بازدید 11681

واکنش‌های گسترده بین المللی به گام چهارم کاهش تعهدات برجامی ایران

گام چهارم برجامی ایران در ارتباط با کاهش سطح تعهدات مرتبط با برجام با واکنش‌های گسترده جهانی روبه رو شده است. به نوشته «رویترز»، سخنگوی آژانس در بیانیه‌ای گفت: «ما از گزارش‌های امروز رسانه‌ها در مورد فردو مطلعیم. بازرسان آژانس در ایران در محل حضور دارند و هر گونه فعالیت مرتبطی را به مقر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین گزارش می‌کنند.»
کد خبر: ۹۳۵۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۶ 06 November 2019

گام چهارم برجامی ایران در ارتباط با کاهش سطح تعهدات مرتبط با برجام با واکنش‌های گسترده جهانی روبه رو شده است.

به گزارش «تابناک»؛ پس از آنکه رئیس جمهوری ایران، از برداشتن چهارمین گام کاهش تعهدات برجامی ایران خبر داد، مقام های برخی کشورهای امضاکننده برجام، مواضع متفاوتی در این زمینه داشتند که عمده ترین آن در اظهارات مقامات روسی مطرح شد، مبنی بر اینکه خروج آمریکا از برجام را سرمنشأ تحولات اخیر ارزیابی کردند.

حسن روحانی، رئیس جمهوری سه شنبه ۱۴ آبان در آیین افتتاح کارخانه نوآوری آزادی گفت: از فردا با نظارت ‌آژانس گام چهارم و جدید را برمی‌داریم. ما طبق برجام یکهزار و ۴۴ سانتریفیوژ در فردو داریم. در برجام قرار ما این بود که اینها در فردو بچرخند؛ اما گاز به ‌آنها تزریق نشود. امروز به سازمان انرژی اتمی دستور خواهم داد از فردا گازدهی را در فردو آغاز کند.

آمریکا که اردیبهشت ماه سال گذشته با وجود تلاش‌های طرف‌های برجام، از این توافق خارج شده و تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران را دوباره بازگرداند، از زبان سخنگوی وزارت امور خارجه خود در این زمینه موضع گرفت و گفت: ما از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در اجرای نقش مستقل خود برای راستی ‌آزمایی در ایران کامل حمایت کرده و به گزارش آژانس درباره هر تحولی توجه می‌کنیم.

یک سخنگوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز چهارشنبه در واکنش به اعلام آغاز گام چهارم کاهش تعهد ایران به توافق هسته‌ای، تأیید کرد که این اقدام با نظارت این نهاد بین‌المللی انجام می‌شود.

به نوشته «رویترز»، سخنگوی آژانس در بیانیه‌ای گفت: «ما از گزارش‌های امروز رسانه‌ها در مورد فردو مطلع هستیم. بازرسان آژانس در ایران در محل حضور دارند و هرگونه فعالیت مرتبطی را به مقر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین گزارش می‌کنند.»

واکنش های گسترده بین المللی به گام چهارم کاهش تعهدات برجامی ایران

برخی شخصیت های سیاسی آمریکا از جمله داوطلب انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از حزب دموکرات واکنش متفاوتی از دولت ترامپ به اقدام ایران داشتند.

الیزابت وارن داوطلب مطرح کسب نامزدی دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در توییتی با اشاره به گام چهارم هسته ای ایران، خواهان همکاری واشنگتن و هم پیمانانش برای "فروکش کردن بحران" شد.

وارن که در جدیدترین نظرسنجی ها همپای سناتور سندرز و پس از جو بایدن در رتبه دوم رقابت های انتخاباتی در حزب دموکرات قرار دارد، روز چهارشنبه در توییتی با "بسیار نگران کننده" خواندن غنی سازی در فردو نوشت: پیش از آنکه دونالد ترامپ توافق ایران را پاره کند، برجام کارآمد بود.

سناتور ایالت ماساچوست در ادامه خواهان بازگشت آمریکا به دیپلماسی جدی با متحدانش برای "مهار برنامه هسته ای ایران" و "فروکش کردن بحران" شد.

برنی سندرز نیز روز سه شنبه (۱۴ آبان) در توییتی به گام چهارم کاهش تعهدات برجامی واکنش نشان داد. وی تصمیم ایران برای ازسرگیری فعالیت در فردو را نگران کننده دانست و افزود: ما توافق نامه ای در دست داشتیم که برنامه هسته ای ایران را محدود می کرد که ترامپ بی پروا آن را نقض کرد.

سناتور ایالت ورمونت تأکید کرد باید فوری به برجام بازگردیم و در مورد سایر مسائل منطقه ‌ای با ایران صحبت کنیم.

ایران که همواره بر حفظ برجام و غیرقابل مذاکره بودن آن تأکید کرده است، یک سال پس از خروج آمریکا از این توافق نیز پایبندی کامل خود به آن را حفظ کرد اما در نهایت پس از مشاهده بدعهدی اروپایی‌ها در اجرای تعهدات خود برای حفظ بهره‌مندی‌های اقتصادی کشور از برجام، از اردیبهشت ماه امسال گام‌هایی را در جهت کاهش تعهدات خود طبق این توافق آغاز کرد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به گام چهارم برجامی ایران بر اساس مادتین ۲۶ و ۳۷ توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ میلادی واکنش نشان داد.

رئیس جمهوری آمریکا در محوطه کاخ سفید در پاسخ به پرسش خبرنگاری در این خصوص بدون اشاره به نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل توسط وی در هشتم ماه می سال ۲۰۱۸ میلادی گفت: ما در حال بررسی این موضوع هستیم. ببینیم چه می‌شود.

همچنین یک سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد روز دوشنبه به سخنان «علی‌اکبر صالحی»، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران درباره راه‌اندازی زنجیره سی تایی سانتریفیوژ‌های IR ۶ واکنش نشان داد.

این سخنگو در انتقاد از اقدام ایران برای راه‌اندازی دستگاه‌های پیشرفته جهت سرعت بخشیدن به روند غنی‌سازی اورانیوم گفته «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل متحد هر گامی که به دور شدن طرف‌های برجام از این توافق منجر شود را موجب تأسف می‌داند.

اتحادیه اروپا دیروز در واکنش به گام چهارم ایران برای کاهش تعهدات برجامی، این اقدام را نگران کننده خواند و از تهران خواست این روند را متوقف کند.

یک سخنگوی اتحادیه اروپا با بیان این مطلب و بدون اشاره به بدعهدی این اتحادیه در اجرای وعده هایش در قبال این توافق بین المللی، از ایران خواست به برجام پایبند بماند.

هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان نیز ادعا کرد که اعلام ایران درباره ساخت و کاربرد دستگاه‌های پیشرفته برای تسریع غنی سازی اورانیوم، توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ با قدرت‌های جهان را به خطر می‌اندازد.

فرانسه نیز خواستار بازگشت تهران به برجام شد و گام چهارم ایران را مخالف توافق هسته ای دانست.

اگنس ون درمول سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه ادامه داد: با شرکای خود منتظر گزارش های بعدی آژانس بین المللی انرژی هسته ای در مورد اعلامیه ها و اقدامات ایران هستیم. فرانسه همچنان به توافقنامه هسته ای وین متعهد است و از ایران نیز می خواهد به تعهدات خود در چهارچوب این توافقنامه پایبند باشد و کامل با آژانس بین المللی انرژی اتمی همکاری کند.

رئیس جمهور فرانسه، در واکنش به گام‌های ایران در کاهش تعهدات هسته‌ای، تهران را به خروج از برجام متهم کرد و گفت، در هفته‌های آتی ایران تحت فشار قرار خواهد گرفت.

ماکرون که به چین سفر کرده، در یک سخنرانی در سفارت فرانسه در پکن، به تبعات فروپاشی برجام پرداخت و گفت، اولویت نخست باید تلاش برای کاهش تنش باشد. مقام‌های چینی هم با او هم‌نظر بوده‌اند که باید از میزان تنش‌ها کاست.

رئیس‌جمهور فرانسه افزود: «ما شاید با تصمیم ایالات متحده برای خروج از برجام مخالف باشیم، اما تصمیم به ازسرگیری غنی‌سازی اشتباه است. با وجود تغییر سیاست ایالات متحده در قبال برجام اروپایی‌ها توانستند برای پانزده ماه برجام را حفظ کنند».

ماکرون که در سخنرانی نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفته بود، فشار بر ایران به افزایش تنش در منطقه منجر می‌شود، اکنون از تصمیم برای فشار بر ایران سخن گفت و افزود: «حالا هفته‌های آینده صرف اعمال فشار بیشتر به ایران خواهد شد، تا ایران به چهارچوب برجام بازگردانده شود و تحریم‌های مشخصی کاهش یابد تا بتوان موازنه بهتری را احیا کرد».

ماکرون افزود: «به طور کلی، آغاز این رویکرد (خروج از توافق) با ما نبوده است. ما همچنان یک طرف این توافق هستیم و ایالات متحده و ایران بودند که تصمیم گرفتند از آن خارج شوند. ما باید توافق هسته‌ای را بر اساس بازه‌های زمانی کوتاه‌مدت و بلندمدت و همچنین در ارتباط با موشک‌های بالستیک و ثبات منطقه‌ای بازسازی کنیم. دو سال است ما از این امر حمایت می‌کنیم».

وزیر امور خارجه انگلیس نیز روز سه ‌شنبه با صدور بیانیه‌ای، خواستار بازگشت ایران به اجرای کامل تعهداتش در برجام شد. دومنیک راب ادعا کرد: اقدام اخیر ایران بوضوح با توافق هسته‌ای مغایرت دارد؛ اما بر خلاف آمریکا و اروپا، روسیه اعلام کرد که نگرانی های ایران را درک می کند.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) در واکنش به گام چهارم برجامی ایران در کاهش تعهداتش ذیل برجام تأکید کرد که مسکو همچنان به تلاش‌های خود برای اطمینان حاصل کردن از پایبندی تمامی اعضای توافق هسته‌ای ایران و 1+4 (انگلیس، فرانسه، روسیه، چین به علاوه آلمان) به برجام ادامه می‌دهد.

بنا به گزارش اینترفکس، لاوروف سپس در خصوص این اقدام ایران ضمن انتقاد از سیاست‌های آمریکا گفت: «تمامی گام‌هایی که ایران برای کاهش تعهداتش ذیل برجام برداشته، در تناقض با ان پی تی (پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای) و پروتکل الحاقی توافقات پادمانی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نبوده است».

با این حال، این دیپلمات روس از تهران خواست تا به تعهداتش همچنان پایبند باشد و تصریح کرد:‌ «روسیه از ایران می خواهد به برجام پایبند باشد؛ اما در عین حال دلایل ایران برای کاهش تعهداتش ذیل برجام را درک می‌کند».

وی سپس آمریکا را مقصر اقدامات اخیر ایران در زمینه برجام دانست و گفت: «آمریکا در مسیر تمامی تلاش‌ها برای غلبه بر بحران پدید آمده در خصوص توافق ایران مانع ایجاد می‌کند».

دمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهوری روسیه گفت: ما نگران کاهش تعهدات ایران در برجام هستیم؛ اما در عین حال نگرانی های تهران در خصوص تحریم های آمریکا را درک می کنیم.

وی گفت: شرکای غربی ما (آلمان، فرانسه و انگلیس) متعهد هستند که این توافق را اجرا کنند و برجام را زنده نگه دارند هر چند که ما نگرانی ایران در خصوص اقدامات برخی کشورها علیه این توافق را می فهمیم که با تحریم های بی سابقه و غیرقانونی روبه روست؛ با وجود این، هر اقدامی بر خلاف برجام در راستای تخریب آن قلمداد می‌شود و باعث نگرانی است.

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز در واکنش به گام جدید ایران برای کاهش تعهدات خود گفته است: ما گام جدید طرف ایرانی برای کاهش تعهدات داوطلبانه این کشور را پیامد منطقی رکود در حل مسائل معلوم در رابطه با پایداری برجام وتامین نتایج اقتصادی اجرای این معامله می‌دانیم که ایران امیدوار به آن بود.

وی ادامه داد: مهم است که تدابیر اعلام شده از جمله تزریق گاز به سانتریفیوژها در سایت هسته‌ای فردو ماهیت قابل برگشت دارد.

نخستین گام جمهوری اسلامی ایران نوزدهم اردیبهشت‌ماه امسال و در قالب افزایش میزان تولید اورانیوم در سطح ۳.۶۷ درصد کلید خورد. بر این اساس تهران اعلام کرد به محدودیت‌های برجام در زمینه میزان ذخایر اورانیوم ۳.۶۷ درصد و ۱۳۰ تن آب سنگین پایبند نخواهد بود.

به دنبال پایبند نبودن گروه ۱+۴ به تعهداتشان و برآورده نشدن مطالبات تهران در این توافق، گام دوم کاهش تعهدات خود در توافق هسته‌ای از ۱۶ تیرماه اجرایی شد. بر اساس این برنامه، ایران دیگر محدودیت سطح غنی‌سازی تا سقف ۳.۶۷ را رعایت نخواهد کرد و این میزان به ۴.۵ درصد افزایش یافت.

گام سوم را رئیس جمهوری اسلامی ایران سیزدهم شهریورماه بعد از پایان جلسه سران قوا اعلام کرد و گفت از پانزده شهریور این مرحله کلید می‌خورد. حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی تأکید کرد؛ هر آنچه کشور در زمینه تحقیق و توسعه فناوری هسته‌ای نیاز دارد، سازمان انرژی اتمی اقدام کند.

درباره جزئیات گام سوم کاهش تعهدات برجامی بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی در شانزدهم شهریورماه در نشست خبری گفت: قرار بود از ابتدای سال یازدهم برجام، گازدهی ماشین آی. آر۶ انجام شود که ما آن را در گام سوم شروع کردیم.

علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی دوشنبه سیزدهم آبان در مراسم راه اندازی و رونمایی زنجیره سی تایی سانتریفیوژهای نسل جدید(IR۶) در سایت هسته‌ای نطنز حضور یافت و خبر داد: امروز سه افتتاحیه به صورت نمادین داریم که یکی از آن‌ها زنجیره میانی سی تایی سانتریفیوژهای نسل ۶ است که پیش از این، زنجیره بیست تایی را در بیستم فروردین نصب کرده بودیم و یک زنجیره ده تایی هم داشتیم؛ بنابراین، الان تعداد سانتریفیوژهای IR۶ به ۶۰ ماشین رسیده که هر کدام ۱۰ سو و در مجموع ۶۰۰ سو به ظرفیت موجود اضافه کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۳۵
فکر کنم تا چند روز دیگر با تولیدات اتمی، همه مشکلات کشور حل شود. بسته های اتمی اشتغال و رفع بیکاری و مبارزه با فساد در راه است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
هیهات من الذله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
نخیر شما خودت رو زدی به خواب و کسی که خودش رو به خواب بزنه بیدار نمیشه
اینهمه دردسر و بدبختی برا 1000 مگاوات برقه دیگه اره؟باور کردم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۵
خوابی یا خودت رو زدی به خواب.
برق چیه.
موضوع سر ارباب رعیتی به زبان ساده اس. امریکا می گه ایران مثل زمان شاه باید به یک کشور عادی و تحت فرمان ما مثل همسایگان جنوبیش دربیاد
موجی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
ناشناس 22:40 آیا شما کار اداری داری یکی کارتو را نمی اندازه هم همین منطق رو داری یا نه؟
هر چیزی یه چهارچوبی داره یه افسر بهت سر سرعت گیر میده چون باید قانون رو رعایت کنی
نکنه اونجا هم به افسر همینو میگی داداش؟
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
گرچه هزارمگاوات برق کم نیست ولی انرژی هسته ای و فرآورده های آ« کمتر از نفت نیست اگر ساده اندیشی میکنی خوب نیست اگه طوری دیگه است که خیلی بده طرف مقابل هر طور داره زورگویی میکنه و
شما حاضری از همه حقوق ملت گذشت کنی که اگه اینطوره اول بهتره تمام زندگیت را بذاری جلو در تا دیگران ببرند اگه حاضر و راضی شدی راضی میشی که از حقوق ملت هم ره همین راحتی گذشت کنندو اما مشکلات مردم برای این برنامه ها نیست اگه دقت کنی مشکلات مردم تحفه مدیران نامدیر بی تقوایی هست که دارند همه چیز را غارت میکنند با نفاق حرف از شهدا میزنند و به خون شهدا خیانت میکنند در دو طرف حرف نهایی از بدعهدی است چه آمریکا که به عهدش با ایران وفا نکرده و چه مدیران که به عهد و پیمانشان با مردم و شهدا عمل نمی کنند
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
آن برق را هم‌که ۷ برابرش را داریم مجانی به عراق هدیه می کنیم
تا آنها نه تنها غرامت جنگ ۸ ساله را نمی دهند
بلکه پرچم و کنسولگری مان را آتش میزنند
و در مشهد و شمال هم مورد تفقد و پذیرایی ویژه!؟
قرار می گیرند
انشالا خدادبه خیر کنه
جناب ماکرون (). یادتان می آید که وزیر امور خارجه تان برای بر آورده شدن درخواست‌هایش جلوی همه ایستاد و به آمریکا هم نه گفت تا مذاکرات تمام شده برجام دو هفته به عقب بیفتد؟ چطور برای فشار بیشتر به ایران می توانید به تنهایی جلوی آمریکا و بقیه قد علم کنید ولی برای اجرای تعهدات تان کاری از شما ساخته نیست؟! این تناقض رفتاری و اعمالی شما از کجا آب می خورد؟ چطور با چنین تناقض هایی به خود جرات میدهید که ایران را هم مخاطب قرار دهید؟ به عبارت دیگر کسی که به تعهدات خود عمل نمیکند حقی ندارد که دیگران را امر و نهی کند. ما از این فرانسه بازی‌ها خسته شدیم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
ماکرون در کشورش راحت نشسته و صدارتش را میکند
و زورش هم به آمریکا نمی رسد
و دلیلی ندارد که خودش را برای ما به خطر بیندازد
این خود ما هستیم که داریم راه را اشتباه میرویم
و خسارت سنگین آنرا هم داریم می دهیم
بزرگترین اشتباه و خطا استراتژیک را با اینکار مرتکب شدیم
و قطعا دنیا مجددا تمام تحریم ها را با شدت بیشتر بر علیه ما شروع خواهند کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
عمو يادگار خوابي يا بيدار ! مثل اينكه چپت خيلي پره و خوش ميگذره ! ما الان يكسال و نيمه در تحت سخت ترين تحريمها هستيم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
خیلی ترسیدیم
ناشناس 2
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
قطعا در صورت اعمال تحریم های شدیدتر ما هم درصد غنی سازی و خلوص را بالا می بریم حتی بیشتر از 20% تا قلدرها یکمی سر عقل بیایند.
فرار همیشه رو به عقب نیست گلم گاهی وقتا ناچاری رو به جلو فرار کنی.
زبان زور و قلدری را باید با زور جواب بدید
به فکر سرمایه های داخل باشید و اینقدر دنبال آمریکا و اروپا نباشید.
پاسخ ها
مهدی
| Germany |
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۵
کدام سرمایه های داخلی ،همه اش به خارج منتقل شده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۵
یه حرف جدید بزن این که مال ۴۰ سال پیشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۵
سرمایه های داخل رو هم که فراری دادید .
میلیاردها دلار خسارت دشمنی بیهوده با آمریکارا مردم میپردازند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۵
ما با آمریکا دشمنی نکردیم بلکه دلداگی وسرسپردگی تو وامثال تو طمع آمریکا را بیشتر کرده
موجی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
ناشناس 23:09
دلدادگی تو و امثال تو به کشور های همسایه غربی و سواحل مدیترانه به کجا رسوند تورو حاجی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
اتفاقا من هم تا پارسال همين طور فكر ميكردم . دشمني بيهوده و بيا تا گل بر افشانيم . ولي بعد از خروج آمريكا و ترامپ از برجام و بعد مدتي قرار گرفتن در حالت هنگ متوجه شدم روابط با آمريكا فقط با مستمره شدن ايران ، شدني است كه اگه اگه اگه اين به خواست برخي از مردم ؟ محقق شد با توجه به خلق و خوي و طبيعت ما ايراني ها از فرداي اون روز مبارزات ضد آمريكايي ملت ايران باز شروع خواهد شد . شك نكن
دوستان ، غير دوستان و جهانيان بايد توجه كنن كار ترامپ در خروج از برجام كاري بد با عواقب بسيار بدتر در حق نه تنها ايران بلكه جهان بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
وجود امثال شما باعث طمع آمریکا به ایران شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
بعضی ها چقدر خوش خیال هستن، اصلا انگار روی این کره خاکی نیستند...
الان شما فکر میکنی اگه نامه فدایت شوم برای رئیس جمهور آمریکا بنویسیم رئیس جمهور آمریکا چفیه به گردن پاشه بیاد تهران برای دیدن رهبر و هدیه قرآن با خودش بیاره ، دست از دشمنی برمی داره؟؟؟!!
این شگرد غرب هست که برای رسیدن به اهدافش از هیچ کاری ولو غیر اخلاقی روی برگردان نیست
این همه با رهبر کره شمالی عکس یادگار انداختن چی شد؟
درست از دشمنی برداشتند؟
خواسته دنیای غرب اینه که ما گاوه 9 من شیرده شون باشیم فقط و فقط و فقط همین
تکلیف رو یکسره کنید یا با آمریکا مذاکره کنید یا باسرعت بسمت ساخت بمب اتمی برید هرچند منافع شما در بلاتکلیفی و در برزخ قراردادن ملت بدبخت ایرانه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
منتظر دستور شما بودیم خخ
مگه دیگه تحریمی مونده که تهدید به تحریم میکنن هسته ای فثط بهونه بوده و خواهد بود سرمنشا تمامی بدبختی مملکت فساد داخلی و کدخدا پرستی آقایون بوده
واقعا طرف های مقابل ایران معنی توافقنامه را نمفهمن!
تو را خدا بمب اتم را بسازید تا برای همیشه بیمه شیم
یکی از مواردی که باعث شده ، سازمانهای بین المللی پوچ ،و تهی از ضرورت وجودشان بشود ، همین برجام است که پنج کشور مطرح جهان نتوانستند برجام را بدون امریکا آنطوری که باید میبود حفظ کنند ؟ پنج کشور روسیه ،و چین ،و انگلیس ،و فرانسه ،و آلمان ،و سازمان ملل ،و شورای امنیت آن همگی کشک ،و پشم بودند ،و هستند ؟
چهل سال بعد
دویست وچهل وچهارمین گام کاهش تعهدات برجامی برداشته شد! مسوولین به فرانسه بعنوان تنها بازمانده ۱+۵ هشداردادند چنانچه ظرف ۶۰ روز اینده اقدامی ازسوی این کشور درجهت حفظ برجام وتامین منافع ان صورت نگیرد ما گام دویست وچهل وپنجم راباقاطعیت تمام خواهیم برداشت !!! مسوولین فرانسوی درپاسخ اعلام کردند همچنان مشغول بررسی راههای اجرایی کردن اینستکس هستند وامیدوارند بزودی امکان بهره برداری ازان فراهم گردد !!!!
سلام .ان شاء الله با توکل بر خدا و نیروی های با استعداد جوان همانطور که 40 سال قدرتمندانه در برابر زور گوئی ایستاده ایم باز هم می ایستیم ، از دستگاه قضا می خواهیم با جدیدت با مفسدین و خیانت کاران به کشور عزیزمان برخورد کند.
گیریم همه سانتریفوژها را به راه انداختیم بمب هسته ای هم ساختیم همه دنیا هم از ما حساب بردند آخرش چی وقتی مردم بافلاکت زندگی می کنند سرطانی ها نه پول داروایشان را دارند نه به خاطر تحریم داروهای درست حسابی پیدا می کنند تازه این یک مثال بود وقتی هزاران داروهای دیگر گه همه میدانیم آلمانی ،آمریکایی و....از همه بهتر جواب میدهند برای بیمار، پیدانمی شنود حالا هی در انرژی هسته ای پیشرفت کنیم وبه عرش اعلا برسیم آخرش چی؟
این اروپاییا خودشون رو به خواب زدن.لازمه از خواب بیدارشون کنیم.به نظر من باید تمام توان هسته ای کشور رو دوباره با سرعت چند برابر از قبل روشن کنیم و با شتاب هر چه تمام تر به یه ابر قدرت تبدیل بشیم.شاید این جوری از خواب غفلت بیدارشون بکنیم.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل