بازدید 10130
پیمانه اقتصادی؛

هشدار بانک جهانی درباره بحران اقتصادی لبنان/ کاهش ۶۷ میلیارد دلاری مبادلات تجاری چین و آمریکا/ قیمت خانه‌های لوکس در شهر‌های مختلف آمریکا/ برای امحای ذرت‌های آلوده به ۶۵۰۰ تریلی نیاز داریم!

این پیمانه تیتر‌هایی همچون جدیدترین وضعیت بازار سهام/ آسیا صعود کرد، هنگ کنگ سقوط، یک مقام عراقی: عراق کاملا به برق ایران وابسته است، چین برای آمریکا شرط گذاشت/بخشی از تعرفه‌ها در فاز یک مذاکره باید لغو شود، افزایش قیمت نفت در بازار‌های جهانی با امیدواری به بهبود جنگ تجاری چین و آمریکا، کاهش قیمت انواع سکه در بازار تهران، همتی: استفاده اجباری از رمز پویا در حال حاضر مقدور نیست و قیمت دلار و یورو در آخرین روز هفته را در بر دارد.
کد خبر: ۹۳۵۵۴۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 08 November 2019

تابناک اقتصادیتابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون جدیدترین وضعیت بازار سهام/ آسیا صعود کرد، هنگ کنگ سقوط، یک مقام عراقی: عراق کاملا به برق ایران وابسته است، چین برای آمریکا شرط گذاشت/بخشی از تعرفه‌ها در فاز یک مذاکره باید لغو شود، افزایش قیمت نفت در بازار‌های جهانی با امیدواری به بهبود جنگ تجاری چین و آمریکا، کاهش قیمت انواع سکه در بازار تهران، همتی: استفاده اجباری از رمز پویا در حال حاضر مقدور نیست و قیمت دلار و یورو در آخرین روز هفته را در بر دارد.

هشدار بانک جهانی درباره بحران اقتصادی لبنان

بانک جهانی اعلام کرد در حمایت از دولت دید لبنان کوتاهی نخواهد کرد و هشدار داد، این کشور برای رسیدگی به بحران اقتصادی خود که روز به روز شرایطش بدتر می شود زمانی برای هدر دادن ندارد. بانک جهانی خواستار تشکیل هرچه زودتر کابینه جدید دولت لبنان شد و پیش بینی کرد، رکود اقتصادی لبنان بالاتر از برآوردهای پیشین این بانک خواهد بود. اعتراضات در لبنان باعث شد چندی پیش سعد حریری، نخست وزیر این کشور استعفا کند. هنوز نشانه هایی از توافق برای تشکیل کابینه جدید دولت به گوش نرسیده است. بانک جهانی پیشتر پیش بینی کرده بود که لبنان امسال با رکود و رشد اقتصادی ۰.۲ درصدی روبه رو خواهد بود که در هشدار جدیدش این برآورد را خوش بینانه دانسته است.

جدیدترین وضعیت بازار سهام/ آسیا صعود کرد، هنگ کنگ سقوط

شاخص‌های اصلی بازارهای بورس کشورهای آسیایی روز (پنجشنبه ۷ نوامبر ۲۰۱۹) در چهارمین روز کاری هفته روند صعودی در پیش گرفتند. در این راستا، شاخص ترکیبی شانگهای چین با افزایش نسبی ارزش در سطح ۲.۹۷۸,۷۰ واحد قرار گرفت. با این حال شاخص «نیکی ۲۲۵» بورس ژاپن با رشد ۰.۱۱ درصدی به ۲۳.۳۳۰,۳۲ واحد صعود کرده و نرخ برابری دلار/ ین ژاپن نیز با روند افقی در سطح به ۱۰۸,۹ واحد قرار گرفت. همچنین ارزش شاخص «سنسکس» بورس هند با ۰.۲۲ درصد افزایش به ۴۰.۵۵۷,۸۲ واحد رسید. در همین حال شاخص «هنگ سنگ» بورس هنگ کنگ نیز با کاهش ۰.۳۴ درصدی در سطح ۲۷.۵۹۳,۳۵ واحد و شاخص «کوسپی» بازار بورس کره جنوبی با افزایش نسبی در سطح ۲.۱۴۴,۲۹ واحد قرار گرفت.

یک مقام عراقی: عراق کاملا به برق ایران وابسته است

رویترز: یک مقام رسمی وزارت انرژی عراق اعلام کرد: این کشور برای تأمین نیاز برق داخلی 7 گیگاوات برق از ایران وارد کرده است. عباس جابر، معاون وزیر انرژی عراق در کنفرانس خبری در قاهره گفت: شاید در سه سال آینده عراق بتواند نیازهای برق خود را تامین کند و در این زمینه خودکفا باشد، البته این مسیر پرچالش خواهد بود، چون مصرف‌کنندگان باید هزینه زیاد تولید را بپردازند. بر اساس این گزارش،‌ دهه‌ها تحریم عراق و چالشی که در این کشور ایجاد شده، باعث کمبود برق در این کشور شده است. معاون وزیر انرژی این کشور با بیان اینکه ظرفیت تولید برق داخلی این کشور 19.5 گیگاوات است، گفت: نیاز این کشور 25.5 گیگاوات است که این شکاف از طریق واردات از ایران جبران می‌شود.

این مقام عراقی گفت: صادقانه بگویم ما باید این واردات از ایران را انجام دهیم، چون در تولید برق خودکفا نیستیم و برای تامین نیاز کشور عراق باید این واردات را انجام دهیم و در این زمینه وابسته به ایران هستیم. وی در ادامه گفت:‌ انتظار ما این است که بتوانیم تامین انرژی خود را متنوع‌تر کنیم و پروژه‌ای را که سال 2020 آغاز می‌شود، بتوانیم تا ظرفیت 500 مگاوات انرژی استحصال کنیم. عباس جابر با بیان اینکه صورت حسابی که مردم این کشور پرداخت می‌کنند، تنها 10 درصد هزینه‌های تولید را تامین می‌کند، گفت: با این حال عراق به ظرفیت‌های تولید برق خود اضافه خواهد کرد، البته جزئیات آن را توضیح نداد. به گفته این مسئول عراقی حملات اخیر داعش حدود 4.5 گیگاوات به تولید برق این کشور خسارت زده است.

چین برای آمریکا شرط گذاشت/بخشی از تعرفه‌ها در فاز یک مذاکره باید لغو شود

وزیر بازرگانی چین روز پنجشنبه اعلام کرد: دو کشور چین و آمریکا باید همزمان برخی از تعرفه‌های اعمال‌شده را لغو کنند که در چنین حالتی فاز نخست مذاکرات تجاری به نتیجه خواهد رسید. گائوفنگ، سخنگوی وزارت بازرگانی چین گفت: سهم هر دو کشور از تعرفه‌هایی که لغو می‌کنند باید یکسان باشد و درباره مقدار تعرفه‌ها باید بین دو طرف مذاکره صورت گیرد. گائو گفت: دو طرف طی دو هفته گذشته درباره لغو تعرفه‌های اضافی که در چند ماه جنگ تجاری در فازهای مختلف اعمال شده بود را توافق کرده‌اند. 

افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی با امیدواری به بهبود جنگ تجاری چین و آمریکا

روز گذشته در بازارهای جهانی قیمت نفت افزایش یافت. نفت برنت با افزایش 73 سنتی نسبت به روز چهارشنبه 62.47 دلار معامله شد. نفت وست تگزاس آمریکا هم با 69 سنت افزایش بشکه‌ای 57.04 دلار به فروش رفت. در گروه سایر فرآورده‌های نفتی هم بنزین با رشد 1.22 دلار گالنی 163.84 دلار معامله شد،نفت کوره و گازوئیل هم افزایش‌هایی به ترتیب 1.34 و 1.25 دلار را تجربه کردند. خبرگزاری رویترز نوشت: روز پنجشنبه قیمت نفت به بالای 62 دلار رسید، چون سرمایه‌گذاران امیدوارند که جنگ تجاری چین و آمریکا پایان می‌یابد. 

قیمت جهانی طلا کاهش یافت

روز پنجشنبه در بازارهای جهانی قیمت هر اونس طلا با 7.3 دلار کاهش نسبت به روز چهارشنبه به قیمت 1483 دلار معامله شد. قیمت طلا دیروز در کمترین زمان 1480.3 دلار و در بیشترین زمان 1492.9 دلار به فروش رفت. قیمت این فلز گرانبها دیروز در مقایسه با یک ماه گذشته 22 دلار کاهش داشت، اما نسبت به یک سال گذشته 257 دلار با افزایش همراه شد. در گروه سایر فلزات گرانبها هم، نقره با کاهش 10 سنتی هر اونس به قیمت 17.5 دلار معامله شد. فلز پلاتینوم یک دلار کاهش داشت اما فلز پالادیوم 4 دلار با افزایش همراه شد. رویترز نوشت: روز پنجشنبه قیمت طلا در بازارهای جهانی تحت تأثیر سیگنال‌های مثبت بهبود مذاکرات تجاری چین و آمریکا کاهش یافت. زمانی که سرمایه‌گذاران خبرهای مثبتی از بهبود اقتصاد می‌شنوند، سرمایه‌گذاری از سمت طلا منحرف می‌شود. سرمایه‌گذاران معمولا فلز زرد را به عنوان یک منطقه امن سرمایه‌گذاری می‌دانند. 

کاهش قیمت انواع سکه در بازار تهران

در معاملات روز پنجشنبه شانزدهم آبان ماه ۹۸؛ بر اساس اطلاعات اتحادیه طلا و سکه تهران، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با افت نرخ نسبت به روز سه شنبه، به قیمت ۳ میلیون و ۹۸۵ هزار تومان رسید. هر قطعه سکه تمام طرح قدیم نیز ۳ میلیون و ۹۸۰ هزار تومان ارزش‌گذاری شد. هر نیم سکه بهار آزادی به رقم ۲ میلیون و ۹۰ هزار تومان و هر ربع سکه بهار آزادی نیز به رقم یک میلیون و ۲۹۰ هزار تومان رسیده است. همچنین هر سکه یک گرمی در بازار امروز، ۸۱۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است. هر گرم طلای ۱۸ عیار به رقم ۴۰۶ هزار تومان معامله شد و هر مثقال طلای ۱۷ عیار که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، به یک میلیون و ۷۶۲ هزار تومان رسید.

قیمت دلار و یورو در آخرین روز هفته

در معاملات روز پنجشنبه شانزدهم آبان ماه ۹۸، بر اساس اطلاعات سامانه سنا بانک مرکزی ـ که بیانگر میانگین وزنی نرخ خرید و فروش ارزبر مبنای معاملات ثبت شده در سامانه نظارت ارز توسط بانک‌ها و صرافی‌های مجاز کل کشور است ـ هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ ۱۱۲۵۰ تومان از مردم خریداری و به قیمت ۱۱۳۵۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته شد که نسبت به روز سه شنبه، ۵۰ تومان افزایش داشت. این در حالی است که آخرین خبر‌ها از بازار آزاد تهران حکایت از نوسان نرخ دلار در محدوده ۱۱۴۱۰ تا ۱۱۴۳۰ تومان دارد. همچنین هر اسکناس یورو در صرافی‌های مجاز و بانکی سطح کشور به نرخ ۱۲۵۵۰ تومان خریداری شد و به قیمت ۱۲۶۵۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شده که نسبت به سه شنبه، ۵۰ تومان گران‌تر شد.

کاهش ۶۷ میلیارد دلاری مبادلات تجاری چین و آمریکا

راشاتودی: تجارت بین دو اقتصاد بزرگ جهان یعنی چین و آمریکا در 9 ماهه نخست امسال با کاهش بسیار جدی مواجه شد که عمده دلیل آن جنگ تجاری بین دو کشور است. بر اساس این گزارش، میزان واردات آمریکا از چین طی این مدت با 53 میلیارد دلار کاهش در محدوده 342 میلیارد دلار ایستاد. در ماه سپتامبر، آمریکا تنها 40 میلیارد دلار کالا از چین وارد کرده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته 48 میلیارد دلار بوده است. این گزارش می‌نویسد: صادرات آمریکا به چین هم با کاهش جدی مواجه شده است و به 78.7 میلیارد دلار رسیده، در حالی که این رقم سال گذشته 93.3 میلیارد دلار بوده است. همچنین کسری تجاری با چین نیز از رقم 302 میلیارد دلار به 263 میلیارد دلار در 9 ماهه نخست سال 2018 رسیده است.

همتی: استفاده اجباری از رمز پویا در حال حاضر مقدور نیست

عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی پنجشنبه شب در یادداشتی در اینستاگرام درخصوص اقدامات انجام گرفته برای مقابله با فیشینگ (Phishing) نکات زیر را تشریح کرد.

۱- مسئولیت حفاظت از اطلاعات مشتریان به عهده بانک‌ها و هرگونه ضرر و زیان وارده از این ناحیه به مشتریان به عهده آنهاست.

۲- بانک‌ها اطلاع رسانی درخصوص مزایای استفاده از رمز پویا را آغاز کرده اند و در حال حاضر رمز ایستا و رمز پویا توامان فعال هستند و به همین دلیل مشتریان به دلیل راحتی ترجیح می دهند از رمز ایستا استفاده کنند.

۳- رمز ایستا بایستی به گونه‌ای غیرفعال شود که موجب نگرانی مشتریان در دریافت روزانه بیش از ۱۰ میلیون خدمت نشود و نیز تعدادی از بانک‌ها هنوز به سرویس شاهکار برای انطباق شماره ملی و موبایل مشتریان خود متصل نیستند.

۴- بانک مرکزی ایران به موازات اقدامات لازم پیشگیرانه با رصد مرتب شبکه‌های اجتماعی و پایش درگاه‌های شبکه پرداخت کشور و نیز تعامل با نهادهایی نظیر دادستانی، پلیس فتا و مرکز ماهر اقدام به مسدودسازی تعداد زیادی سایت‌های جعلی کرده است.

۵- بیش از سی بانک فعال سازی رمز پویا را شروع کرده‌اند؛ اما به دلیل هوشمند نبودن خیلی از موبایل‌ها اجباری‌ کردن استفاده از رمز پویا در حال حاضر مقدور نیست.

۶- بانک مرکزی یک سیستم متمرکز مبتنی بر پیامک را راه اندازی کرده است، لیکن اتصال کلیه بانک‌ها به آن تا ابتدای دی ماه زمان لازم دارد. بانک مرکزی اطلاع رسانی لازم در این خصوص را به هموطنان عزیز انجام خواهد داد.

رئیس جمهور دستور داد محموله امحا یا اعاده شود/ برای امحا، ۶۵۰۰ تریلی نیاز دارد

رئیس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی با بیان اینکه ذرت‌های آلوده، دامی بوده و وارد کشور نشده است، گفت: تحت هیچ شرایطی اجازه «مصرف ثانویه، فروش داخل و فروش به کشور همجوار» را نداریم. جمشید قسوریان جهرمی در گفت و گو با مهر با بیان اینکه این محموله‌ها، ذرت‌های دامی هستند و مصرف انسانی ندارند، گفت: این ذرت‌ها به دلیل آلودگی، مجوزهای بهداشتی لازم را نتوانستند اخذ کنند و از گمرک ترخیص نشدند؛ به همین دلیل، مشمول اموال متروکه شده و در همان محلی که قرار داشتند، یعنی گمرک بنادر، تحت کلید ما قرار گرفتند. وی افزود: محموله‌ای که تحت کلید ما قرار گرفته ۱۲۵ هزار تن است و تحت هیچ شرایطی نیز اجازه «مصرف ثانویه، فروش داخل و فروش به کشور همجوار» را نداریم. وی تصریح کرد: این محموله‌ها باید به خارج از کشور اعاده شود؛ یا به مبدأ خود و یا به کشوری که درخواست داشته باشند که مصرف دیگری برای این محموله ها انجام دهند. 

رئیس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی درباره اینکه از نظر حقوق تجارت بین الملل و با توجه به آلودگی بهداشتی این محموله‌ها، اعاده آن به خارج از کشور مسأله ساز نخواهد بود، توضیح داد: با توجه به اینکه این محموله در مناطق آزاد و ویژه وارد کشور قرار دارد، اعاده آن به مبدا یا کشورهای دیگر (در صورت ارائه درخواست)، مشکلی از نظر حقوقی برای کشور ایجاد نخواهد کرد. وی درباره زمان اعاده این محموله ها به خارج از کشور نیز گفت: گمرک در حال انجام مکاتبه برای اعاده به خارج از کشور است. وی یادآور شد: دستور رئیس جمهور هم این است که این محموله امحا و یا اعاده شود. قسوریان جهرمی در پاسخ به این سوال که چرا به جای اعاده، اقدام به امحای این محموله نمی کنید، توضیح داد: با توجه به حجم محموله، امحا زمان‌بر است و هزینه های سنگینی را باید متقبل شویم به همین دلیل مقرر شد که محموله های مذکور اعاده شود. وی گفت: در حال حاضر ۱۲۵ هزار تن ذرت دامی در اختیار سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی قرار گرفته است که اگر بخواهد برای امحا، جابجا شود به ۶۵۰۰ تریلی نیاز دارد.

قیمت خانه‌های لوکس در شهر‌های مختلف آمریکا

با قیمت خانه‌ها در ۵ شهر گران قیمت آمریکایی آشنا می‌شوید؛

سان خوزه- کالیفرنیا

در حال حاضر در این شهر ۳۶۹ هزار و ۷۲۴ واحد مسکونی برای فروش قرار دارد که از این تعداد ۲۰۸ هزار و ۷۴۵ واحد بالای یک میلیون دلار قیمت گذاری شده اند. بدین ترتیب ۵۶ درصد کل خانه های موجود در این شهر میلیون دلاری هستند.

سان فرانسیسکو- کالیفرنیا

در حال حاضر در این شهر ۹۳۳ هزار و ۹۰۴ واحد مسکونی برای فروش قرار دارد که از این تعداد ۳۹۵ هزار و ۸۶۰ واحد بالای یک میلیون دلار قیمت گذاری شده اند. بدین ترتیب ۴۲ درصد کل خانه های موجود در این شهر میلیون دلاری هستند.

لس آنجلس- کالیفرنیا

در حال حاضر در این شهر دو میلیون واحد مسکونی برای فروش قرار دارد که از این تعداد ۴۰۰ هزار و ۵۶۲ واحد بالای یک میلیون دلار قیمت گذاری شده اند. بدین ترتیب ۱۹ درصد کل خانه های موجود در این شهر میلیون دلاری هستند.

سن دیگو- کالیفرنیا

در حال حاضر در این شهر ۶۰۰ هزار و ۵۴۵ واحد مسکونی برای فروش قرار دارد که از این تعداد ۸۴ هزار و ۷۶۹ واحد بالای یک میلیون دلار قیمت گذاری شده اند. بدین ترتیب ۱۴ درصد کل خانه های موجود در این شهر میلیون دلاری هستند.

سیاتل- واشنگتن

۱۱ درصد کل خانه های موجود در این شهر میلیون دلاری هستند. متوسط قیمت مسکن در این شهر ۴۸۷ هزار و ۴۰۰ دلار است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۷
ساده ترین کار که خیلی مقرون به صرفه هم هست تبدیل آن به اتانول است. یا می توان از محصولات نشاسته ای آن مثل چسب چوب استفاده کرد. امروزه می توان سمی ترین مواد را از بقیه مواد جدا سازی کرد و یا محصولات صنعتی مثل پلاستیک از نشاسته تولید کرد. اگر نمی توانید برگشت بزنید خواهش می کنم این همه نعمت خدا را حروم نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
امروز یک پهباد رو لب مرز با پدافند زدند پودرش کردند این همه ذرت چجوری اومده!!!!!...
تلویزیون یه بخش خبری بنام بیست و سی داره که سالها‌پیش خیلی محبوب بود. البته من دو سه ساله تلویزیون نگاه نمیکنم. ولی دیشب مهمون بودیم و اتفاقی دیدم دارم توی ببست و سی ذرت آلوده رو تکذیب میکنن. اما الان بحث امحا و اعاده است. یعنی انقدر که صدا و سیما مردم رو‌ساده و ... تصور میکنه، خودش ده برابر ساده و .... هست. بابا سرتونو از برف دربیارین. الان افراد ده تا برنامه فضای مجازی و وب گردی دارن. خیلی ها حتی اخبار به زبان خارجی رو متوجه میشن و دسترسی به گزارش های فراوان و منابع خبری متنوع برای همه آسان شده. چرا به مخفی کاری و تکذیب و بی تفاوتی اصرار دارید؟
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
بیست و سی رو نگاه کن ولی هرچی که گفت برعکسش کن تا به واقعیت برسی
متاسفانه تا زمانی که کشورهای خاورمیانه به صنعتی شدن و تولید رو نیاورند اوضاع همین است.
رئیس جمهور دستور داد محموله امحا یا اعاده شود/ برای امحا، ۶۵۰۰ تریلی نیاز دارد
آیا آزمایشگاه یا مرکزی که باید اجازه ورود آنرا ابتدا تایید می کرد ابتدا نمونه برداری نکرده بود بعد اجازه ورود دهد؟
خبر خبر خبر : 125هزار تن ذرت 5500 دستگاه تریلی میخاد هر تریلی 22.5 تن یعنی این اقایان 1000 دستگاه تریلی میخاد توش بدزدند
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
پروفسور ریاضی ! وزن یک تریلی ذرت خیلی کمتر از 22.5 تن است . زود جو گیر نشو ای کیو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
مهدی خان ای کیو ۱۰۰۰
درست بخون اون بنده خدا گفته هر تریلی ۲۲/۵ را حمل میکند و برای ۱۲۵ هزار تن ۵۵۰۰ تریلی نیاز است و نه ۶۵۰۰ تریلی
افتاد ؟
مگر ذرت دامی رو کسی بغیر از ابربدهکار بانکی وارد میکنه ؟ سالهاست تدبیر و امید انحصار واردات خوراک دام و طیور رو فقط داده به اون . 10 هزار میلیارد تومن هم ( به پول 5 سال پیش ) بدهکاره یکریالشو پس نمیده و سیستم بانکی رو دچار بحران کرده
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
تو نگران تدبیر و امید نباش ایران نه که قبلش گلستان بود دو سال دیگه بعدشم باز گلستان میشه برات بشین تا بشه
پس ان ها هم مثل با گرانی خانه دست و پنجه نرم می کنند البته با فشاری یک مقدار کمتر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
اگر ساعتی ۱۲ دلار حقوق بگیرن و روزی ۸ساعت کار کنند و هیچی خرج نکنند بعد ۲۸ سال می‌توانند خانه بخرند،خیلی بدبخت هستند دلم واسشون میسوزه،دولت آمریکا اصلا به فکر مردمش نیست!!!
لطفا ذرت های آلوده را امحا نکنید و یا عودت ندهید. قطعا می توان راهی برای استفاده صنعتی یافت. در غیر اینصورت آنها را در چاله های مخصوص کمپوست دفن نموده و کود کمپوست تهیه نمایید. به این شکل از هدر رفت سرمایه و ایجاد هزینه های اضافی پیشگیری خواهد شد.
بنده حاضرم ذرت ها را تحویل گرفته و پس از فرآوری تحت نظارت بهداشتی، هزینه دولت را پس بدهم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
شما اگر واقعا کمپوست ساز هستید
میتوانید روی استفاده از زباله های تر که بسیار برای اینکار مفید است کار بکنید
تمامی مفسدان اقتصادی را بدون استثناء دار بزنید.
قیمت خانه های لوکس را هم در ایران لطفا بزنید برای مقایسه،برای آنهاییکه اختلاس بزرگ نکرده اند!
با پول کی وارد شدن ذرت ها؟
خسارت بیت المال مهم نیست؟
چرا با قطار که ظرفیت حمل بیشتری داره حمل نمیکنن؟
واتی بر آنهایی که ذرت آلوده را تکذیب می کردند ...کسانیکه درخرید وانتقال این مواد سمی به کشوردست داشته باید دستگیرواعدام شوند.....
واردات این ذرت ها را که بارها مسولان ظرف هفته های گذشته تکذیب کرده بودند ،؟
حالا هم بشدت مطمئن هستم که به کارخانه های خوراک دام و تهیه پفک واسنک و آرد و نان فروخته و به خورد مردم خواهند داد !!!!¿¿¿
ذرتی که حتی کشورهای فقیر و گرسنه آفریقایی حاضر به تحویل انهانیستند !!؟؟
و چرا نام ارگان ها و مسولان وارد کننده و کشور فروشنده و میزان دزدی که بر سر مابه التفاوت بسیار هنگفت خرید و حمل بین ذرت خوراکی مرغوب انسانی و مسموم و خطرناک دامی است را افشا نمی کنند ؟
اگر اینتر نت و سایتهای مجازی نبود ، قطعا این جنایات افشا نمی شدند

واقعا آیا وقت آن نرسیده تا از راه اشتباه رفته باز گردیم و اصلاحات را از بالا به پایین انجام دهیم !؟
وقتی احزاب و رسانه های آزاد واقعی بعنوان چشم و گوش و زبان مردم در یک کشور وجود نداشته باشند،
اینطور بیرحمانه و خارج از عرف با مردم رفتار کردن ، عادی و معمول است .
جالبه چنان خبرها مهندسی میشن که اصل مساله گم بشه از جمله کشور صادر کنند یقنا کشور صادر کنند بیش ایران در وپیکر داره وحتما از ترس جهانی شدن مساله وایراد خسارت به کشاورزی وصادراتش نه تنها محموله رو بر میگردونه بلکه خسارت هم باید بده تابناک جان این که دیگه به دوستان داخلی بر نمی خوره لطفا منتشر کن
چرا از یه همون کشوری که ازش خریداری شده برگشتش نمیدن. بالاخره خلاف کردن و جنسشون باید پس داده بشه
مرگ بر آمریکا، اسرائیل و جهان
مگر موقع خریداین ذرت ها کور بودند لابود موقع خرید مجوز بهداشتی رو اخذ کردند
پس چرا می گفتن خبر ذرت های الوده کذب هستش
سه تا مسئول طراز اول که با حکم رئیس جمهور بر مسند نشستهاند در برنامه شبکه های مختلف رد در روی مردم گفتهن ذرت آلوده وجود ندارد.وای به حال مردم . زندگیمان را به دست چه کسانی سپرده ایم. سازمان ملی استاندارد ایران ! و دو نفر دیگر !
... هر فرد عاقلى مى داند براى خريد مواد غذايي هميشه يك گروه آزمايشگاهى بايد همراه خريداران باشند و همچنين يك گروه آزمايشگاهى در بندر كه قبل از تخليه بار تمامى چك هاى لازم و حتى راديو اكتيو انجام بشود و در صورت مشكل دار بودن محمولة را پس بفرستن، اگر سيستم نمى تواند به لحاظى كنترل كيفيت كند كه اوضاع خيلى خراب است و بايد از پايه أساسا برنامه ريزى شود و جلو گيرى شود ، واقعا خجالت آور است ، فقط به عقب برگرديد چند مورد مختلف از اين دست داشتيم ، عبرت نشده ،
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر