بازدید 5313

چرا با سرعت بیشتری به شرایط پیش از برجام باز نمی‌گردیم؟

کد خبر: ۹۳۵۳۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۲ 06 November 2019

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس گفت: سرعت بازگشت پذیری ایران به شرایط پیش از برجام بیشتر از اقدامات انجام شده است و به دلیل مهلت‌‎هایی که آمریکا می‌گیرد، با سرعت کمتری عمل کرده‌ایم.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی درگفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص قدرت بازگشت ایران به شرایط پیش از برجام در راستای کاهش تعهدات برجامی، اظهار داشت: ایران نمی‌تواند بصورت یک طرفه به تعهدات برجام عمل کند و مجبوریم میزان اجرای تعهدات برجامی خود را کاهش دهیم.

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: رئیس جمهور آمریکا کشور خود را بی اعتبار کرده است و زحمات بین‌المللی را به باد داده اما در این شرایط ما موظف به دفاع از منافع ملی خود هستیم.

وی افزود: علیرغم میل باطنی‌مان هزار و ۴۴ سانتریفیوژی که در فردو وجود داشت و در برجام مقرر شده بود گازی به آنها تزریق نشود در ادامه روند کاهش تعهدات برجامی گازدهی به آن ها شروع می‌شود.

جعفرزاده ایمن آبادی ادامه داد: سرعت بازگشت پذیری ایران به شرایط پیش از برجام ببیشتر از این‌ها است، اما کُند عمل می‌کنیم تا شاید اروپایی‌ها به تعهدات خود عمل کنند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مدام اروپایی‌ها از ایران مهلت می‌گیرند وگرنه با سرعت بیشتری می‌توانیم به شرایط پیش از برجام بازگردد، گفت: واقعیت مطلب این است که آمریکا توان مقابله با آمریکا را ندارد.

جعفرزاده ایمن آبادی اظهار داشت: بخش اعطمی از اقتصاد اروپا متعلق به شرکت‌های خصوصی است و این شرکت‌های خصوصی با آمریکا معامله می‌کنند و قابلیت انجام اقدامات سریع و قاطع در مقابل آمریکا را ندارد. آمریکایی‌ها در اینستکس نیز همین موضوع را مطرح کردند که بانک های خصوصی اروپا توان مقابله با تحریم‌های آمریکا را ندارند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان