نقد میکنن که بیا و ببین.
مربی جوان کارنابلد و اخراجی ایتالیایی
مهاجمین گل نزن
تاکتیک من درآوردی و سر در گم
مدیر بی کفایت و 1000 تا انگ دیگه
همیشه منطقی باشین نا با یه غوره سردی کنین و نه با یه مویز گرمی
یا علی
فقط ابي
پول بیت المال و مالیات از من کارمند بگیرین بدین به یه مشت فوتبالیست بی خاصیت که از پس تیمهای درجه دو و سه هم برنمیان. حمع کنین بساط مفتخوری رو.
شيرهامتون شرخ يعني چي،اينها كفتار هم نيستند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر