بازدید 5862

محبی‌نیا: نظام بودجه‌ریزی نیازمند جراحی بدون مُسکن است

عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: در شرایط کنونی بخواهیم یا نخواهیم، درآمدهای نفتی از بودجه جدا شده و باید از درآمدهای دیگر از جمله درآمد مالیاتی استفاده کنیم، حال این روش در صورتی نتیجه خواهد داد که بدون تعارف، یک جراحی بدون مُسکن در کشور انجام شود.
کد خبر: ۹۳۵۳۱۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۴ 06 November 2019

جهانبخش محبی‌نیا عضو هیأت رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، با اشاره به برنامه ریزی دولت برای ارائه لایحه بودجه دو سالانه به مجلس و تفکیک درآمدهای مالیاتی و نفتی، گفت: بر اساس برنامه ریزی دولت، قرار است که درآمدهای مالیاتی صرف امور جاری شده و درآمدهای نفتی برای اجرای پروژه های عمرانی هزینه شود.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ، تکاب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی بخواهیم یا نخواهیم، درآمدهای نفتی از بودجه جدا شده و باید از درآمدهای دیگر از جمله درآمد مالیاتی استفاده کنیم، حال این روش در صورتی نتیجه خواهد داد که بدون تعارف، یک جراحی بدون مُسکن در کشور انجام شود.

سوخت های فسیلی به زودی از چرخه استفاده در کشورها کنار خواهد رفت

پیش بینی من این است که در سال های آینده، عملا سوخت های فسیلی از چرخه استفاده در کشورها کنار خواهد رفت و آن زمان است که اگر ما اقدام زیرساختی در حوزه بودجه و اقتصاد انجام نداده باشیم، قطعا مشکلات بسیاری برای کشور ایجاد خواهد شد

وی ادامه داد: پیش بینی من این است که در سال های آینده، عملا سوخت های فسیلی از چرخه استفاده در کشورها کنار خواهد رفت و آن زمان است که اگر ما اقدام زیرساختی در حوزه بودجه و اقتصاد انجام نداده باشیم، قطعا مشکلات بسیاری برای کشور ایجاد خواهد شد.

کل بدهی های دولت با فروش املاک و سرمایه‌های مازاد تسویه می شود

محبی نیا گفت: بر اساس گزارش های واصله، در کشور معادل بدهی های کل دولت مازاد املاک، مستقلات و سرمایه های به خواب رفته وجود دارد، حال اگر این سرمایه ها با نظارت سه قوه تبدیل به دارایی نقدی شده و پس از آن این اعتبارات در راستای سرمایه گذاری در کشور و امداد اجتماعی به ویژه کمک به مستضعفان هزینه شود، می توان مشکلات را پشت سر گذاشت.

هزینه تمام دستگاه ها و سازمان ها در سال آینده باید 20 درصد کاهش یابد

عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: به نظر من با شرایط کنونی بودجه کشور، باید هزینه تمام دستگاه ها، موسسات و سازمان ها بدون هیچ استثنایی حداقل 20 درصد کاهش یابد و مسئولان دستگاه ها خود باید برای اجرای این مسئله پیشگام شوند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار