بازدید 3898

بعیدی نژاد:گام چهارم پاسخی به بد عهدی غرب

پس از خروج امریکا از برجام، ایران با صبوری به طرف های اروپایی فرصت کافی داد تا به تعهدات خود عمل کنند اما آنها چنین نکردند.
کد خبر: ۹۳۵۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۴ 06 November 2019

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاري صدا و سيما ازلندن, سفیر کشورمان در انگلستان کاهش گام به گام تعهدات ایران در برجام را روشی مناسب برای طرفهایی که به تعهدات خود در آن عمل نکردند دانست و گفت: ایران با این رویکرد در واقع به طرف های برجام فرصت داده است تا به تعهدات خود عمل کنند.

حمید بعیدی نژاد شامگاه سه شنبه در گفتگوی زنده تلویزیونی با شبکه اسکای نیوز افزود: پس از خروج امریکا از برجام، ایران با صبوری به طرف های اروپایی فرصت کافی داد تا به تعهدات خود عمل کنند اما آنها چنین نکردند.

وی افزود: در چنین شرایطی ایران سه گزینه در پیش داشت یکی اینکه با وجود انجام تعهداتش در برجام در برابر انجام ندادن تعهدات طرف مقابل سکوت کند و هیج اقدامی نکند که این رویکردی معقول و پایدار نیست. گزینه دوم اینکه در برابر اجرا نکردن تعهدات طرفهای اروپایی و امریکا ایران نیز از برجام خارج شود و ان را لغو کند و راه سوم کاهش مرحله ای تعهدات برجامی بود که ایران این راه را برگزید تا فرصتی دیگر برای طرفهایی باشد که تا به حال به تعهدات خود عمل نکردند.

سفیر ایران در انگلستان با تاکید بر اینکه شکست برجام عواقب خطرناکی برای ناقضان آن دارد گفت: هنگامیکه امریکا از برجام خارج شد طرفهای اروپایی هم به تعهدات خود عمل نکردند و در واقع مفاد برجام اجرا نشد. در چنین شرایطی ایران به اقداماتی دست زد که برجام از بین نرود و اکنون نوبت انهاست که با انجام تعهدات خود شرایط را تغییر دهند.
وی گفت: اقدام ایران هشداری است که این وضع نمی تواند به همان شکل ادامه یابد که فقط یک طرف در حفظ برجام بکوشد و طرف دیگر از انجام تعهدات خود شانه خالی کند.

بعیدی نژاد با تاکید بر اینکه کاهش تعهدات ایران نیز در چارچوب برجام انجام شده است و روش مناسبی برای متقاعد کردن طرفهایی است که به تعهدات خود در برجام عمل نکردند ، از طرفهای مقابل خواست برای حفظ برجام به تعهدات خود پایبند باشند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در انگلستان درباره درخواست امریکا برای گفتگوی مجدد گفت: مذاکره برای توافق جدید کلیت برجام را از بین خواهد برد.سندی که در تنظیم آن طرف های امریکایی نیز حضور داشتند و انجام ندادن تعهدات انان قابل قبول نیست و باید طرفهای مقابل به اجرای توافقی که در پی سالها مذاکرات فشرده بدست آمده است متعهد بدانند و به اجرای آن تن دهند.

بعیدی نژاد با تاکید بر اینکه امریکا نمی تواند ایران را برای انجام مذاکره مجدد زیر فشار قرار دهد افزود: امریکا می خواهد با فشار حد اکثری مذاکره دیگری را بر ایران تحمیل کند و باید بداند که این غیر ممکن است و طرف های اروپایی برجام هم باید به تعهدات خود به طور کامل عمل کنند انگاه درباره مسایل باقی مانده درخواست گفتگو کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر