بازدید 2816

رئیس‌جمهور شیلی درخواست برای کناره‌گیری را رد کرد

پینرا گفت: مشکلاتی که امروز با آن مواجهیم در طول ۳۰ سال گذشته انباشته شده است. من مسؤول بخشی از آنها هستم
کد خبر: ۹۳۵۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸ 06 November 2019

«سباستین پینرا» رئیس جمهوری شیلی که در طول سه هفته گذشته با اعتراضات ضددولتی روبرو شده، اعلام کرده که از سمتش کناره‌گیری نخواهد کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، پینرا در مصاحبه‌ای با بی.بی.سی که سه‌شنبه به وقت محلی پخش شد، اظهار کرد: مشکلاتی که امروز با آن مواجهیم در طول ۳۰ سال گذشته انباشته شده است. من مسؤول بخشی از آنها هستم و پاسخگو خواهم بود اما به تنهایی مسؤول این مشکلات نخواهم بود.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا از ریاست جمهوری کناره‌گیری خواهد کرد، گفت: خیر.

معترضان از وضع دستمزدها، مراقبت‌های بهداشتی ناکافی و افزایش فاصله بین غنی و فقیر در یکی از ثروتمندترین کشورهای آمریکای لاتین خشمگین هستند.

هرچند پینرا بسته‌ای را برای انجام اصلاحات اجتماعی ارائه و کابینه را ترمیم کرده است، اما معترضان به اعتراضات خود ادامه داده و بسیاری از آنها خواستار استعفای وی هستند.

مؤسسه حقوق بشر شیلی اعلام کرد که یکهزار و ۶۵۹ نفر در طول حدود سه هفته اعتراض‌های خیابانی در این کشور، زخمی شدند که گروهی از آنها همچنان برای مداوا در بیمارستان به سر می‌برند. نیمی از این افراد به دلیل اصابت گلوله زخمی شده‌اند.

در پی تداوم تظاهرات‌ ضددولتی، شیلی میزبانی دو نشست بزرگ بین‌المللی «اجلاس اپک» در روزهای ۱۶ و ۱۷ نوامبر (۲۵ و ۲۶ آبان) و کنفرانس تغییرات اقلیمی از دوم تا ۱۳ دسامبر (یازدهم آذر تا ۲۲ آذر) را لغو کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل