بازدید 2597

هر ۱۱ دقیقه یک کودک در یمن جان می‌دهد

دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل اعلام کرد هر یازده دقیقه یک کودک در یمن می‌میرد و مرگ ۴۵ درصد آن‌ها ناشی از سوء تغذیه است.
کد خبر: ۹۳۵۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۰۳:۵۱ 06 November 2019
به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، سازمان ملل روز سه شنبه درباره پیامد‌های ادامه جنگ در یمن برای کودکان هشدار داد.

دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل در توئیتی در حساب توئیتر خود نوشت: جنگ یمن تلفات سنگینی را به کودکان وارد کرده است. هر یازده دقیقه یک کودک می‌میرد.

این منبع افزود: ۴۵ درصد از کودکانی که می‌میرند، دچار سوء تغذیه هستند.

دفترهماهنگی امور انسانی سازمان ملل آورده است: ما بار دیگر از همه طرف‌های درگیر در یمن می‌خواهیم به قوانین بین المللی بشردوستانه احترام گذاشته و از هدف قرار دادن غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی خودداری کنند.

یمن از پنج سال پیش تاکنون با بزرگترین فاجعه بشری در جهان به دلیل حملات ائتلاف سعودی دست و پنجه نرم می‌کند.

«مارک لوکوک» معاون دبیر کل سازمان ملل در امور بشردوستانه پیشتر هشدار داده بود که یمن در بدترین فاجعه انسانی تاریخ به سر می‌برد.

وی خردادماه گذشته گفته بود که بیش از نیمی از مردم یمن به کمک‌های بشردوستانه نیازمند هستند و سازمان ملل به ۴.۲ میلیارد دلار برای مقابله با بحران انسانی در یمن نیازمند است.

چندی پیش، یونیسف نیز در گزارشی ضمن هشدار درباره اوضاع غیرنظامیان در یمن گفته بود که «هر دو ساعت یک مادر و ۶ نوزاد یمنی جان خود را از دست می‌دهند».

طبق گزارش یونیسف، مادران و نوزادان آن‌ها در میان آسیب‌پذیرترین قشر محسوب می‌شوند به طوریکه هر دو ساعت یک مادر و ۶ نوزاد تازه متولد شده به واسطه مشکلات و معضلات حین بارداری و زمان تولد جان خود را از دست می‌دهند.

ائتلافی به رهبری عربستان سعودی از فروردین‌ماه سال ۱۳۹۴ کشور فقیر یمن را برای بازگرداندن «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی یمن به رأس قدرت، هدف حملات سنگین هوایی، زمینی و دریایی قرار داده است.

این حملات به نابودی زیرساخت‌های یمن و گسترش فقر، بیکاری و گسترش بیماری‌های واگیردار در این کشور فقیر عربی منجر شده است. مسئولان نزدیک به جنبش انصارالله می‌گویند از زمان آغاز این حملات بیش از ۳۶ هزار غیرنظامی یمنی شهید و زخمی شده‎اند. روزنامه واشنگتن‌پست در گزارشی شمار افراد کشته‌شده در این جنگ را نزدیک به ۵۰ هزار نفر اعلام کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر