بازدید 11094
آغاز گازدهی به ۱۰۴۴ سانتریفیوژ فعال در فردو؛

صالحی در پاسخ به «تابناک»: مطابق با حقوق قانونی‌مان عمل کردیم؛ حالا اروپا باید تصمیم بگیرد/ انتقال مخزن ۲۸۰۰ کیلویی گاز هگزا فلوراید اورانیوم (uf۶) به فردو + تصویر

ساعتی پیش، مخزن (سیلندر) ۲۸۰۰ کیلویی که حاوی حدود ۲۰۰۰ کیلوگرم گاز هگزا فلوراید اورانیوم (uf۶) است، تحت نظارت بازرسان آژانس بین اللملی انرژی اتمی پس از انتقال از مجتمع غنی سازی شهید احمدی روشن (نطنز) به مجتمع غنی سازی شهید دکتر علیمحمدی (فردو) در سالن خوراک دهی مجتمع فردو قرار گرفت...
کد خبر: ۹۳۵۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۹ 06 November 2019

سوم مهر ماه بود که انگلیس، فرانسه و آلمان در پیامی مشترک خطاب به ایران اعلام کردند، اگر جمهوری اسلامی نسبت به برداشتن گام چهارم کاهش تعهدات هسته ای خود اقدام کند، پیامی غیر از خروج از برجام نخواهد داشت و با عملی شدن چنین موضوعی این سه کشور اروپایی که پس از انعقاد قرارداد برنامه جامع اقدام مشترک به تعهدات خود پایبند نبوده و هر روز انجام و اجرای آن را به تاخیر انداخته اند، از توافق هسته ای خارج خواهند شد.

به گزارش «تابناک»؛ آنها (انگلیس، فرانسه و آلمان) تاکنون چیزی جز ژست های به درد نخور سیاسی بعد از خروج آمریکا از برجام برای ایران نداشته اند. در همین پیام ابراز نگرانی کرده بودند که «برجام در آستانه فروپاشی است.» حالا هم با تزریق گاز به سانتریفیوژهای IR6 و همچنین تصمیم ایران برای تزریق گاز به سانتریفیوژهای موجود در سایت هسته ای فردو، باز از انجام چنین اقداماتی ابراز نگرانی می کنند، بدون اینکه حرفی از عدم انجام تعهدات خود بزنند.

در خصوص ابراز نگرانی های اروپایی ها و تهدیدشان به خروج از برجام، نظر رئیس سازمان انرژی اتمی را جویا شدیم. «علی اکبر صالحی» در پاسخ به این پرسش «تابناک» که آیا بر اساس آنچه یک ماه قبل اروپایی ها اعلام و تهدید کردند که برداشتن گام چهارم می تواند منجر به خروج آنها از برجام شود، گفت: اینکه ما گام چهارم را برمی داریم، مشکل ما نیست. مشکل اروپایی هاست. ما تنها بر اساس مواد ۲۶ و ۳۶ برجام عمل کرده ایم که این حق را به جمهوری اسلامی داده تا در صورت عمل نکردن طرف های مقابل به تعهداتشان، ایران بتواند و حق داشته باشد که بخشی یا کلی از تعهداتش را معلق کند.

صالحی در عین حال تأکید کرد: اتفاقا ما در کاهش تعهدات برجامی مان خیلی با احتیاط و بر اساس رصد فضای بین المللی اقدام کرده ایم؛ هرچند چیزی برای مخفی کردن نداریم و الان هم اعلام کرده ایم و می کنیم که اگر آنها به تعهداتشان بازگردند، ما هم به تعهداتمان بازمی گردیم.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی در پاسخ به پرسشی درباره واکنش اروپایی ها به گازدهی سانتریفیوژهای IR6 در نطنز و اینکه خواسته اند ایران به برجام پایبند باشد و در این تصمیم تجدیدنظر کند، عنوان کرد: الان این جمهوری اسلامی ایران نباید پاسخگوی چنین اقدامی باشد، بلکه آنها هستند که در قبال شکل گیری چنین وضعیتی باید پاسخ بدهند.

وی افزود: اتفاقا این خواسته ما از اروپایی هاست، ما مطابق با قوانین و مصالح خود عمل کرده ایم. این مشکل اروپایی هاست و الان انها هستند که باید به تعهداتشان بازگردند.

روز گذشته (سه شنبه» حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» در مراسم افتتاح کارخانه نوآوری آزادی گفت: از فردا گام چهارم و جدید برمی‌داریم؛ البته پیشاپیش به کشورهای دوستمان در دنیا اعلام می‌کنیم، فعالیت جدید ما هم با نظارت ‌آژانس خواهد بود و آژانس همچنان نظارت می‌کند، حتی بر فعالیتی که از فردا آغاز خواهیم کرد.

روحانی افزود: گام چهارم ما هم مثل سه گام دیگر قابل بازگشت است. هر زمانی ‌آنها به تعهدات کامل خودشان برگشتند، ما هم به تعهدات کامل خود برمی گردیم. معیار را اول ژانویه 2019 گذاشتیم و گفتیم، آنها برگردند به اول ژانویه ۲۰۱۷، ما هم به اول ژانویه ۲۰۱۷ برمی گردیم.

وی اظهارداشت: گامی که از فردا آغاز می‌کنیم در فردو خواهد بود. ما طبق برجام، یکهزار و ۴۴ سانتریفیوژ در فردو داریم. در برجام قرار ما این بود، اینها در فردو بچرخند؛ اما گاز به ‌آنها تزریق نشود. امروز به سازمان انرژی اتمی دستور خواهم داد، از فردا گازدهی را در فردو آغاز کند.

صالحی درپاسخ به «تابناک»: مطابق با حقوق قانونی‌مان عمل کردیم؛ حالا اروپا باید تصمیم بگیرد/ انتقال مخزن ۲۸۰۰ کیلویی گاز هگزا فلوراید اورانیوم (uf۶) به فردو

در اجرای دستور ریاست جمهوری و رئیس شورای عالی امنیت، روند گازدهی به سانتریفیوژ‌های فعال در سایت فردو با حضور بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی از صبح چهارشنبه پانزدهم آبان آغاز شد.

ساعتی پیش، مخزن (سیلندر) ۲۸۰۰ کیلویی که حاوی حدود ۲۰۰۰ کیلوگرم گاز هگزا فلوراید اورانیوم (uf۶) است، تحت نظارت بازرسان آژانس بین اللملی انرژی اتمی پس از انتقال از مجتمع غنی سازی شهید احمدی روشن (نطنز) به مجتمع غنی سازی شهید دکتر علی‌محمدی (فردو) در سالن خوراک دهی مجتمع فردو قرار گرفت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۴۲
مراقب این بازرسا باشید خیلیهاشون قطعا جاسوسند
پاسخ ها
مهدی
| Germany |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۵
بازرسی یک شغل جاسوسی است!
پس باید همه ماموران سازمان ملل را گرفت و ت زندان انداخت!!!!!
خدایا این مردمو در پناه خودت حفظ کن
پاسخ ها
خدایا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
باشه سعی خودمو میکنم
ولی قول نمیدم
تا جایی که تونستن ما رو تحریم کردن و ما هم دیگه چیزی برای از دست دادن نداریم.به طور کامل خارج بشید تا حداقل دلمون خنک شه
به طور کلی آدم حس میکنه در دنیایی پر از کودکان مسن زندگی میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۵
اینو گل گفتی!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۵
هزاران دسته گل تقدیم شما به خاطر نقل کردن این .جمله فلسفی و عمیق.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
از امثال دکتر صالحی که متخصص هسته ای هستند بیشتر تعجب می کنم !!؟؟
چرا در حالیکه میداند اینکار بک اشتباه بزرگ
و یک تله خطر ناک است هشدار نمی دهد
و خودش را حداقل کنار نمی کشد
این اخبار را که میخونم یاد کلاهی که سر ابوموسی اشعری تو بحث حکمیت رفت می افتم.
بهتر نبود کم کم متناسب با اجرای تعهد غربی تعطیل می کردید
تا اینکه ...
جالب اینه که با افتخار هم اعلام می کنند که گام چهارم را داریم برمیداریم!
از امام باقر ع که واقعا چراغی بر افروختند در جهان ظلمانی وجهل وتحریف حقایق در اصول کافی نقل ست که می گویند حضرت سلیمان ع دارای چه شوکت ومقاماتی بود ند .باد وآب وکوه ودریا وپرندگان وچرندگان تحت امر ایشان بودند اراده می کرد هر کاری انجام می شد بیشتر از کار هایی کهامروز این ابر قدرتها بلدند حضرت سلیمان ع انجام می داد اما یک اشاره بسیار زیبا دارند حضرت باقرع. می گویند یک تسبیح از حضرت حق الله جل جلاله عظمتش بیشتر ست از همه ی کار های سلیمان وجنیان وانسیان!! یک تسبیح خداوند ارزشش بیشتر ست از همه ی کار های ابرقدرتهای جهان.ای کاش به سوی درک وعمل به آیات خداوند وشرحی که امامان معصوم ع در این ظلمت کده جسم برافروختند برویم وگرنه همه ی دنیا را هم به ما بدهند یک تسبیح صادقانه حضرت حق نمی شود.سبوح قدوس ربنا ورب الملایکه والروح.هو لا اله الا هو.الباقی متاع دنیای فانی .
حالا گاز را در کیک فرو کردیم و نتیجه ازمایش هم RQ6 هم بود بعد که چی . ؟ باید روک و شفاف دنبال چی هستیم .
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۵
بمب .خوب که چی؟ما کاربردش را حرام استفاده کردیم نه ساختش را
ناشناس
| Russian Federation |
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۵
ای فرانسوی ملعون، تو از کاخ الیزه داری توئیت مینمایی؟ نکنه خود ژاک شیراک هستی از کاخ الیزه
گاز را در سانتریفوژها . چه ربطی به خرید نفت اروپا دارد . طاهرا اروپا میگوید ما اعصای اروپا نمیخواهیم نفت ایران را بخریم
برجام با خروج آمریکا علنا از بین رفته.اینکار خیلی وقت پیش باید صورت میگرفت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
حالا دیدید برام چقدر به نفع ایران بود اون موقع در داخل ایران یه عده مخالفت می کردند برجام به ضرر ایران است حالا دیدید حقدر به نفع ایران بود که ترامپ خارج شد این نشان می ده ظریف چقدر خوب کار کرده بود
برای من تامین اجاره و هزینه مدرسه فرزندان و خورد و خوراک و زندگی مهم است نه انتقال گاز به فردو.
برعکس خیلی از دوستان اتفاقا این مسیری که ایران داره میره به دلایل زیر می تونه برگ برنده ایران باشه:
۱- برجام با خروج آمریکا عملا تاثیرات مثبتش رو از دست داد ولی نکته مهم اینجاست که ایران به جای از دست دادن این برگ برنده و خروج متقابل شروع به اجرای خروج مرحله ای از برجام کرده که به نوبه ی خودش یک نوع پاسخ در برابر تحریم ها هست اگه ایران از برجام خارج میشد باید شاهد استیصالش در برابر وقایع مورد نظر می بودیم
۲- عدم خروج سریع یکجانبه از برجام به دلیل اخرین امید ایران برای استفاده از خرید تسلیحات نظامی هست اگه دقت کنید در چارچوب برجام ایران در سال ۲۰۲۰ تحریم تسلیحاتیش به رای گذاشته میشه اگه این مزیت رو هم ایران از دست بده می تونیم بگیم عملا برجام برای ایران فایده ای نداره و ممکنه دیگه آخرین گام ایران خروج از برجام باشه (لذا این گام ها به احتمال زیاد تا مهر ۹۹ ادامه داره)
۳- قدرت چانه زنی ایران رو عملا بالا میبره و به نوعی یک ابزار برای پاسخ متقابل ایران هست
۴- عدم انفعال ایران رو نشون میده و از لحاظ منطقه ایی تاثیر خودش رو بر روی حکام مرتجع عربی میذاره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
این متن را از حسن عباسی یا ازغدی یا کیهان کپی کردی !؟
قبول نیست
حالا برو بشین درست فکر کن و کمی مطالعه کن
و از شعار زدگی بیرون بیا
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
دوست عزیز ناشناس ۱۰:۲۹ لطفا کل متن رو بخون من از برجام دفاع کردم
ديگه ازاين زندگی نکبتی خسته شدیم، تاکی بایددرفقروبدبختی زندگی کنیم
انشالله به زودی جنگ بشه
یامیمیریم یا......
دمتان گرم .امریکا کثیفترین حکام جهان را دارد
بزرگترین اشتباه و خطای خود را انجام دادیم
و حتما تحریم های فلج کننده جهانی بر خواهند گشت
میلیاردها دلار خسارت دشمنی بیهوده با آمریکارا مردم میپردازند
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۵
چرا بیهوده.امریکا نابود می شود و ما هم سیستم مدیریتی خود را در کشورهای مرفه عربی می گسترانیم!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۵
ما با آمریکا دشمنی نمیکنیم بلکه وادادگی وسرسپردگی تو وامثال تو باث گردیده طمع آمریکا به ایران زیاد شود
به امید روزی که هر ایرانی چند کیلو کیک زرد و اورانیوم غنی شده داشته باشد .
همه عمر ما صرف این بازی بازیگران عرصه سیاست شد و از یک زندگی ساده و آبرومند محروم شدیم. به جان هرکس که دوست دارید این بازی را تمام کنید ما تمام شدیم.
منم ابراز خودم را در ابراز اروپای نگران ابراز میدارم باشد که ابراز اروپای نگران ابزار و ابراز و ایراز نباشد
آرامش دو گیتی تفسیر این دو حرف است...با دوستان مروت با دشمنان مدارا.. جناب سعدی
پاسخ ها
ناشناس
| Russian Federation |
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۵
وقتی اروپا قدرت "نه" گفتن به تحریم امریکا رو نداره، ما چه کنیم؟ باید جواب محکم بدیم، و لازم بشه وارد ابهام هسته ای که یک راهبرد بسیار کوبنده است بشیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
برای همین شعرهاست که دارن اثار شاعران و بزرگان ادب و حکمت رو از کتاب های ادبیات مدارس برمیدارند!!
جناب آقای صالحی و دیگر مسولین محترم ،آیا با تزریق گاز فلوراید به سانتیریفیوژها سفرهٔ مردم ایران گسترده تر میشود ،و یا اینکه دوباره کوچکتر از سال ۹۷ ، کاش میشد اعتبارات لازم را هم برای همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری به صندوق مربوطه تزریق میکردید ؟،،
باز هم اشتباهي ديگر از سلسله اشتباهات ايران ،از غني سازي قرار است به كجا برسيم ؟ همين الان هم كمر اقتصاد مملكت خرد شده !
لعنت خدا بر دشمنان اسلام
در هر لباس و در هر کجا ،چه اگاه و چه نا اکاه
خدایا
العفو،، العفو
خودت هرجوری صلاح میدونی ، محبتت رو از مادریغ نکن که در این غبار فتنه، هیچ کس رو غیر از تو نمیشناسیم
چهل سال بعد
دویست وچهل وچهارمین گام کاهش تعهدات برجامی برداشته شد! مسوولین به فرانسه بعنوان تنها بازمانده ۱+۵ هشداردادند چنانچه ظرف ۶۰ روز اینده اقدامی ازسوی این کشور درجهت حفظ برجام وتامین منافع ان صورت نگیرد ما گام دویست وچهل وپنجم راباقاطعیت تمام خواهیم برداشت !!! مسوولین فرانسوی درپاسخ اعلام کردند همچنان مشغول بررسی راههای اجرایی کردن اینستکس هستند وامیدوارند بزودی امکان بهره برداری ازان فراهم گردد !!!!
حضرت امام خمینی فرمودند که حفظ نظام از اوجب واجباته
و تقریباهمه ماها هم ،با صدای بلند تکبیر گفتیم
حالا اگر انشالا نظر نهائی شماها هنوز هم ، واقعا حفظ نظام ،اونم بعنوان اوجب واجباته
پس بهتره که دیگه هی غر نزنیم که اینجا ضرر کردیم ،اونجا مالمون رو خوردن،،اخرش که چی وخلاصه از این جورحرفها
ما شرعا مقلدیم ،،،و فقط گوشمون باید ،صد درصد به بیانات و دستورات مقام معظم رهبری نظام باشه ،حتی اگر مقلد سایر مراجع عظام هم باشیم
ما همه در یک کشتی نشسته ایم و بعد از خدا ،بهتره که فقط به شخص ناخدای کشتی که در نظام ما ،،اطمینان،ایمان ، باور ویقین داشته باشیم.
که اقلا اگر این دنیامون درست نشد
یک حرف حسابی دهن پرکن ،برای اون دنیامون داشته باشیم
یا علی
با اين كارها يعني ديگه از امروز و فردا با دو ميليون تومان ميشه خانواده چهار نفره رو سامان داد!
گیریم همه سانتریفوژها را به راه انداختیم بمب هسته ای هم ساختیم همه دنیا هم از ما حساب بردند آخرش چی وقتی مردم بافلاکت زندگی می کنند سرطانی ها نه پول داروایشان را دارند نه به خاطر تحریم داروهای درست حسابی پیدا می کنند تازه این یک مثال بود وقتی هزاران داروهای دیگر گه همه میدانیم آلمانی ،آمریکایی و....از همه بهتر جواب میدهند برای بیمار، پیدانمی شنود حالا هی در انرژی هسته ای پیشرفت کنیم وبه عرش اعلا برسیم آخرش چی؟ ایا با انرژی هسته ای فقر را از بین بردیم فساد را از امعه اسلامی ازبین بردیم با این انرژی هسته آی چی توسفره مردم "ذاشتیم
هیهات من الذله
یادش بخیر چه فریادی می زد جناب صالحی در مجلس به دنبال برجام: ولله ولله قسم .... هنوز تو گوشم صداش می پیچه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر