بازدید 19270
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تابناک؛

باید مشخص شود چندهمسری با چه هدفی تبلیغ می‌شود/ برخی بنیان خانواده ایرانی را هدف گرفته اند/ اعتمادسازی بین زوج‌ها، منجر به تحکیم خانواده می‌شود

پوستر کارگاه آموزشی که مشخص نیست با چه هدف و نیتی راه اندازی شده است؛ کارگاه‌هایی با موضوعات ضرورت احیای فرهنگ چندهمسری، الزامات تشکیل خانواده‌های چندهمسری، احکام فقهی خانواده‌های چندهمسری و مهارت‌های ارتباطی چندهمسری برگزار می‌شود و هم اکنون از متقاضیان شرکت کننده، رایگان نام نویسی می‌کند.
کد خبر: ۹۳۴۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰ 05 November 2019

تبلیغ کارگاه‌های آموزشی چندهمسری، اقدامی زشت است/ باید مشخص شود چندهمسری با چه هدفی تبلیغ می‌شود/ برخی بنیان خانواده ایرانی را هدف گرفته اند/ اعتمادسازی بین زوج‌ها، منجر به تحکیم خانواده می‌شودهمه چیز از یک پوستر تبلیغاتی شروع شد. چند روز پیش، پوستر کارگاه آموزشی مهارت های ارتباطی در یکی از شبکه‌های مجازی با مضمون رواج چندهمسری منتشر شد. این آموزش‌ها که در قالب برگزاری کارگاه‌هایی برای چندهمسران است، توسط یک مؤسسه خصوصی برگزار می‌شود.

به گزارش «تابناک»؛ در این مجموعه که مشخص نیست، با چه هدف و نیتی راه اندازی شده است، کارگاه‌هایی با موضوعات ضرورت احیای فرهنگ چندهمسری، الزامات تشکیل خانواده‌های چندهمسری، احکام فقهی خانواده‌های چندهمسری و مهارت‌های ارتباطی چندهمسری برگزار می‌شود و هم اکنون از متقاضیان شرکت کننده رایگان نام‌نویسی می‌کند.

هرچند بررسی‌ها نشان می‌دهد، این پوستر کپی شده از پوستری با سوژه‌ای دیگر بوده که ناشیانه‌ برای این موضوع استفاده شده است، در همین چند روز گذشته، جنجال بسیاری در میان کاربران ایجاد کرد که انتقادات بسیاری به دنبال داشت و با واکنش‌هایی زیادی همراه شده است.

برخی نمایندگان مجلس نیز حتی به این موضوع واکنش نشان داده و این نوع ازدواج را متناسب با شرایط و فرهنگ ایرانی ندانسته اند، به گونه‌ای که بعضی از آن‌ها نیز برداشت سیاسی از موضوع داشتند و اعتقادشان بر این بود که عده‌ای می‌خواهند با این گونه اقدامات، بنیان خانواده را تحت‌الشعاع قرار دهند.

عضو کمیسیون اجتماعی و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تبلیغات اخیر کارگاه‌های آموزشی چندهمسری در فضای مجازی گفت: این اقدامات زشت از سوی افرادی انجام می‌شود که بدون توجه به توسعه کشور، بنیان خانواده را هدف قرار داده اند. باید از این افراد پرسید، با این کار‌ها چه سیاستی را دنبال یا چه کسانی با چه هدفی از آن‌ها حمایت می‌کنند.

محمدرضا بادامچی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تابناک، در واکنش به برخی تحرکات درباره تبلیغ چندهمسری در فضای مجازی و برخی برنامه‌های تلویزیونی گفت: حرمت خانواده ایرانی در تک همسری است؛ بنابراین، نمی‌دانم ایجاد کارگاه‌هایی برای آموزش چندهمسری و ایجاد کرسی‌هایی در صداوسیما برای این عمل قبیح، برگرفته از چه سیاستی است که برخی دنبال می‌کنند و از طرف چه گروهی حمایت می‌شوند که سعی دارند تا این حد به بنیان خانواده ضربه وارد کنند؟!

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دهه شصتی‌ها به دلیل مشکلات اقتصادی و بیکاری از سن ازدواجشان می‌گذرد و تعداد زیادی از آن‌ها حتی هنوز شغلی هم ندارند که بتوانند ازدواج کنند، ولی برخی در اوج ناباوری، آن هم در این شرایط، موضوع چندهمسری را تبلیغ می کنند و آموزش می دهند که این جای سؤال دارد!

بادامچی خاطرنشان کرد: این کار در شأن جامعه ایرانی نیست و برخی بدون توجه به بسیاری موارد، کارگاه‌هایی برای آموزش چندهمسری راه انداخته و این حرکت زشت را ترویج می‌کنند. این در شأن ایران و ایرانی نیست و باید از این افراد پرسید، از کجا حمایت می‌شوند یا چه برنامه و سیاستی را دنبال می‌کنند که برگرفته از عقبگرد است؟

او تأکید کرد: این کار در جامعه تناقض ایجاد می‌کند و برای این افراد بسیار متأسفم. اگر برای استحکام خانواده‌ها قدم برداریم و بین زوج‌های جوان اعتمادسازی کرده و برای صاحب خانه شدنشان کمک کنیم، قدمی در راستای توسعه برداشته ایم، ولی برخی با چنین اقدامات خارج از عرف و اخلاقی، سعی دارند ته مانده اعتماد عمومی را در جامعه از بین ببرند.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در ادامه یادآور شد: این افراد برای توسعه کشور فکر نمی‌کنند و سعی دارند با اقداماتی عجیب، روابط صحیح در جامعه را خدشه دار کنند. آن‌ها بنیان خانواده را هدف قرار داده اند، ولی باید به تحکیم و استحکام خانواده بر پایه اعتمادسازی قدم برداریم و جلوی چنین کارگاه‌ها و تبلیغات منفی علیه بنیان خانواده را بگیریم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۲۷
انتشار یافته: ۱۲۲
هدف مشخصه.جوانان توانایی ازدواج ندارند و مفت خوران که ثروت انبوه انباشته اند برای تفریحشان ازدواج مجدد را رواج می دهند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
چون جمعیت ایران درحال پیر شدنه!! به لطف اختلاسها و باستی هیلزها و مسئولان باکفایت!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
اول اختلاس بعد چند همسري
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
الان در اکثر خانواده ها ، یکی دو جوان پابه سن گذاشته و تحصیل کرده
که بنا به دلایل اکثرا اقتصادی قادر به ازدواج و تشکیل خانواده نبوده و نیستند موجود است
متاسفانه این خطری است که برای آینده کشور از هر خطری بزرگتر و مهلک تر است
و متاسفانه بزرگان کشور یا نمی دانند
و یا کاری از دستشان برای اداره کشور بر نمی آید
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
بیشتر جنبه عیاشی دارد
ناشناس
| Germany |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
من سی سالمه به بدبختم که نه کار دارم نه پول نه بابام اختلاس گره نه کاره ایه نه میتونم ازدواج کنم اینا پول فروان دزدیده اندنذ خوب غذا میخورن یه دونه زن کافی نیست این موضوعو راه انداختن همه ماجرا اینه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
به بهای نابودی روح و جسم دختران و زنان ناامید و به زنجیر کشیده شده در جوامع کاملا بسته مرد سالار
تهرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
ازدواج موقت و حتی چند همسری موجب ساماندهی دختران و زنان بی سرپرست (که خوشان تبدیل تهدید جدی برای خانواده ها و جامعه میشوند ) میگردد . اگر درست ببینیم و سخت گیری بی مورد نکنیم
یا مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
نمیدونم چرا بعضی نادان فکر میکنن از خدا هم دانا ترن...حلال خدا روحروم وبرای حلال خدا شرط تعین میکنن
مطمئن باشید کسانی که با این قضیه مخالفن
اگرمصلحت قضیه رو میدونستن همه موافق میشدن
توهرجامعه زنان ودخترانی هستن که به هردلیل خواستگارندارن چرا ی عده خود رأی وخودخاه حق تجربه زندگی که خداترسیم کرده رو میگیرن... اگر غریزه انسان ازحلال جواب داده نشه لاجرم از طریق حرام جواب داده میشه والله قسم این دسته درگناه این دسته شریکن
اگر بشنون فلان دختر فلان آقا زنا کرد وگناه کرد تن فروشی کرد ازدواج سفید کرد..هیچ حسی بهشون دست نمیده وشاید بگن حقشونه تشویقم میکنن....اما همینکه بگن ازطریق حلال.،حلالی که خداوند بهش پاداش میده آقا زن دوم گرفت بازبان وقلم و..توهین میکنن

خوش به سعادت مردان پاکی که درشرایط فعلی جامعه سختی رو بجون میخرن وایثار گونه (درشرایطی که هرگونه فسادی راحته...زن تن فروش دختر تن فروش باقیمت نازل)نه تنها گمراه نمیشن بلکه کس دیگه روهم نجات میدن اونم نه برای یک لحظه بلکه برای یک عمر
حتی برای این کار از آبرشون مایه میزارن باوجود شیاطین بدگو
یبدون اینکه کسی متوجه بشه چه لزومی داره این بابا یک عمر خرج وزندگی یک زن دیگه رو تأمین کنه وازآبروش بگذره طوری که پشتیبان یک زن بی پناه بشن
چرا این بنده خدا چفیه داره و زنها همشون چادرین ؟ هدف طراح چی بوده ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
مثل اینکه قراره چندهمسری از این قشر شروع بشه
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
قبول کنید این نوع از تبلیغات برای چند همسری و صیغه و ازدواج موقت را افرادی با ظاهر متدین و متشرع بیشتر انجام می دهند و معمولا به نام خدا و پیامبر و ثواب و اطاعت از دستور خدا به حرف خود وجهه دینی می دهند
همین چند وقت پیش یک روحانی در صدا و سیما چنین برنامه ای داشت و شرکت کنندگان هم اکثرا چادری یا ریش دار با ظاهر مذهبی بودند که در تمام شبکه های اجتماعی و شبکه های ماهواره ای پخش شد و واکنش های مردم هم دیدنی بود
نیما
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
هدف شرعی نشون دادن قضیه است
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
این عکس تقلبیه من عکس اصلی رو دارم ... در عکس اصلی فقط یک زوج با سه فرزنده که یکی از بچه ها بادکنک دستشه... در عکس فتوشاپی به جای بادکنک ها تصویر دو تا خانم گذاشتند و سمت راست تصویر هم عکس یه زن دیگه اضافه کردن..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
فقط تخریب
چیز دیگه نیس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
هدف دین زدگی
البته عکس هم جعلی است
حلال الهی تا روز قیامت حلال است و حرام آن تا روز قیامت حرام.
لطفا قبل از اظهار نظر در رابطه با احکام الهی قدری در جامعه و دانشگاه ها نگاهی بیاندازیم تا آمار میزان خیانت زنان به شوهرانشان و مردان به زنانشان و روابط آزاد از مثل دوستیابی یا ازدواج سفید را متوجه شویم لطفا نگاهی به آمار طلاق بیاندازیم و به دادگاه ها برویم.
پاسخ ها
بنده خدا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
اینها چه ربطی به این موضوع داره . مثلا" اگر یکی چند همسر داشته باشه زن خیانت نمیکنه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
با شه شما متخصص،، اول هم زندگی مادر و خواهر خودت شروع کن خواهشا
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
بنده خدا جان یعنی اینکه یک دختر دانشجو به اندازه یک تسبیح دوست پسر داشته باشد یا یک پسر به اندازه یک تسبیح دوست دختر داشته باشد مشگلی نیست ولی اگر مردی همسر دوم اختیار کند یا زنی همسر دوم شود عیاش هستند؟آخه جماعت بی عقل پولدارها که برای عیاشی ازدواج نمی کنند بلکه با یک تلفن و با پول گلچینی از زنان زیبا روی برایشان مهیاست که هر دفعه با دفعه قبل فرق می کنند چه داخل کشور و چه خارج آن
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
به ۱۱۱۳
عذر بدتر از گناه است
فعلا که جوانان وطن اکثرا حتی از گرفتن یک همسر هم بنابه دلایل اقتصادی محروم هستند
و البته متشرعین ،!؟ ثروتمند در طول تاریخ برای عیاشی های خود حتی دنبال بهانه نبوده اند
حالا که بهانه هم جور شد
Ali
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
چه‌خوب میشد بابات سر مامانت هوو می اوورد تا معنی حلال حرام رو‌بهتر میفهمیدی علامه دهر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۵
شطرنج و ... رو یادت رفته.
نمیتونند به اوضاع مردم رسیدگی کنن هروقت یک مورد اینجوری رو علم میکنند اب که از سر بگذره ....
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
در ایران چند همسری که در دهه های گذشته کمی در قشر متدین و بازاری و متمول متداول شده بود باعث آرامش و ثبات خانواده نشد و مرد و فرزندان هم در واویلای همسران روی خوش ندیدند و جنگ و جدال ارث و میرات و بین فرزندان و هوو ها بیشتر باعث آبرو ریزی شدو خلاصه و توسط مردم پذیرفتنی نیست
ولی بعضی ها فکر می کنند چون بین اعراب هنوز اجرا می شه و در فرهنگ آنها وجود داره در ایران هم می شه اجرا کنند که قطعا امکان پذیر نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
متاسفانه باید قبول کنیم ، که این سیستم در تمام زمینه های اداره کشور مردود شده
و قابل اصلاح نیست
و نمی خواهند و نمی توانند و نمی دانند
که چطور باید از موانع متعدد که اکثرا بدست خودشان ساخته شده است
عبور کنند و مسائل را حل کنند و هر روز بد تر از روز قبل شده و میشود
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
برای انحراف افکار عمومی است
بابا مردم فكر چه چيزهايي هستند من اگر عقل امروز را داشتم اصلا ازدواج نميكردم ويا حداقل بچه دار نميشدم مادر مشكلات يك زندگي مانده ايم حالا تعدد مشكلات به چه قيمتي
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
من هم همینطور
دو تایی داریم کار می کنیم و هنوز در هزینه ها موندیم
نمی دونم این بچه دار شدن چی بود این وسط
زیر بار هزینه و مشکلات له شدیم
بدتر از همه چند تا نوکیسه که به جاهایی وصل هستند و هم از توبره می خورن هم از آخور در فامیل داریم که علیرغم نداشتن تحصیلات و لایقت و مهارت ویژه با وصل شدن به جاهایی یک شبه از فرش به عرش رسیدن و فخر فروشی و بریز و بپاش آنها بد جوری روی اعصابه
فقر و گرفتاری یه درده و تبعیض و رانتخواری نورچشمی ها یه درد دیگه
حقوق یک ماه ما دو تا دبیر فوق لیسانس کمتر از پول یک جلسه آرایشگاه زن دیپلم ردی یکی از اونهاست
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
خب اینا نمانده اند در مشکلات یک زندگی که هیچ 4 تا دیگه زندگی هم براشون پول خورده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
خویی جان تعدد مشکلات !؟ ☺
خیلی هم خوبه
پسر و دختر آماده ازدواج نمی توانند ازدواج کنند شهوترانان هوس باز به فکر زیاد کردن همسرانشان هستند!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
شمانگران نباش وخودشراناراحت نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
هوسران اونایی هستن که از راه عیر ازدواج همبستر می شوند. ازدواج قید می آورد پس اونی که هوس باز هست نمی ره ازدواج کنه
ناشناس
| Canada |
۰۵:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۵
ناشناس ۱۴:۱۵ اون پسری که میخواد ازدواج کنه ولی نمیتونه چی؟ دختری که دوستش داره بره زن دوم یکی دیگه بشه مشکل پسر و دختر حل میشه؟ شایدم بشه!
مثل اینکه بیشتر نگران عکس این کارگاه هستند تا موضوعش.
هدف انها خراب کردن اسلام و ایران است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
دقیقا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
خیر نه اسلام و نه ایران خراب نمیشه . فقط اشخاصی هستند که حهت منافع خود مردم را برای چند روزی سرکار میگذارند و یا بازخورد این اخبار را میسنجند.
مهدی
| Germany |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
متاسفانه این قبل و بعد از سلام رایج بوده است است.
قبل از اسلام در زمان ساسانیان "اگر اشتباه نکنم"مردهایی بدونیا می امدند و می مردند و صاحب زن نمیشدند و زنان عقب افتاده و ناقص دارای چند مرد فقیر و بودند و صاحبان پول و قدرت از همسران زیبا و جوان لدت می بردند.
سایتش فیکه من رفتم دیدم.اصلا نه گفتن کلاس کجاست نه گفتن کی مسئول سایته نه تو ارتباطات ادرسی دادن...
از وقتی این موج چند همسری راه افتاده زندگی چند تن از اقوام بنده از هم پاشیده. مردان خانواده تصمیم گرفته اند همسر دوم اختیار کنند و همسران اول خانه را ترک کردند. خدا نگذرد از افرادی که این آتش را در خانواده ها انداختند. دعا می کنم زندگی خودشان هم از هم بپاشد که زندگی ها را نابود کردند.
هدف اصلی مروجان چند همسری نابود نهاد خانواده در ایران است. چرا نهادهای اطلاعاتی و امنیتی و قضائی ورود نمی کنند؟
با همان هدفی که شما از هدف اصلیتان برای ازدواج اسان رفتید به دنبال ورزشگاه و کودک همسری و فضا را برای طرف مقابل مهیا می کنید
چرا اين سوال را از ان روحاني كه با اشتياق در مورد چند همسري صحبت مي كند نمي پرسيد . استفاده از عبارت " پير دختر " در سيماي ميلي نشانه اوج بي فرهنگي و سقوط اخلاقي است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
وقتی یک مسئول ارشد ۹۲ ساله به تازه دامادی مشرف می گردند
چرا اکثر جوانان کشور نباید بتوانند پس از ۴۰ سالگی هم حتی یک بار ازدواج کنند ؟
حالا می فهمم چرا دیه و ارث بانوان را نصف آقایان قرارداده اند!
چند همسری حق شرعی و قانونی آقایان است و یک دستور الهی و قرآنی می باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Switzerland |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
در این شرایط نخیر.
آیا درست است که شخصی چند همسر داشته باشد و تعداد زیادی از جوانان در آرزوی ازدواج پیر شوند؟
اصلا چرا شرایط جوری نشود که همین جوانان که به سن ازدواج رسیده اند ولی توان ازدواج ندارد هرکدام بتوانند یک زوجه اختیار کنند؟
یک جای کار میلنگد برادر
ناشناس
| Germany |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
شزایط کاری کردن جوانان نتونن ازدواج کنن فضا برای برخی باز بشه چندتا چندتا بگیرن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
شما میتونی خواهرت را زن سوم وچهارم یا پنجم یک مرد هوس ران کنی؟ بسم اله
ناشناس
| Germany |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
در دستور شک کن !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
آقایان فعلی نخیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۵
آقای ۱۲ ۱۳
من یک مرد ۶۵ ساله و زن دار هستم
ولی میتوانم خواهر یا دختر جوان ۲۰ ساله شما را صیغه کنم
ممکن است آدرس بدهید و مشخصات ار سال کنید تا با دسته گل و شیرینی خدمتتون برسم
مسلمان هم هستم و مخارجشون هم تامین است
کسانی برای برگزاری این کارگاه ها تلاش می کنند که دغدغه ای جز داشتن زن تازه و جوان ندارند. همه شملات زندگیشون حل شده اما حس می کنند باید بیشتر کیف کنند
با سلام
نتیجه اینکار را دیدیم که نجفی فارغ التحصیل هاروارد آمریکا که وزیر آموزش و پرورش هم بود و بطور نسبی همه با نیکی از عملکرد و توان اجرایی ایشان یاد میکردند با ازدواج دوم خود با خانمی تحت هر عنوان و شرایطی نتیجه اش قتل کشتار تیراندازی خون خونریزی شد و آخرش هم دنیا و هم آخرت و هم اینهمه اعتباری را که ذره ذره کسب کرده بود یکجا به باد داد.
ان وقت رابطه های خارج از خانواده برای شما ها خوب است حتما؟
حاشیه حاشیه حاشیه حاشیه حاشیه حاشیه حاشیه حاشیه حاشیه حاشیه حاشیه حاشیه فرمان اقتصاد هم که البته دست دولت است و مربوط به ما نمیشود ما فقط حاشیه و خلاص
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۵
نگفتم برای تاکید شما بر حاشیه بود ولی با نظر شما در تنها مقصر دونستن دولت. در مسائل اقتصادی مخالفم
آنها که دنبال این طرح هستند اگر صداقت دارند برای اشتغال جوانان کار کنند تا امکان ازدواج آنها فراهم شود خانواده چند همسری با مشکلات فراوان روبرو می شوند و نهایتا منجر به طلاق می شود
دست از سر مسائل خصوصی مردم بردارید. هرکس حق داره طبق وظیفه شرعی خودش عمل کنه. تا کی دخالت در ذهن و فکر و جاهای دیگه مردم!!!؟؟؟؟
باید مشخص شود چندهمسری با چه هدفی تبلیغ می‌شود?
کاملا مشخص میباشد.ازهم پاشیدگی کانون خانواده ونابودی ایران
باید مشخص شود چندهمسری با چه هدفی تبلیغ می‌شود?
کاملا مشخص میباشد.ازهم پاشیدگی کانون خانواده ونابودی ایران
آقایان چرا ساده لوحانه برخورد میکنند و موضع گیری می نمایند؟
گویا منتظر هستند یه موضوع علم شود و دوان دوان مصاحبه کنند
قدرت نمایی لایه هایی که مدتهاست میگن "همینه که هست" !
باسلام واحترام
تعداد زیادی خانم مطلقه درکشور داریم که حق ازدواج دارند وبه نوعی می بایست ساماندهی شوند، به بهانه وضعیت معیشی سخت وگرانیها اکثر جوانان مجرد دنبال ازدواج با این خانم ها هستند وبعضا صیغه ای می باشند تا اینگونه طبعات تورم را احساس نکنند.این موضوع باعث سوء استفاده از این تیپ خانم ها می گردد جون هدف اولیه عشقی را به همراه نداشته وشانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت ازدواج می باشد. حال اگر این خانم ها با مردانی که شرایط مالی مساعدی دارند به عنوان همسر دوم ازدواج کنند پسرهای مجرد ناگزیر به ساماندهی خود می شوند.
منو اگه ولم کنن همین یه دونه رو هم ردش میکنم بره چه برسه به چند تا . آقایون واسه خودشون در تلاش هستن
با توجه به بیشتر بودن تعداد مردان مجرد نسبت به زنان در گروه سنی 20 تا 50 سال ، تبلیغ چند همسری منجر به افزایش فساد برای جوانان مجردی است که قادر به ازدواج نیستند.
باید دقت کرد که از نظر قران, شرع و سنت معصومین صلوات الله علیهم اجمعین اختیار بیش از یک زن با رعایت عدالت به تشخیص خود فرد جایز است لذا اینکونه وارد بحث شدن و داشتن بش از یک زن رو تخته کردن خلاف شرع و بدعت در دین است.
شایسته است با ترویج فرهنگ عدالت خانوادگی و تعمیق وفاداری و درک رضایتمندی زناشویی این موضوع به یک فرهنگ اجتماعی تبدیل شود بی انکه به ساحت دین لطمه ای وارد شود مانند برده داری که دراسلام بطور رسمی به دلایلی لغو و حرام اعلام نشد ولی با فرهنگ سازی مناسب تمایل بدان به حداقل خود رسید
مخالفت با چند همسری مخالفت با قرآن است.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
با چماق کردن قران کسی قانع نمشود.
احکام شرع مقدس اسلام چرا ندارد. چند همسری آقایان دستور خدا و رسول است. مخالفان اسلام و معاندان سکوت پیشه کنند.
پاسخ ها
خويي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
دوست عزيز چرا انگ معاند ميزنيد با اين مشكلات اقتصادي كه نمي توان به صورت عادي زندگي كرد چه لزومي براي همسران بيشتر است قران واسلام نمي گويد با شكم گرسنه دنبال همسر ديگري برويد
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
تو هم یکی از آنان هستی که شرع را ابزار کرده ای
تعبیر رهبری در این خصوص بسیار زیبا بود و عالی
اسلام‌ستیزان و کافران و آتئیست‌ها در حال تخریب این سنت الهی و نبوی هستند امّا کور خوانده‌اند. هرگز نخواهند توانست حق شرعی و قانونی چند‌همسری آقایان را از بین ببرند.
غربیهایک همسرشرعی!! دارندواکثراتادلتان بخواهددوست بسیار وبیشترصمیمی ازجنس مخالف ! حالامااگراجازه چندهمسری آنهم باشرائط سخت وتعداد کم درشرائط خاص وقانونی بدهیم جرم است البته اینجانب بشدت باچندهمسری مخالفم وملی مقایسه ای میکنم بین خودمان وغربیها اگرخطائی بشدت بزرگتردرآن کشورها ازمردم سربزند به آن چشم میبندیم ولی اگرچیزی تشابه بسیار کمی باآنهاداشته باشدوازماسربزند واویلا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
شما با غربي ها چكار دارى . اينجا ايران است با فرهنگ خاص خودش .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
کاملا در اشتباه هستید
در غرب به مراتب وفاداری و سلامت رفتار جنسی و عشق و ازدواج بسیار بهتر از مدعیان دروغین مثل ما است
ناشناس
| Canada |
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
یه چیزی شنیدی اما عوضی شنیدی توصیه می کنم زیاد اخبار ۲۰:۳۰ را جدی نگیر
فکر کن
همه مردها بخوان چند تا همسر داشته باشن!!
کم کم از صادرات غیر قانونی قیر و واردات غیر قانونی ذرت آلوده، رو میارن به واردات همسر از چین و تایلند
ایران تنها کشوری دنیاست که مرد به جرم ازدواج به زندان می رود
پاسخ ها
ارمین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
چرا حرف بیخود می زنید ، کی مردان به خاطر ازدواج به زندان می افتند، اگه مردی ازدواج دائمش را ثبت رسمی نکند فقط مجازات زندان دارد
ناشناس
| Canada |
۰۶:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۵
تو اروپا چند همسری آزاده؟ البته ما مثل شما همه جای دنیا رو ندیدیم!
اینجوری پیش بره که کمبود همسر ایجاد میشه؟

سند 2020 رو ول کنین اینو بچسبین که آخر و عاقبت کار میکشه به همجنسگرایی
هرکه بخواهد میگیرد هر که نخواهد نمیگیرد
هرچند شخصا مخالفم این موضوع هستم
در کل چیزی نیست که رویش مانور داده شود و انرژی صرف شود
بگذرید از این مسائل
هدف کاسبیه
داشتن حرمسرا یه زمانی نشانه فساد بود.
تا قبل از انتخابات مجلس از این دست فضا سازی ها بسیار است
کدام تبلیغ چند همسری ؟؟
یک پوستر از یک سازمان غیر دولتی غیر مشخص که بیشتر توسط امثال شما نشر داده شده تا حتی خود آن سازمان
از شیر و پیر اصلاحاتی هم دارند آن را نقد میکنند در حالیکه مبتلایان این مساله از دوستان آنهایند
تبلیغ !!!!
فعلا مسکنی برای بیعرضگی دولت تا موضوع بعدی !!!!
مگر در حال حاضر همه دستورات قران رعايت مي شود كه اين يكي جا مانده باشد .
اصولگرایان طرفدار چند همسری هستند.
همیشه ثروتمندان بهترین امکانات را در اختیار داشته‌اند یکیش هم داشتن چند تا زن.
طرح خانه‌های عفاف سرانجامش چه شد؟
روغن‌فکران ایرانی مخالف چند همسری هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
خوب شما اسپري فكر باشيد
آقا لطفا منتشر کنید:
من یک ایرانی هستم که فشارها و تنش های اقتصادی تاثیر به شدت منفی روی روابط عاطفی من با همسرم گذاشته است، طبیعی است اینها شکل نرمال کسانی که زحمتی برای درآمدشان نمی کشند را در بنر بگذارند. اگر نه امثال من که در تامین همه جنبه های خانواده اش مانده - از جمله عاطفی - را که در بنر نمی آورند.
لطفا خجالت بکشید الان دیگر حتی خیلی از حیوانات هم مونوگامی اند ...
مجبور کردن زن به رابطه‌ی زناشویی در حالیکه زن تمایل ندارد خود نوعی تجاوز جنسی می‌باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
ننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننهههههههههههه
مدتی است در شبکه سه به صورت میزگرد گفتگو با جوانان تبلیغ چندهمسری میشود. بجای ان از ادامه زندگی جوانان در استانه طلاق حمایت شود
آیا زنان هم میتونن چندتا شوهر داشته باشند
بیشتر مردان هرزه دنبال این مسایل هستند.
اینکه کی ها میخواهند این کار را بکنند و کی ها نکنند کاری ندارم، ی نکته مهم اینه که، میلیونها خانم تک سرپرست و بی سرپرست و بیوه ودختر دم بخت و پیر دختر ووو ریخته در جامعه که برای هرجامعه ای عیب هست، و صد البته به فساد و تباهی و براندازی چهارچوب خانواده می انجامد، دو راه برای حل این معظل وجود داره، یا از راه شرعی در خانواده و زیر سقف و کنار همسر، یا رسمی، یا صیغه، یا همسرچندم... و با نکاح و شرعی جذب بشن، یا از راه نامشروع باز وارد چهارچوب خانواده ها بشند. بلاخره این انسانها هم نه جزامی هستند و نه از قوم فضایی، پس باید درکشون کرد و کمکشون کرد. نفت و کالا هم نیستند که به خارج صادرشون کنید. لطف راه حل سازنده بفرمایید شاید من اشتباه میکنم چیزی ازتون یاد بگیرم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
آيا حاظر هستيد خواهر يا فرزندتان دومين زن فردي شوند
ناشناس
| Canada |
۰۶:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۵
راه حل سازنده اینه بکذارید به تشخیص خودشون انتخاب کنند. اگر خواستند همسر دوم یا سوم یا چندم شخصی شوند راه قانونی و شرعی آن همین الان هم وجود دارد. تبلیغات دیگر برای چیست؟
آنکه چند زنی را دستور قرآن میداند لطفا بار دیگر قرآن را مطالعه کند. ظاهرا آمده که مردان میتوانند چند همسر بگیرند ولی چون نمیتوانند عدالت را برقرار کنند بهتر است به یک همسر بسنده کنند . دستور دین یعنی گفته شده ای عمل را حتما انجام دهید.
در کدام قوانین شرع مقدس اسلام ازدواج جرم است که این همه توضیحات در باره آن داده اند. ازدواج چه دایم و چه موقت و برای افراد دارای تمکن مالی بیش از یک همسر در شرع مقدس اسلام وجود دارد و منعی هم ندارد و مثلا" در مورد چند همسری اگر خانمی که سنش بالا رفته نباید برای اینکه تکیه ای برای تامین زندگیش داشته باشد با مرد متاهلی ازدواج کند؟ این مسئله چه اشکالی دارد؟ اتفاقا" ثواب هم دارد و باعث توازن اقتصادی و رفع مشکلات افراد کم توان اقتصادی هم می شود.
آنطور که معلومه مخالفینی که برخی موارد فوق را در مخالفت نوشته اند اکثرا" خانم بوده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
شما اون خانم مسن بيوه را بهانه نكن بري زن دوم بگيري . خجالت بكش !
خداوند برای چند همسری شرایطی را معین فرمودند که فقط خواستن یا نخواستن فرد تعیین کننده نیست باید استطاعت مالی واخلاقی ودینی وجسمی داشته باشه وهمچنین ایجاد عدل ومساوات بین زوجات موضوع را باید ازچند جانب بررسی کرد ونگاه صرف منفی به این موضوع درست نیست خیلی از زنان بیوه ویا طلاق گرفته یا بدون سرپرست اگر در زیر چتر ازدواج قرار بگیرند برای جامعه مفیدتر است تا بدون ازدواج ماندن و با دید منفی سنت خدا ورسولش را تقبیح نکنیم وفرهنگ ایرانی را بادید منفی خودمان گره نزنیم شاید من وشما بااین وضع اقتصادی توانایی چندهمسری نداشته باشیم ولی بعضی این توان را دارند وچه بهتر که چند همسری درجامعه باب شود وبه این امر تشویق شود منفی نگر نباشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
زن بيوه رو مرد بيوه مي گيره نه يك مرد هوسباز
نه به خشونت بر علیه کودکان و زنان
با تبلیغ چند همسری تنها باعث می‌شوید بنیان خانواده ها از هم بپاشه برید ببینید پشت پرده این تبلیغات چه کسانی هستند آنوقت میتوانید دشمنان مردم را شناسایی کنید
چند همسری بهانه ای است برای مشغول کردن مردم
تبليغ انور عشقيها.فقط نابودي كانون گرم خانواده
کجاش اشکال داره شاید شما بهتر از خدا و قران می دونی که با چند همسری و تبلیغش مشکل داری
همه چی رو نابود کردیددیگر نه ارزش مانده و نه اخلاق
اولا که این کار حلال است و اگر کسی بخواهد بدون توجه به این صحبتها کار خود را می کند و به کسی ربطی ندارد . مطمئنا بهای عوطفی و مالی ان را می پردازد . ولی تعجب م به این است که چرا تابناک این موضوع را چالشی می کند . این چند همسری در بین مردم و خود آخوندها نیز موافق و مخالف دارد که فقط یک موضوع سرگرم کننده بین مردم ماست . تابناک هم ماست مالی کننده اهمیتها در جامعه است .
فیلم چینی فانوس قرمز را روشن کن را هم ببینید که درمورد چند همسری است فیلم جالبی است من که تا مدتها شوکه شده بودم
لطفا سری به ایه 128 سوره نسا بزنید شرط چند همسری عدالت است ولی خداوند متعال می فرماید نمی توانید عدالت را برقرار کنید پس همان یکی که گرفتید بس است عده ای بی خبر از احکام الهی از دین خرج می کنند و عیاشی های خود را از این طریق توجیه می نمایند مردم بخدا سوگند قران خدا چند همسری را منع کرده ادرسش همان ایه 128 سوره نسا . تاکید شده حتی عدالت را نمی توانید برقرار کنید حتی اگر حریص به این امر باشید .
سلام من پدر خودم جز کسانی بود که زن دوم و سوم و چهارم گرفت البته دوم و سوم صیغه ای چهارم عقدی که بچه هم آورد من نمی‌خوام بگم این کار درسته یا اشتباه آدمی هستم حلال خدا رو حلال وحرامش و حرام اما یه نکته ای اینجا هست اینه که خانواده ما نابود شد ما فرزند ها همه پدرمون ول کردیم چون اصلا این قضیه چند همسری با فرهنگ ایرانی سازگار نیست و اکثر خانواده های که این قضیه توشون بوده تقریبا ازهم پاشید شاید ما انگشت شمار خانواده داشته باشیم با این قضیه کنار آمده باشن مخلص کلام این کار با فرهنگ ایرانی در تضاد کامل هست
لطفاً اين نيمچه اخلاقي كه براي ايراني ها مانده را از بين نبريد .
در اینکه این مطلب حاشیه است شکی نیست . همه میدونیم با داشتن شرایطی این کار کاملا قانونیه . خبر دختران شریف که باهم عهد بسته بودن بچه زیاد بیارن و به هم کمک کنن رو یادتونه ؟ این دوستان بیان و باهم عهد ببندن هر چند تایی باهم زن یک نفر بشن . گفتم که حاشیست
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر