بازدید 5919

توضیح بیمارستان رجایی شیراز در مورد یک عمل اشتباه

رئیس بیمارستان شهید رجایی شیراز با تایید خبر منتشر شده در فضای مجازی پیرامون عمل جراحی اشتباه بر روی دست یک بیمار در این بیمارستان، ضمن عذرخواهی از بیمار و خانواده او، یادآور شد که این حادثه مربوط به مهرماه بوده و موضوع در دست بررسی است و با خاطی برخورد خواهد شد!
کد خبر: ۹۳۵۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۰۳:۱۰ 08 November 2019
دکتر سید امیررضا مصباحی با یادآوری اینکه این عمل جراحی اشتباه مهرماه حادث شده است، توضیح داد: یک بیمار به نام الف-ک. پنج شنبه بیست و پنجم مهل امسال برای عمل جراحی شکستگی ناحیه مچ دست و پین گذاری از راه پوست (بدون ایجاد شکاف در محل شکستگی) به اتاق عمل انتقال داده می‌شود و براثر اشتباهات فردی، جراحی در سمت اشتباه انجام شده است!

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، رئیس بیمارستان رجایی اعلام کرد: به محض اطلاع مسئولان ارشد بیمارستان از احتمال این خطا، نشست بررسی ریشه‌ای عارضه (RCA) در محل بیمارستان تشکیل و یک روز پس از انجام جراحی، تمامی اطلاعات و مستندات مربوطه در سامانه وزارت بهداشت ثبت شد.

او افزود: در حال حاضر و بدون در نظر گرفتن شکایت بیمار و همراهان، مسئولان بیمارستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز به صورت جدی و با قاطعیت پیگیر این مسئله بوده و به محض دریافت نتیجه و مشخص شدن افراد خاطی، برخورد قاطع و قانونی با مقصر یا مقصران این حادثه انجام می‌شود.

رئیس بیمارستان شهید رجایی ادامه داد: بیمارستان در خصوص درمان شکستگی دست بیمار هیچ هزینه‌ای دریافت نکرده است، همچنین مراحل درمان دیگر مشکلات بیمار از جمله مشکلات تنفسی که بسیار شدید بوده و حیات این بیمار را در خطر جدی قرار داده بود که با تلاش همکاران بدون هیچ عارضه و به بهترین وجه ممکن انجام و تخفیفات حداکثری نیز اعمال شد.

او اضافه کرد: در زمینه ایجاد خطا‌های پزشکی، عوامل مختلفی دخیل بوده و پروسه جراحی یک بیمار پیچیده و با درگیری گروه ها، افراد و بخش‌های مختلف در بیمارستان انجام می‌شود که در هر مرحله، امکان بروز خطای انسانی وجود دارد.

مصباحی اعلام کرد: در پیشرفته‌ترین مراکز پزشکی دنیا بر اساس شواهد علمی و مستندات موجود در مقالات مختلف، از بین هر پنجاه تا صد هزار عمل جراحی انجام شده، یک مورد خطا در زمینه محل اشتباه جراحی اتفاق می‌افتد، حال آنکه چنین اشتباهی برای اولی بار از بدو تاسیس بیمارستان شهید رجایی در این مرکز حادث شده و خوشبختانه تبعات و عوارض جسمی برای بیمار در پی نداشته است.

رئیس بیمارستان شهید رجایی ضمن پوزش از بیمار و خانواده او، از عموم هموطنان تقاضا کرد اخبار و گزارش‌های مربوط به نظام سلامت را تنها با مستندات قانونی و از رسانه‌های معتبر نظام سلامت پیگیری کنند.

او ادامه داد: بیمارستان امتیاز و فوریت‌های جراحی شهید رجایی به عنوان قطب ریفرال جنوب کشور و تنها مرکز ترومای جنوب، خدمات ارزنده‌ای را ماهیانه به بیش از دو هزار مصدوم استان فارس و استان‌های همجوار ارائه می‌دهد که بر اساس شواهد موجود، خدمات این مرکز بر اساس استاندارد‌های روز دنیا و با کیفیت بسیار مناسب ارائه می‌شود.

رئیس بیمارستان شهید رجایی افزود: ماهیانه بیش از یک هزار عمل جراحی مختلف و پیچیده و بسیار حساس در این مرکز به انجام می‌رسد که با توجه به نوع مراجعان در سطح کشور و منطقه کم نظیر است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱۰
دکتر امیر مصباحی انسانی بسیار شریف باسواد متخصص متعهد دلسوز ومسئولیت پذیراست و ریاست ایشان بر بیمارستان تخصصی و بسیار پر ترافیک رجائی شیراز نعمتی است که امیدوارم ادامه یابد و براثر کوته فکری و تنگ نظری خدشه دار نشود .
با رشته پزشكي شوخي نكنيد و پارتي بازي و سهميه رو برداريد كه اين رشته با جان مردم بازي مي كند . لااقل يك جا دست از فاميل بازي و ژن خوب و ...... برداريد .
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
فقط کارت خوان درمان رارهاکن کارتخوان رابچسب
در سیستم درمان کشور ، مقصر و قاضی یک طرف پرونده و بیمار هم یک طرف پرونده است و نتیجه قبل از تشکیل پرونده مشخص است!!
چیز زیاد عجیبی نیست. جراح قبلی که خود تابناک چند وقت پیش خبرش را منتشر کرد که دست سالم بچه مردم را اشتباهی عمل کرد. حالا چی تو دست سالم دید که عمل کرد ما که هر چی فکر کردیم نفهمیدیم
طرفهای خاطی اینگونه خواهد بود . خود فرد 93 درصد بیمارستان 1 دهم درصد و کادر پزشکی 6.9 درصد
عجب این توضیحات به درد بیمار نمیخوره ، مدیریتت ضعیف و رابطه ها در استخدام پرسنل را بررسی کنید و خاطیان مجازات شوند تا تکرار نشود . بنظر من باید به بیمار دیه پرداخت شود . من الله توفیق
پیشنهاد می کنم یک بررسی شود تا ببینیم چند درصد از خطاهای پزشکی توسط پزشکان سهمیه ای و پولی انجام می شود؟
یعنی پزشک معالج اینقدر نا آگاه بوده که بعد از شکافتن عضو هم متوجه سلامت آن نشده؟
آقاصادقانه عرض شوداگرپزشک وبیمارستان کارت خوان داشتندبیخیالش باشید اگرخطای پزشکی ازاین بزرگترهم بودولی پزشک کارت خوان داشت مهم نیست بیخیال ....درکشورهای دیگربدلیل چنین خطائی پوست ازسرپزشک وبیمارستان میکنند آخردرآن دیارپزشکان موظف به دارابودن کارت خوان نیستندبرای همین نقره داغ میشوند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر