بازدید 4401

قدیری‌ابیانه:‌سقوط آمریکا با‌خروج‌دلار از‌انحصار حتمی‌است

سفیر اسبق ایران در استرالیا و مکزیک با بیان اینکه جهان از تک‌قطبی به سمت چندقطبی در حرکت است، گفت: سقوط آمریکا با خروج دلار از انحصار حتمی است.
کد خبر: ۹۳۵۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۱ 06 November 2019
به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، محمدحسن قدیری ابیانه در نشست «چرا مرگ بر آمریکا» که در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار شد، با اشاره به تعبیر امام خمینی (ره) از تسخیر لانه جاسوسی به عنوان انقلاب دوم، اظهار کرد: ما در انقلاب اول با یک مزدور دست‌نشانده مبارزه کردیم، اما در انقلاب دوم با اربابش درافتادیم و او را بیرون راندیم.

وی با بیان اینکه گروگان‌گیری عوامل لانه جاسوسی به اقدامی ضد آمریکا تبدیل شده بود، تصریح کرد: روز‌ها و ماه‌ها از گروگان‌گیری می‌گذشت و آمریکا نمی‌توانست حرکتی علیه ایران انجام دهد و در نهایت ماجرای طبس اتفاق افتاد و رسوایی برای این ابرقدرت ایجاد کرد.

سفیر اسبق جمهوری اسلامی ایران در استرالیا و مکزیک انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تحت تاثیر تسخیر لانه جاسوسی دانست و گفت: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری امروز نیز با مقوله نفوذ مواجه هستیم و نفوذی‌ها در دولت و مجلس هم وجود دارند.

کارشناس عالی امور استراتژیک به دستگیری عوامل سایت ضد انقلاب آمدنیوز اشاره کرد و افزود: سایت آمدنیوز علیه اسلام و انقلاب و امام و رهبری کار می‌کرد و به دنبال ایجاد فتنه در کشور بود لذا از سپاه می‌خواهیم درباره عوامل آمدنیوز افشاگری کند تا مردم ماهیت نفوذ و نفوذی‌ها را بشناسند.

وی آمریکا را یک اقتصاد بزرگ، اما شکننده دانست و عنوان کرد: طبق آمار‌های سایت «US National Dept» بدهی دولت فدرال آمریکا حدود ۲۳ تریلیون دلار معادل ۴۶۰ سال درآمد نفت ایران و بدهی کل آمریکا بیش از ۷۴ تریلیون دلار معادل ۱۴۸۰ سال درآمد نفت ایران است.

قدیری ابیانه سرانه بدهی هر خانواده آمریکایی را معادل ۲.۷ میلیارد تومان و سرانه پس‌انداز آن را معادل ۱۸۳ میلیون تومان دانست و متذکر شد: آمریکا بیش از هفت تریلیون دلار بدهی خارجی دارد. کسری بودجه آمریکا نیز یک تریلیون دلار است که سالانه معادل یک تریلیون دلار به آن اضافه می‌شود.

وی ۴۰ میلیون نفر از جمعیت آمریکا را زیر خط فقر دانست و بیان کرد: آمریکا در منطقه ما حدود هشت تریلیون دلار معادل ۱۶۰ سال درآمد نفت ایران هزینه نظامی کرده است لذا پایگاه اینترنتی «اینترست» بحران بدهی ملی آمریکا را بزرگترین تهدید علیه این کشور معرفی می‌کند.

سفیر اسبق ایران در استرالیا و مکزیک با بیان اینکه تحلیل‌های سیاسی و اقتصادی عصر حاضر را عصر فروپاشی هژمونی آمریکا می‌داند، ادامه داد: هدف قرار دادن پهپاد ۲۲۰ میلیون دلاری آمریکا توسط سپاه نشان می‌دهد که دوران افول قدرت نرم و سخت آمریکا فرارسیده است لذا ترامپ وضع وخیم اقتصادی آمریکا را تشخیص داده و گزینه نظامی ندارد.

قدیری ابیانه با اشاره به دوری کشور‌ها از دلار به واسطه تحریم‌های آمریکا و گرایش اتحادیه اروپا به یورو، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳۰ درصد ذخایر ارزی کشور‌ها یورو بوده و اتحادیه اروپا با ۳۰ کشور به دنبال رقابت با آمریکاست.

وی با بیان اینکه جهان از تک‌قطبی به سمت چندقطبی در حرکت است، گفت: امروز اقتصاد چین جلوتر از آمریکاست و تجهیزات الکترونیکی چین و ژاپن بازار‌های آمریکا و اروپا را فراگرفته؛ براساس پیش‌بینی‌ها تا سال ۲۰۵۰ هند به اقتصاد اول دنیا تبدیل می‌شود و روسیه نیز بازیابی اقتصادی دارد.

این استراتژیست با بیان اینکه جهان اسلام با محوریت ایران رو به تبدیل شدن به قطب بزرگ اسلامی است، اظهار کرد: اگر قطب بزرگ اسلامی تشکیل شود هیچ ابرقدرتی توان مقابله با آن را ندارد، زیرا نیمی از نقاط استراتژیک دنیا مربوط به مسلمانان است و ایران رهبر طبیعی این تمدن بزرگ اسلامی است.

عضو انجمن علمی علوم راهبردی با اشاره به نیاز کشور‌ها به نفت به عنوان منبع انرژی و ماده اولیه، تصریح کرد: آمریکا با کلاهک‌های هسته‌ای خود می‌تواند چندباره کره زمین را نابود کند، اما چین و روسیه و انگلیس هم بمب اتم دارند و آمریکا نمی‌تواند با همه کشور‌ها وارد جنگ شود لذا برای اینکه آمریکا بتواند هژمونی از دست رفته خودش را بر کشور‌ها بازیابد، باید نفت را تصاحب کند. در واقع آمریکا نمی‌خواهد از موضع تک‌قدرتی ساقط شود و به نفت منطقه نیاز دارد.

وی بازیابی هژمونی آمریکا را منوط به براندازی نظام جمهوری اسلامی دانست و یادآور شد: جمهوری اسلامی هرگز حاضر نیست که مالکیت نفت خود را به آمریکا بدهد لذا تجزیه ایران جزو اهداف اصلی آمریکاست، در حالی که حفظ تمامیت ارضی ایران در گرو جمهوری اسلامی است.

قدیری ابیانه با اشاره به ناکارآمدی برجام در لغو تحریم‌های آمریکا، یادآور شد: برجام نشان داد که آمریکا قابل اعتماد نیست و لذا مذاکره با آمریکا فایده ندارد. مصدق نیز آمریکا را نشناخت و همین عدم دشمن‌شناسی موجب سقوط دولت او و برقراری دیکتاتوری در کشور شد.

سفیر اسبق ایران در استرالیا و مکزیک سفارتخانه‌های آمریکا را عامل همه کودتا‌ها و فتنه‌ها برای ضربه زدن به کشور‌ها دانست و اضافه کرد: سقوط آمریکا با خروج دلار از انحصار حتمی است. در چنین شرایطی برخی هنوز به آمریکا باور دارند و خودباوری ندارند.

وی با بیان اینکه در جنگ روانی اقتصادی با دشمن هستیم، تاکید کرد: در جنگ باید علاوه بر ارزیابی درست دشمن نقاط ضعف و قوت خودمان را بشناسیم.

این استراتژیست درآمد نفتی ایران را جزو شفاف‌ترین آمار‌های اقتصادی کشور دانست و گفت: سال گذشته ۹۶ هزار میلیارد تومان درآمد حاصل از صادرات نفت و گاز و میعانات گازی داشتیم، یعنی میزان تولید ماهانه نفت به ازای هر ایرانی قبل از تحریم چهار میلیون بشکه در روز و میزان صادرت ماهانه نفت به ازای هر ایرانی قبل از تحریم دو میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز بوده است.

قدیری ابیانه یک سال صادرات نفت یک اماراتی را معادل ۶۰ سال صادرات نفت یک ایرانی دانست و متذکر شد: تصور غلط درباره درآمد‌های نفتی دولت ریشه مصائب کشور است. حقوق‌های نجومی و اختلاس‌ها هزار برابر بیشتر از ارزش واقعی آن‌ها به سرمایه اجتماعی آسیب می‌زند، اما معمولا فساد‌های اقتصادی در حساب‌های بانکی رخ می‌دهد و ربطی به بودجه عمومی دولت ندارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها