بازدید 3389

تجمع کویتی‌ها علیه فساد

شماری از شهروندان کویتی با تجمع در یکی از میدان‌های شهر کویت، خواستار مقابله با فساد و حل و فصل مشکل «بدون»‌ها (افراد فاقد تابعیت) شدند.
کد خبر: ۹۳۵۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۴:۱۰ 07 November 2019
به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، به گزارش روزنامه کویتی القبس، در این تجمع که چهارشنبه شب در میدان «الارده» شهر کویت برگزار شد، تعدادی از نمایندگان سابق و فعالان حقوق بشر نیز حضور داشتند.

این تجمع اعتراض آمیز به دعوت صالح الملا نماینده سابق مجلس صورت گرفت و شرکت کنندگان با سردادن شعار‌هایی از جمله خواستار بخشودگی وام‌ها و نیز حل و فصل مشکل بدون‌ها شدند.

حضور قابل توجه زنان کویتی از جمله نکات حائز اهمیت در این تجمع مسالمت آمیز بود.

صالح الملا گفت: هدف از حضور ما رساندن این پیام است مبنی بر اینکه ملت ناراضی است و در رنج بسر می‌برد.

این نماینده پیشین مجلس از تجمع کنندگان خواست از هرگونه تعرض به اشخاص خودداری کنند.

حسن جوهر دیگر نماینده پیشین مجلس نیز در سخنانی یادآورشد که حضور ملت اعم از کوچک و بزرگ در اینجا، بیانگر نارضایتی از اوضاع است.

شرکت کنندگان در این تجمع با گلایه از وخامت اوضاع، خواستار اصلاح نظام آموزشی، نوسازی بیمارستان‌ها، توقف پارتی بازی و فساد، عفو محکومان سیاسی، جلوگیری از خدشه به آزادی بیان، حل مشکل بیکاری و مبارزه با فساد شدند.

شماری از بدون‌های حاضر در این تجمع با سردادن شعار‌هایی خواستار کناره گیری مرزوق الغانم رئیس مجلس شدند.
احمد السعدون رئیس اسبق مجلس کویت نیز گفت: اوضاع کنونی بسیار بد است و اصلاح امور جز با مراجعه به قانون اساسی و پایبندی به آن و نیز برکناری دولت و مجلس امکان پذیر نیست.
وی افزود: علت حضور شهروندان در اینجا، شیوع گسترده فساد است و از این رو باید به خواسته‌های ملت توجه شود

فعالان کویتی پیشتر با ایجاد هشتگ (#بس_مصخت) در توئیتر خواستار انجام اصلاحات شدند و همچنین ضمن مخالفت با اعمال مالیات‌های جدید بر شهروندان این کشور، هشدار دادند که در صورت اعمال این مالیات ها، به خیابان‌ها خواهند آمد.

فراخوان برگزاری تجمع اعتراضی در کویت در حالی اعلام شد که کشور‌های عراق و لبنان نیز در طول هفته‌های اخیر صحنه تجمع‌های اعتراضی است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر