بازدید 6594
۳

حمله خونین به کاروان معدنکاوان کانادایی در بورکینافاسو

کاروان شرکت کانادایی در فاصله ۴۰ کیلومتری از یک معدن مورد حمله مردان مسلح ناشناس قرار گرفت که در این حمله دست کم ۳۷ تن کشته و حدود ۶۰ تن دیگر زخمی شدند.
کد خبر: ۹۳۵۳۹۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۳ 07 November 2019

یک کاروان متشکل از پنج اتوبوس که حامل کارکنان محلی، پیمانکاران و فروشندگان یک شرکت معدنکاوی کانادایی بود، روز چهارشنبه مورد حمله مردان مسلح و ناشناس قرار گرفت.

به گزارش «تابناک» به نقل از اسپوتنیک، شرکت معدنکاوی «سیمافو» (SEMAFO- Mining Exploration Society in West Africa) کانادا روز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که یک کاروان متشکل از پنج اتوبوس که حامل کارکنان محلی، پیمانکاران و فروشندگان این شرکت کانادایی بود، در فاصله ۴۰ کیلومتری از یک معدن مورد حمله مردان مسلح ناشناس قرار گرفت که در این حمله دست کم ۳۷ تن کشته و حدود ۶۰ تن دیگر زخمی شدند.

شرکت سیمافو در بیانیه ای اعلام کرد با ابراز مراتب تأسف و همدردی خود به خانواده قربانیان این حادثه، حمایت قاطع خود را از نیروهای امنیتی بورکینا فاسو اعلام کرد.

به گزارش رسانه ها، شبه نظامیان وابسته به القاعده و گروه تروریستی داعش طی ماههای اخیر از کشور مالی وارد بورکینافاسو

شده اند.

کمیته بین المللی صلیب سرخ نیز هفته گذشته اعلام کرد که در پی ورود این شبه نظامیان به خاک بورکینافاسو و نبردهای سنگین در مناطق شمالی این کشور، هزاران تن از مردم محلی در هفته های اخیر مجبور به ترک منازل خود شدند.

لازم به ذکر است که مناطق شمالی بورکینافاسو سالهاست در دست شبه نظامیان وابسته به گروههای تروریستی مختلف قرار دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
این دست وقایع درس های بزرگی دارد که کشور ما باید عمیقا از آن استفاده کند اقداماتی که ایران را برای همیشه از شر این گونه وقایع دور نگه خواهد داشت
نیازی به انتشار این عکسهانبود.
الله اكبز
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر