بازدید 2703
رئیس‌جمهور ترکیه هفته آینده عازم آمریکا می‌شود

گفتگوی تلفنی ترامپ و اردوغان

رؤسای جمهور ترکیه و آمریکا روز چهارشنبه به‌صورت تلفنی با یکدیگر در خصوص مسائل منطقه و روابط دوجانبه گفتگو کردند.
کد خبر: ۹۳۵۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۱ 06 November 2019
به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا و همتای ترکیه‌ای وی رجب طیب اردوغان روز چهارشنبه طی یک تماس تلفنی در خصوص روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌ای بحث و تبادل نظر کردند.

بر اساس اعلام دفتر ریاست جمهوری ترکیه، در این گفتگوی تلفنی دو طرف در خصوص سفر رجب طیب اردوغان به آمریکا نیز گفتگو کرده‌اند و قرار شده است رئیس‌جمهور ترکیه در روز ۱۳ نوامبر (۲۲ آبان) به آمریکا سفر کند.

دونالد ترامپ دقایقی پس از گفتگوی تلفنی با اردوغان، در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر اعلام کرد: «همین حالا یک گفتگوی تلفنی بسیار خوب را رئیس‌جمهور رجب طیب اردوغان داشتم. او به من اطلاع داد که آن‌ها [نیرو‌های ترکیه]تعداد زیادی از پیکارجویان داعش –از جمله یک از همسران و دختر تروریست آدمکش البغدادی- را که گزارش شده بود در جریان درگیری‌های اخیر گریخته‌اند را دستگیر کرده‌اند.»

وی افزود: «ما همچنین درباره وضعیت مناطق مرزی ترکیه و سوریه، ریشه‌کن کردن تروریسم، پایان بخشیدن به تخاصم به کُرد‌ها و موضوعات متعدد دیگر گفتگو کردیم. مشتاقانه در انتظار دیدار رئیس‌جمهور اردوغان در روز چهارشنبه آینده ۱۳ نوامبر در کاخ سفید هستم.»
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار