بازدید 5178
۳

هشدار آیت‌الله سیستانی درباره ناآرامی‌های عراق

نماینده آیت‌الله سید علی سیستانی مرجعیت عالی‌قدر دینی عراق امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر کربلا متن بیانیه مرجعیت را قرائت کرد.
کد خبر: ۹۳۵۶۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷ 08 November 2019
مرجعیت دینی عراق نسبت به سوء استفاده عوامل داخلی و خارجی از اعتراض‌های مردمی که به این کشور آسیب خواهد زد، هشدار داد.

به گزارش ایلنا به نقل از سومریه نیوز، نماینده آیت‌الله سید علی سیستانی مرجعیت عالی‌قدر دینی عراق امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر کربلا متن بیانیه مرجعیت را قرائت کرد.

در این بیانیه آمده است: «اعتراض‌های مردمی عراق همچنان ادامه دارد و در تصاویر درخشانی از شجاعت و ایثار و همبستگی تظاهرکنندگان بازتاب یافته است.».

در ادامه بیانیه آمده است: «نیرو‌های سیاسی که در رأس قدرت هستند، فرصت استثنائی را برای پاسخ به درخواست‌های مردم بر اساس نقشه راه مورد توافق همه در چارچوب زمانی معین در اختیار دارند، این فرصت نباید به تأخیر افتد چرا که کشور را در معرض خطر‌های بزرگی قرار می‌دهد».

در این بیانیه تأکید شده است که اعتراض‌ها باید صلح آمیز باشد و نیرو‌های امنیتی در این راستا مسئولیت بزرگی را به عهده دارند و باید از توسل به زور و خشونت در برخورد با تظاهرکنندگان پرهیز کنند.

آیت الله سیستانی در این بیانیه تأکید کرده‌اند که برخی عوامل و گروه‌های داخلی و خارجی در دوره‌های گذشته باعث آزار و اذیت و شکنجه مردم عراق شدند و امروز نیز تلاش می‌کنند از جنبش اعتراض‌آمیز مردمی برای تحقق اهداف خود سود جوئی کنند؛ بنابراین تظاهر کنندگان و دیگر افراد باید نسبت به سوء استفاده این عناصر آگاه باشند تا مسیر جنبش منحرف نشود.

در پایان این بیانیه نیز آمده است: «نیرو‌های مسلح ما و دیگر نیرو‌هایی که در مبارزه علیه تروریسم داعش به آن‌ها پیوستند، جان‌فشانی‌های زیادی از خود نشان داده و اکنون نیز نباید در جریان تظاهرات مردمی حرفی یا سخنی آزار دهنده علیه آن‌ها گفته شود و ارزش فداکاری‌های آن‌ها را از بین برد».
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳
خوشا بحال مردم عراق.
کمی هم آیت ا...های ما یاد بگیرن.به اعتراضات مردمی بلافاصله انگ اراذل و اوباش نزنند .
با احترام به این مرجع ، این نوع از موضع گیری ها زدن یکی به میخ و یکی به نعل است و متاسفانه باعث سردرگمی مردم است.ایشان نظر اجرایی بهتری ارایه دهند.بالاخره میبینیم که در تظاهرات امکان کنترل نفوذ عربستان و آمریکا نیست و نفوذی ها ی انها باعث تبدیل تظاهرات به یک شورش ضد امنیتی می شوند و ادامه این بحث کم کم باعث افزایش میزان خسارت ها خواهد شد و ممکن است ناگهان از مسیر اصلی خارج و غیر قابل کنترل شود.اینکه ایشان میخواهند نیروهای امنیتی به تظاهرکنندگان بطور عام پاسخ ندهند این مشکل را دارد که چون نمیتوان تظاهر کنندگان را از دشمنان و نفوذی ها تشخیص داد، باعث میشود که نیروهای امنیتی در پاسخ به حملات تروریستی در قالب تظاهرات فلج شوند.بنظر این توصیه ایشان کار را به قهقرا می برد.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر